Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:05
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej
Autor Wiadomość
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Mar 2009, 14:10   

Dobra źle zrozumiałem. O czym innym myślałem a o czym innym napisałem.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 27 Mar 2009, 15:31   

zielu, przestawileś przekladnię kierowniczą a teraz jak przestawisz kierę o 180 stopni to tak jak napisal Maki, będziesz miał nierówne promienei skrętu. jak jest inaczej to sprawdz to na parkingu najlepiej jak stoisz. przekrec w lewo i w prawo i powiedz ile masz obrotów.
ja kiedys tez tak mialem jak wymienialem krzyzak, wina byla moja bo zle nalozylem krzyzak.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
zielu 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: germany
Wysłany: 27 Mar 2009, 22:39   

Wierzyć mi się nie chcę - ale aż sprawdze.
Chociaż nie jest to możliwe. Koła były wyprostowane, więc to w jaki sposób ustawię kierownice to taki sam promień skrętu będe miał w lewo, co w prawo. No tak na chłopski rozum.
Nie możliwe - ale sprawdzę - w imię NAUKI :greenpeace:

[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 01:18 ]
No i tak jak mówiłem
BEZEDURA
:zwyciężca:
Panowie nie grzebałem przecież przy przekładni tylko na krzyżaku przy prostych kołach.
Jak byś nie zakręcił krzyżaka ro promień skrętu zależy od przekładni. Racja??
_________________
Zielfix___
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 1 Kwi 2009, 07:38   

Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał?
_________________
"Gdyby diabeł nie istniał i miałby go stworzyć człowiek,
to stworzyłby go na swój obraz i podobieństwo"

F. Dostojewski
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 1 Kwi 2009, 08:47   

jasmina napisał/a:
Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał?


to raczej wina geometrii, moze przydzwoniłas w jakis krawęznik albo co i po prostu trochę się zmieniło. pojedz na ustawienie zbieżności.

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 09:50 ]
zielu napisał/a:
Wierzyć mi się nie chcę - ale aż sprawdze.
Chociaż nie jest to możliwe. Koła były wyprostowane, więc to w jaki sposób ustawię kierownice to taki sam promień skrętu będe miał w lewo, co w prawo. No tak na chłopski rozum.
Nie możliwe - ale sprawdzę - w imię NAUKI :greenpeace:

[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 01:18 ]
No i tak jak mówiłem
BEZEDURA
:zwyciężca:
Panowie nie grzebałem przecież przy przekładni tylko na krzyżaku przy prostych kołach.
Jak byś nie zakręcił krzyżaka ro promień skrętu zależy od przekładni. Racja??


tak, ale musisz mieć 100% pewność, że podczas demontażu kierownica nie drgnęłą, bo wystarczy że przesunęła się o stopień czy dwa i już na inne ząbki na krzyżaku się zmontuje i będzie krzywo. przerabiałem to więc wiem ocb.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
zielu 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: germany
Wysłany: 3 Kwi 2009, 23:04   

stafcio napisał/a:
jasmina napisał/a:
Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał?


to raczej wina geometrii, moze przydzwoniłas w jakis krawęznik albo co i po prostu trochę się zmieniło. pojedz na ustawienie zbieżności.

[ Dodano: Sro Kwi 01, 2009 09:50 ]
zielu napisał/a:
Wierzyć mi się nie chcę - ale aż sprawdze.
Chociaż nie jest to możliwe. Koła były wyprostowane, więc to w jaki sposób ustawię kierownice to taki sam promień skrętu będe miał w lewo, co w prawo. No tak na chłopski rozum.
Nie możliwe - ale sprawdzę - w imię NAUKI :greenpeace:

[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 01:18 ]
No i tak jak mówiłem
BEZEDURA
:zwyciężca:
Panowie nie grzebałem przecież przy przekładni tylko na krzyżaku przy prostych kołach.
Jak byś nie zakręcił krzyżaka ro promień skrętu zależy od przekładni. Racja??


tak, ale musisz mieć 100% pewność, że podczas demontażu kierownica nie drgnęłą, bo wystarczy że przesunęła się o stopień czy dwa i już na inne ząbki na krzyżaku się zmontuje i będzie krzywo. przerabiałem to więc wiem ocb.



