Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce

[MK3] Słabnące hamulce
Autor Wiadomość
trigger 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 14
Wysłany: 14 Sie 2007, 19:40   [MK3] Słabnące hamulce

mam taką prośbę czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co się stało z hamulcami? Całość "wydarzenia" opisuję poniżej:
Dziś jechałem sobie samochodem i po pewnym czasie stwierdziłem, że coś słabo się rozpędza (myslałem, że silnik zdycha :-P ) jechałem tak koło 100km/h to było na trasie po paru hamowaniach poczułem, że trochę ściąga w lewo. Włączyłem dmuchawę i poczułem lekki swądek, pierwsze o czym pomyślałem, że to może łożysko w prawym kole się zatarło (było wymieniane dzień wcześniej) z powodu niezbyt dobrego montażu. Zjechałem na bok i zobaczyłem, że prawe koło lekko dymi i jest gorące - no to już było w miarę jesne że zacisk nie puścił i cały czas tarł klocek. No to wracam do domu - i tu dziwna rzecz - wciskam hamulec i zero hamulca zapada się w podłogę (byłoby po zniżkach OC). Telepię się do domu i próbuję jak się ręcznym da hamować (żeby w razie czego się móc zatrzymać, ręczny OK). Po jakiś 3 - 4 km hamulce zaczęły wracać, powoli robiły się coraz twardsze, aż w końcu zaczęły hamować normalnie (czyli całkiem porządnie).

Pytanie mam takie co spowodowało zanik i potem powrót hamulców? - tak z ciekawości, bo w sumie hamulce to ważna rzecz.

Oczywiście w ciągu tygodnia rozbieram hamulce, wymienię cylinderki, płyn i porządnie wyczyszczę zaciski i założę nowe klocki.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Sie 2010, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 43
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 14 Sie 2007, 19:51   

trigger napisał/a:
zacisk nie puścił i cały czas tarł klocek. No to wracam do domu - i tu dziwna rzecz - wciskam hamulec i zero hamulca zapada się w podłogę

Zablokowany zacisk tak zagrzał hamulca że aż się płyn hamulcowy zagotował...a potem
trigger napisał/a:
Po jakiś 3 - 4 km hamulce zaczęły wracać, powoli robiły się coraz twardsze, aż w końcu zaczęły hamować normalnie
czyli prawdopodobnie płyn ostygł i sytuacja wróciła do normy
trigger napisał/a:
Oczywiście w ciągu tygodnia rozbieram hamulce, wymienię cylinderki, płyn i porządnie wyczyszczę zaciski i założę nowe klocki.
Gorąco :-P polecam!
Pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
trigger 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 14
Wysłany: 14 Sie 2007, 20:08   

czyli rozumiem że zagotowany płyn hamulcowy, ewentualnie bardzo gorący (panad swoją normę) powodował będzie zjawisko "pedał w podłogę"?

dzieki za odpowiedź
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Sie 2007, 20:17   

Płyn hamulcowy ma jakąśtam temperaturę wrzenia, powiedzmy te 300-350C, powyżej tej temperatury wrze, czyli z cieczy robi się gaz, czyli łatwiej można sprężyć, czyli wciśnięcie pedału nie powoduje ruchu cylinderków, czyli pedał w podłogę, a nie hamuje. Im starszy płyn tym niższa temperatura wrzenia (degeneracja), dlatego co jakiś czas trzeba wymienić. Tyle teorii. Nie mam pojęcia czemu ci się zawiesił zacisk :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sie 2007, 02:28   

hm możliwe ze masz pęknieta osłonkę na zacisku i skorodował tłoczek i powiesił się na oringu . trzeba rozebrać i zobaczyć . ważne zeby gumki w zaciskach wymienić po obu stronach na raz . do tego nowe klocuszki i musi być ok . Te prawdopodobnie się zeszkliwiły już A co do utraty hamulca to tak jak powiedzieli poprzednicy zagotował się płyn . Sprawdź jeszcze czy nie zjadło prowadnic zacisków (dwa kołki wkręcane na imbus 7)
 
 
 
trigger 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 14
Wysłany: 15 Sie 2007, 19:31   

sprawa generalnie wyjaśniona - osłona gumowa się podwinęła, tłoczek zasyfiony. Ale przy najmniej pomaluję zaciski jak wszystko będę wymieniał :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.