Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:05
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej
Autor Wiadomość
Howser 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: Iłowa
Wysłany: 27 Mar 2011, 05:50   

Jeśli przeoczyłeś tą wypustkę, i zamontowałeś inaczej, to prawdopodobnie masz już walnięty ten nowy krzyżak, i nawet jak założysz go teraz poprawnie to może i tak już nie chodzić prawidłowo, zwłaszcza jak wciskałeś go na siłę ;-|
_________________
 
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 27 Mar 2011, 20:16   

yyy... ale dlaczego niby ma krzyżak dostać po dupie? nie rozumiem. co z tego że ja go ścisnełem jak dalej miał luz niesamowity. Btw dzisiaj to wszystko zrobiłem i krzyżak jest w takiej samej kondycji, jak wtedy kiedy go kupowałem :) wszystko hasa jak hasać powinno :hihihi: Nic się nie podziało z nim i moim zdaniem nie miało nawet prawa cokolwiek się z nim podziać :-P
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:32   

Witam wszystkich. Właśnie w mk3 mojej dziewczyny zamontowałem nowy krzyżak ale chyba dałem ciała z wypustką na sześciokącie o której tu piszecie. W efekcie krzyżak chodzi krzywo i będę musiał jeszcze raz się do niego dobrać. Szkoda że nie zajrzałem tu wcześniej... Przed założeniem krzyżaka nieco go rozgiąłem i prawdopodobnie dlatego udało mi się go założyć źle. Przy okazji kilka rad praktycznych.
- by zdjąć a (potem założyć) krzyżak najlepiej jest przesunąć go w górę na sześciokątniej osi (tej wychodzącej z kabiny). Dzięki temu można go zsunąć/nasunąć na wielowypust maglownicy przesuwając całość w pionie
- by łatwiej zdjąć stary krzyżak warto go najpierw rozgiąć czymś płaskim. Lepiej chyba tak niż tłuc w kryżak młotkiem narażając maglownicę na szwank
- zablokowanie kierownicy przez wyjęcie kluczyka ze stacyjki to przydatny patent. Raz, że można ustawić kierownicę we właściwej pozycji, dwa że można sobie przyblokować całość żeby nie uciekała przy kręceniu śrubami lub podważaniu
- podczas dłubania przy tym czasem dobrze sobie obrócic kierownicę tak żeby mieć lepszy dostęp do odpowiedniej śruby
- by łatwiej nałożyć gumową osłonę radzę ją prysnąć od wewnątrz w wąskich miejscach smarem silikonowym. Dzięki temu łatwiej wcisnąć gumę na przegub co i tak wymaga trochę siły w palcach

Mam nadzieję że powyższe porady okażą się przydatne. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez gdereck 4 Maj 2011, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:13   

Cytat:
wieloklin

Nie ma czegoś takiego.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:25   

Maki napisał/a:
Cytat:
wieloklin

Nie ma czegoś takiego.

wieloklin- potoczna nazwa wielowypustu bądz wielowpustu :P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:55   

Maki napisał/a:
Cytat:
wieloklin

Nie ma czegoś takiego.


Ależ się Kolega konstruktywnie ustosunkował :-) Zresztą nie jestem pierwszym, który w tym wątku użył tego określenia.

Pozdrawiam
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Maj 2011, 21:13   

Cytat:
wieloklin- potoczna nazwa wielowypustu bądz wielowpustu

Mylna nazwał bo dla mnie klin w przekroju ma kształt trójkąta a wpust prostokąta lub pół okręgu.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Maj 2011, 21:18   

ale jak sie mowi "wieloklin" to wszyscy wiedzą o co chodzi :P
a "wpust prostokąta lub pół okręgu"
nie wpustu prostokątnego :P prawidłowo "wpust pryzmatyczny"
podobnie "wpust o kształcie pół okręgu" prawidłowo "wpust czółenkowy" gy
i klin nie nie ma kształtu trójkąta jesli juz to trapezu prostokątnego
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Maj 2011, 21:24   

Cytat:
nie wpustu prostokątnego :P prawidłowo "wpust pryzmatyczny"
podobnie "wpust o kształcie pół okręgu" prawidłowo "wpust czółenkowy" gy
i klin nie nie ma kształtu trójkąta jesli juz to trapezu prostokątnego


Wiem o tym napisałem tak bo inni mogą nie wiedzieć.

