Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:27
[MK3] siekierap by sowa
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Lut 2009, 19:59   

:jupi:

Doświadczenie w jeździe w takich pasach już masz więc można powiedzieć że nei kupowałaś w ciemno :yes: .

Fajnie patrzeć jak kolejna ikserka przeistacza się w wyścigówkę ( choć u Ciebie to raczej Ewolucja niż Rewolucja )

Oby tak dalej Ptaszyno :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Lut 2009, 21:03   

no w takich pasach to nam już nie odfruniesz :ok:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25 Lut 2009, 08:17   

Żółwik, tej ewolucji na razie dość bo wybebeszać jej na pewno nie będę. Ba mój tjuning póki co polega i polegać będzie na zwiększaniu masy :rotfl:

Laskosiu, ależ ja się nigdzie nie wybieram :-) teraz muszę się zebrać w sobie dokupić adapter i to wszystko zamontować <8>
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Sie 2009, 00:41   

23 luty -> 9 sierpnia..... czas operacyjny naprawdę zawodowy :radocha: :radocha: :radocha:
No ale cóż czasami niektóre rzeczy jak widać muszą dojrzewać.... A wiec łikendu minionego się stało.. pasy są w siekierce :-)

Po zaprawce z przeglądem tego co powinno być przeglądnięte w obu czarnuchach, //szklarni nieco bardziej dogłębnie// przystąpiłam do operacji.

Dzień pierwszy- mocowanie
Do założenia pasów potrzebne były:
- pasy- szt 1, punktów 3
- śruby, śrubki, nakrętki, podkładki w ilości mnogiej
- przedłużka kanapowa szt 1 -tnx Żółw :przytul:
- klucze szt kilka, czasami więcej ale można by całość właściwie jednym załatwić
- rurka - dla wyrównania różnic płci (do dokręcania śrubek, żeby nie było)
- menszczysna do luzowania i dociągania śrub- szt jeden, ale nie belejaki :łoś:
- drink- szt kilka, oby nie za dużo
- komary- w ch... dla umilenia czasu i skrócenia odpoczynków.

Bez potknięć i poprawek się nie obyło, ale mechaniczne mocowanie pasów przebiegło sprawnie. Rolka jest przykręcona do mocowania pasa biodrowego tylnej kanapy za pośrednictwem adaptera umożliwiającego przejście przez kanapę. Uziemienie mechanizmu pod śrubą mocującą.
Przedni pas biodrowy jest przymocowany w oryginalnych mocowaniach pasów przednich kierowcy. Przy środkowym dołożyłam przejściówkę by zmniejszyć do minimum skręcenie pasów. Wszystkie mocowania dostały nowe śrubki M8.8 i podkładki sprężyste.

Dzień drugi - podłączenie
Użyte elementy
- dwu-pozycyjny Pstryczek-elektryczek
- 3m przewodu
- bezpiecznik 10A
- zaciski do przewodów, gniazdo bezpiecznika (w komplecie z pasami)
- taśma izolacyjna czerwona (szybsza)
- jakieś tam klucze
- tyrtytki
- telefon nokia

