Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:55 |
moja Xrka :) |
Autor |
Wiadomość |
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 18:17
|
|
|
bardzo ciekawa lektura w najbliższym czsaie pogadamy sobie na GG troche Cię pomęcze
pozdro |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 18:55
|
|
|
Daras84 napisał/a: | a tak na marginesie to podziwaim osoby rozkladajace i skladajace skrzynie w całosc jak dla mnie masakra |
ja też |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 19:27
|
|
|
Jestem pod wrażeniem .
Przypomniałeś mi że następną większą robotą u mnie będzie wymiana skrzyni :( ;-)
Heh szkoda że do MK1 nie ma tak łatwo dostępnych części i wszystko siebardziej zdobywa niż kupuje . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 19:55
|
|
|
super opsik, demontażu, jak to czytam i patrzę na foty to się nie dziwię, że fachowcy tyle hajsu za rozbieranie skrzyni begów sobie życzą.... RESPECT
no i czekamy na relację z efektów pracy szepry, czy oprócz łożysk coś więcej wymieniałeś?? |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Lut 2008, 00:17
|
|
|
a maska jaka została wkońcu?! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Lut 2008, 11:21
|
|
|
Dziekuje wszystkim za mile slowa
Daras84 napisał/a: | testy na nowej skrzyni juz byly :> |
wlasnie jeszcze nie :/
chce zrobic wszystko na raz i co krok okazuje sie ze jakis element nie pasuje
teraz czekam na waz wodny pomiedzy chlodnica a pompa wody z fiesty 1.4 ze wspomaganiem bo oczywiscie moj idzie dokladnie tamtedy gdzie jest pompa wspomgania
no i jeszcze chcialbym przed montazem wydechu zamienic puszke po kacie na prosta rure
pozatym brakuje mi caly czas stabilizatora przedniego, ale to dokupie najwyzej pozniej
KUI3A napisał/a: |
no i czekamy na relację z efektów pracy szepry, czy oprócz łożysk coś więcej wymieniałeś?? |
niewiele ponad rok temu juz raz rozkladalem ta skrzynie i wtedy wymienilem wszystkie uszczelnienia - wiec teraz nie bylo takiej potrzeby, nic nie cieklo lozyska na walkach z 1.1 tez byly w pozadku wiec je zostawilem w spokoju
odyniec napisał/a: | a maska jaka została wkońcu?! |
maska zostala moja stara bez wylotow - na zime w sam raz, a na wiosne bede pewnie myslal nad wycieciem w niej otworow i montaz wylotow, jeszcze sprobuje prostowac ta z RST ale nie widze raczej duzych szans zeby dobrze to zrobic
A z nowosci - udalo mi sie wpasowac zbiorniczek wspomagania zostawiajac orginalne korektory sily tylnych hamulcow - wspornik zbiornika przykreca sie dokladnie w to samo miejsce co korektory
- zamontowalem w koncu wymiennik ciepla olej - woda, kupiony kiedys od Pumy
Ledwo sie zmiescil obok czujnikow do dodatkowych zegarow
- doszlo kolo pasowe walu korbowego na pasek wielorowkowy wiec zmontowalem je oraz wspornik z pompa i altkiem
potem w weekend zabralem sie za mody wiazki el. - wywalenie kabli do tylnych glosnikow, porzadne podlaczenie kabli do zasilania kamerki i rejestratora, wymiane linki recznego na nowy orginal forda, wymiane linki sprzegla (trafilem tanio nowy orginal na allegro, a moja opierala sie na jakichs podkladkach o skrzynie biegow bo miala urwany taki plastikowy pierscien) i do tego zrobilem wstepne przymiarki kubelka pilota - niestety bez spawania dodatkowych mocowan nie umocuje go tak jak chce
fotek zadnych z tych operacji niestety nie posiadam bo wysiadly mi beterie w aparacie :/ |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Lut 2008, 18:14
|
|
|
squadak, świetny opis. Profi robota. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
wujek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 23:17
|
|
|
Kawal dobrej roboty, czekamy na relacje z testow.
pzdr |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 6 Lut 2008, 01:28
|
|
|
ja sie nie bede wychylal jak kazdy pelen podziwu ja tez sie teraz bawie ze skrzynia tylko nie w az takim stopniu pozdrawiam i zycze powodzneia |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 16:04
|
|
|
zespol napedowy juz wsadzony... ale jazd probnych jeszcze nie bylo bo pojawil sie kolejny problem zwiazany z montazem wspomagania
Problem ilustruje ponizsze zdjecie
Wyjscie z chlodnicy jest jakis niecaly 1cm od przewodu idacego z pompy wspomagania do przekladni - chocbym sie bardzo staral to nie wymanewruje tam zadnym dorabianym przewodem i musze wymienic chlodnice na wersje z wylotem z boku - 1.4 z klima taka miala - ktos ma na sprzedaz?
