Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 22 Lut 2010, 22:35 |
Pęknięty kolektor ssący |
Autor |
Wiadomość |
pawel_13 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 19:23 Pęknięty kolektor ssący
|
|
|
Mam Couriera z 97r. z silnikiem EFI. Dzisiaj chcąc odpalić samochód na ciepłym silniku walnęło spod maski. Kilka razy się udało ale nie tym razem. Czy ktoś wie gdzie można kupić kolektor aluminiowy. Proszę o pomoc |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 19:33
|
|
|
pawel_13 napisał/a: | Czy ktoś wie gdzie można kupić kolektor aluminiowy |
Szroty,Allegro...na pewno coś dostaniesz |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
BlackJack
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 47 Skąd: Konin
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 20:18
|
|
|
tak mocno penknoł ze nie da się go zrobić...? |
|
|
|
|
BlackJack
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 38 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 47 Skąd: Konin
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 20:18
|
|
|
tak mocno penknoł ze nie da się go zrobić...? |
|
|
|
|
pawel_13 [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 20:57
|
|
|
Nie miałem czasu żeby odpowiedzieć bo właśnie go robiłem. Udało się go skleić tylko że
wyszedł nowy problem. Zapalałem go na benzynie i momentalnie wchodzi na obroty po czy nagle dusi się i gaśnie nie reagując na pedał gazu. w pierwszej chwili pomyślałem
że to wina krokowca ale to nie to. Z tego miejsca gdzie rozwaliło mi kolektor przyjechałem do domu na benzynie(jakieś 20km),szarpał dusił się, ale co miałem zrobić. Czy od tego mogła walnąć sonda lambda? Jakie są objawy zepsutej sondy? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 21:25
|
|
|
To ze wchodzi na obroty po odpaleniu to wina wlasnie peknietego kolektora i tego ze ciagnie lewe powietrze... watpie zeby od tego mogla sie sonda posypac, ale niech sie jeszcze ktos wypowie.. zreszta powinien zaswiecic sie check engine jakby sonda byla uszkodzona? |
_________________ Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD |
|
|
|
|
stahoojedyn
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 7 Sty 2008, 22:29
|
|
|
moze cos z przepustnica sie stalo jak nie reaguje na gaz
a co do kolektora to wstaw fotke jak jade do roboty to po drodze mam szrocik moge sie popytac jak co
ty jestes gdzies z opolskiego nie?? |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 00:19
|
|
|
Mam kolektor z tworzywa do EFI jakbyś chciał. |
|
|
|
|
pawel_13 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 08:39
|
|
|
Dzisiaj znów go odpaliłem i to samo, do tego jeszcze hamulec jest twardy. Jeśli mówicie ,że to nieszczelny kolektor to chyba macie rację. Czy wymianę kolektora da się jakoś samemu wykonać? Przyglądałem się temu i chyba będzie problem z wyjęciem tej rurki co idzie do serwa hamulców a do tego jeszcze nie wiem jak są zamocowane wtryskiwacze (bo to jast wielopunkt). Jeśli ktoś wykonywał taką operację to proszę o jakieś wskazówki. A wogóle to ile może kosztować taki ze szrotu? Póżniej wrzucę fotki jak on wygląda.
Z góry dziękuję za okazaną pomoc |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 11:01
|
|
|
Wtryski w wiekszosci autek sa tylko wpychane- czasami jest jeszcze taka zawleczka i to wszystko. No oczywiscie listwie musissz odkrecic (wtryskowa). Wiecej ci nie powiem bo nie znam twojego silnika. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
pawel_13 [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 11:23
|
|
|
Tak zgadza się, one chyba nie są wkręcane bo się ruszają jakby były na gumie. Szukałem trochę po necie i znalazłem metalowy zamiennik, tyle że kosztuje 525zł z kompletem uszczelek, a plastikowy 120-250. Mimo tak dużej różnicy w cenie chyba zdecyduję się na ten metalowy. Tylko że na forum niektórzy mają złe opinie na temat tych zamienników. Proszę o jakąś podpowiedź, czy można bez obaw wydać tyle kasy na metalowy. |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 11:31
|
|
|
Masz gaz 2 generacji? Jeśli nie to po diabła ci metalowy? I tak, one z reguły są dość niedokładnie wykonane. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Sty 2008, 18:06
|
|
|
no jesli to 2 generacja to nic nie da zakladanie plastiku, a ty zoska nie powtarzaj zaslyszanych informacji, kolektory metalowe nie sa tak niedokladnie wykonane, w wiekszosci , mam przecierz metalowy zamiennik i jest wykonany bardzo dokladnie i wszysto dziala na bezynie poprawnie, dokladnie jak na orginale.
W komplecie z kolektorem metalowym sa uszczelki, jesli bedzie to kolejny plastik to zalorzysz stare bo sa metalowo gumowe, wymiana to troche grzebania i sporo rozkrecania, lepiej niech to zrobi mechanik, jesli nie grzebiesz sam za wiele przy swoin aucie devil |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
pawel_13 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 21:57
|
|
|
Niestety mam instalację II generacji i wolę nie ryzykować drugi raz pęknięcia kolektora. Jest w tym też trochę mojej winy bo odpalałem na benzynie jak był zimny(tak trzeba), ale jak już się zagrzał i po krótkim postoju na mieście zapalałem, to od razu na gazie(a tak nie wolno!!!). Chciałbym tu wszystkich ostrzec którzy robią w ten sposób, bo niektórzy się chwalili na forum że im strzeliło z kolektora kilka razy i kolektor wytrzymał, tylko pewnie miało to miejsce w czasie jazdy kiedy przepustnica jest otwarta, inaczej sprawa wygląda(mój przypadek), kiedy przepustnica jest zamknięta i wtedy napewno ten Wasz kolektor tego nie wytrzyma . Niestety ja od samego początku miałem niewyregulowany ten automat który przełącza z benzyny na gaz i trzeba było rozkręcać silnik do b. wysokich obrotów żeby się przełączył więc go nie używałem.I tu był błąd!!!
To jest mój trzeci samochód z instalacją gazową. Tamte dwa miały kolektory aluminiowe i nie nie było z nimi żadnego problemu więc myślę że warto zinwestować w metalowy kolektor.
ElGrey napisz na pozogus@poczta.fm jak Ci się autko sprawuje na tym kolektorze bo widze że mądrze gadasz. |
|
|
|
|
|