|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
Sterowanie centralnym z alarmu |
Autor |
Wiadomość |
Zavadcoff [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Gru 2004, 17:51 Sterowanie centralnym z alarmu
|
|
|
Witam,
dzisiaj podjąłem próbę podpięcia samodzielnie alarmu super forteca. Zatrzymałem się na podpinaniu centralnego. Namierzyłem już sobie w samochodzie przewody, które plusem albo otwierają albo zamykają drzwi. Wszystko fajnie, ale mój alarm daje impulsy minusami i nie wiem, co mam zrobić. Niestety na elektryce zbyt dobrze się nie znam, a ponad stówy nie mam ochoty oddać elektrykowi. Pomóżcie? Co zrobić?
PAweł |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Gru 2004, 18:43
|
|
|
Witam, o tym już nie raz było, jakie ty przewody wykombinowałęś ze sterująusami,,, jak to wymierzyłeś? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
konrad_wwa [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Gru 2004, 22:33
|
|
|
ja to pierdziele. w Goferku sam założyłem alarm , centralny, siłowniki do szyb, zmodyfikowałem prawie całą instalacje, a jak chciałem centralny połączyć z alarmem w fiestce to nawet do wiązki nie mogłem się dobrać.
dam elektrykowi 200 zeby mnie wyręczył. a dodatkowo założy alarm jak należy. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 4 Gru 2004, 22:36
|
|
|
konrad co to je Goferek ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
konrad_wwa [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Gru 2004, 22:47
|
|
|
VW GOLF (w moim przypadku mk2 - przed fiestą) |
|
|
|
|
Zavadcoff [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2004, 19:28
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Witam, o tym już nie raz było, jakie ty przewody wykombinowałęś ze sterująusami,,, jak to wymierzyłeś? |
na początku moetodą prób i błędów - pogrzebałem w drzwiach i podglądnąłem, które przewody idące z drzwi do wnętrza dotyczą centralnego. Potem lekko ściągnąłem miejscowo z nich izolację i mając najprymitywniejszą żarówkę zakumałem mniej więcej o co chodzi. Dzisiaj kupiłem sobie przekaźniki sztuk 2 i postaram się pojutrze to załatwić. Producent alarmu dosłał mi mailem schemat podłączenia. Jak tylko uda mi się to spiąć, to dam znać. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Gru 2004, 20:24
|
|
|
heh, Stawiam piwo (na najbliższym zlocie) że nie dokopałeś się do przewódów sterujących, tylko do przewodów wykonawczych... którymi idzie napięcie na siliki siłowników... ;-) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2004, 22:16
|
|
|
Joe, może mi sie zdaje, ale lepiej niech facet tego nie podłącza - bo popali sobie coś (jeżeli siłownik z centralki wezmie prąd przez centralke... która ma ograniczone wyjście, to ją spali - dobrze kumam? ) |
|
|
|
|
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
|
|
|
|
Zavadcoff [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2004, 23:19
|
|
|
Kacper napisał/a: | Joe, może mi sie zdaje, ale lepiej niech facet tego nie podłącza - bo popali sobie coś (jeżeli siłownik z centralki wezmie prąd przez centralke... która ma ograniczone wyjście, to ją spali - dobrze kumam? ) |
no tak, ale zakładając standardowy przekaźnik nie biorę zasilania z centrali tylko ze źroła osobnego, a zasilanie z centrali (w moim przypdaku to masa!) pójdzie sobie na cewkę - nie mam racji? Panowie skorygujcie mnie, jeżeli się mylę, bo jestem coraz bliżej kolejnych eksperymentów )) |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Gru 2004, 23:28
|
|
|
Zavadcoff napisał/a: | Kacper napisał/a: | Joe, może mi sie zdaje, ale lepiej niech facet tego nie podłącza - bo popali sobie coś (jeżeli siłownik z centralki wezmie prąd przez centralke... która ma ograniczone wyjście, to ją spali - dobrze kumam? ) |
no tak, ale zakładając standardowy przekaźnik nie biorę zasilania z centrali tylko ze źroła osobnego, a zasilanie z centrali (w moim przypdaku to masa!) pójdzie sobie na cewkę - nie mam racji? Panowie skorygujcie mnie, jeżeli się mylę, bo jestem coraz bliżej kolejnych eksperymentów )) |
Brzmi ok... nie wiem po co ta cewka itd... niech ktoś jeszcze sie wypowie :wink: |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Gru 2004, 07:58
|
|
|
Przez siłownik stale płynie prąd... w jednym z 2 obwodów... po tym centralka i alarm poznają że dzwi są zablokowane lyb odblokowane... po tym poznają ze ktoś ręcznie przesunoł cięgno i trzeba reszte dzwi ustawić tak samo (czyli albo wszystkie otworzyć albo wszystkie zamknąć)... itp... i naprawdę nie wydaje mi się aby ktoś poprowadził gorączy przewód (vczyli taki w którym jest non stop 12V) w dzwiach, gdzie może on zrobić zwarcie do masy i może być nieciekawie, kiedy można poprowadzić masę, gdzie wewntualne zwarcie, poprostu zakłuca pracę, a nie grożi pożarem... dlatego uważam ze sterowanie plusami to mit |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Minio
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004 Posty: 70 Skąd: z małego pokoju
|
Wysłany: 7 Gru 2004, 21:28
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
i naprawdę nie wydaje mi się aby ktoś poprowadził gorączy przewód (vczyli taki w którym jest non stop 12V) w dzwiach, gdzie może on zrobić zwarcie do masy i może być nieciekawie, |
Sorry Joe, ale nie masz do końca racji...
W Fiestach są instalowane siłowniki tzw. bezsterownikowe. Oznacza to, że nie jest potrzebny sterownik do pracy całego centralnego zamka tak jak np. w Lanosie czy jakimś tam Oplu. W Fordach występują siłowniki czteroprzewodowe, i tak na jednym przewodzie jest stale +12Volt, na drugim masa, następne dwa są wykorzystane do sterowania całością. I tu w zależności od rocznika albo plusem albo masą. Z tego co pamiętam, pierwsze centralne zamki sterowane były masą, potem plusem, a w najnowszych Fiestach MK7 znowu masą. Przynajmniej tak wynika z dokumentacji. Założyłem jush troshku instalacji alarmowych w Fordach. W mojej Fieście jest na 1000% sterowanie plusem i dlatego musiałem wstawiać przekaźniki, ponieważ centralka alarmu podawała masę na wyjściu do sterowania zamkiem.
JoeMix napisał/a: |
kiedy można poprowadzić masę, gdzie wewntualne zwarcie, poprostu zakłuca pracę, a nie grożi pożarem... |
No tak....
ale od czego są bezpieczniki?
JoeMix napisał/a: | dlatego uważam ze sterowanie plusami to mit |
Powtórzę się:
"W mojej Fieście jest na 1000% sterowanie plusem i dlatego musiałem wstawiać przekaźniki, ponieważ centralka alarmu podawała masę na wyjściu do sterowania zamkiem. " |
_________________ Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 8 Gru 2004, 06:55
|
|
|
Minio napisał/a: | W Fordach występują siłowniki czteroprzewodowe, i tak na jednym przewodzie jest stale +12Volt, na drugim masa, następne dwa są wykorzystane do sterowania całością. I tu w zależności od rocznika albo plusem albo masą. |
A to wiele wyjaśnia... ale w/g mnie w tym momęcie Ford strasznie dał dupy montując siłowniki zintegrowane ze sterownikem... badziew akich mało a do tego drogie.. :-(
No i dzięki za konkretne info, to rzuciło trochę swiatłą na sprawę... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|