Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 18:57 |
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i |
Autor |
Wiadomość |
mamuten
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Bartłomiej
Dołączył: 11 Sty 2008 Posty: 314 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 22:58
|
|
|
siemka a jak wygląda sprawa u mnie bo mam silnik 1.4 na gaźniku jest tak samo jak 1.6 samo regulatory są |
_________________ rekord pobity pełna butla 33.5 litra zrobiłem 380 kilosów z popitalaniem
Szatan i Kupidyn są kolegami, którzy idą razem w poszukiwaniu ludzi nie mających nic do roboty |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
karino
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 24 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 28 Lip 2009, 09:02
|
|
|
No a ja komunikuje,ze zrobilem na odwrot -dolot 0,3-wydech 0,2 oczywiscie przez pomylke ale nic sie nie stalo bo jezdzilem tak dluzszy czas a auto nie oslablo. |
|
|
|
|
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 5 Sie 2009, 17:46
|
|
|
dziś byłem u gazownika ... powiedział mi ze silnik w mojej fiescie (1.0 z gazem) , zawory reguluje sie na ciepłym/goracym silniku. Zawory miałem regulowane jakis 1k km. temu a jeszcze 1k km wczesniej zrobiony był szlif klawiaruty. Silnik strasznie klekocze i zastanawiam sie czy moze naprawde dac do regulacji na ciepłym silniku ew. samemu sprobowac wyregolowac...no chyba ze akurat ten typ tak ma ale zaraz po szlifie pracował naprawde fajnie |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 6 Sie 2009, 10:32
|
|
|
d4niell napisał/a: | zawory reguluje sie na ciepłym/goracym silniku | pierwsze słyszę :yyy: wyreguluj sam na zimnym |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Miszkurka2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Sie 2009, 21:38
|
|
|
Witam, jestem tu nowy.
Może tylko takie moje małe wtrącenie mnie jako raczej zielonego i leniwego uzytkownika MK3. Od kilku lat nie zmieniałem żadnych filtrów, nie wymieniałem oleju a robiłem jedynie dolewki mineralnym tanim Lotosem a później jeszcze tańszą AVIA (cena 45 zł. za 5l. w Kauflandzie). Teoretycznie powinno byc z roku na rok gorzej, ale ... samochód dostałem od tescia który wczesniej nim jeździł. Niedawno Teściu zmuszony był pozyczyc moja Fieste. Kiedy oddawał kluczyki powiedział że wczesniej taki dynamiczny to on nie był a raczej mułowaty. Czyzby ten gościu, były szef jakiegos tam koncernu olejowego miał racje że wymiana oleju w silnikach jest niepotrzebna i wystarczą tylko dolewki bo pełne wymiany sa szkodliwe? |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 18:39
|
|
|
bidżej napisał/a: | d4niell napisał/a: | zawory reguluje sie na ciepłym/goracym silniku | pierwsze słyszę :yyy: wyreguluj sam na zimnym |
też czytałem, że powinno się regulować na zimnym, ale wyobraź sobie taką sytuację: regulujesz na zupełnie zimnym silniku (gdy stal jest skurczona), wyregulujesz na powiedzmy 0,2mm. silnik się rozgrzeje, stal się rozszerzy i nie będziesz miał 0,2 tylko 0,02. wtedy szczelina jest za mała.
według mnie ustawianie zaworów tak samo jak sprawdzanie kompresji powinno obdywać się na rozgrzanym silniku (czyli w stanie w którym on pracuje). wtedy ustawiasz tak zawory jak powinny pracować podczas jazdy.
z drugiej strony 0,2 podane przez manual może już mieć w sobie tę ukrytą rozszerzalność cieplną materiału.
