
|
Założenie fordowskiego zamka centralnego + Magicar 820 |
Autor |
Wiadomość |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Kwi 2007, 20:52 Założenie fordowskiego zamka centralnego + Magicar 820
|
|
|
Zamierzam podłączyć pod fordowski centralny zamek sterownik Magicar 820.
Mam wersję trzy drzwiową.
Siłowniki mają po 4 kable (zasilanie, masa, i dwa do komunikacji z drugim siłownikiem).
Nie rozumiem, mimo schematu, jak podłączyć te siłowniki.
Jakie przekaźniki zastosować??
Siłowniki te nie wymagają centralki.
Skąd będą wiedzieć kiedy otwierać, a kiedy zamykać (przy użyciu pilota)
Na jakiej zasadzie działają przy otwieraniu i zamykaniu (zmiana biegunów)
Jak sterownik będzie przekazywał siłownikom kiedy zamykać, a kiedy otwierać
Czy muszę dokupić jeszcze dodatkowo centralkę sterującą pod siłowniki
Dodam, że chcę mieć sterowanie "plusem", ze względu na siłownik tylnej klapy, który jest sterowany "plusem".
Czy ktoś wie co oznaczają skróty NC, N, NO na tym schemacie
Jak to podłączyć |
Ostatnio zmieniony przez amokk 16 Maj 2007, 18:36, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Kwi 2007, 21:48
|
|
|
walkowane....
czerwony to staly +12,
brazowy/czarny - stale -12 (masa)
zolty i bialy to komunikacyjne. sygnal na nich idzie masa (-12).
dalej sam mysl bo z elektroniki to noga jestem. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Kwi 2007, 23:21
|
|
|
Według schematu alarmu Magicar 440 chyba muszę zrobić tak:
- połączyć k. czarny z k. białym i do "masy"
- połączyć k. różowy z k. pomarańczowym i do "plusa"
- k. zielony do "plusa", a k. niebieski do "masy" obu siłowników (albo na odwrót).
Myślę, że sterownik Magicar 820 przekazuje poprzez k. zielony i k. niebieski na przemian "masę" i "plusa".
Ale w takim razie czy jest sens podłączać k. biały i k. żółty siłownika do drugiego siłownika (komunikacja) i jaki to będzie miało wpływ na otwieranie z kluczyka (czy otwieranie z kluczyka będzie w ogóle możliwe)
Potestuję i zobaczymy, ale ciągle czekam na Wasze rady |
Ostatnio zmieniony przez amokk 16 Maj 2007, 18:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 5 Kwi 2007, 20:12
|
|
|
amokk napisał/a: | - połączyć k. czarny z k. białym i do "masy" |
białym w fabrycznym fordowskim idzie masa...
czarnym takze. wiec? co to da?
amokk napisał/a: | - połączyć k. różowy z k. pomarańczowym i do "plusa" |
różowego tam ni ma jak juz to czerwony a tamtedy idzie plus.
amokk napisał/a: | - k. zielony do "plusa", a k. niebieski do "masy" obu siłowników (albo na odwrót). |
jezeli mowa tu o zielonym i niebieskim to mam wrazenie ze zly sterownik masz te sa sterowane plusem, a Fordy to wyjatki i steruja minusem
amokk napisał/a: | Myślę, że sterownik Magicar 820 przekazuje poprzez k. zielony i k. niebieski na przemian "masę" i "plusa". |
j.w
amokk napisał/a: | Ale w takim razie czy jest sens podłączać k. biały i k. żółty siłownika do drugiego siłownika (komunikacja) i jaki to będzie miało wpływ na otwieranie z kluczyka (czy otwieranie z kluczyka będzie w ogóle możliwe) |
bialy i zolty jak polaczysz pomiedzy wszystkimi silownikami, to podczas otwarcia jednego otworzy sie reszta -> popularnie jest to znane jako centralny zamek... czyli raczej musisz to zrobic. a kluczykiem sie otwiera. jesli silownik dobrze jest zamontowany i ciegno od wkladki do zamka zalozone to kluczyk otworzy jeden zamek, a jak kabelki z soba polaczysz to bedziesz mial centralny zamek w aucie (z kluczyka).
[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 19:15 ]
aaa poczytalem ten twoj schemat...
pisałem Ci ze sterowanie jest masa
masz u gory napisane: sterowanie zamka minusem.
z tej opcji musisz skorzystac |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Kwi 2007, 21:52
|
|
|
Czyli według tego schematu mam to podłączyć tak:
- oryginalne siłowniki podłączyć do "plusa i "masy" i spiąć je w celu komunikacji (k. żółty i k. biały)
- k. zielony i k. niebieski sterownika Magicar 820 do "masy"
- na k. różowym i k. pomarańczowym pojawi się na przemian "masa".
