Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Popychacze hydrauliczne czy nie?
Autor Wiadomość
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 12 Sty 2008, 09:56   Popychacze hydrauliczne czy nie?

Witam!
mam pytanie, czy ktos może mi odpowiedziec czy ten silnik,
czyli: 1.4 16v (90KM) rocznik `99 prawdopodobnie silnik made by mazda (taki napis na dekielku :-P )

czy ten silniczek ma popychacze hydrauliczne czy tez reguluje sie jakimis tam płytkami?
bo tyle juz wersji słyszalem ze nie kumam!!! :cojest:

Pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Sty 2008, 10:33   

ten ma hydraulike, płytki są tylko w 1.25
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 12 Sty 2008, 16:01   

Marcin napisał/a:
ten ma hydraulike, płytki są tylko w 1.25

dzięki za info Marcin!
Powiedzcie mi jeszcze czy to prawda że przy tych silnikach z hydraulicznymi popychaczami faktycznie istotny jest olej silnikowy o odpowiedniej lepkości?

Pytam, bo ostatnio "nastraszył" mnie znajomy mechanik po tym jak przerzuciłem się na olej 10W 40 ze tu trzeba dawac olej ten fordowski 5W30 bo jest "rzadki" a nie można dawać np minerała bo popychacze zamula,czy cos?

No i faktyczneie poszukałem na forum FordClubPolska ze kilka osob pisało o tym ze po minerale zamuliło im popychacze hydr i trzeba bylo wymieniac ;/ , a poza tym jakies tam problemy z falowaniem obrotów na zimnym były

Co o tym sądzicie? :)
Pozdro

[ Dodano: Sob Sty 12, 2008 16:17 ]
Witaj Puma!
Tak mówimy o silniku w pumie, ale ten yamahy to ten 1.7 litra ze zmiennymi fazami :)
natomiast 1.4 to ta sama siłka co we fiestach, ponadto na odwrocie plastikowego dekielka na silniku jest napisane że to Made by Mazda :-P

no to już nie wiem co z tymi popychaczami :rotfl: kazdy ma inne zdanie

a co sądzicie o tym co napisałem w związku z olejem?
tego ciekaw jestem :)
pozdr
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
Ostatnio zmieniony przez Dietih 12 Sty 2008, 16:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 12 Sty 2008, 16:01   

rozumiem że mówimy o Pumie, tak ma rególacje płytkową i

Ssacy: 0,17-0,23mm
wydech: 0,27-0,33mm

wartości na zimnym silniku.

Zresztawszystkie 1,25/1,4/1,6/1,7 mają płytkową regulacje a silnik jest bardziej Yamahy a nie mazdy :ok:


na regulacje płytkowa nie ma wpływu olej !!

jesli chodzi o hydraulike też sie mylił bo połowa fordów z hydrauliką lata z minerałem w sobie zewzględu na złuzycie oleju.

co do Oleju Forda to on kiedyś był OK ale był moment w którym zmienił im sie dostawca i równocześnie zmieniła sie jakość (producent) oleju i opakowanie, ja po swoich silnikach zauwazyłem gorszą jakośc i nie polecam od tamtej pory go.

Oczywiście wedle uznania i własnych preferencji każdy robi co chce ;)

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 12 Sty 2008, 16:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Sty 2008, 16:40   

Dietih co do oleju to Ci nie powiem, bo się nie znam.

Puma jesteś pewien co do tych płytek? było kilka wątków na ten temat i odpowiedzi były takie jak wcześniej napisałem.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 12 Sty 2008, 17:04   

jestem
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2008, 17:47   

Na pewno? Byłem pewien że hydraulikę mam :twisted:
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 12 Sty 2008, 19:06   

potwierdzam że są tam płytki, wartości reg. podał Puma
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2008, 23:57   

mówimy o 1.4 czy 1.7?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Sty 2008, 00:11   

w książce serwisowej odnoście 1.25 i 1.4 (bo takie tylko są uwzględnione) jest napisane, ze jest regulacja płytkowa, nie ma podziału, czyli Puma ma racje i podejrzewam, że w reszcie zeteców tej rodziny jest tak samo. Oczywiście hydraulika jest w każdym, tylko chodzi o samą regulacje.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 13 Sty 2008, 12:47   