Wieczorem wydrinowana sowa i grilujący Żółw pogadali przez telefon o starych polakach i elektronice w fiestach. Pewnie jakbym się od razu zabrała do roboty powstałaby jakaś elektroniczna bomba z modułem EFI. Na szczęście efektem rozmowy byl jedynie plan, by przy podłączaniu pasów wyłącznik bezwładnościowy zastąpić przełącznikiem dwu pozycyjnym blokującym zwijacz tylnej części pasów.
Poranne zakupy w casto pominę, bo byłam na nich czerwonym autem na gaz produkcji francuskiej :9:
Szczegółów dochodzenia do tego, co z czym połączyć też nie opiszę, bo zaglądają tu nieletni. W każdym bądź razie to było moje pierwsze starcie z kabelkami w życiu <8>
W efekcie za fotelem kierowcy pod tylna kanapą zamontowałam pstryczek-elektryczek blokujący rozwijanie się pasa. Pod kanapą, plastikiem progu, przez plastiki pod słupkiem a do skrzynki bezpieczników idzie przewód zasilający. Na nim zamontowałam w dedykowanym gnieździe bezpiecznik 10A i z niego już wyjście do zasilania.
I tu stanęłam jak wryta... jak się wpiąć, żeby czegoś nie popsuć i przy okazji by jeszcze działało <8>
Skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami wybebeszona na dywaniku, kabli wielki kołtun, a ja wiem tylko tyle, ze dobrze by było, jakby zasilanie nie zależało od położenia stacyjki.
Tu z pomocą przyszedł telefon do przyjaciela. Diodek naprowadził, co jak działa i jak się wpiąć w istniejące kabelki. Działającego miernika z żarówki nie udało mi się sklecić, ale metodą prób i błędów trafiłam w dobry kabelek. Podłączyłam sie do klaksonu z bezpiecznikiem 15A. Po zaizolowaniu wcześniej wspomnianych błędów mogłam wszystko poskładać do kupy :-) Blokaaaaada dziaaała ....a pasy czekają na test w czasie ASJ :-)

Foty juz na gotowo... w trakcie prac nie było czasu na pierdołyyy :-)





a tu dziecko się cieszy ze może sie pobrudzić - czyszczenie krokowca i okolic w szklarni oraz siekierkowskiej odmy


Z grubszych tuningow to obie bestie mają nowe bibułki w dolotach :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

Ostatnio zmieniony przez sowa 10 Sie 2009, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Sie 2009, 00:52   

Profi robota <oki>
Nasza sówka znowu udowodniła, że wiele potrafi ;-))
Gratki, niech dobrze służą i często znajdują zastosowanie na torze :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 10 Sie 2009, 01:13   

pasy montuje i krokowca sobie mimochodem czyści ...sowa ..ptaszyno gdybys ty juz sprzedana nie była to ja bym ciebie kupił ..niewiele mamy kobiet na FKP ale te które mamy sprawiaja ze łatwo być dumnym z ich wyjatkowości :-)
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Sie 2009, 01:34   

boosz LOY :ups: .....ale z kwiatkiem może przyjdź.... :-)
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Sie 2009, 09:34   

świetna robota :) + foty + opis
normalnie respekt.
A i jeszcze filtr pow wymienia sobie sama :ok: <8>
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Sie 2009, 10:40   

:brawo: Jezdem z Ciebie dumny :)

Cieszę się , że przelotka się przydała ( bez niej byłoby trudno ) :)

Na ASJ będzie chrzest bojowy :yes:

ps: zostawiłaś oryginalne pasy ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 10 Sie 2009, 10:44   

gratki sowciu :D
jak to mowia :D Mody ida w dobrym kierunku :D
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 10 Sie 2009, 11:34   

Tak Skorup orydżinały zostaly na swoim miejscu, nie wyobrazam sobie sie wpinać w 3p jadac do sklepu... choc na poczatku pewnie tak bedzie :rotfl:
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 10 Sie 2009, 12:10   

Znam tą sytuację :) ja po kupnie kubłów siedziałęm w jednym z nich w domu jak znajomi na piwo przyszli :)

Ale słusznie że pasy zostawiłaś zwykłe . Na dłuższą metę , w codziennym użytkowaniu , szelki stają się kłopotliwe .

ps: wyobrażam sobie minę kolesia gazującego auto obok na światłach , jak Sowa się przepina ze zwykłych pasów w szelki :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 10 Sie 2009, 12:55   

ja w zwykłych recaro zaraz po kupnie zrobiłem sobie fotele do oglądania filmów ;]
Żółwik Tuptuś napisał/a:
ps: wyobrażam sobie minę kolesia gazującego auto obok na światłach , jak Sowa się przepina ze zwykłych pasów w szelki :ok:

:hahaha:
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 10 Sie 2009, 17:19   

Żółwik Tuptuś napisał/a:


ps: wyobrażam sobie minę kolesia gazującego auto obok na światłach , jak Sowa się przepina ze zwykłych pasów w szelki :ok:

taaa wciaga koła i odlatuje :-)

