[MK3] PILNE!!! Części, zamienniki, ceny. |
Autor |
Wiadomość |
77mucha [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 20:42 [MK3] PILNE!!! Części, zamienniki, ceny.
|
|
|
W mojej fiescie futurze 1,6 90km z 94r ostatnio spadl pasek klinowy i narobił niezłego bigosu. Spadł bo rolka od napinacza się zepsuła. I teraz do wymiany mam rolkę prowadząca, rolkę od napinacza (mam nadzieje ze tylko rolke bo z napinaczem wszystko jest ok czego tez nie jestem pewny) pompę wody no i pasek bo ten co spadł to się skurczył.
Pytanie mam do was szanowni użytkownicy FIESTY: Czy z innych silników (z fiest lub innych modeli) pasują ww części do mojego silnika? Jakie są ceny tych części używanych i nowych?
Czy macie może jakieś rady jak to naprawić najlepiej?
Z tego co się zorientowałem to żeby rolkę od napinacza wymienić to muszę silnik opuścić, a żeby pompę wody to najlepiej go wyciągnąć... Kosmos... |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 22:28
|
|
|
rolka napinacza paska klinowego? coś chyba nie tak... chyba o rozrząd ci chodzi...
około 180 zł chyba cały rozrząd kosztuje nowy...
jedź do mechanika bo jak ci poszedł rozrząd to nie wiadomo czy silnika nie masz do remontu/wywalenia... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
reaktor

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 17 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 18 Mar 2009, 22:37
|
|
|
niema to jak silniki bezkolizyjne |
_________________ 212 KM @ 345 Nm
Zużycie paliwa Średnio 15 l /100 km |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 01:58
|
|
|
tak
nowy pasek i obie rolki .
w granicach 50 zł/szt kupisz rolki włochy/chiny
pasek ok 40 .
wkładanie używek to prośba do Boga o kolejne problemy . A rolki powinny być podobne w innych 16 zaworówkach forda z takim samym wyposażeniem . |
|
|
|
 |
77mucha [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 10:11
|
|
|
Miły napisał/a: | rolka napinacza paska klinowego? coś chyba nie tak... chyba o rozrząd ci chodzi... |
Nie, nie chodzi mi o rozrzad. Chodzi mi o napinanie paska klinowego. A konkretnie o tą rolke ktora napina pasek.
Z rozrzadem mam narazie wszystko jest ok, ale do jego calkowitej wymiany tez sie przygotowywuje takze dzieki za podanie ceny jaka musze uiscic za rozrzad. Gdyby to byl rozrzad to przy takiej predkosci przy jakiej jechalem pekl czy spadl pasek to bebechy przez maske by mi wylecialy.
diodalodz napisał/a: | wkładanie używek to prośba do Boga o kolejne problemy |
Dzieki za ceny i dobra rade hehe.
Orientujecie sie moze jak to jest jeszcze z pompa wody? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 10:31
|
|
|
77mucha napisał/a: | Nie, nie chodzi mi o rozrzad. Chodzi mi o napinanie paska klinowego. A konkretnie o tą rolke ktora napina pasek. |
O czym Ty mówisz jaka rolka napinająca pasek klinowy :yyy:
Daj może foto "tego cuda" to rozjaśni nam w główkach |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 20:52
|
|
|
to jest 16V . jest jedna , dwie albo trzy rolki prowadzące w zależności od wersji wyposażenia . |
|
|
|
 |
Miły

