Przesunięty przez: PumaRST 9 Cze 2008, 00:28 |
Ford Focus Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 25 Paź 2011, 22:58
|
|
|
Dorzucam jeszcze jedne on-boardzik, gdzie dokładnie widać pracę biegami, Wdać, że większość jazdy to 3-4 bieg, mało zbijania na 2, a wszystko to jest podyktowane trakcją.
http://www.youtube.com/watch?v=3Zmu0VVIc2c |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 25 Paź 2011, 23:30
|
|
|
Rasta napisał/a: |
2:33 za bardzo nie wiem o co chodzi, 2:26-28 nawrót na 2 biegu, po czym gaz jak widać trakcji brak więc przebicie na 3 i jedziemy, a w 2:38 szybki zakręt w prawo, dojechałem na 3 biegu wiec lekkie dohamowanie i bez redukcji w 2:40 pełen gaz.
. |
2:33- zaczęło się w 2:22.
Bardzo długo zajeło shamowanie się, nie było hamowania silnikiem, odnosi się wrażenie, że masz juz po pomiarze czasu, koniec odcinka.
Wiem, ze tracisz trakcję, w Turbo FWD to juz wogóle masakra, ale mozna zdusić auto hamując lewą nogą, w szykanie, ciasnym zakręcie.
Plusy to, że dociążysz przednią oś, polepszysz przyczepność, a jak będziesz miał odpowiednie obroty to po puszczeniu hamulca auto wystrzela jak z procy. Kwestia wyczucia, bo to jak jazda na półsprzęgle, nie zero-jedynkowo.
Minus to że zbyt częste użycie lewej, zdemoluje Ci hamulce. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 25 Paź 2011, 23:46
|
|
|
To hamowanie można było znacznie opóźnić, niestety z powodu awarii nie zaliczyłem treningów i trasę właściwie jechałem w ciemno, stąd tak asekuracyjnie.
Dokładnie lewa zabija heble, przy lewej nodze u mnie starczają na jakieś 3-4 wypady, nie używam lewej, bo tarcze z klockami na przód to ~1,5Kpln. |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 00:01
|
|
|
a jakich używasz zestawów, głównie mam na mysli klocki? |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 08:19
|
|
|
CL rc5+ chyba |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 08:51
|
|
|
CL RC5+ EBC TG - klocek od EVO, tarcza od Focusa RS 324mm |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 16:15
|
|
|
I jak Twoja opinia?
Próbowałes Ferodo Performance, np DS2500?
pytam, bo ja nie mam jeszcze porównania. A czytałem, że EBC wymiękaja mimo wszystko (mają dendencję do kruszenia się i niszcza tarcze)
A DS2500 mam w subaru, ale je uzywam cywilnie więc nic nie powiem , poza tym, że nie hamują jak są zimne.
I zastanawiam się nad DS 2500 do hondy na przód. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26 Paź 2011, 19:26
|
|
|
Latałem wcześniej na Ferodo zarówno DS jak i DS2500, dobre klocki, ale do CL nie mają podejścia, Co do tarczy u mnie EBC TG bardzo dobrze się sprawuje, ale w każdym samochodzie jest inaczej. Ja już 3 komplet zużyłem i złego słowa nie powiem, swoją droga do Focusa dużego wyboru nie ma w tym rozmiarze i normalnej cenie.
tommirs napisał/a: | EBC wymiękaja mimo wszystko (mają dendencję do kruszenia się i niszcza tarcze) |
Ja mam tarcze EBC, klocków EBC nie używałem. |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 08:43
|
|
|
moim skromnym zdaniem Tommi ma racje wszelakie ciasne zakręty i szykany wyglądają jakby były bez gazu, ale i tu musze zrozumieć Raste FWD Turbo przy takiej mocy jak ma nie jest autem na ciasne szykany/zakręty i trzeba nadrabiać na prostych co Rasta robi. W momencie gdyby dodał gazu mimo szpery by się to skończyło utratą przyczepności, choc też uważam że mógłby później hamować i znacznie mocniej, przeturlać sie przez szykane siłą rozpędu i wychodzic z wmiare niskiego biegu
Artur ja cie trzymam za słowo jesli chodzi o Poznań lub Kielce i rozlicze cie z tego jak naszych parlamentarzystów ze spełnienia obietnic przedwyborczych
EOT |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 09:02
|
|
|
Na ABCup te szykany były mega ciasne, pod 4x4 albo RWD, tak na prawdę część się klasyfikowała do 1 biegu ale nie u mnie, to nie EVO, co nie zmienia faktu, że robiłem czasy na poziomie 1pierwszej dziesiątki zostawiając za sobą chmarę EVO/STI oraz beemek.
Co do za wczesnego heblowania się zgodzę ale nie można tego generalizować, przy innym układzie trasy były by inaczej, looknij na inne on-boardy no i nie zapominajmy mocną ośką w Turbo nie da się przejechać ciasnego winkla z gazem w podłodze.
BTW co do Poznania to niestety w tym roku nie miałem szczęścia bo byłem tylko raz i pourywałem szpilki więc nie było jazdy, ale niedawno znajomy był na Poznaniu i zrobił 1:52, a na każdym upalaniu leję go i to znacznie więc pozostaje mi to tylko potwierdzić, ale to już w przyszłym sezonie. |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 27 Paź 2011, 20:26
|
|
|
Rasta napisał/a: | Co do za wczesnego heblowania się zgodzę ale nie można tego generalizować, przy innym układzie trasy były by inaczej, looknij na inne on-boardy no i nie zapominajmy mocną ośką w Turbo nie da się przejechać ciasnego winkla z gazem w podłodze. |
Hamuj człowieku biegami!
Te szykany przejechałeś tak, że żal się patrzeć.
Hamując biegami szybciej zwalniasz - czyli później hamujesz i oszczędzasz układ.
Masz szperę (Torsena?) więc zakręty i szykany jedzie się na gazie (oczywiście nie pełnym) w razie potrzeby minimalnie lewa noga na hamulec.
Niestety jest kwestią wyczucia kiedy i w jakich warunkach gubi się trakcję. |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Paź 2011, 09:38
|
|
|
Niech tak będzie, kierowca ze mnie średni tylko co z tymi 40 innymi kierowcami co przywieźli swoje rajdówki na lawetach, którzy byli za mną? Wracając do ABCup jeszcze raz przypomnę, że onboard pokazuje przejazd w ciemno bo na 2 zapoznaniu z trasą urwałem poduszkę od skrzyni i w ogóle nie jeździłem zapoznania, które trwało 1.5 godz.
xr2fun, Poproszę o komentarz do tego przejazdu - http://www.youtube.com/watch?v=6A-1HwnsYOY, też pojechałem tak że żal patrzeć? JEstem swiadom, że kierowca ze mnie dupa, ale cały czas jeżdżę i staram się być coraz szybszy i na razie jakoś mi to wychodzi.
BTW, zapraszam na Lap Race to pokażesz mi jak robić szykany i hamować biegami |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 16:53
|
|
|
Dokładnie, ja to raczej kilka dlugości przed tym stadem |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 17:15
|
|
|
Hehe ... skromniś |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 08:54
|
|
|
To mi pomoże w przewodzeniu
|
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 09:12
|
|
|
Rasta, bogato |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
|