Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:05
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej
Autor Wiadomość
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2009, 14:32   

co to za facet co nie wie jak się gumę zakłada...
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 11 Gru 2009, 14:38   

szogoon, :P

tą gumę się strasznie ciężko zakłada ale się da... mechanikowi się po prostu nie chciało...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Gru 2009, 15:22   

Ta guma wchodzi na miejsce bez problemu, jedynie słabe są te śruby dołączone do zestawu.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2009, 15:26   

sam zakładałem tą gumę :P
więc niech mechanior nie pitoli, że się nie da :P
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Gru 2009, 15:38   

to co kupiles to gowno, juz o tym pisalismy na forum mechanicy sie wypowiadali, ten krzyzak nadaje sie...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2009, 16:25   

o kurde, ja też chyba mam LCC :yyy:
 
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 11 Gru 2009, 16:40   

Pawełos666 napisał/a:
to co kupiles to gowno, juz o tym pisalismy na forum mechanicy sie wypowiadali, ten krzyzak nadaje sie...

Ehh, a ja tylko ten temat przeczytałem :| A, bo tak patrzę "WZMOCNIONY", "znana i ceniona firma LCC Products", wcale się nie wahałem nad kupnem... Teraz już wiem, że mówicie o tym--> http://allegro.pl/item844...ta_germany.html
Najlepsze, że wahacz i drażek kierowniczy też kupiłem u tego gościa i teraz pewnie się okaże, że to również tandeta :-P Cholera, mam nadzieję, że tak szybko mi nie "walnie", gdybym wcześniej wiedział... :zalamka:
PS. Nie znam się zbytnio na mechanice, ale tak patrzę na ten rysunek...i tak sobie pomyślałem, że jakby tę gumę przeciać wzdłuż, nałożyć i później klejem to zespoić...zdałoby to egzamin?? :)
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Gru 2009, 16:54   

nie wiem czy uda Ci się taką gumę pokleić...
w kazdym razie naciągnięcie tej gumy nie jest szczytem możliwości Twoim, a tym bardziej tego mechanika ;>
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Gru 2009, 17:37   

Jak chcecie konkretne krzyżaki to piszcie do mnie chłopaki
tanim zamiennikom mowimy NIE kill2 ozor
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 12 Gru 2009, 12:33   

50zł, tyle kosztowała wymiana całego wahacza i krzyżaka. :) Rzeczywiście stwierdził, że mój krzyżak do najlepszych nie należy, a ten firmy "Meyle" wychwalał i że go można kupić u nas za 90zł (na Allegro 135 z przesyłka), za wahacz też powiedział, że przepłaciłem sporo-u nas 70zł, ja płaciłem 90+przesyłka. Powiedziałem Mu o moim pomyśle, żeby tę gumę wzdłuż przeciąć...stwierdził, że to i tak tam by się woda dostawała i odkąd naprawia Fiesty, jeszcze w żadnej nie widział tej gumy :) ...wszak dodał, że chyba właśnie jeśli bym ją później posklejał :-P Jadąc już do domu, tak patrzę, kierownica idealnie prosto, Fiestka jedzie równo, a wcześniej kiera była skręcona lekko w prawo :)
PS. Choć trochę mnie zaskoczył mówiąc, iż lewy drążek jest idealny i bez sensu wymieniać nowy na nowy, a jak byłem na przeglądzie, to mi tam chłopak powiedział, że te 3 rzeczy należy wymienić...i to migiem :)
 
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Gru 2009, 13:01   

ta guma ma raczej chronić przed piaskiem i brudem, a nie przed wodą...

i wymiana krzyżaka nie 'naprawia' położenia kierownicy, tylko niweluje luzy krzyżaka ;>
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 14 Gru 2009, 19:52   

