
|
[MK4] Problem z obrotami/silnikiem / sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 23:18 [MK4] Problem z obrotami/silnikiem / sonda lambda
|
|
|
hej,
przeszukałem forum, ale nie moge trafic na nic podobnego więc pisze.
fiesta jak w temacie i opisie, mk4 z konca 98 r, 1.3 endura.
problem jest dziwny, jak mi się wydaje, ale moze ktos mnie poprawi.
auto po odpieciu akumulatora [moze i wczesniej, ale od tego momentu ja to kontroluje] zaczelo sie dziwnie zachowywac.
pracuje ladnie, odpala, nie gasnie po przegazowaniu, nie falują obroty przy wciskaniu poszczaniu sprzegla.
co jakias chwile, 1-2 minut, moze czesciej moze zadziej, silnik na wolnych zaczyna sie dlawic, pyrka, jak moj maluch przy zle wyregulowanym gazniku, i albo zgasnie, albo nagle sam dostaje odpowiednia duza dawke mieszanki, wchodzi na chwilke na obroty, poczym wraca do prawidlowych jalowych.
sutacja taka sie powtaza co kilka chwil.
mam wrazenie, że podobny efekt jest na obrotach podczas jazdy, tzn nagle auto jak by traci moc, poczym normalnie wraca do swojego prawidlowego przyspieszenia/mocy.
zawor jalowego wymienialem... ponad rok, moze 2 lata temu, wydaje sie ze jest ok, dawal inne nieco problemy, ale jescze przeczyszcze.
cpp nie ruszany, ale raczej nie bylo problemow. [moze sie zaczely?]
vss, czyli ten czujnik przy skrzyni, kiedys tam przywieszal wysokie obroty, ale po przeczyszczeniu wtyczek, jest spokoj.
pomyslalem - sonda lambda padla.
przed 10 minutami jescze poszedlem miezyc i:
teoretycznie cos dziala;) tzn daje napiecie w normie, natomiast napiecie to nie "miga", tzn np na wolnych obrotach na mierniku widze "0", i takie napiecie sie utrzymuje.
po przegazowaniu, a raczej po "bujaniu" pedalem, czyli gaz/odpuszczenie/gaz/..., pojawia sie napiecie 0.7, 05, 04, roznie, w kazdym razie sie pojawia, i po puszczeniu gazu spada na 0.
nie wiem czy napiecia nie powinny stale migać, hm?
moze to kwestia daremnego miernika, jutro moge zweryfikowac innym, ale...
czy tak powinna pracować lambda?
co ewentualnie jescze sprawdzić? jaką metodą? jakie powinny być prawidłowe odczyty?
czekam na jakieś porady.
mam troche utrodniona diagnostyke, bo sam autem nie jezdze, caly czas autem smiga rodzina, więc nie wiem moż ewszystkiego.
czekam na porady;) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2010, 19:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 23:56
|
|
|
sonda zdaje sie być ok . Podłącz auto do kompa to sie dowiesz co jest grane . |
|
|
|
 |
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Lip 2007, 23:58
|
|
|
dioda! bracie!:)
ja bym wolal odrazu te 100 pln ??? wydac na naprawe a nie na diagnostyke;)
moze ktos cos jescze, a jak nikt nic, to tyle mi pozostanie.
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 00:06
|
|
|
powiem ci szczerze ze czasami jest lepiej dać bo można na oślep szukać kilka dni .i nie 100 zł
tylko 30 bo prywaciarze też maja już interfejsy . |
|
|
|
 |
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 01:24
|
|
|
masz racje.
co zrobic, z tym sie liczylem...
zobaczymy moze samo przejdzie, tak jak sie pojawilo.
apisalem do znajomka moze ma taki interfejs to sie cos uda pogrzebac.
a myslisz, ze sonda lambda jest ok, tak? tak pracuje sprawna lambda? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 08:21
|
|
|
Piszesz że najprawdopodobniej stało się tak po odpięciu akumulatora - może poprostu komp się niezaadoptował jak trzeba. Poszukaj na forum i zrób reset komputera tak jak trzeba i wtedy może się uspokoi. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
SUDi [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 09:03
|
|
|
dokładnie. po odłączeniu aku komp auta sie resetuje. po podłączeniu aku trza wykonać prawidłową "jazde adaptacyjną" czyli:
1) podłączasz aku (po 15-30 minutach od odłączenia)
2) wyłącz radio, wiatraki itp.
