Przesunięty przez: PumaRST 9 Cze 2008, 00:28 |
[MK3] rajdówka |
Autor |
Wiadomość |
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 12:02 [MK3] rajdówka
|
|
|
Witam
Kończę budować rajdówkę z mk3 więc postanowiłem napisać o niej kilka słów.
Silnik pochodzi z escorta xr3, mechaniczny wtrysk został zastapiony gaźnikiem weber. Cały motor przeszedł generalny remont ( szlify, pierścienie, panewki, szklanki itd ) i został zalany castrolem 10w60.
Zawieszenie to amory weiteca plus sprężyny z xr2i, stab przedni z xr2i. Przednie amortyzatory mają regulowaną twardość.
HAmulce standard z\xr2i z działającym niby absem, na przyszły sezon planuję kupić lepsze tarcze i klocki ( ate power disk )
W środku wywalone wszystko co zbędne i wstawione dwa kubły sparco plus pasy schrotha.
Zastanawiam się nad klatką bezpieczeństwa.
Ogólnie auto daje wiele przyjemności z jazdy i zupełnie nie rzuca się w oczy
tłumik końcowy z dużego fiata
naklejka 1.1i |
Ostatnio zmieniony przez LOY 5 Paź 2009, 23:51, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 13:35
|
|
|
Witam!!! Fajna zabaweczka. bedziesz sie nią ścigał czy tylko dla zabawy zrobiłeś? do ścigania zdemontuj abs i załóz klatke.
pozdrawiam Czarny! |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 13:57
|
|
|
zadżebisty wizual zew:))
no wlasnie pomysl o klatce jesli chcesz sie gonic na powaznie.
gratki jesli robisz auto dla frajdy moze warto pomyslec o jakims customowym filtrze;D |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 18:03
|
|
|
El Sepino zyje hehe fajny sleeper z tej fiesty... 1.6 pod maska 1.1 na klapie hehehe lubie takie zabawki... ciekaw jestem min ludzi jak reaguja na odejscie "1.1" hehe
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 18:39
|
|
|
Fajnaaaa
Też miałem ochotę na rajdówkę mk3 ale na kubełku i szelkach się skończyło. Poganiaj ją trochę po ulicy co by kilku kierowców "nawrócić".
Tylko jedna rzecz mnie razi - ABS do rajdów chyba trochę nie na miejscu.
Pozdro |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 19:26
|
|
|
pvzon możesz napisać coś wiecej o tym tłumiku? Wiem że powszechnie wsadzają go do Sportingów... a do fiesty to nie jest przypadkiem za mała średnica?
Gratulacje kolejnej rajdówki... już niedługo może ja coś zaprezentuje pozdro |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 20:11
|
|
|
no widzę, że rajdówek przybywa
gratulacje
nad moją prace troche utkwiły ale nieuchronnie zmierzają ku końcowi.
dołączę siędo przedmówców jak chcesz mocniej poganiać to daj klatkę
i proponowałbym zamonotować fotel pasażera jak najniżej i maksymalnie cofnięty, nie da to duzo ale zawsze poprawi rozkład masy w aucie i zapewni korzystniejszy rozkład mas |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 20:23
|
|
|
Fajnie że kolejna rajdówka w FKP jest
ładne auto i fajne wykonanie ale powiedz czemu nie wsadzałeś xr2i?? czyżbyś planował jakieś dziwne gaźniki?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 21:03
|
|
|
auto będzie służyć do kjsów ale nad klatką się jeszcze zastanawiam
KUI3A->co do fotela pilota to pójdzie do tyłu i w dół ( po prostu przed ostatnim startem włożyłem go na mocowaniach jakie były bo brakło czasu )
Adi ->co do tłumika to jest przelotowy i jakoś daje radę ( przelot jest minimalnie mniejszy )
PumaRST->nie robiłem go na xr2i bo w bloku ten silnik nie ma czujnika położenia wału ( plan był na xr2i ). Zastanawiam się nad jakimś sensownym gaźnikiem. Może macie jakieś propozycje?
