Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: krzyzak, mk3, uklad kierowniczy, wspomaganie kierownicy

[MK3] krzyżak w układzie ze wspomaganiem
Autor Wiadomość
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Sie 2007, 23:43   [MK3] krzyżak w układzie ze wspomaganiem

http://www.fiestaklubpols...ic.php?p=254805

trigger napisał/a:
Na początku chciałem zaznaczyć, że to krzyżak od fiesty ze wspomaganiem (mk. III 95r 1.3) - jest przyklejony jeden wątek o wymianie, ale w fieście bez wspomagania.

Krzyżak jest przykręcony do maglownicy tak jak ten zwykły - wielowpust i zaciśnięte śrubą, dalej jednak jest inaczej, nie ma drugiej śruby mocującej do kolumny. Drugi koniec krzyżaka jest zintegrowany z krótkim prętem ten przechodzi przez ścianę do wnętrza kabiny i tam ponownie zintegrowany jest z drugim krzyżakiem. Drugi krzyżak nie jest zamocowany żadną śrubą, zarówno pręt z komory silnika i potem ten biegnący dalej do kierownicy są zintegrowane i nierozbieralne. Ten odcinek biegnący do kierownicy ma przekrój spiłowanego walca tzn. nie jest okrągły tylko ma szlif na płasko z 2 stron. Dalej to nie wiem jak jest zamocowane, bo zaczyna się obudowa kolumny. W książce na temat wymontowania krzyżaka piszą, żeby odkręcić śrubę mocującą pierwszy krzyżak w komorze silnika i całość delikatnie wybić. Z tego zgaduję że ten pręt biegnący do kierownicy (spiłowany walec) musi być po prostu wsuwany w dobrze dopasowaną inną część??

Tyle z tego rozumiem, nie chcę na siłę walić młotkiem. Wie ktoś może jak wymontować taki krzyżak (fiesta ze wspomaganiem) ??

Przeglądałem parę wątków na forum, ale tylko pytanie gdzie taki krzyżak znaleźć. Całość wygląda podobnie jak to:

http://img181.imageshack....e=wspomamb1.jpg

- pożyczyłem z jednego wątku na temat krzyżaka

Krzyżak ma luz (ok. 1cm na obwodzie kierownicy) , szukałem już długo jakiegoś i nigdzie nie ma - przypadkiem niedaleko znalazłem kogoś kto takie coś regeneruje :jupi: :jupi:

Niestety na forum mało jest informacji na temat tego krzyżaka (rzadkie cholerstwo)


Żeby ściągnąć ten krzyżak musisz odkręcić całą kolumnę i trochę ją wysunąć - zejdzie z tego pręta, po wyjęciu takiego plastikowego zabezpieczenia, jak zobaczysz, to będziesz wiedział co trzyma - u mnie jest koloru zielonego ten plastik. Opis w książce nieuwzględnia wymontowania krzyżaka w układzie ze wspomaganiem - jak będziesz walił młotkiem, to popsujesz!

Łokmen napisał/a:
...tak samo przebiega też jego wymiana


Grubo się mylisz w tym przypadku...(chyba tego nie widziałeś)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 1 Sie 2011, 05:57, w całości zmieniany 4 razy  
Profil Facebook
 
 
trigger 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 14
Wysłany: 23 Sie 2007, 23:33   

Wielkie dzięki za odpowiedź, tego się bałem że będę całą kolumnę musiał odkręcić - w fieście ze wspomaganiem ten krzyżak to jakieś przeklęństwo, nie dość że trudno znaleźć to jeszcze kichowatu montaż/demontaż.
 
 
polo1976 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 47
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 93
Skąd: września
Wysłany: 16 Gru 2008, 11:18   

Witam ja też poszukuję takowego krzyżaka i z tego co się dowiedziałem znaleźć go to jak trafić 6 w totka. Kolega ze sklepu który sprowadza części na zamówienie znalazł mi go ale w USA i koszt ok 400zł. bez kolumny kierowniczej. Używka razem z kolumną ok 200zł ale nigdy nie wiadomo co trafisz.
_________________
Zanim zrobisz - popytaj, zanim popytasz - poszukaj i pomyśl!!!
 
 
 
klusek
[Usunięty]

Wysłany: 16 Gru 2008, 23:29   

To jesteśmy w czarnej Du..... że tak powiem.
Bardzo prosimy ooo to jak to wymienić o dobry opis plus foto i kurde gdzie to dostac :(:(

zdjęcie krzyżaka w komorze silnika
zdjęcie krzyzaka w kabinie

pręt wsunięty w kolumnę

 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Gru 2008, 00:56   

to daj do regeneracji kolumnę do gościa co naprawia wały napędowe . nie poznasz auta a zmieścisz się w granicach 100 zl :) Podobne krzyżaki są stosowane w ciężarówkach w drążkach zmiany biegów i tam też się rozsypują i goście od wałów napędowych albo goście co naprawiają tiry znają temat . W wałach napędowych są identyczne krzyżaki tylko 2-3 razy większe .
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Gru 2008, 12:05   

jesteś piorunującym nygusem


Kaczkowski L. Warsztat regeneracji

aktualizuj dane firmy
tel.:
0 32 251 39 58
adres:
40-001, Katowice, Żwirki i Wigury 25
woj. śląskie
godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 9-17
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2008, 14:48   

a dzwoniłeś do nich czy się podejmują wymiany takich krzyżaczków ??
co do wyjęcia to zdaje mi się że trzeba rozłączyć przy przekładni i całośc wysunie się z kolumny kierowniczej , po czym trzeba całość wyjąć od strony środka . Ale nie jestem pewny . W przekładni bez wspomagania wiem jak zrobić bo zmienialem , przy wspomaganiu niech się wypowiedzą eksperci .
 