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 39 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 21:54
|
|
|
a to sorry... nie wiedziałem... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 22:00
|
|
|
Nie widziałem tego silnika i nie podejrzewałem o takie komplikacje |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Mar 2009, 22:25
|
|
|
drjanusz napisał/a: | 77mucha napisał/a: | Nie, nie chodzi mi o rozrzad. Chodzi mi o napinanie paska klinowego. A konkretnie o tą rolke ktora napina pasek. |
O czym Ty mówisz jaka rolka napinająca pasek klinowy :yyy:
Daj może foto "tego cuda" to rozjaśni nam w główkach | Bo tam pewnie nie ma paska klinowego tylko szeroki pasek - jak go tam zwał wielokilinowy czy wielkorowkowy czy nie wiadomo jaki, ale nie zwykły klinowy który musi być dość mocno naciągnięty - płaskie paski mają to zaletę że nie muszą być silnie naciągnięte - stąd obecność rolek prowadzących i napinających |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
77mucha [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 14:17
|
|
|
Tam gdzie mam klopot z tymi rolkami to tam jest pasek klinowy czyli pasek wieloklinowy. I w tymze mechanizmie wystepuje dwie rolki jedna ktora ma na celu prowadzenie paska czyli tzw rolka zwrotna paska klinowego oraz rolka ktora ten paskek napina tzw rolka napinacza paska klinowego, w tym mechanizmie sa jeszcze 4 kola: pompa wody, altenator, wspomaganie i jakies jeszcze ktorego funkcji nie pamietam (nie klima).
I wlasnie problem mam z ta rolka na napinaczu i pompa wody bo kolo od tej pompy wody nie kreci sie rowno w jednej plaszczyznie tylko cale lata gdy np sie je rusza.
Juz wiem ze koszt nowego paska i nowej rolki do napinacza to koszt ok 100zł.
Czy ktos moze kupywal kiedys pompe wody do tego silnika? Jaki jest jej koszt?
Gdybym wcisnal tam aparat to bym zdjecie zrobil, a tak nie mozna nawet rolki od napinacza wykrecic gdyz trzeba silnik wyciagac albo go jakies 5-8 cm opuscic... |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 20:28
|
|
|
77mucha napisał/a: | Czy ktos moze kupywal kiedys pompe wody do tego silnika? Jaki jest jej koszt? |
Tu masz ceny tej pompy http://moto.sklep.pl/inde...5&grupa=c111361 |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Rudi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 20:52
|
|
|
Pompa wody od jakiś 120zł do 240zł sprawdź na www.ford.sklep.pl . Wraz z wymianą pompy wody zalecana wymiana rozrządu . Rolki wymienisz bez ruszania silnika kwestia zdolności manualnych i siły spokoju |
_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ |
|
|
|
 |
77mucha [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 21:20
|
|
|
hehe dales mi link do firmy w ktorej niecale pol roku temu pracowalem przez 9 miesiecy i to jako magazynier ze tez o nich nie pomyslalem a mam tam przeciez spore znizki i to na kazda czesc:)
Rudi napisał/a: | Pompa wody od jakiś 120zł do 240zł sprawdź na www.ford.sklep.pl . Wraz z wymianą pompy wody zalecana wymiana rozrządu . Rolki wymienisz bez ruszania silnika kwestia zdolności manualnych i siły spokoju |
A na twojej stronce tez dosyc tanio dzieki za pomoc panowie. I dzieki za rade, przy naprawie pompy, rolek i paska, zajme sie od razu rozrzadem.
Co do ruszania silnika to moge tylko wymienic pasek i rolke prowadzaca bez ruszania silnika. Natomiast rolka napinacza ma taka dluga srube ze belka ktora znajduje sie naprzeciwko tej rolki uniemozliwia odkrecenie tej sruby. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 02:29
|
|
|
spróbuj odkręcić cały napinacz i rolkę zmienic na zewnątrz . Co do pompy wody to jak zdejmiesz pasek i chwycisz za koło i nie będą wyczuwalne luzy na kole (góra dół) możesz swobodnie na niej jeździć . a co do rozrządu to kwestia kiedy był zmieniany . |
|
|
|
 |
Rudi

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 59 Skąd: B-rd
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 06:08
|
|
|
diodalodz napisał/a: | a co do rozrządu to kwestia kiedy był zmieniany . |
Tak tylko żeby wymienić pompę trzeba zdjąć pasek rozrządu i wtedy albo nowy pasek albo już cały rozrząd |
_________________ FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/ |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 22:02
|
|
|
Rudi napisał/a: | zdjąć pasek rozrządu |
jak jest ładny to można zostawić . |
|
|
|
 |
77mucha [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Mar 2009, 11:52
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Co do pompy wody to jak zdejmiesz pasek i chwycisz za koło i nie będą wyczuwalne luzy na kole (góra dół) możesz swobodnie na niej jeździć |
To jest dobra mysl tak tez sprobuje.
Rudi napisał/a: | Tak tylko żeby wymienić pompę trzeba zdjąć pasek rozrządu i wtedy albo nowy pasek albo już cały rozrząd |
A rozrzad to wymienie caly pewnie czas juz tez najwyzszy na niego.
Dziekuje Wam panowie za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|