Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: temperatura silnika

[MK3] Temperatura i jej wzrost
Autor Wiadomość
ari
[Usunięty]

Wysłany: 22 Kwi 2007, 22:49   [MK3] Temperatura i jej wzrost

A mianowicie jak w temacie strasznie wzrasta mi temperatura a mianowicie jak jade po trasie to cały czas jest w połowie skali wystarczy ze na kawałek stane i zaraz zaczyna wzrastać jak dochodzi do N włącza sie wentylator na jakies 15-30 sekund i sie wyłącza temperatura spada nie znaczeni po czym znowu wzrasta. Dodam ze w zeszłym roku zeby właczyć wentylator to trzeba było naprawde w porzadnym korku stac i przy wysokiej temperaturze. a teraz wystarczy tylko chwila. wszystko to zaczeło sie jak wymieniłem czujnik temperatury i termostat.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sie 2010, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 23 Kwi 2007, 05:29   

na moje wszystko w najlepszym pozadku:) wtedy pewnie nie domykał Ci się termostat
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Kwi 2007, 05:34   

a teraz pewnie ma na 88st. C i panikuje..
zmień płyn chłodniczy - pewnie stracił swoje włąsności
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 23 Kwi 2007, 07:32   

podłącze się pod wątek,
u mnie jest podobnie, jak jade w trasie to jest wszystko ok, temperatura jest po środku skali, natomiast od dwóch dni jest coś dziwnego. mianowicie jak stoje przez chwilę w korku to w pewnym momencie strzałka jest na max i wystaje nawet troche. a jak silnik jest zimny (ale nie zawsze sie tak dzieje), to strzalka leży poniżej tego białego kwadracika. dopiero po jakimś czasie się "budzi" i idzie do góry.

co to może być???
czujnik temperatury wymienić, a może termostat? a może to i to? miałem to w planach, ale jakoś nie najbliższych.

pozdro.
 
 
ari
[Usunięty]

Wysłany: 23 Kwi 2007, 11:11   

płyn wymieniałem na zime wlewałem koncentrat rozcienczony z wodą destylowaną. Tak sie zastanawiam skoro tak sie zachowuje silnik teraz jak jeszcze nie są zbyt duże temperatury to co będzie jak będą upały wtedy pewnie będe cały czas jeździł z włączonym wentylatorem dla porównani czasami jezdze oplem i tam nawet jak stoje w korku to temperatura wzrasta ale nie tak drastycznie
 
 
Scyhe 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Kwi 2007, 15:40   

Tez mam podobne spostrzezenia - w trasie przy okolo 100km/h utrzymuje sie ponizej polowy przedzialu "NORM" natomiast jak stane w koreczku to szybko wzrasta > polowy i zalacza sie wiatrak na kilkanascie sek... ogolnie z silnika "bije" cieplo ;] Tez sie boje co bedzie w upalne dni :( bo w FOFI 1.3 mialem znowu syndrom niedogrzania silnika :) - jak nie urok to sraczka ;p

Aha obecnie mam czysta wode wlana - bo niedawno wymienialem pompe i jeszcze nie zdazylem zalac plynem ;(
 
 
 
ari
[Usunięty]

Wysłany: 24 Kwi 2007, 17:04   

jak zmieżyłem to wentylator włącza mi sie na 15 sekund poczym sie wyłącza i z powrotem włącza sie po minucie i tak w koło
 
 
Scyhe 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24 Kwi 2007, 19:23   

No u mnie podobnie - z tego co wyczytalem to silniki 1.1 1.3 cierpialy na niedogrzanie i to sie pokrywa z moimi doswiadczeniami - bo zima kombinowalem z tektura zeby zaslonic chlodnice bo nie moglem nagrzac silnika ( termostat raczej ok byl) zobaczymy jak bedzie latem z tym przegrzewaniem sie - oby tylko dalej nie rosla temp. potem trzeba bedzie kombinowac... narazie to nie moge zlokalizowac korka spustowego cieczy chlodzacej w bloku :( Moze ktos wie gdzie to ustrojstwo jest w 1.8 ?
 
