[MK3] Silnik szarpie i pali za duzo oleju |
Autor |
Wiadomość |
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2007, 21:35 [MK3] Silnik szarpie i pali za duzo oleju
|
|
|
Ma problemy z fiesta 1.1 rocznik 94r.
O tuż pierwszy problem jest taki ze silnik szarpie podczas dodawania gazu. Wcześniej jeździłem i nic takiego sie nie działo a od poniedziałku zaczoł mi tak szarpać. Co może być z nim nie tak?
Natomiast drugim problemem jest zbyt duże spalanie oleju. Miesiąc temu byłem na wymianie oleju i przy okazji wymieniłem filtr oleju. W silniku miałem 3l, gdzie po przejechaniu 300km zostało mi ok 1l. Moje pytanie brzmi: Czy możliwe jest żeby przez 300km spalił mi ok 2l oleju? Zaznaczam ze żadnej palmy pod autem nie było i nie ma. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 1 Wrz 2010, 15:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 16 Sie 2007, 21:45
|
|
|
Oooo kolega z kalisza jest widze to całkiem blisko mnie...Na początek sprawdz na kanale wszedzie czy nie ma jakiś wycieków,jesli bedzie git to daj gaz do opooru i zobacz czy kopci na granatowo,fioletowo...a to ze szarpie to moze cos z wtryskiwaczem benzyny przytkał się albo cpp warjuje mozesz zrobic reseta kompa
Na moje oko skoro takie spalanie oleju to silnik sie konczy...jedz sprawdz kompresje na cylindrach |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2007, 22:49
|
|
|
Bylem sprawdzić to dymi na taki bialo-szary kolor i to dość mocno
Z tym kanałem muszę poczekać do soboty...
Jak przedkać ten wtrysk?
Nie wiem jak sie resetuje kompa...
Gdzie i za ile mogę sprawdzić tą kompresje? |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 16 Sie 2007, 23:05
|
|
|
Cytat: | Bylem sprawdzić to dymi na taki bialo-szary kolor i to dość mocno |
białe może oznaczac poprostu ze silnik jest zimny i sie para skrapla a szary hmmm...pierścienie uszczelniacze...
Adiii napisał/a: | Jak przedkać ten wtrysk? |
Najlepiej kupic SMTP do czyszczenia wtryskiwaczy i dolac do benzyny ludzie sobie chwalą ten srodek kosztuje pare złotych
Adiii napisał/a: | Nie wiem jak sie resetuje kompa... |
-odlaczasz klemy na cieplym silniku
- zwierasz je na chwile
- odczekujesz 2-3 godziny na ostygniecie silnika
-podlaczasz ponownie klemy
-zapalasz samochód niech sobie pochodzi z 3-5 minut na biegu jałowym wogole nie dotykasz gazu ani nic:) i jedziesz się przejechac spokojnie az samochodzik dobrze sie nagrzeje wtedy ustawia sie komputer:)
Adiii napisał/a: | Gdzie i za ile mogę sprawdzić tą kompresje? |
Pierwszy lebszy warsztat samochodowy cenna 20-30 zł |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Sie 2007, 23:23
|
|
|
Przed chwila bylem sprawdzić czy przeskakują iskry na kablach WN ale ani jedna iskierka sie nie pojawiła...
I przy okazji jeszcze raz dodałem gazu to zrobiła sie wielka chmura dymu i później na biegu jałowym z tłumnika cały czas sie wydobywał taki dym i to doś dużo go było...
Jutro w dzień przy rozgrzanym silniku sprawdze jeszcze raz czy tak samo sie dzieje.
A co z tymi pierscieniami, uszczelniaczami?
