[Inny] Sprzęgło - sprawdzanie sprawności |
Autor |
Wiadomość |
TicTac
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Cze 2007, 23:56 [Inny] Sprzęgło - sprawdzanie sprawności
|
|
|
Czy da się w jakiś konkretny sposób sprawdzić w warunkach polowych czy sprzęgło jest jeszcze na tyle dobre, że da rade pojeździć na nich jakiś dłuższy okres czasu ? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Gru 2010, 18:17, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 00:28
|
|
|
Wrzucasz 2 bieg, trzymasz hamulec, puszczasz sprzeglo tak jakbys ruszal. Jesli auto zgasnie jest ok, jesli nie tzn ze sie slizga, Tez jest drugi sposob, jedziesz na 4 okolo 60 km/h i dajesz po gazie, jesli ciagnie to jest ok, ale ten drugi sposob trudno wyczuc wiec mysle, ze pierwszy jest dokladniejszy |
_________________
|
|
|
|
|
TicTac
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 11:15
|
|
|
Aha...czyli jeżeli silnik będzie pracował na drugim biegu bez sprzęgła wciśniętego tzn. że się kończy. A czy nic się przez takowy test nie stanie z silnikiem lub ze sprzęgłem ?? |
|
|
|
|
szef-mk3
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 106 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 13:10
|
|
|
nie sądzę, jeśli sprzęgło się już ślizgało wcześniej także nic złego sie nie stanie |
_________________ FiEsToLoT |
|
|
|
|
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 16:30
|
|
|
Longer_007 czy ja mam takie wrazenie czy zacytowales moja wypowiedz z innego posta :p (odnośnie sprzegla) ? Normalnie na łatwizne idziesz... |
_________________ Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan |
|
|
|
|
Longer_007
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 37 Dołączył: 16 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 00:14
|
|
|
tomcio1600 napisał/a: | Longer_007 czy ja mam takie wrazenie czy zacytowales moja wypowiedz z innego posta :p (odnośnie sprzegla) ? Normalnie na łatwizne idziesz... |
Nie zacytowalem, ale posluzylem sie wiedza z Twojego posta, a to zmienia postac rzeczy |
_________________
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 13:11
|
|
|
powiem ci tak czasami słoneczka pękaja po 5 tyś bo sprężyny maja za mocno zahartowane . Wiec testu nie ma . Jeśli sie nie ślizga i nie wyje łożysko oporowe to troche życia jeszcze ma . |
|
|
|
|
Czacza [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Cze 2007, 22:00
|
|
|
No i jak musisz sie zaprzec o fotel, zeby wcisnąć pedal to umiera. Albo jeśli jednocześnie wysprzęglone ciągnie, a spina porządnie dość wysoko, to też juz kaplica. |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 09:44
|
|
|
Chwila, chwila bo nie rozumiem. Co jest nie tak gdy:
1. "Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu
a co gdy:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
??? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2007, 11:38
|
|
|
Cytat: | 2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
??? | Koniec tarczy albo pęknięte sprężynki w docisku |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 07:57
|
|
|
No dobra.
To jesli :
diodalodz napisał/a: | Cytat: | 2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
??? | Koniec tarczy albo pęknięte sprężynki w docisku |
To co gdy:
"Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 08:46
|
|
|
FKP Piter napisał/a: | To co gdy:
"Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu | Docisk/"słoneczko", albo linka (choć to rzadziej) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 09:29
|
|
|
No właśnie. Czyli co? W jednym i drugim przypadku to wina docisku ale w pierwszym to raczej koniec tarczy? |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Cze 2007, 09:57
|
|
|
hm jak nie możesz wysprzęglić to pęka linka albo słoneczko w docisku . Robi się pęknięcie odrazu za blaszką aż do końca . Jeśli pękną ci te płaskie blaszki od wewnątrz docisku sprzęgło zaczyna się ślizgać . |
|
|
|
|
Matis
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 89 Skąd: Kłodzko
|
Wysłany: 7 Lip 2007, 13:18
|
|
|
diodalodz napisał/a: | powiem ci tak czasami słoneczka pękaja po 5 tyś bo sprężyny maja za mocno zahartowane . Wiec testu nie ma . Jeśli sie nie ślizga i nie wyje łożysko oporowe to troche życia jeszcze ma . | w jakim momencie wyje łożysko oporowe? przy ruszaniu i podczas jazdy czy tylko przy ruszaniu ? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lip 2007, 19:37
|
|
|
podczas pracy na biegu jałowym na luzie słychać najczęściej łożysko |
|
|
|
|
Kuzyn
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 45 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 31 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 8 Lip 2007, 12:21
|
|
|
przy wciśniętym pedale sprzęgła |
_________________ Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów. |
|
|
|
|
Bez
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 123 Skąd: Orzysz (NPI)
|
Wysłany: 20 Gru 2010, 14:26
|
|
|
Witam
trochę odśnieżę temat
a co gdy po tych testach jest ok ale niekiedy słychać takie sprężyste pęknięcia ?? i to dzieje się jak wciskam pedał ....... |
_________________ Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
|
|
|
|
|
Virus_GSM [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Gru 2010, 15:17
|
|
|
Witam
Podłącze się pod temat.
Podczas mrozów po uruchomieniu silnika rano i puszczeniu sprzęgła skrzynia zaczynała wyć a auto jakby delikatnie do przodu chciało jechać. Po 2-3 min wszystko wracało do normy. Wczoraj w nocy podczas jazdy gdy wcisnołem sprzęgło usłyszałem jakieś tyrkotanie z szkrzyni, rano to samo. Wciskam sprzęgło w skrzyni coś tyrkocze i czasami ciężko wrzucić bieg?
Tarcza sprzęgła się kończy? - Nie ślizga
Docisk?
Łożysko oporowe?
Auto chce oddać do mechanika i nie chce dać się naciągnąć na koszty |
|
|
|
|
cradleoffilth
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Gru 2010, 21:30
|
|
|
Bez napisał/a: | Witam
trochę odśnieżę temat
a co gdy po tych testach jest ok ale niekiedy słychać takie sprężyste pęknięcia ?? i to dzieje się jak wciskam pedał ....... |
To znaczy ze za niedługo peknie linka sprzegla :]
A na powaznie, to nie wiem z czym to jest zwiazane ale zawsze jak mialem takie objawy co jakis czas, to niedlugo potem pekala linka sprzegla :] Ostatnio kupilem lepsza linke i juz dlugo jezdze bez takich objawow... |
|
|
|
|
|