Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
22 Lut 2010, 22:35
Pęknięty kolektor ssący
Autor Wiadomość
pawel_13
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2008, 19:23   Pęknięty kolektor ssący

Mam Couriera z 97r. z silnikiem EFI. Dzisiaj chcąc odpalić samochód na ciepłym silniku walnęło spod maski. Kilka razy się udało ale nie tym razem. Czy ktoś wie gdzie można kupić kolektor aluminiowy. Proszę o pomoc ;-(
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 7 Sty 2008, 19:33   

pawel_13 napisał/a:
Czy ktoś wie gdzie można kupić kolektor aluminiowy


Szroty,Allegro...na pewno coś dostaniesz
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 7 Sty 2008, 20:18   

tak mocno penknoł ze nie da się go zrobić...?
 
 
 
BlackJack 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 47
Skąd: Konin
Wysłany: 7 Sty 2008, 20:18   

tak mocno penknoł ze nie da się go zrobić...?
 
 
 
pawel_13
[Usunięty]

Wysłany: 7 Sty 2008, 20:57   

Nie miałem czasu żeby odpowiedzieć bo właśnie go robiłem. Udało się go skleić tylko że
wyszedł nowy problem. Zapalałem go na benzynie i momentalnie wchodzi na obroty po czy nagle dusi się i gaśnie nie reagując na pedał gazu. w pierwszej chwili pomyślałem
że to wina krokowca ale to nie to. Z tego miejsca gdzie rozwaliło mi kolektor przyjechałem do domu na benzynie(jakieś 20km),szarpał dusił się, ale co miałem zrobić. Czy od tego mogła walnąć sonda lambda? Jakie są objawy zepsutej sondy?
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 7 Sty 2008, 21:25   

To ze wchodzi na obroty po odpaleniu to wina wlasnie peknietego kolektora i tego ze ciagnie lewe powietrze... watpie zeby od tego mogla sie sonda posypac, ale niech sie jeszcze ktos wypowie.. zreszta powinien zaswiecic sie check engine jakby sonda byla uszkodzona?
_________________
Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD
 
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 7 Sty 2008, 22:29   

moze cos z przepustnica sie stalo jak nie reaguje na gaz
a co do kolektora to wstaw fotke jak jade do roboty to po drodze mam szrocik moge sie popytac jak co
ty jestes gdzies z opolskiego nie??
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2008, 00:19   

Mam kolektor z tworzywa do EFI jakbyś chciał.
 
 
pawel_13
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sty 2008, 08:39   

Dzisiaj znów go odpaliłem i to samo, do tego jeszcze hamulec jest twardy. Jeśli mówicie ,że to nieszczelny kolektor to chyba macie rację. Czy wymianę kolektora da się jakoś samemu wykonać? Przyglądałem się temu i chyba będzie problem z wyjęciem tej rurki co idzie do serwa hamulców a do tego jeszcze nie wiem jak są zamocowane wtryskiwacze (bo to jast wielopunkt). Jeśli ktoś wykonywał taką operację to proszę o jakieś wskazówki. A wogóle to ile może kosztować taki ze szrotu? Póżniej wrzucę fotki jak on wygląda.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Sty 2008, 11:01   

Wtryski w wiekszosci autek sa tylko wpychane- czasami jest jeszcze taka zawleczka i to wszystko. No oczywiscie listwie musissz odkrecic (wtryskowa). Wiecej ci nie powiem bo nie znam twojego silnika.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
pawel_13
[Usunięty]

Wysłany: 8 Sty 2008, 11:23   

Tak zgadza się, one chyba nie są wkręcane bo się ruszają jakby były na gumie. Szukałem trochę po necie i znalazłem metalowy zamiennik, tyle że kosztuje 525zł z kompletem uszczelek, a plastikowy 120-250. Mimo tak dużej różnicy w cenie chyba zdecyduję się na ten metalowy. Tylko że na forum niektórzy mają złe opinie na temat tych zamienników. Proszę o jakąś podpowiedź, czy można bez obaw wydać tyle kasy na metalowy.
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2008, 11:31   

Masz gaz 2 generacji? Jeśli nie to po diabła ci metalowy? I tak, one z reguły są dość niedokładnie wykonane.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2008, 18:06   

no jesli to 2 generacja to nic nie da zakladanie plastiku, a ty zoska nie powtarzaj zaslyszanych informacji, kolektory metalowe nie sa tak niedokladnie wykonane, w wiekszosci ozor , mam przecierz metalowy zamiennik i jest wykonany bardzo dokladnie i wszysto dziala na bezynie poprawnie, dokladnie jak na orginale.
W komplecie z kolektorem metalowym sa uszczelki, jesli bedzie to kolejny plastik to zalorzysz stare bo sa metalowo gumowe, wymiana to troche grzebania i sporo rozkrecania, lepiej niech to zrobi mechanik, jesli nie grzebiesz sam za wiele przy swoin aucie devil
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
pawel_13
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sty 2008, 21:57   

Niestety mam instalację II generacji i wolę nie ryzykować drugi raz pęknięcia kolektora. Jest w tym też trochę mojej winy bo odpalałem na benzynie jak był zimny(tak trzeba), ale jak już się zagrzał i po krótkim postoju na mieście zapalałem, to od razu na gazie(a tak nie wolno!!!). Chciałbym tu wszystkich ostrzec którzy robią w ten sposób, bo niektórzy się chwalili na forum że im strzeliło z kolektora kilka razy i kolektor wytrzymał, tylko pewnie miało to miejsce w czasie jazdy kiedy przepustnica jest otwarta, inaczej sprawa wygląda(mój przypadek), kiedy przepustnica jest zamknięta i wtedy napewno ten Wasz kolektor tego nie wytrzyma . Niestety ja od samego początku miałem niewyregulowany ten automat który przełącza z benzyny na gaz i trzeba było rozkręcać silnik do b. wysokich obrotów żeby się przełączył więc go nie używałem.I tu był błąd!!!
To jest mój trzeci samochód z instalacją gazową. Tamte dwa miały kolektory aluminiowe i nie nie było z nimi żadnego problemu więc myślę że warto zinwestować w metalowy kolektor.
ElGrey napisz na pozogus@poczta.fm jak Ci się autko sprawuje na tym kolektorze bo widze że mądrze gadasz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów [MK4] Kolektor ssący
maly198600 Mechanika 3 14 Lut 2011, 23:34
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] Kolektor ssący - 1.1 a 1.3
lehu8 Mechanika 4 15 Gru 2006, 18:05
lehu8
Brak nowych postów Kolektor ssący 1.8 16V
Bit1 Mechanika silnika 6 17 Cze 2014, 22:07
kuba87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.