Czy zresetowanie kompa pomoże ustawić cpp? |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 17 Sie 2007, 08:04
|
|
|
Adiii napisał/a: | A co z tymi pierscieniami, uszczelniaczami? |
Jeżeli pierscienie sie wyjechały to przepuszczają olej,gładzie cylindrów mogą już byc do dupy,progi sie porobiły na cylindarch,panewki są juz wyjechane,uszczelniacze zaworowe tak samo olej przepuszczają i spala sie
Adiii napisał/a: | Czy zresetowanie kompa pomoże ustawić cpp? |
tak pomoże |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sie 2007, 17:40
|
|
|
Kolin napisał/a: | Jeżeli pierscienie sie wyjechały to przepuszczają olej,gładzie cylindrów mogą już byc do dupy,progi sie porobiły na cylindarch,panewki są juz wyjechane,uszczelniacze zaworowe tak samo olej przepuszczają i spala sie |
Czy oplaca sie to wszytsko naprawiać i ile by mniej wiecej mnie to kosztowalo? |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Sie 2007, 17:44
|
|
|
Poszukaj, bo już ten temat był poruszany nie raz...
P.S.
Krótko mówiąc, remontu robic się nie opłaca, lepiej kupić silnik w dobrym stanie i zrobić przekładkę. |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 17 Sie 2007, 20:12
|
|
|
z używanymi silnikami w super stanie to tak jak z dziewicami - każdy o tym słyszał ale nie każdy ją miał |
_________________
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17 Sie 2007, 22:32
|
|
|
Łokmen napisał/a: | z używanymi silnikami w super stanie |
w super stanie to jest nowy silnik
a uzywany mozna znalezc w dobrym stanie, pod warunkiem ze da sie go przed kupnem sprawdzic. w ciemno nie polecam bo mozna sobie tylko problemow i roboty narobic. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 10:09
|
|
|
Może głupie pytanie ale: Moje auto jest na wtrysku czy na gaźniku?
W moich danych mam wpisane wersja: inna ponieważ nie wiem jaką mam wersje...
Dlaczego remont silnika może wynieść aż 2000zł.? |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 10:13
|
|
|
94 rok czyli w sumie powinien być juz na wtrysku... zobacz czy masz katalizator... albo zrób fotke silnika to łatwiej będzie powiedzieć |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 10:32
|
|
|
Nie wiem gdzie sie znajduje katalizator...
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 10:36
|
|
|
1.1i na jedno punktowym wtrysku paliwa |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 10:43
|
|
|
A skąd to wiesz?
To może wiesz jeszcze jaką mam wersje?
Gdzie jest ten katalizator? |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 12:51
|
|
|
Adiii napisał/a: | Gdzie jest ten katalizator? |
w wydechu za taką sondą z 4 kabelkami wkręconą w wydech juz go nie trzeba szukać wszystko jasne silnik masz na bank tak jak kolin mówił widze ze juz nawet poprawiłeś na odpowiednią wersje |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 14:31
|
|
|
Czym sie różni silnik 1.1 od 1.1i? |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 14:42
|
|
|
1.1 ma gaźnik i nominalną moc 55 KM
1.1i jest na jednopunktowym wtrysku i posiada moc 50 KM
To główna rożnica między nimi
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 15:21
|
|
|
I dodatkowo 1.1 ma ręczne ssanie, a 1.1i ma ssanie automatyczne. |
|
|
|
|
Adiii [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Sie 2007, 23:43
|
|
|
Bylem dzisiaj u mechanika i tak:
Stwierdził że jest to pół wtrysk pół gaźnik (Taka pierwsza wersja wtrysku jednopunktowego)
Co do szarpania:
Wykręcił świece i dwie pierwsze były cale zaśniedziałe. Oczyścił je i teraz już nie szarpie.
Ale postanowiłem i tak kupić cały komplet nowych świec firmy NGK.
Poradził też wymienić filtr paliwa więc go także kupiłem.
Co do oleju:
Zmierzył mi kompresje na cylindrach... Na pierwszym ok 9.6 na pozostałych 10 atmosfer czyli chyba dobrze.
Sprawdził czy wlewem oleju wylatują spaliny... troszkę sie ulatniały ale powiedział że to normalne.
Silnik pracował stabilnie zarówno przy otwartym wlewem oleju jak i po zatkaniu go ręką.
Jedynym prawdopodobnym powodem brania oleju są walnięte uszczelnicze na zaworach.
Czy podczas wymiany tych uszczelniaczy konieczne jest pozniejsze planowanie głowicy? |
|
|
|
|
|