Pozatym raczej wszystko pozostale juz pasuje
Chlodnica oleju wspomagania:
Przekladnia z przewodami cisnieniowymi:
Mocowanie przewodu zasilajacego przekladnie:
Alternator jest teraz na rowni z miska olejowa - troche nisko, ale mam plyte pod spod wiec chyba go nie obije
Tarcze hamulcowe zardzywiale bo auto stoi juz jakis czas - na koniec prac po odpaleniu zamontuje w koncu PowerDiski
Na koniec zdjecie prawie odpalonego serducha
|
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
kosiniak [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 17:51
|
|
|
squadak napisał/a: | na koniec zdjecie prawie odpalonego serducha | jakie dopieszczone |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 18:15
|
|
|
squadak, gratuluje opisz odczucia jak juz wyjedziesz nią.
BTW: tak jak czytam twój opis swapu wspomagania to jak bym miał budowac coś do rajdowania to chyba bym kupił 1,4 z wspomą, bo łatwiej by mi przyszło wymienić silnik niż urzerać sie z tym chorym układem kierowniczym |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 18:21
|
|
|
chłodnice z wyjściem na bok ma też escort mk4 chyba |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 18:23
|
|
|
Puma - znając twój polot i dbaośćo szczegóły to otwory na wspomaganie wyciąłbyś siekierą a po chłodnicy skakał tak długo aż by pasowała |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 18:42
|
|
|
No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 19:43
|
|
|
Parch napisał/a: | No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. |
sorry ale nie bardzo rozumiem ocb?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 19:51
|
|
|
PumaRST napisał/a: | sorry ale nie bardzo rozumiem ocb?? |
Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 19:56
|
|
|
Parch napisał/a: | Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. |
no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz.
no ale |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 20:16
|
|
|
PumaRST napisał/a: | no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz. |
To że nie ma wiązki o niczym nie świadczy, bo każdy komputer typu EEC IV może sczytywać sygnał od czujnika PS, tylko właśnie cały wic polega na tym, żeby znaleźć odpowiedni pin i się wpiąć z kablem. |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11 Lut 2008, 23:34
|
|
|
PumaRST napisał/a: |
BTW: tak jak czytam twój opis swapu wspomagania to jak bym miał budowac coś do rajdowania to chyba bym kupił 1,4 z wspomą, bo łatwiej by mi przyszło wymienić silnik niż urzerać sie z tym chorym układem kierowniczym |
tez mysle ze byloby prosciej, juz mi chodzily po glowie takie mysli swojego czasu, a potem myslalem ze juz chyba wszystko mam i sie nie oplaca
Parch napisał/a: | No to witamy w klubie tych, co nie wiedzą gdzie podłączyć kabelek od czujnika.
No chyba, że komp od 1.6 jest taki sam jak w 1.4, to masz problem z głowy. |
PumaRST napisał/a: | Parch napisał/a: | Chodzi mi o ten zielony czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania kierownicy. |
no niestety ale ECU od 1,6 nie ma wyprowadzenia na ten czujnik, jak rónież cała wiazka od xr2i też tego nie ma wiec nie dokońca rozumiem twój komentarz.
no ale |
no i faktycznie jest problem bo nie podaja nigdzie pod ktory pin w 1.6 CVH to jest podpiete, ale escort mial wspomaganie z tym silnikiem i napewno mial podlaczony czujnik - ja akurat kiedys dla testu kupilem i podmienilem kompa na tego z escorta (1ADB) wiec ryzykuje i podpinam pod pin 28 tak jak podaja przy silniku 1.4 - o dziwo dla escorta 1.4 podaja w schematach ten pin 28 juz w latach 90 - 92, kiedy tez byl robiony z silnikiem 1.6 CVH
PumaRST - wiazka juz uzupelniona o wtyczke, kabelki i dodatkowy pin we wtyczce ECU, przy okazji cala poizolowalem nowa tasma bo ta 17letnia sie juz troche sypala
[ Dodano: Pon Lut 18, 2008 14:55 ]
coz... nowa chlodnica miala byc juz w czwartek u mnie, ale do tej pory jej nie ma wiec auto wciaz nie jezdzi :/
Mam za to nowy waz wodny z ASO (jedyne 69zl) pasujacy do chlodnicy z wyjsciem na bok.
Dotarly tez do mnie w koncu poluretanowe poduszki i tuleje stabilizatorow.
Poduszek nie zakladam narazie po zlych doswiadczeniach Kuby w swojej fiescie, a chce cos pojezdzic zanim sie urwa
Tulejki na tylnego staba zalozylem, przedniego staba chilowo nie mam wiec zaloze tulejki jak bedzie stab - z wrazen po obmacaniu - material tulejek jest twardszy znacznie od seryjnych przy sciskaniu ale jednoczesnie bardzo elastyczny i nie sprawa zadnych problemow przy zakladaniu. |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
|