 
 
Jose 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2008, 21:55   

Właśnie 2 dni temu wytargałem taki krzyżak z fiesty mk3 ze wspomaganiem. Trzeba odkręcić śrubkę od strony komory silnika a od wewnątrz zdjąć taką niebieską zapinkę zabezpieczającą. Potem od strony komory podważamy krzyżak do góry, a w kabinie druga osoba ciągnie kierownicą do siebie i krzyżak daje się zdjąć z maglownicy. Jak już go zsuniemy z kolumny kierowniczej to wyjmujemy go od wewnątrz, a nie od strony silnika. Jakby jakoś nie dało się zdjąć z przekładni to można odkręcić maglownicę i ją opuścić niżej, pod warunkiem, że nie mamy stabilizatora. Ja ją odkręciłem, ale prawie nie poszła w dół, bo pod nią mam stab który jest prawie na styk. Odłączyłem też akumulator, bo jest poduszka w kierownicy i wolałem być pewny, że nic się z nią nie stanie przy szarpaniu kierownicą do siebie. Jak odbiorę krzyżak od mechanika to napiszę jak i za ile to się da zrobić.
Pozdr
_________________
..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...

FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 
 
 
klusek
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2008, 22:14   

Super dzięki za informacje mylę ze wielu osobą się to przyda :) operacja nie wygląda na zbyt skomplikowaną :) jak będziesz zakładać może jakieś fotki daj jak możesz :) :V: pewnie zaś mi od nygusów pojada :P trudno ;p
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Gru 2008, 01:31   

klusek napisał/a:
pewnie zaś mi od nygusów pojada

jak zrobisz opis jak wyjąć i włożyć do auta ten drążek wypluje te słowa i publicznie przeproszę :)

A co do wymiany krzyżaka samego nie jest to takie trudne . Kwestia dobrania nowego dawcy to jest już większy problem . W warsztatach jest generalnie taka polityka że specjalnie niszczy się zużyty krzyżak aby bez uszkodzeń rozmontować mocowania krzyżaczka . Potem rozwertakiem zrywa się zabezpiecznie oryginalne krzyżaczka wbija się nowe miseczki uprzednio wkładając krzyżaczek i specjalnie dorobionym pobijaczkiem wybija się nową monetkę zabezpieczającą i koniec :) tylko ten system działa do 2-3 napraw potem są już kombinacje alpejskie zfrezowaniem kanału na pierścień osadczy albo napawanie specjalnego zabezpieczenia .
 
 
 
Jose 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Gru 2008, 22:20   

Witam.
No więc fotek nie mam. Zapomniałem aparatu, a złożyć trzeba było. Te co ty zrobiłeś powinny wystarczyć jako uzupełnienie mojego opisu. Krzyżak oddałem mechanikowi, i dopasował nowy krzyżaczek (podobno z cinquecento). Na koniec naspawał takie bobki migomatem, aby się to trzymało kupy. Wyjęcie tego krzyżaka w opisany przeze mnie wyżej sposób to nic, w porównaniu z jego włożeniem. Najwięcej problemu sprawia guma przez którą przechodzi krzyżak, a jest mocowana do ściany grodziowej ( u mnie jest na niej wygłuszenie które bardzo przeszkadza). Zamontowałem ją tak jak się montuje szyby, czyli kablem wkoło i później jedna osoba pod maską dociska gumę a druga od środka ciągnie za kabel. Trochę gimnastyki i krzyżak jest na swoim miejscu.
Nie wiem dlaczego w sprzedaży jest tylko cały drążek z 2 krzyżakami, jak w linku poniżej (niestety tylko kopia, bo link już nieaktywny):
http://209.85.135.132/sea...clnk&cd=4&gl=pl
Zainteresowanym polecam zapisać sobie zdjęcie, bo pewnie za jakiś czas go nie będzie :)
Wyrabia się ten krzyżak co przechodzi przez ścianę grodziową (czyli od niebieskiej zapinki w dół), i jakby dało się tylko jego kupić to byłoby taniej i nie musiałby człowiek kombinować :yes:
Pozdr
_________________
..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...

FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Gru 2008, 22:47   

pasuje krzyżak ze zwykłej przekładni tzn da się przełożyć sam krzyżaczek . A że polak potrafi jak widzicie wystarczyło chwile pomyśleć :)
 
 
 
Jose 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Gru 2008, 12:23   

diodalodz napisał/a:
pasuje krzyżak ze zwykłej przekładni tzn da się przełożyć sam krzyżaczek . A że polak potrafi jak widzicie wystarczyło chwile pomyśleć :)

Ten krzyżaczek od wersji bez wspomagania wchodził trochę luźniej, dlatego był manewr z cienkim.
Pozdr
_________________
..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...

FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 31 Lip 2011, 21:09   

Witam,

jak przełożyć sam ten krzyżaczek? Trzeba ten "pręt" z jego środka wybić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Gotowanie z Żółwiem czyli co w układzie chłodzenia piszczy
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 2 28 Gru 2004, 20:45
Żółwik Tuptuś
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.