Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Prawdziwy problem z autem
Autor Wiadomość
neos64
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2007, 13:30   Prawdziwy problem z autem

Witam wszystkich. Jak już pisałem na wcześniejszych postach auto dławi się i rzuca nim podczas jazdy traci moc i gaśnie, często za którymś razem dopiero odpala odgłosy wydaje typowe przy braku paliwa, a z rury wydechowej leci czarna supstancja - paliwo którego nie spala. To w ramach przypomienia, Moje pytanie co może być odpowiedzialne za taki stan rzeczy i które przewody są odpowiedzialne za ćisnienie z pompy paliwa, które przekazniki regulują ciśnienie. Potrzebuje jak najwięcej informacji o przewodach wężach i wartościach przepływu, wykluczone zostają sprawy mechaniczne auta, oprocz czyszczenia wydechu i katalizatora który nie ukrywam nie był sprawdzany i może być zapchany ale to jedyna ewentualność, reszta to typow elektryczne sprawy. np pompa paliwa może nie podawać odpowiedniego cisnienia przez co auto gaśnie albo nazbiera troche paliwa przepala go a reszte wyrzuca rurą w postaci płynnej... Auto potrafi przejechać 17 kilometrów bez zgaśniecia jedynym mankamentem jest utrata mocy i przy pełnym gazie auto hamuje silnikiem i staje. Po chwili znowu jedzie i jest juz dobrze, na parkingu wystarczy go wyłaczyc i juz nie chce krecic. Za to musi byc odpowiedzialny jakis czujnik, pytanie JAKI?
Prosze o pomoc jeśli ktoś zna się na tym 10 mechanikó ogladało to auto, diagnosta na testerz nie wykazał żadnych błedów komputer jest OK, Prosze o pomoc. Postaram się dołączyć zdjęcia o które przewody dokladnie mi chodzi.
Pozdrawiam i zgóry dziękuje bardzo za pierwsze odpowiedzi.

P.S Dodam tylko iż jest to fiesta 1.3 z 92r mono wtrysk jednopunktowy najprawdopodobniej bez przepływomierza, chociaż wiele oób się kłuci że ma jakiś starego typu przepływomierz z małym otworem w kształcie sita wpadającym do gardzieli (gaźnika przepustnicy)



Dodam też że odpalając go po dobie bezruchu auto odpala bez problemu, wylaczylem i wlaczylem tak dwu krotnie ale za 3 razem już odpalic nie chciało probowałem 10 razy i już odpalić nie chce nastepnego dnia po okooło dobie odpali znowu bezproblemowo ale za którymś razem z koli już odpalić nie chce... Co może być odpowiedzialne za taką prace? Powtórze że błędów po podłączeniu do komputera nie ma żadnych.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 7 Lip 2007, 13:40   

wydobywajace sie paliwo -> za bogadata mieszanka a pompa paliwa podaje paliwo tylko do wtrysku, ktory reguluje jaka ilosc paliwa dostaje sie do silnika.

test byl robiony na wyl czy wl silniku?

sonde ogladales?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lip 2007, 14:43   

Witam
No właśnie paliwo się wydobywa:/
Test był robiony na wyłączonym silniku, kilka razy przekrecajen stacyjce i nie wykazał żadnych błędów.
Mowisz o sondzie Lamda? jeśli tak to nie była oglądana ani wyciągana. Nawet nie wiem dokladnie za co ona jest odpwiedzialna tego akurat nie wiem.
Dodam że Filtr paliwa jest nowy nie wiem czy to jest istotne.

Pytanie z mojej strony znalazłem takie coś:

Wady:
- najczęstsze usterki w tym silniku (przy wtrysku) to cpp (czujnik położenia przepustnicy - powoduje zawieszanie się obrotów, szarpanie) i silniczek krokowy (falujące obroty biegu jałowego). Poza tym sonda lambda (duże spalanie i inne objawy zwiazane ze złą mieszanka).

