Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 19:05 |
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej |
Autor |
Wiadomość |
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 14:32
|
|
|
co to za facet co nie wie jak się gumę zakłada... |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 14:38
|
|
|
szogoon,
tą gumę się strasznie ciężko zakłada ale się da... mechanikowi się po prostu nie chciało... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 15:22
|
|
|
Ta guma wchodzi na miejsce bez problemu, jedynie słabe są te śruby dołączone do zestawu. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 15:26
|
|
|
sam zakładałem tą gumę
więc niech mechanior nie pitoli, że się nie da |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 15:38
|
|
|
to co kupiles to gowno, juz o tym pisalismy na forum mechanicy sie wypowiadali, ten krzyzak nadaje sie... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 16:25
|
|
|
o kurde, ja też chyba mam LCC :yyy: |
|
|
|
|
Don4tello
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 16:40
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | to co kupiles to gowno, juz o tym pisalismy na forum mechanicy sie wypowiadali, ten krzyzak nadaje sie... |
Ehh, a ja tylko ten temat przeczytałem A, bo tak patrzę "WZMOCNIONY", "znana i ceniona firma LCC Products", wcale się nie wahałem nad kupnem... Teraz już wiem, że mówicie o tym--> http://allegro.pl/item844...ta_germany.html
Najlepsze, że wahacz i drażek kierowniczy też kupiłem u tego gościa i teraz pewnie się okaże, że to również tandeta Cholera, mam nadzieję, że tak szybko mi nie "walnie", gdybym wcześniej wiedział...
PS. Nie znam się zbytnio na mechanice, ale tak patrzę na ten rysunek...i tak sobie pomyślałem, że jakby tę gumę przeciać wzdłuż, nałożyć i później klejem to zespoić...zdałoby to egzamin?? |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 16:54
|
|
|
nie wiem czy uda Ci się taką gumę pokleić...
w kazdym razie naciągnięcie tej gumy nie jest szczytem możliwości Twoim, a tym bardziej tego mechanika ;> |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 11 Gru 2009, 17:37
|
|
|
Jak chcecie konkretne krzyżaki to piszcie do mnie chłopaki
tanim zamiennikom mowimy NIE kill2 |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Don4tello
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 47 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 12 Gru 2009, 12:33
|
|
|
50zł, tyle kosztowała wymiana całego wahacza i krzyżaka. Rzeczywiście stwierdził, że mój krzyżak do najlepszych nie należy, a ten firmy "Meyle" wychwalał i że go można kupić u nas za 90zł (na Allegro 135 z przesyłka), za wahacz też powiedział, że przepłaciłem sporo-u nas 70zł, ja płaciłem 90+przesyłka. Powiedziałem Mu o moim pomyśle, żeby tę gumę wzdłuż przeciąć...stwierdził, że to i tak tam by się woda dostawała i odkąd naprawia Fiesty, jeszcze w żadnej nie widział tej gumy ...wszak dodał, że chyba właśnie jeśli bym ją później posklejał Jadąc już do domu, tak patrzę, kierownica idealnie prosto, Fiestka jedzie równo, a wcześniej kiera była skręcona lekko w prawo
PS. Choć trochę mnie zaskoczył mówiąc, iż lewy drążek jest idealny i bez sensu wymieniać nowy na nowy, a jak byłem na przeglądzie, to mi tam chłopak powiedział, że te 3 rzeczy należy wymienić...i to migiem |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Gru 2009, 13:01
|
|
|
ta guma ma raczej chronić przed piaskiem i brudem, a nie przed wodą...