I gdzie podłączam ten k. różowy i pomarańczowy
Wpinam się pod "komunikację" (k. żółty i k. biały siłownika)
A gdzie podłączam k. biały i k. czarny sterownika Magicar 820
Czy nie można sterować oryginalnych siłowników z "plusa"
Chodzi o to, żebym nie musiał ciągnąć masy z siłownika klapy do sterownika, tylko wykorzystać "plusa", który jest pod przyciskiem.
Gdzie najlepiej podpiąć k. białe kierunkowskazów (w bezpieczniki) |
Ostatnio zmieniony przez amokk 16 Maj 2007, 18:43, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 6 Kwi 2007, 00:30
|
|
|
amokk napisał/a: | - oryginalne siłowniki podłączyć do "plusa i "masy" i spiąć je w celu komunikacji (k. żółty i k. biały) |
ta jest.
amokk napisał/a: |
- k. zielony i k. niebieski sterownika Magicar 820 do "masy"
- na k. różowym i k. pomarańczowym pojawi się na przemian "masa".
|
tak, bo masa daje sygnal o otwarciu/zamknieciu drzwi.
amokk napisał/a: | I gdzie podłączam ten k. różowy i pomarańczowy
Wpinam się pod "komunikację" (k. żółty i k. biały siłownika) |
dokładnie, tylko nie pochrzan tego, ze przy otwieraniu bedzie sie zamykalo i odtwrotnie :>
amokk napisał/a: | A gdzie podłączam k. biały i k. czarny sterownika Magicar 820 |
ni ma nic napysane... wiec nigdzie. zaklej dobrze bo po nich moze isc napiecie, aby sie z masa gdzie nie zwarly.
amokk napisał/a: | Czy nie można sterować oryginalnych siłowników z "plusa"
Chodzi o to, żebym nie musiał ciągnąć masy z siłownika klapy do sterownika, tylko wykorzystać "plusa", który jest pod przyciskiem. |
niestety to nie ja bylem konstruktorem Forda (moze to i dobrze ) i juz tak fabrycznie jest ze masa sa sterowane, oraz niema przyciskow w drzwiach... centralny w fordzie troche zabawy kosztuje, ale uwierz... czas poswiecony temu jest tego wart.
amokk napisał/a: | Gdzie najlepiej podpiąć k. białe kierunkowskazów (w bezpieczniki) |
przy stacyjce. sa to zolte kabelki jak sie nie myle, wychodzace z przelacznika zespolonego.
tak ode mnie.... sprawdz czy ten sterownik daje tylko sygnal masa, czy na stale daje mase. powinien dawac sygnal krociutki tylko. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Kwi 2007, 11:32
|
|
|
odyniec napisał/a: | tak ode mnie.... sprawdz czy ten sterownik daje tylko sygnal masa, czy na stale daje mase. powinien dawac sygnal krociutki tylko. |
Oto odpowiedź:
Cytat: | CZAS STEROWANIA ZAMKIEM
Kiedy zwora jest założona czas sterowania zamka jest 1 sek. aby zmienić na 3 sek. wyjmij zworę |
Zerknij jeszcze raz na ten schemat i zobacz na oznaczenia NC, N i NO.
Co one oznaczają
Czy ja mam zakładać przekaźniki pod siłowniki (myślę, że chyba się nie da, bo nie wymagają centralki) |
Ostatnio zmieniony przez amokk 30 Sie 2007, 22:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 6 Kwi 2007, 13:23
|
|
|
1 sekunda starczy...
niewiem co one oznaczaja... mowilem noga jestem z elektroniki ;-)
przekazniki... nie trzeba, daj do silownikow bezposrednio napiecie, kostka powinna byc za radiem do centralnego (przynajemniej w '94<) jesli nie to pociagnij sobie zasilanie ze skrzyni bezpiecznikow, aby bezpiecznik byl po drodze. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 7 Kwi 2007, 12:24
|
|
|
powiem tak ja u siebie z racji tego ze elektronika nie jest dla mnie obca i sprawdzeniu wytrzymalosci alarmu wiem ze jesli sie chce zrobic sterowanie fordowskim zamkiem trzeba zalozyc przekazniki dwa do sterowania (jeden do otw drugi do zamyk) bo ja mam w alarmie sygnał plus.
Odyniec !!
Alarm daje albo sygnal 3 sek do zamkow pneumatycznych albo 1 sek do elektrycznych i nie ma stalego sygnału.