Czy te objawy pasują do mojej usterki? Prosze o rade.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 8 Lip 2007, 10:48   

usterka z sonda pasuje,

zrob takze test kompa na wlaczonym silniku.


faluja ci obroty po wcisnieciu sprzegla?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2007, 12:54   

Witam obroty falują na wciśniętym gazie
Tak jutro zrobie test kompa na włączonym silniku bo tego jeszcze nie robiłem
Odnośnie usterki sondy Lambda? Jakie mogą być przyczyny? Za co ona może być odpowiedzialna i jakie daje impusy na podzespoły?
Pozdrawiam
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 8 Lip 2007, 13:52   

sonda jest odpowiedzialna za sklad mieszanki paliwowo-powitrznej.

jak Ci obroty faluja to obejrzyj czujniki, ktore takze wczesniej wymienilem - CPP i krokowiec. na forum jak poszukasz to znajdziesz artykuly o ich naprawie. (w FAQ chyba nawet to jest).

zrob ten test i sprawdz wtedy bledy i daj znac jakie sa.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
toldek1 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 58
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 18
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 8 Lip 2007, 14:10   Prawdziwy problem z autem

Co do sondy:wysyła sygnał wyjściowy do sterownika silnika proporcjonalny do zawartości tlenu w spalinach, posiada element grzewczy utrzymujący stałą temperaturę czujnika. Na jej podstawie sterownik dozuje ilości paliwa - tak w wielkim skrucie. Napięcie zasilania 12V
opór elementu grzewczego w temp. 20 st.C od 3-15 omów. Cztero przewodowa to czarny kabel- sygnałowy
szary- masa sygnału
biały- + 12V zasilanie el.grzewczego
drugi biały- masa zasilania el. grzewczego
pobór prądu przez grzałkę 0,8 A
Są to kolory kabli sondy, wtyk instalacji samochodu ma juz inne kolory!
_________________
Ludzie kupujta auta będzie co robić!
 
 
neos64
[Usunięty]

Wysłany: 10 Lip 2007, 02:15   

Witam
Problem rozwiązany EDIS padł zaczął świrować
Podsumowanie: 4 tygodnie pier... się z autem: naprawy, diagnozy, wymiany, aż do totalnego rozkrecenia czujnika przepustnucy, sondy lamdy,itd innych zabaw z kabelkami, podłaczania 3 testerów łacznie z komputerem, zabawa z miernikiem i ostateczna diagnoza: cewka zapłonowa albo nie wiadomo co- to słowa specjalistów podobno najlepszych....., auto przygasało na innej cewce (nowej) również więc, diagnoza delikatnie mówiąc do 4 liter, facet w sklepie Forda doradził mi wsadzenie EDIS używanego i mnie olśniło.
Wniosek 5 mechaników plus diagnostyka zero prawidłowego tropu!
Dodam że zużycie oleju spadło diametralnie palił około 3 litrów oleju na 400km wiele osob mowilo że silnik mi sie konczy!!! NIC BARDZIEJ BŁEDNEGO banghead ! a teraz spala 0,5 na 1000tyś łatwo to zauważyć po przejechaniu 200km EDIS dobierał złą mieszanke paliwowo powietrzna podkrecał obroty nie redukował teperatury odbierał impulsy z czujnika oleju! spalał olej i dafkował go w ilosciach przelewanego piwa do brzucha!, Gówienko EDIS jest odpowiedzialne niemal za wszystko co elektryczne związane w fordzie przynajmniej moim! nie wspomne o komputrze ktory wariował przez błedy z EDISu to co mała gówiana 14 PINowa wtyczka potrafi narbić za autem mija się z celem!

UWAGA: Sprawdzajcie to badziewie w pierwszej kolejnosci podczas objaów opisanych przezemnie, mam nadzieje że na moich błedach wiele osób uniknie niepotrzebynych zabaw i starty pieniedzy na diagnostyki i komputery!
Teraz moje autko płynie na drodze pracuje cichutko równomiernie stałę obroty utrzymuje własciwą temperature!
Nie kupujcie przypadkiem nowego EDISU kosztuje on 760zł najlepiej używane nie wiećej niż 100zł!!
Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za porady :)
Temat uważam za zamknięty w moim przypadku
"Fiesta to niezbadane środowisko w którym wszystkie chwyty dozwolone" :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Prawdziwy przebieg samochodu
Jak sprawdzić prawdziwy przebieg samochodu mk5
Asterix Przed zakupem 9 15 Cze 2014, 23:36
TSRules
Brak nowych postów [MK6] Jak odczytać prawdziwy przebieg auta ?
zakup auta
colnet Przed zakupem 2 24 Lut 2018, 11:45
szynszyl
Brak nowych postów kolizja firmowym autem
cypis290 Ubezpieczenia i rejestracja aut 14 1 Lis 2011, 19:12
kejt_btv
Brak nowych postów [MK3] Trzęsienie autem
picio_18 Mechanika 5 5 Kwi 2006, 12:39
luby-
Brak nowych postów Techniczne problemy z autem.
Astreger Mechanika ogólna 6 23 Lip 2014, 02:08
Astreger


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.