A ja mam pytanie. Jak parkuję na parkingu to od czasu do czasu strzeli mi w kierownicy(zdarza się to może raz na 7-8 parkowań).Przy skręcaniu jak jadę 10km/h i więcej. nie strzela. Ja jedynie co domniemam to cardan przy maglownicy. Czy to to i jak długo mogę z tym jeździć.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2 Kwi 2010, 19:22   

nie kupujcie krzyzakow Febi - u mnie wytrzymal raptem poltora roku - ok 30k km. Teraz testuje Forda....dam znac jak padnie :P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 26 Kwi 2010, 14:57   

dobra, Wy tu pitu-pitu (sprząta w ogóle ktoś takie tematy? :-P ), a ja mam kilka uwag odnośnie tego FAQ:

1. wystarczy sobie ustawić kierownicę w odpowiedniej pozycji i zablokować ją tak przez wyjęcie kluczyka i delikatne przekręcenie - zaskoczy blokada na kolumnie. wtedy nie trzeba się bać, że coś się poprzestawia i przekosi.

sam robiłem to w jednym ustawieniu (jak niżej na foto), ale po wszystkim wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem jest najpierw ustawienie i odkręcenie śruby górnej, następnie przekręcenie kiery i odkręcenie dolnej, po czym wyjęcie krzyżaka, wstawienie nowego, zakręcenie dolnej śruby i przestawienie kierownicy z powrotem do pozycji, w której przykręcimy śrubę górną.

2. kilkudniowa kąpiel w WD40 umożliwi zdjęcie krzyżaka bez większych problemów

3. przed założeniem nowego krzyżaka trzeba dokładnie wyczyścić wieloklin przekładni i trzpień kolumny, a potem delikatnie je przesmarować. dodatkowe lekkie rozgięcie krzyżaka w miejscu wejścia wieloklinu umożliwi jego założenie "od kopa".

4. śruby oryginalnie dodane do krzyżaków MEYLE są długie. o ile na dole to nie przeszkadza, to w górnym mocowaniu nie ma bata żeby taka długa śruba nie poszarpała gumowego przepustu na grodzi -> wniosek: trzeba zastosować starą śrubę (z nową nakrętką).

zdjęcia:

pozycja zablokowanej kierownicy i odpowiadające jej położenie krzyżaka:


zwróćcie uwagę na długość dolnej śruby (nowa, dodana do krzyżaka MEYLE).
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 26 Mar 2011, 22:30   

Ja mam problem z krzyrzakiem.. kupiłem nowy, załozyłem bez większych problemów ale... Krzyżak jak był za duży na trzpień kolumy i mam ogromne luzy i strasznie się tłucze... ;-| może mi ktoś wyjaśnić czemu tak jest ? Jakim cudem ten krzyżak może być za duży kiedy babka w sklepie sprawdzała go w katalogu ...
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
Howser 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 39
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 366
Skąd: Iłowa
Wysłany: 26 Mar 2011, 22:43   

Najlepszym specem od krzyżaków w fieście jest Anjko Obcykany w temacie. Już 2 razy mi wymieniał i bez problemu. ... Raz byłem u innego mechanika to mi spieprzył krzyżak całkiem :rotfl: A on ma taki ząbek/wcięcie i tylko w jednym miejscu wchodzi prawidłowo :yes:
Ps. Nie wiem jak można mieć za duży krzyżak na trzpień? Jak był do fiesty to powinien być dobry przeciez ;-|
_________________
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 26 Mar 2011, 22:45   

a dobrze założyłeś? bo tam na tym 6-cio kącie jest wypustka i jak ją źle włożyłeś to nie dokręciłeś tego :)
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 26 Mar 2011, 23:07   

Jest tam jakaś wypustka? :9: sprecyzuj to troszkę bardziej jak możesz bo wiem chyba o co chodzi ale nie jestem pewien.
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 26 Mar 2011, 23:15   

zdejmij krzyżak i pomacaj ten 6-cio kąt (ten który wychodzi z kabiny) i na jednej ściance czuć wypustkę :)
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 26 Mar 2011, 23:18   

Okej, okej. Przeoczyłem to najwyraźniej ;-| Jutro się za to wezmę bo tak jeździć się nie da i musze to zrobić jak najszybciej. ( Trudno, jedna niedziela ucierpi :hihihi: ) Dzięki wielkie :)
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.