 
 
ari
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2007, 12:22   

sami też go szukałem ale nie mogłem znaleźć w książce obsługi jest zdjęcie ale mimo tego poszukiwania zakończyłem fiaskiem
 
 
Scyhe 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27 Kwi 2007, 19:15   

chyba sobie daruje szukanie tego korka - zleje z chlodnicy a potem sprobuje jakos wydmuchac plyn z bloku za pomoca powietrza przez zb. wyrownawczy. A z temp to poczekam do lata zobacze co sie bedzie dziac. Na chlopski rozum jest ok - jak jade to powietrze chlodzi chlodnice jak stoje to wentylator wymusza przeplyw. Najlepiej by bylo jakby koledzy co maja takie same silniki sie wypowiedzieli jak to u nich jest z czestotliwoscia zalaczania sie wiatraka
 
 
 
isia
[Usunięty]

Wysłany: 27 Kwi 2007, 19:28   

sprszedam termostat 82st do fiesty mk3 1.3 20zł 506047802
 
 
Scyhe 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27 Kwi 2007, 19:30   

Chyba troche nie ten dział ;] i nie te auta :)

[ Dodano: Wto Cze 05, 2007 18:05 ]
Odświeżam wątek... Dalej walcze z syndromem przegrzewania silnika. Wywalilem termostat calkowicie ( 88st ) byl w stanie b.dobrym Skrecilem wszystko bez termostaru ( jako uszczelke uzylem takiej z kompletu do zlewozmywaka :P ) Auto teraz dluzej sie nagrzewa ale jak juz np stane w korku albo jade z predkoscia < 50 km/h to temp rosnie powyzej polowy skali NORM - w okolicach NO - jak dochodzi do poczatku N to wlacza sie wiatrak i chodzi, jak u kolegi z 15 sek. Pojade chwile okolo 60-80km/h i temp spada do polowy skali NORM albo nizej nawet ( temp otoczenia ok 20st).

Moje przypuszczenia :

1) zakamieniona chłodnica - utrudniony przepływ
2) problemy z uszczelką pod głowica ( nie zauwazylem zeby przybywalo mi oleju ani zeby cos plywalo w plynie, ale mam niewielki wyciek oleju gdzies z bloku - silnik jest spocony )

Koledzy co tu robic dalej ? Mechanior zapowiedzial ze wymiana uszczelki ze wszystkimi innymi uszczelkami ( kolektory,pokrywa ble ble ) ok. 1000zł :(

Regenerowaną chłodnice dostanę za 230 zł

A lato tuż tuż :(
 
 
 
81wilku
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lip 2007, 15:46   

wracałem wczoraj z trasy i w korku zaczeła mi temp. rosnąc, jak wskazówka doszła do czerwonego pola to zaczeło dymić ale dojechałem do domu.Dzisiaj zauwazyłem ze jest zero płynu chłodzącego, czy moge dolac samej wody destylowanej zeby przynajmniej do mechanika dojechac, aby sprawdził czy to uszczelka pod głowicą , termostat albo cos innego??
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Lip 2007, 21:45   

możesz .
 
 
 
SzeryfPawel 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 27
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Sie 2007, 22:57   

U mnie to samo zauważyłem i wogule pierwszy raz od dwoch lat załączył mi sie wentylator,a ja juz zapomniałem że on istnieje,może po prostu przez to że lato do nas wraca i fiściny nie wiedza o co chodzi
_________________
DonCorleone...
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Sie 2007, 14:47   

A może warto zajrzeć do zbiorniczka wyrównawczego ;-)
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 3 Sie 2007, 15:02   

znalazł ktoś ten korek od spuszczania wody z bloku?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Scyhe 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 22
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20 Sie 2007, 13:56   

Ja u siebie znalazlem ;] ale dostep do niego jest tak przekichany ze sobie darowałem :) Odkrecilem wszystkie węże i trzepałem całym autem zeby wszystko maksymalnie wylać - i tak pewno zostało ze 2l wody
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 20 Sie 2007, 14:03   

znalazłem,

korek w silniku 1,3 jest po stronie koła zamachowego po stronie świec.
to jest taka mała śrubka mniej wiecej w połowie wyusokości bloku silnika.

jak sie odkreci ją o zakretke w zbiorniczku to poleci wszystko.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.