Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 14:24 |
Jak podpiete sa przewody w kostkach przelacznika swiatel? |
Autor |
Wiadomość |
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Paź 2007, 14:57 Jak podpiete sa przewody w kostkach przelacznika swiatel?
|
|
|
Witam
po pierwsze rozpadly mi sie styki w przelaczniku swiatel. Przez jakis czas obchodzilem to bokiem, ale wczoraj udalo mi sie upalic jeden z kabli zasilajacych. Koniec - wyprowadzam wlacznik swiatel mijania i pozycyjnych poza standardowy przelacznik (wajchy po prawej stronie kierownicy).
Pytania - od czego ida przewody w kostkach podlaconych do przelacznika?
Na razie "odkrylem"
W kostce "podwojnej":
czerwony - zasilanie (+) zawsze - bez wzgledu na pozycje stacyjki UWAGA!!!
czarny1 - obok - zasilanie (+) przy przekreconym kluczyku
czarny2 - na krawedzi - zasilanie (+) przy przekrecnym kluczyku
brazowy - masa - UWAGA!!!!
szary - pozycyjne
W kostce "pojedynczej":
czerwony - wycieraczki szybkie
zielony - wycieraczki wolne
Co z dwoma pozostalymi?
Z ciekawostek - polaczenie czerwonego (zawsze +) ze skrajnym czarnym 2 przy wylaczonej stacyjce (poz.0) przez probnik (przewod + zaroweczka) powoduje swiecenie zarowki probnika. Czarny jest teraz masa????
Przy przekreconej stacyjce czerwony polaczony z czarnym skrajnym 2 powoduje zapalenie sie podgrzewania swiec i kontrolek ladowania i smarownia.
Zamierzam wyprowadzic szary (pozycyjne) i bialo-czarny (mijania) do przelacznika dwupozycyjnego - jakis "mocny" - np. od piecyka konwekcyjnego.
Pytanie - z ktorego przewodu zasilania skorzystac? Z czerwonego? Wtedy bede mogl wlaczyc pozycyjne bez kluczyka.
Do czego sluza pozostale przewody?
O co chodzi z tym przewodem czarnym2 ktory "odpala" podgrzewanie swiec?
Okej - wiem, ze moge to wszystko sprawdzic na schematach z ksiazki od Fiesty - ale nie bardzo potrafie je czytac. Jak ktos ma schemat narysowany "prosto" to pewnie zrozumiem.
Moge instalowac przekaznik wlaczajacy swiatla, ale pierw musze go wybrac/zamowic/kupic - a przelacznik dwupozycyjny mam.
pozdr
Piotr |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Paź 2007, 17:27
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Toro
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: L
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączył: 03 Lis 2006 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31 Paź 2007, 18:04
|
|
|
Dzieki
ale jeszcze jakis opis do tego schematu. Bardzo prosze jak "chlop krowie na miedzy". Jak sie ma schemat do moich zdjec?
Na razie bede zasilal swiatla w dodatkowym przelaczniku - czerwonym - caly czas (bez wzgledu na polozenie stacyjki) "pod napieciem". |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Paź 2007, 18:05
|
|
|
kup sobie automatyczny włacznik świateł i skończysz problem mandatów i przełączników na zawsze , też z tym walczyłem i tak rozwiązałem problem . A wycieraczki zostawiłem w spokoju .
a te cyferki i literki masz napisane na przełączniku zespolonym wystarczy się przypatrzeć . |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.