Tam gdzie jest masa 1 i 2 w zamku podlaczasz to do alarmu otw/zamyk ale musisz sprawdzic czy alarm steruje plusem czy minusem zamki bo jak podlaczysz zle to ci sie spali alarm |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 7 Kwi 2007, 13:46
|
|
|
przeczytaj schemat. ten pierwszy i drugi, tam jest opcja dla fordowskich silownikow -> sterowanie minusem. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
amokk [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2007, 23:50
|
|
|
Wreszcie się zabrałem za montaż sterownika Magicar 820 w mojej Fieście
Na wstępie wyjaśnię co oznaczają skróty NC, N i NO na tej instrukcji
NC - normal close (normalnie zamknięty)
N - normal (normalny)
NO - normal open (normalnie otwarty)
Sterownik zamontowałem w schowku z lewej strony obok nóg kierowcy.
Umieściłem go pionowo tak, że nie przeszkadza podczas otwierania wewnętrznej klapki w schowku
Moja Fiesta wyposażona jest w centralny zamek i elekryczne szyby, toteż posiadam oryginalną wiązkę elektryczną, która biegnie osobno.
Czasami podczas prac z elektryką zachodzi potrzeba wyjęcia tej wiązki, aby był łatwiejszy dostęp.
Informuję o tym, bo tak podłączyłem przewody sterownika, abym mógł dalej wyjmować tę wiązkę tylko po odłączeniu wtyczek (wtyczka z przewodami od sterowania zamkiem jest zintegrowana z wiązką na stałe, a od zasilania sterownika osobno).
Zaletą tego jest to, że po wyjęciu wiązki mogę nadal otwierać tylną klapę z pilota.
Tak to mnie więcej wygląda
Na początek podłączamy wtyczkę od sterowania zamka (kolor biały) do wiązki:
- przewód zielony i niebieski do przewodu brązowego ("masa")
- przewód różowy do przewodu białego (zamykanie zamka)
- przewód pomarańczowy do przewodu żółtego (otwieranie zamka)
- przewód czarny i biały wypinamy z wtyczki (zbędne)
Dalej podpinamy wtyczkę od zasilania sterownika (kolor czarny) i ciągniemy przewody do skrzynki bezpiecznikowej:
- przewód czerwony do szyny "plusowej" albo pod inne źródło zasilania (miałem fabrycznie pociągnięty przewód bezpośrednio od akumulatora, więc podłączyłem się pod niego, bo w szynie były wszystkie styki zajęte)
- przewód czarny do szyny "masowej" (przylutowałem ten przewód do podłączonych razem przewodów brązowych - wspólna masa przekaźników i innych elementów, bo szyna była cała zajęta)
- przewody białe podłączamy pod bezpieczniki nr 21 (kolor biały z czarnym paskiem) i nr 22 (kolor zielony z czarnym paskiem) (najlepiej pod górne styki, czyli bezpośrednio do kierunkowskazów; jeśli podłączymy pod dolne styki to "plus" ze sterownika pójdzie najpierw na bezpiecznik kierunkowskazu, a potem na kierunkowskaz - ale przecież białe przewody od sterownika mają już bezpieczniki 10A, więc po co puszczać "plusa" przez dwa bezpieczniki; zaleta jest taka, że jak wyjmiemy bezpiecznik kierunkowskazu ze skrzynki bezpiecznikowej to nadal sterownik będzie dawał "plus" na kierunek i będzie sygnalizacja kierunkowskazami)
Teraz według tego schematu podłączamy przewód szary do styku przekaźnika nr 85
- styk przekaźnika nr 86 pod bezpiecznik nr 26 (bezpiecznik od odblokowywania zamka tylnej klapy)
- styk przekaźnika nr 30 również pod bezpiecznik nr 26
- styk przekaźnika nr 87 do przewodu prowadzącego do siłownika tylnej klapy
Wszystko jest dokładnie opisane na rysunkach.
Jeśli podłączymy wszystko według mojego projektu to otrzymujemy:
- zamykanie i otwieranie centralnego zamka z pilota i z kluczyka
- odblokowywanie zamka tylnej klapy z pilota i z przycisku wewnątrz samochodu (odblokowywanie z pilota i z przycisku działa tylko podczas wyłączonego zapłonu; podczas włączonego zapłonu nie można odblokować zamka ani z pilota, ani z kluczyka)
- po wyjęciu wiązki można nadal otwierać tylną klapę z pilota
Natomiast przewód szary z czarnym paskiem wypinamy z wtyczki, chyba, że zamierzamy zamontować moduł domykania szyb.
Zamierzam zakupić moduł Magicar 2WM.
Wkrótce również przedstawię instalację tego modułu.
[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 11:58 ]
Dodam jeszcze kilka słów na temat zasięgu.
Otóż zasięg jest rewelacyjny, nawet bedąc w domu możemy sterować zamkiem.
Oczywiście trzeba podejść do okna, żeby w ogóle zobaczyć czy migają kierunkowskazy.
W otwartym terenie testowałem sterownik z odległości około 50 metrów i również zasięg jest bez zarzutu i to bez przedłużania oryginalnej anteny (z większej odległości nie miałem jeszcze okazji testować). |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|