i wymiana krzyżaka nie 'naprawia' położenia kierownicy, tylko niweluje luzy krzyżaka ;> |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 14 Gru 2009, 19:52
|
|
|
A ja mam pytanie. Jak parkuję na parkingu to od czasu do czasu strzeli mi w kierownicy(zdarza się to może raz na 7-8 parkowań).Przy skręcaniu jak jadę 10km/h i więcej. nie strzela. Ja jedynie co domniemam to cardan przy maglownicy. Czy to to i jak długo mogę z tym jeździć. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 20:22
|
|
|
nie kupujcie krzyzakow Febi - u mnie wytrzymal raptem poltora roku - ok 30k km. Teraz testuje Forda....dam znac jak padnie |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 15:57
|
|
|
dobra, Wy tu pitu-pitu (sprząta w ogóle ktoś takie tematy? ), a ja mam kilka uwag odnośnie tego FAQ:
1. wystarczy sobie ustawić kierownicę w odpowiedniej pozycji i zablokować ją tak przez wyjęcie kluczyka i delikatne przekręcenie - zaskoczy blokada na kolumnie. wtedy nie trzeba się bać, że coś się poprzestawia i przekosi.
sam robiłem to w jednym ustawieniu (jak niżej na foto), ale po wszystkim wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem jest najpierw ustawienie i odkręcenie śruby górnej, następnie przekręcenie kiery i odkręcenie dolnej, po czym wyjęcie krzyżaka, wstawienie nowego, zakręcenie dolnej śruby i przestawienie kierownicy z powrotem do pozycji, w której przykręcimy śrubę górną.
2. kilkudniowa kąpiel w WD40 umożliwi zdjęcie krzyżaka bez większych problemów
3. przed założeniem nowego krzyżaka trzeba dokładnie wyczyścić wieloklin przekładni i trzpień kolumny, a potem delikatnie je przesmarować. dodatkowe lekkie rozgięcie krzyżaka w miejscu wejścia wieloklinu umożliwi jego założenie "od kopa".
4. śruby oryginalnie dodane do krzyżaków MEYLE są długie. o ile na dole to nie przeszkadza, to w górnym mocowaniu nie ma bata żeby taka długa śruba nie poszarpała gumowego przepustu na grodzi -> wniosek: trzeba zastosować starą śrubę (z nową nakrętką).
zdjęcia:
pozycja zablokowanej kierownicy i odpowiadające jej położenie krzyżaka:
zwróćcie uwagę na długość dolnej śruby (nowa, dodana do krzyżaka MEYLE). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Witek1992
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 22:30
|
|
|
Ja mam problem z krzyrzakiem.. kupiłem nowy, załozyłem bez większych problemów ale... Krzyżak jak był za duży na trzpień kolumy i mam ogromne luzy i strasznie się tłucze... może mi ktoś wyjaśnić czemu tak jest ? Jakim cudem ten krzyżak może być za duży kiedy babka w sklepie sprawdzała go w katalogu ... |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
|
Howser
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 39 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 366 Skąd: Iłowa
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 22:43
|
|
|
Najlepszym specem od krzyżaków w fieście jest Anjko Obcykany w temacie. Już 2 razy mi wymieniał i bez problemu. ... Raz byłem u innego mechanika to mi spieprzył krzyżak całkiem A on ma taki ząbek/wcięcie i tylko w jednym miejscu wchodzi prawidłowo
Ps. Nie wiem jak można mieć za duży krzyżak na trzpień? Jak był do fiesty to powinien być dobry przeciez |
_________________ |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 22:45
|
|
|
a dobrze założyłeś? bo tam na tym 6-cio kącie jest wypustka i jak ją źle włożyłeś to nie dokręciłeś tego |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Witek1992
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 23:07
|
|
|
Jest tam jakaś wypustka? sprecyzuj to troszkę bardziej jak możesz bo wiem chyba o co chodzi ale nie jestem pewien. |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 23:15
|
|
|
zdejmij krzyżak i pomacaj ten 6-cio kąt (ten który wychodzi z kabiny) i na jednej ściance czuć wypustkę |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
Witek1992
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 23:18
|
|
|
Okej, okej. Przeoczyłem to najwyraźniej Jutro się za to wezmę bo tak jeździć się nie da i musze to zrobić jak najszybciej. ( Trudno, jedna niedziela ucierpi ) Dzięki wielkie |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
|
|