Cytat:
ale jak sie mowi "wieloklin" to wszyscy wiedzą o co chodzi

To może będziemy mówić "Pójdźma, weźma, lubia, weszłem, swetr" przecież wiadomo o co chodzi.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 5 Maj 2011, 19:32   

ale ty maki jesteś upierdliwy i najlepszy na świecie ;-|
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Maj 2011, 19:40   

Maki napisał/a:
Cytat:
nie wpustu prostokątnego :P prawidłowo "wpust pryzmatyczny"
podobnie "wpust o kształcie pół okręgu" prawidłowo "wpust czółenkowy" gy
i klin nie nie ma kształtu trójkąta jesli juz to trapezu prostokątnego


Wiem o tym napisałem tak bo inni mogą nie wiedzieć.

Cytat:
ale jak sie mowi "wieloklin" to wszyscy wiedzą o co chodzi

To może będziemy mówić "Pójdźma, weźma, lubia, weszłem, swetr" przecież wiadomo o co chodzi.

tak jak Ty napisałes to juz tym bardziej zgłupieli gy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:35   

Ale ja nie napisałem że jest wpust prostokątny lecz jest w przekroju prostokątem. Jeśli chodzi o pryzmatyczny. Czółenkowy jest pół okręgiem w przekroju.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:46   

Maki napisał/a:
Ale ja nie napisałem że jest wpust prostokątny lecz jest w przekroju prostokątem. Jeśli chodzi o pryzmatyczny. Czółenkowy jest pół okręgiem w przekroju.

Ty chyba wpustu czólenkowego na oczy nie widziałeś
jesli chodzi przekrój to moze miec co najwyzej kształt WYCINKA KOŁA
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
draglukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 87
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 13 Mar 2012, 11:33   

Ja mam pytanie, ponieważ nie wiem czyt jest to wina maglownicy czy krzyżaka- otóż jak skręcam to czuję opór większy niż zazwyczaj :) czasami jak jadę lekkim łukiem to reż czuć taki opór. Nieraz kierownica chodzi lekko a czasami dwoma rękami trzeba mocno skręcać... Czy to wina krzyżaka czy maglownicy?
powietrze w oponach jest ok.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Mar 2012, 11:42   

sprawdź, czy krzyżak ma luzy - włóż kluczyk w stacyjkę i delikatnie machaj kierownicą, a druga osoba niech patrzy, czy ruszają się obie części krzyżaka, czy tylko ta od strony kolumny. jak masz długie ręce, to zrobisz to sam :P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
draglukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 87
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 13 Mar 2012, 11:48   

luzów nie ma wogóle... sprawdzałem właśnie
 
 
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Mar 2012, 12:20   

Sprawdź jeszcze czy przewód hamulcowy jest wpięty w uchwyt na amortyzatorze przy obu kołach. Kiedyś mechanik mi to spaprał jak coś robił z zaciskiem i dobrze go nie wpiął. Przewód razem z gumową osłoną wyskoczył i dostawał się między ten uchwyt a nadkole stawiając opór (przy okazji oczywiście grożąc uszkodzeniem samego przewodu).
 
 
draglukasz 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 87
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 13 Mar 2012, 12:29   

Przewody wszystkie są ok
 
 
gdereck 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 22
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Mar 2012, 13:08   

Myślę, że to może być wina krzyżaka ale nie musi. Zwłaszcza jak auto długo stało lub jest mało używane to mogło się coś zapiec. W przeciwieństwie do maglownicy krzyżak nie jest drogi, więc może warto wymienić i zobaczyć czy pomoże? Albo chociaż spryskać WD40 i zobaczyć czy coś się zmieni. Niemniej to układ kierowniczy więc jak by się to miało rozpaść to lepiej wydać pieniądze i wymienić :-) Przyjrzyj się też przy okazji, czy z krzyżaka np. nie wystaje jakaś za długa śruba, która może czasem zahaczać o przegrodę w czasie obracania kierownicą, co powoduje opór. U siebie musiałem chyba skracać śrubę bo ta dołączona do nowego krzyżaka była za długa.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13 Mar 2012, 13:20   

Maglownica też może powodować takie opory jak brakuje w niej smaru :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.