3) odpal fure BEZ GAZU!,
4) niech pochodzi 3-5 minut na wolnych obrotach BEZ GAZU! (jeśli zgaśnie tzn. że coś jest nie tak, prawdopodobnie któryś czujnik)
5) teraz NORMALNĄ jazdą przejeżdzasz 8-10 km (ewentualnie trzymasz na 1200obrotów przez 2 minuty)
6) stajesz, gasisz auto przekręcając kluczyk na OFF,
auto jest w tym momencie po prawidłowej samoadaptacji.
spróbuj |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 13:32
|
|
|
hehe jak coś nie gra to żadna adaptacja wam nie pomoże . Szczególnie w mk4 gdzie komp jest zaawansowany w porównaniu do mono z mk3 . Albo gra albo nie , czujniki działaja poprawnie jeździć musi |
|
|
|
 |
SUDi [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 14:53
|
|
|
no nie do końca sie zgodze z Tobą,Dioda. jestem po kilkunastu resetach w mk4 i stwierdzam że jeśli człowiek źle zresetuje kompa (bo po prostu nie wiedział że jest coś takiego i akurat wymienił aku co sie wiąże z jego odłączeniem) to auto może jeździć nieprawidłowo.
Z doświadczenia to wiem, a także to, że po każdej wymianie jakiegoś czujnika czy nawet wyczyszczeniu przepływomierza (bez wymiany na nowy) samoadaptacja daje lepsze rezultaty odrazu niż bez reseta. |
|
|
|
 |
toldek1
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 18 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 15:15
|
|
|
Na wolnych obrotach sonda powinna oscylować, wskazanie zerowe sugeruje awarię sondy!
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V
napięcie wyjściowe: 200 - 850 mV
Auto na OBD warto użyć testera i odczytać błędy pozwoli to na szybsze zlokalizowanie usterki. |
_________________ Ludzie kupujta auta będzie co robić! |
|
|
|
 |
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 17:51
|
|
|
a jak myslisz, czy sonda moze dawac takie objawy? bo na wolnych stoji, no chyba ze mam zbyt daremny miernik, bo najlepiej by to bylo miezc jakims oscyloskopem czy czyms takim prawda?
ide jescze raz to sprawdzić, odepne aku, posprawdzam, moze do czegos dojde.
matka jezdzi autem do pracy, i auto poprostu nagle traci moc, poczym zachwile wraca do prawidlowego dzialania.
dokladnie to samo dzieje sie na wolnych jak i podczas jazdy - spadaja obroty, silnik sie krztusi, poczym sam zwieksza obroty, ratujac sie przed zgasnieciem, poczym wraca do prawidlowych obrotow silnika. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 18:18
|
|
|
wsłuchaj sie jak pracuje pompa paliwa czy przy dobijaniu paliwa z kluczyka nie pracuje jak młotek pneumatyczny . Dzisiaj robiłem takiego matiza co nagle słabł i niemogł wkręcić sie na obroty. kody błędów zero wiec szukałem w mechanice . auto jeździło normalnie tylko po postoju 20 sek na wolnych obrotach zaczynało kaszleć i gasło potem nie można było go odpalić i znowu chodziło i tak w koło . Sonda jest ok bo podaje napięcia od 0,8 do niby 0 ale to najczęściej błąd trzymania miernika albo złe połącznia . przestaw go na skalę do 2 VDC wtedy widać dokładniej co sie dzieje . |
|
|
|
 |
toldek1
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 18 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 18:28
|
|
|
Czy po uruchomieniu silnika i ruszaniu auto nie muli i jest słabe? Sprawdzałeś tylko sygnał sondy do sterownika a elemant grzewczy? |
_________________ Ludzie kupujta auta będzie co robić! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 18:35
|
|
|
toldek1 napisał/a: | elemant grzewczy? | Jeśli silnik jest rozgrzany, to grzałka i tak nie pracuje. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
toldek1
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 18 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 19:02
|
|
|
Zasilanie grzałki jest ciągłe po włączeniu zapłonu.Sonda 4 prewodowa:
- przewód sygnałowy czarny
-szary masa sondy- może być wysyłana przez sterownik lub jako stała
-biały +12V wysyłane ze sterownika
-biały masa - od sterownika lub stała
Najlepiej sprawdzać przy optymalnej temp. silnika wkłuwając się szpilkami w przewody.