Wojtass-> abs już był i nie chciało mi się go demontować
aha skrzynia jest z 1.1 i sobie radzi.
Dzięki za miłe słowa |
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 22:05
|
|
|
Co do gaźników to może ja będe miał na sprzedaż - 2 Weberki 40mm, z filtrami K&N, na współnym kolektorze. Miałem to montować zamiast mojego DFTMa ale już sprzedaję Fiestę i nie wiem czy pójdą do nowego auta (jesli kupię mk2 to jak najbardziej ).
Jakby co, dam znać. Napewno będą ładnie współgrały z CVH, kwestia dorobienia (bo o kupnie w PL nie ma mowy) kolektora dolotowego, jednak już jestem w trakcie...
|
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 9 Wrz 2007, 22:17
|
|
|
Wojtass napisał/a: | 2 Weberki 40mm, z filtrami K&N, na współnym kolektorze. |
ile chcesz za ten zestaw?? |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Wrz 2007, 09:47
|
|
|
Brawo, pvzon - niezły come back
Kiedy będzie Cię można zobaczyć w akcji ?
Powodzenia! |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 17:23
|
|
|
debiut zaliczony na pz w szczecinie, udało się zająć 8 miejsce na 29 startujących
tutaj trochę fotek z imprezy http://ligowiec.net/fotorelacja/mecz-10226/0
jak dobrze pójdzie to za tydzień kjs w gorzowie |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 21:10
|
|
|
pvzon napisał/a: | debiut zaliczony na pz w szczecinie, udało się zająć 8 miejsce na 29 startujących |
gratuluje o życze dalszych sukcesów |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 8 Paź 2007, 23:39
|
|
|
witam!!! gazniczki fajne ale za wysokie do cvh, trzeba by ciac maske
pozdro |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 9 Paź 2007, 17:38
|
|
|
są gdzieś wyniki z czsami z tej imprezy?
moje gratulacje |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 14:10
|
|
|
wyniki z czasami można znaleść na www.podkalicki.pl/forum
w tym miesiącu udało się zająć 8 miejsce na 29 startujących, mimo że miałem problemy z hamulcami
nie orientujecie się gdzie mogę dostać zestawy naprawcze do gaźnika, konkretnie chodzi mi o webera dft 32/34 bo bym chciał go przejrzeć |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 6 Lis 2007, 18:17
|
|
|
Gratuluję napisz jak się ma jazda tym do jazdy mk1 rallye
drugą przepustnicę masz otwieraną podciśnieniowo czy mechanicznie ?
Jeżeli masz wersje z mniejszym drugim przelotem ( inny mniejszy kolektor ) bo gaźnik jest z fiesty to polecam przejście na gaźnik od escorta( zmiana razem z kolektorem ) lepiej sie na górze zbiera .
[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 18:20 ]
pomyśl o monowtrysku ( jak nie chcesz zmienaić głowicy ) lub o gaźnikach z motocykla ( jak masz rzeźbić pod stojące webery czy innne dellorto to pamiętaj że czpka w CVH jest na tyle duża i wysoka że jak mówi Czarny będzie problem żeby to upchnąć . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
pvzon
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 7 Lis 2007, 10:59
|
|
|
na pewno mk3 się słabiej zbiera na tym silniku al emyślę że o wiele lepiej się prowadzi, w mk1 miałem amory koni tu mam weiteca i muszę przyznać że się jeździ mk3 prościej. Do tego w końcu mam super ręczny i to bez hydrauliki.
Co do gaźnika to mam coś takiego:
tu jest taki gaźnik na aukcji allegro:
http://allegro.pl/item262...fiesta_1_6.html
Myślałem żeby go przejrzeć i wymienić wszystkie uszczelki itp a potem podjechać do fachowca na regulację. Aha druga przepustnica jest mechaniczna |
|
|
|
|
|