Jak dziala immobilizer w mk3? |
Autor |
Wiadomość |
WRonX
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Gru 2007, 22:46 Jak dziala immobilizer w mk3?
|
|
|
Czesc.
Chcialbym sie dowiedziec, jak przekazywane sa informacje z kluczyka do samochodu. Jest tylko jedna droga - trzon kluczyka. Widzialem cos podobnego w systemach zabezpieczen w firmie (tzw. "pastylki" - jednym kanalem szlo zasilanie i dane), ale ostatnio ktos mi powiedzial, ze calosc jest magnetyczna. Znaczy ze co, wystarczy ze zamkne obwod, a kluczyk wystarczy przylozyc blisko stacyjki? W koncu elektryczne czy magnetyczne?
A jakbym chcial wyjac modul immo z kluczyka i wpiac na stale kabelkiem pod obudowe stacyjki? Albo wlozyc np. do jakiejs wtyczki i zamontowac w stacyjce gniazdko?
Oczywiscie rozwazania czysto teoretyczne
I co do cholery ma wspolnego z caloscia ta czerwona dioda pod zegarem, skoro czasem zdarza mi sie zapalic auto zanim zgasnie? |
_________________ http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ] |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 23 Gru 2007, 23:36
|
|
|
jest tak, że kluczykiem bez immo nie odpalisz, moduł od immo jest... napisz na pw, to Ci powiem, coby publicznie nie ujawniać tego nie potrzebnym osobom gdzie jest... starczy, że jest obok stacyjki jak się nie mylę, nie trzeba czekać nim zgaśnie. ale bez niego napewno nie odpalisz (rozbierałem deskę, to sprawdzałem). działa magnetycznie. a po co chcesz dokładać go koło stacyjki? w kluczyku będąc także jest obok, a zawsze to jakiś debil problem mieć będzie, o ile wpadnie na głupi pomysł aby probować zwinąć takie auto jak fiesta.
w wczesniejszych wersjach wystarczylo rozebrac troszke stacyjke i auto bylo Twoje, a immo to jednak już elektryka i problem jest duzo wiekszy, niz tylko zaplon i blokada kierownicy. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
WRonX
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 87 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Gru 2007, 01:44
|
|
|
OK, podeslalem PW, bo nie chce sie wyglupiac, a innych obeznanych rowniez prosze o jakies wypowiedzi. Tylko nie pytajcie po co mi to powiedzmy, ze z ciekawosci. I nie, nie zamierzam nic krasc |
_________________ http://WRonX.net
[ "...yet the blood of the wicked shall flow like a river." ] |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Gru 2007, 03:26
|
|
|
TO jak działa immo to żadna tajemnica .
Generalna zasada jest taka że .
dookoła stacyjki masz tzw okular . Czyli cewkę do które dochodzi prąd z immobilisera . jeśli w jego polu magnetycznym znajdzie się transponder (kostka w kluczyku) zgodnie z prawem indukcji faradaya na cewce (miniaturowej) transpondera zaindukuje się prąd który jest potrzebny do zasilenia procesora w transponderze .
Tu pojawiaja się różne drogi bo stare immo wysyła stały kod który jest i w kluczu i w immo . Czyli wkładasz klucz pojawia się indukcja zasila się scalak w kluczu i wysyła sobie sygnał do immo o kodzie klucza (okular to także antena) . To są stare imma które dało się łatwo kopiować z oryginalnego klucza .
Obecnie technika poszła do przodu i jest już nieco inaczej .
bo to immo inicjuje kod wysyła do klucza klucz sobie przelicza kod i odsyła swój , jeśli oba obliczenia (i imma i klucza) dają taki sam wynik to znaczy ze jest wszystko ok .
Dochodzimy do miejsca kiedy wszystko jest ok w obu typach wtedy jest wysyłany klucz do komputera który oblokowuje mapę zapłonu albo mapę wtysku . W nowych kompach odblokowuje wszelkie obwody sterowane przez kompa szczególnie to widać we francuzach .
Dioda gaśnie wtedy kiedy obliczenia są ok i zostaje wysłana informacja do komputera auta .
Grupa VW robi to jeszcze inaczej bo kod klucza jest w zegarach immo jest oddzielnie i jeszcze kod w kompie jest oddzielnie . Producenci silą głowy aby zabezpieczenia były trudne do złamania ale teoria jest zawsze taka że dobry komputer (tzn tzw czysty) który ma oprogramowanie które nie woła klucza aktywacyjnego odpali każde auto i dlatego właśnie ginie tyle aut .Winni są elektronicy którzy "czyszczą" komputery ale nie można im nic udowodnić bo oni nie pytaja po co ci czysty komputer . |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 24 Gru 2007, 12:34
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Obecnie technika poszła do przodu i jest już nieco inaczej .
bo to immo inicjuje kod wysyła do klucza klucz sobie przelicza kod i odsyła swój , jeśli oba obliczenia (i imma i klucza) dają taki sam wynik to znaczy ze jest wszystko ok . | system znany obecnie także w bankowości i używany. elektronicznej oczywiście. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.