Zawieszenie przednie od xr2i w mk3 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
Aero [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 09:20 Zawieszenie przednie od xr2i w mk3 1.3
|
|
|
Witam,
zalozylem w swoim aucie kolumny zawieszenia i stabilizator od xrki.
Z racji lzejszego silnika auto stoi w miare wysoko.
I teraz mam dylemat co z tym zrobic: czy kupujac sprezyny progresywne kupowac do xrki czy do zwyklej wersji? chcialbym uzyskac glebe ok.50mm wzgledem seryjnej 1.3. Prosze o porade, bo jestem w kropce. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 11:04
|
|
|
Zeby zejsc na -50mm musisz kupic inne amorki i sprezyny... tylko po co... do brachola Hondy (sedan) kupilismy zestaw Koni Street -30mm nowy komplet tj. 4 amorki i 4 sprezyny z regulacja twardosci... nie dosc ze auto jedzie jak po szynach to jeszcze ma w sobie cos z komfortu... a trzeba wiedziec ze auto obnizone zmienia katy pochylania... w Hondzie np. granica jest 30mm a dalej trzeba juz stosowac regulowane wahacze...
Mozesz ewentualnie zastosowac sprezyny Eibach z oferty RS-a i dac na seryjne amorki ale i tak nie ma cos sie spordziewac szalu... |
_________________
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 13:21
|
|
|
ja obiżylem auto o jakies 40mm i troche zaluje, bo trzesie jak cholera. oczywiscie jezdzi jak przyklejone i w zakrety moge wchodzic z wieksza predkoscia, ale wolalbym zmienic na jakie 30mm. zastanow sie czy 50 to nie za duzo, bo bedziesz podwoziem lizal asfalt. jak bedziesz kombinowal amorki od zwyklej czy xr i gleba 50mm to komfortu nie bedzie. najlepiej by bylo kupic zawieche przygotowana do -50mm.
no i jeszcze pytanie czy zamierzasz wsadzic inny silnik. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 16:56
|
|
|
Aero napisał/a: | I teraz mam dylemat co z tym zrobic: czy kupujac sprezyny progresywne kupowac do xrki czy do zwyklej wersji? chcialbym uzyskac glebe ok.50mm wzgledem seryjnej 1.3. Prosze o porade, bo jestem w kropce. |
Do zwykłych amorków kup max -35mm, to jeszcze jakos bedzie sie jezdzic...
Cytat: | ja obiżylem auto o jakies 40mm i troche zaluje, bo trzesie jak cholera. oczywiscie jezdzi jak przyklejone i w zakrety moge wchodzic z wieksza predkoscia, ale wolalbym zmienic na jakie 30mm. |
Wysokosc sprezyny moze tu nic nie zmienic. Zalezy od jej charakterystyki (progresywna/linearna) i twardosci...
A jak wkladasz nizsze sprezyny do seryjnych amortyzatorów to nie dziwne ze trzesie, bo w koncu zmniejszasz skok (i charakterystyke pracy) amortyzatora a co za tym idzie tłumienie nierownosci. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Aero [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2007, 08:31
|
|
|
Stafcio, nie chce zmieniac narazie silnika.
A kat pochylenia kola, o ktorym mowi Fordon wlasnie chyba juz teraz mi sie zmienil (widac golym okiem) delikatnie na pozytyw, co wplywa nie nierowne zuzycie opon :/
Z waszych porad wnioskuje, ze najlepsze bedzie -30; -35 dedykowane do fiesty 1.3. |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 8 Wrz 2007, 09:36
|
|
|
Ja mam u siebie przod bodajrze -50 a tył niewiem ale jest równy z przedem i dotego sportowe amortyzatory. Jest sztywno ale bez przesady.. Jesli masz kase to kup sprezynki -60 przod i -40 tył i dotego odpowiednie amortyzatory. Jesli chcesz na seria amory załozyc to sprezaynki max -35 bo ja jezdzilem jakis czas na seryjnych amorach u siebie to to był tragizm. Fiesta sie nie uginała nawet o 0.5 cm juz i jezdziło sie jak na zaspawynm zawieszeniu. PZDR |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
Aero [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Wrz 2007, 10:26
|
|
|
Na allegro pojawily sie produkty GT Cupline, kompletny zawias to koszt 1000zl :/
Mialem kupic uzywke od osoby z forum, ale wlasciciel nie mogl w koncu sprzedac zawiechy.
Byc moze sprobuje kupic jamexy rowniez z ogloszenia na forum,
pozdrawiam |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 10 Wrz 2007, 13:29
|
|
|
Aero napisał/a: | Na allegro pojawily sie produkty GT Cupline, kompletny zawias to koszt 1000zl :/
Mialem kupic uzywke od osoby z forum, ale wlasciciel nie mogl w koncu sprzedac zawiechy.
Byc moze sprobuje kupic jamexy rowniez z ogloszenia na forum,
pozdrawiam |
jak korespondowałem z firmą atl tuning, to mi krzyknęli 749pln za komplet czyli 4 spręzyny i 4 amorki do fiesty. komplet osobno kosztuje 999pln.
napisz a powiedzą ci 749.
madek napisał/a: | Cytat:
ja obiżylem auto o jakies 40mm i troche zaluje, bo trzesie jak cholera. oczywiscie jezdzi jak przyklejone i w zakrety moge wchodzic z wieksza predkoscia, ale wolalbym zmienic na jakie 30mm.
Wysokosc sprezyny moze tu nic nie zmienic. Zalezy od jej charakterystyki (progresywna/linearna) i twardosci...
A jak wkladasz nizsze sprezyny do seryjnych amortyzatorów to nie dziwne ze trzesie, bo w koncu zmniejszasz skok (i charakterystyke pracy) amortyzatora a co za tym idzie tłumienie nierownosci. |
gdzie napisałem, że założyłem seryjne amorki? amorki mam gtcupline a sprężyny koni, na 4 kołach. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.