kapujecie? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Sie 2009, 18:45
|
|
|
przypuszczam że producent przewidział odpowiedni margines na rozszerzalność
poza tym podejrzewam, że silniki fabrycznie były regulowane na zimno - inaczej trzebaby każdy jeden wyprodukowany egzemplarz doprowadzić do temperatury roboczej i dopiero cokolwiek przy nim dłubać - a to chyba mało opłacalne... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 24 Sie 2009, 18:50
|
|
|
po to jest to 0,2mm na rozszerzalność własna metalu
Nie wiem ile ma zawór długości ale jeśli ma:
10mm to po rozgrzaniu ma 10,013mm
20mm to 20,023mm
30mm to 30,033mm
40mm to 40,043mm
50mm to 50,053mm
60mm to 60,063mm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sie 2009, 09:55
|
|
|
stafcio napisał/a: | bidżej napisał/a: | d4niell napisał/a: | zawory reguluje sie na ciepłym/goracym silniku | pierwsze słyszę :yyy: wyreguluj sam na zimnym |
też czytałem, że powinno się regulować na zimnym, ale wyobraź sobie taką sytuację: regulujesz na zupełnie zimnym silniku (gdy stal jest skurczona), wyregulujesz na powiedzmy 0,2mm. silnik się rozgrzeje, stal się rozszerzy i nie będziesz miał 0,2 tylko 0,02. wtedy szczelina jest za mała. | No właśnie po to się ustawia na zimnym 0,2 żeby na gorącym było 0,02 o to właśnie chodzi,,, (wartości przykładowe) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Brytan_PL [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sie 2009, 12:39
|
|
|
Je też pierwsze słyszę ,że reguluje się na ciepłym.. ja u siebie ustawiałem raz. Wydaje mi się, że fieście klekot będzie towarzyszył zawsze, bo taka natura tych silników , jedynie można go trochę zmniejszyć, ale charakterystyczny dźwięk pozostanie, przynajmniej tak było u mnie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Sie 2009, 13:07
|
|
|
Brytan_PL napisał/a: | Wydaje mi się, że fieście klekot będzie towarzyszył zawsze, bo taka natura tych silników | |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
miłosz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Wrz 2009, 15:29
|
|
|
Chciałem się spytać, czy w silniku 1,1 wtrysk też jest ręczna regulacja zaworów czy już samoregulator? Jeżeli ręczna regulacja, to co jaki przebieg trzeba regulować?
Ponadto tak przy okazji: jeżeli jest silnik gażnikowy to co jaki czas dokonujemy okresowej obsługi gażnika (regulacja, czyszczenie itd.).
I czy gażnikowe mają zapłon mechaniczny czy elektroniczny? Tzn. aparat zapłonowy czy moduł - czy jest konieczność ustawiania kąta wyprzedzania zapłonu?
Dzięki, pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Wrz 2009, 11:31
|
|
|
miłosz napisał/a: | Chciałem się spytać, czy w silniku 1,1 wtrysk też jest ręczna regulacja zaworów czy już samoregulator? Jeżeli ręczna regulacja, to co jaki przebieg trzeba regulować? | 1,1 i 1,1i to takie same silniki, więc parametry odnośnie luzu zaworowego sa identyczne,,,
miłosz napisał/a: | Ponadto tak przy okazji: jeżeli jest silnik gażnikowy to co jaki czas dokonujemy okresowej obsługi gażnika (regulacja, czyszczenie itd.). | Jak masz gaźnik i dobrze jeździ to tego nie ruszasz, sam tego nie zrobisz a o dobrego specjaliste teraz trudno a i usługa droga.
miłosz napisał/a: | I czy gażnikowe mają zapłon mechaniczny czy elektroniczny? Tzn. aparat zapłonowy czy moduł - czy jest konieczność ustawiania kąta wyprzedzania zapłonu? | Może być i tak i tak, choć po 89 roku to raczej już układ DIS który jest bezobsługowy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 12:06
|
|
|
a ja poruszam wazną kwestie taka jak ktos wczesniej wspomniał ze po wiekszym przebiegu dzwigienki mogą mieć "koleiny" od trzonkow zawrowych i co z tego ze ustawimy luz na 0,20mm jak bedzie np. 0,30
dlatego apeluje zeby wraz z wiekszym przebiegiem zmniejszac luzy zaworowe i tak ja ustawilem sobie na 0,15ssacy oraz 0,25wydechowy i ciesze sie naprawde cicha praca silnika bo rzeczywiscie mam i lubię chleb ze smalcem już te dzwigienki :1xf: |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 13:00
|
|
|
Jak zeszlifujesz łapki na płasko to wtedy dalej możesz ustawiać tak jak fabryka każe |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 13:13
|
|
|
moge to zrobić na zwykłej szlifierce? albo gumówką z zwykla tarcza czy musi byc diamentowa?? |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Lis 2009, 17:08
|
|
|
Fakir napisał/a: | moge to zrobić na zwykłej szlifierce? albo gumówką z zwykla tarcza czy musi byc diamentowa?? |
Tak, aby było równo. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 09:23
|
|
|
Gdzieś kiedyś czytałem że tego nie powinno się szlifować bo końcówki są właśnie jakoś hartowane czy coś,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|