Pomiar zasilania na rozpiętych wtyczkach może być błędny, miernikpokazuje +12V apo obciązeniu napięcie znika! warto o tym pamiętać.Woltomierz powinien wskazywać wachania napięcia w przedziale 0,2do 0,8 Vz częstotliwością 0,5 - 1.0 Hz przy takim wskazaniu mozna uznać ze sonda jest.O.K. Dodam jeszcze że obciążenie sterownika grzałkami to 0,83A |
_________________ Ludzie kupujta auta będzie co robić! |
Ostatnio zmieniony przez toldek1 18 Lip 2007, 19:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 19:15
|
|
|
toldek1 napisał/a: | Zasilanie grzałki jest ciągłe po włączeniu zapłonu. | Owszem, prąd dochodzi, ale nie ma wpływu na wskazania sondy, bo sonda i tak jest rozgrzana od spalin bardziej niż grzałka by ją mogła nagrzać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
toldek1
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 59 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 18 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 19:22
|
|
|
Nie jest to do końca prawdą bo robiłem wczoraj Seata Cordobę 1.4MPI gdzie tester wywalał błąd P0135 (OBD) bo nie było zasilania grzałki i auto muliło nawet na rozgrzanym silniku. |
_________________ Ludzie kupujta auta będzie co robić! |
|
|
|
 |
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 19:33
|
|
|
wracam wlasnie z auta, i odpowiadam:
grzalki jako takij nie sprawdzalem, tzn nie miezylem opornosci, napiecie sie pojawia.
sonde sprawdzalem po rozgrzaniu silnika, na 100% byla już goraca na maxa
wczoraj na moim daremnym nieco mierniku na wolnych miałem 0, przy przegazowkach itp, skakalo do 0,7, ale na wolnych 0.
jescze za chwile zejde z innym miernikiem.
teraz bez resetu odpinalem sonde, i bez sondy silnik pracuje wmiare ok [na wolnych, nie jechalem], tzn mam wrazenie ze nie gasnie. sprawdzalem to 2-3 razy tzn odpalalem z sądą, po chwili obroty spadaly i jak wyzej.
bez lambdy silnik pracowal mam wrazenie rowno caly czas.
pytanie - czy brak sondy tzn nie podpięta sonda moze jakos negatywnie wplywac na silnik/katalizator [o ile dziala jescze], wiem ze wieksze spalanie lub problemy z mocą, ale czy cos wiecej moze sie uszkodzic?
jtak jak pisalem zaraz zejde jescze z innym miernikiem, dokonam samoadaptacji, przy podpietej sondzie, i zobacze jak sprawa wygląda.
jak by komus jescze cos na mysl przyszło, to chetnie poczytam.
no i wybieram sie na komputer, ale chetnie poczytam co napiszeie, bo mozna sie wiele nauczyc samemu grzebiac;)
Dodano: Sro Lip 18, 2007 19:35
pompa raczej odpada, jest wszystko ok.
tak jak pisalem napiecie sie pojawia na bialych juz wczoraj sprawdzalem, wiec teoretycznie grzalka grzeje, moge sprawdzic ta opornosc.... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 19:56
|
|
|
Mimo wszystko po moich ostatnich przygodach z praca silnika pojechałbym podpiąc ff pod kompa, jeśli faktycznie endura ma bardziej zaawansowanego kompa niz ten z mk3, tam będzi widać jakie sygnaly wychodzą z poszczegolnych czujników i jak cos jest z którymś nie tak to od razu to widać i przeważnie wywala jego błąd. Szukanie na oslep wydoi z Ciebie tylko kase.
pozdro! |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lip 2007, 20:02
|
|
|
tak marcin zrobie.
btw: lepsza uzytwana oryginalna z fiesty czy np ngk uniwersalna? ktos cos wie w tym temacie?:) |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|