Marcin napisał/a:
Oczywiście hydraulika jest w każdym, tylko chodzi o samą regulacje.

a czy to nie jest sprzeczne jedno z drugim?
bo wydawało mi sie ze jezeli są popych hydr to sie ich nie reguluje a one same kasują luzy ( co najwyzej sie je wymienia jak siadają)
natomiast przy płytkach to sie po prostuu reguluje... ?
bo juz nie wiem ;/
pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Sty 2008, 13:56   

nie będę tu gdybał, bo mechanika to nie moja dziedzina i niech lepiej sprawę wyjaśni ktoś kto zna się na rzeczy.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 13 Sty 2008, 17:15   

Dietih napisał/a:

a czy to nie jest sprzeczne jedno z drugim?
bo wydawało mi sie ze jezeli są popych hydr to sie ich nie reguluje a one same kasują luzy ( co najwyzej sie je wymienia jak siadają)
natomiast przy płytkach to sie po prostuu reguluje... ?
bo juz nie wiem ;/
pozdro


wsumie dobrze ci sie wydaje, albo mech. albo hydr.

co do płytek to je sie poprostu wymienia co jakiś czas.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
daro 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 43
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14 Sty 2008, 20:28   

w fiescie 1250 Zetec sa zawory chydrauliczne z regulacja płytkowa.Wiec jak widac mozna zastosowac i tak. Płytkami reguluje sie jedynie luz zaworowy ktory zwieksza sie w miare zuzywania sie podzespołow silnikowych.
_________________
daro
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 14 Sty 2008, 20:51   

daro napisał/a:
zawory chydrauliczne z regulacja płytkowa

właśnie o to mi chodziło, dokładnie to samo mówił mi kumpel, ale ja nie byłem tego pewien.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 14 Sty 2008, 21:02   

daro napisał/a:
sa zawory chydrauliczne z regulacja płytkowa

ciekawa konkluzja tego tematu :rotfl:

a tak swoją droga to jak sie do tego ma kwestia używanego oleju? czy on ma tak zasadniczy wpływ na żywotność popychaczy Hydraulicznych? :-P

znaczy sie, czy dla przedłużenia ich żywota trzeba stosować te mniej lepkie oleje (5W30)?
pozdro :)
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Sty 2008, 21:58   

daro napisał/a:
w fiescie 1250 Zetec sa zawory chydrauliczne z regulacja płytkowa.Wiec jak widac mozna zastosowac i tak. Płytkami reguluje sie jedynie luz zaworowy ktory zwieksza sie w miare zuzywania sie podzespołow silnikowych.


zaraz bo czegoś tu nie caje ;) jak moga być zawory chydrauliczne?? co to wogóle znaczy??

a regulacja jak sam napisałeś jest mechaniczna a dokłądnie płytkowa!! wiec odpowiadajac na pytnie dotyczące rególacji mam racje jest mechanika a parametry podałem wcześniej.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sty 2008, 00:21   

Niestety muszę potwierdzić to co pisze Puma:

Cytat:

Unlike the older CVH (and pre 98 Zetec) engines which use hydraulic tappets subsequent Zetec engines (including the 1.7 puma) use solid mechanical tappets. Adjustment of these is done via adjustment shims underneath the bucket tappets.


A myślałem, że mam hydraulikę, hmhm.
 
 
kaczoro 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Bartosz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 391
Skąd: Jastrzębie/Krk
Wysłany: 15 Sty 2008, 00:26   

PumaRST napisał/a:
co do płytek to je sie poprostu wymienia co jakiś czas.


A jest ktoś w stanie odpowiedzieć co jaki czas (ewentualnie co ile tyś. km albo jakie są objawy kwalifikujące do wymiany)???

P.S. słownik ortograficzny nie gryzie ( Hydraulika i regUlacja)

Pozdrawiam.
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Sty 2008, 07:15   

kaczoro napisał/a:
P.S. słownik ortograficzny nie gryzie ( Hydraulika i regUlacja).


:fuck: :fuck: :fuck:

co do wymiany to jak zaczynaja klepac :yes: jak sie nie myle to co około 150tyś km ale tu sie moge mylić. w każdym bądź razie żadko.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne
Qzyn Tuning mechaniczny 42 29 Gru 2007, 08:36
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.