Radkalkin napisał/a:
ja w zwykłych recaro zaraz po kupnie zrobiłem sobie fotele do oglądania filmów ;]

a ty sie nie chwal psie ogrodnika ;/ ..sprzedac nie chciałes a zebrac sie nie mozesz zeby je ogarnac i wstawic ..sowa by je juz dawno naprawiła a dziury zacerowała ...szejm on ju !! :-P
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Radkalkin 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: EL
Wysłany: 11 Sie 2009, 12:32   

LOY, sam wiesz, że uporać się z przeprowadzką łatwo nie jest, więc mi tu nie szejmonjuj :-P
_________________
PUNKY RS -> ZOŁZA RS :]
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34771
http://barylski.daportfolio.com/
 
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Wrz 2009, 14:16   

bardzo fajna fiesta, i ta druga na 1 stronce tez niczego sobie, oby tak dalej :D
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Lis 2009, 02:22   

Mówią, że w niedziele praca w g.. się obraca, ale ja tam w to nie wierzę :-)
Zima za pasem więc w końcu przyszedł czas, by kozaczki Siekierap jakoś wyglądały.
Pierwszej zimy 07/08 jeździła na stalówkach kupionych na ostatnią chwilę już po pierwszych śniegach. Poprzedniej, też już w czasie niezłych mrozów opony zostały przewinięte na seryjne xrowskie felgi, ale takie lekko zdewastowane, naznaczone czasem i krawężnikami
W tym roku siłą tradycji ostatniej chwili, mając całe lato na działanie, w tydzień po pierwszym przymrozku zabrałam się za odnawianie kółek.
Szybka lektura LOYowego FAQu sprawiła, że zdecydowałam na robotę chałupniczą, a dokładniej garażową.
W piątek poczyniłam stosowne zakupy i zaciągnęłam małżonka do garażu celem szlifowania felg.
Jako, że to 'tylko' zimówki pedantyzm grał drugoplanową rolę. Felgi zostały dokładnie umyte,a wszelkie przebarwienia i naloty rozpuszczone. Papier 360 wystarczył na zmatowienie i usunięcie nierówności lakieru.

Małż miał dość po szlifowaniu, wiec dziś już sama ponownie umyłam kółka z pyłu, obkleiłam i zastreczowałam opony i odtłuściłam powierzchnię NITRO.
Przed nakładaniem podkładu radą trzeciego postarałam się choć trochę podgrzać malowane powierzchnie. Posłużył do tego elektryczny grzejnik z nadmuchem ciepłego powietrza. Kolejno ciepłe kółka dostawały warstwy podkładu lakierniczego, który w tym przypadku też był ostatecznym lakierem. Użyłam popielatego, szybkoschnącego matowego BOLL'a. Oczywiście w sprayu, ale nakładanie było wygodne i dość precyzyjne.
Udało się bez zacieków i niedoróbek.

Tak samo jak felgi, zmatowione zostały zaślepki piast i również kilkoma warstwami pokryte podkładem.
Podkład szybkoschnący, pomieszczenie nagrzane, więc po pół godziny można było kłaść klar. Również produkt BOLL'a i również nakładany równomiernie kilkoma warstwami.
Po wstępnym przeschnięciu zrobiłam z felg, grzejnika i dwóch płyt styropianu paraprofesjonalną suszarnie lakieru. Koła i dekielki wygrzewały się tak jeszcze przez godzinę.

Na co się ta niedzielna robota nada... oceni się na wiosnę <8>
ale co się nawdychałam to moje :serduszka:

_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lis 2009, 07:18   

a moglas idealne kupic za psia kasa u mnie niz malowac :devil:
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Lis 2009, 08:16   

oj mafiosq jakbym od ciebie kupila, to bym miala juz 11 takich felg :yyy: i żadnej w kolorze jaki mi i siekierap pasuje gy
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2 Lis 2009, 08:23   

No profi robota i zasłużone gratulacje :brawo:
Pełen podziw i szacun ;-))
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.