No dobra - tak czy inaczej u mnie jest idealnie i to mnie cieszy. Sprawdze jeszcze drążki i jak wszystko bedzie grało i nie bedzie trzeba nic dokładać to kupuje jakies aluminium.
Szukam czegoś ciekawego (5 ramion)
_________________
Zielfix___
 
 
jasmina 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączyła: 23 Sty 2009
Posty: 151
Skąd: Brodnica
Wysłany: 4 Kwi 2009, 19:37   

stafcio napisał/a:
jasmina napisał/a:
Ja ostatnio zauważyłam, że jadąc prosto kierownica nie jest idealnie prosto tylko leciutko przekrzywiona w lewo. Czyżby też mi krzyżak wysiadał?


to raczej wina geometrii, moze przydzwoniłas w jakis krawęznik albo co i po prostu trochę się zmieniło. pojedz na ustawienie zbieżności.



Odmówiła mi dziś posłuszeństwa, kierownica oczywiście.
Ciężko się kręci. Czasem nie reaguje... I coś trzeszczy....
Tak jakby przeskakiwała a koła nie reagują.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 8 Kwi 2009, 19:08   

Ja mam pytanie. Jutro wymieniam cardanka w swoim fordzie, a że mam tylko 1,5h na wymianę chce już teraz opracować plan wymiany. A pytanie takie: skąd jest najlepszy dostęp od góry przez maskę, czy od dołu.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 8 Kwi 2009, 19:13   

od dołu nie dojdziesz do krzyżaka...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 8 Kwi 2009, 19:29   

Miły napisał/a:
od dołu nie dojdziesz do krzyżaka...


Ja tam swojego wybijałem od dołu, ale za drugim razem jak już było wszystko rozruszane to operowałem od góry bo jest łatwiej
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 24 Kwi 2009, 11:28   

Wie ktoś gdzie moge kupiś w krakowie, ale nie koniecznie Krzyżak firmy MEYLE na allegro nie znalazłem tej firmy....
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
Maciek MK3
[Usunięty]

Wysłany: 31 Lip 2009, 08:39   

Już Ktos o tym pisał ale czy można załozyc krzyzak "zwykły" (taki gdzie ewidentnie piszą, że jest to fiest bez wspomagania) do fiesty 1,3 94 ze wspomaganiem ?! Czy ktoś już :ups: tego próbował ?

[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 12:09 ]
gagor,
Gregor mam ten sam problem fiesta blues z 94 1,3 ze wspomaganiem i d...a zbitaz tymi krzyżakami napisz czy przełozyłeś sam krzyżak czy czału układ ! :-)
 
 
kubi-87
[Usunięty]

Wysłany: 6 Sie 2009, 21:24   

hej, słuchajcie chciałbym sie upewnic czy zakończył mi napewno żywot krzyzak...
mam takie objawy: puka przy ruszaniu, skręcie kierownicą, każdej nierówności na drodze...
nie znam sie na tym za bardzo wiec, prosze i Waszą pomoc!
pozdrawiam
 
 
szogoon 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sie 2009, 21:25   

kubi-87, możesz w banalny sposób przecież zdiagnozować krzyżak...
otwórz maskę, jedna osoba niech robi krótkie ruchy kierownicą, a druga niech spogląda na krzyżak - jest dobrze widoczny
 
 
 
jnmlody
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lis 2009, 12:50   

Witam jestem nowy i mam pytanko mam luz na kierownicy ok 5cm czy to może być wina krzyżaka i drugie pytanie czy nie lepiej dojść do niego z kabiny?? ostatnio pomagałem szwagrowi zamontować maglownice do escorta i tam było dojście od kabiny do krzyżaka
pozdrawiam
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Lis 2009, 12:58   

luz na krzyżaku można sprawdzić bardzo łatwo, potrzeba tylko długich rąk albo drugiej osoby. przy delikatnym kręceniu kierownicą zaglądasz pod maskę jak zachowuje się krzyżak.

w przypadku HCSa masz do krzyżaka banalny dostęp spod maski. ewentualnie można próbować z kanału (podobno dobra metoda w przypadku diesla), ale próba dojścia tam z kabiny to jakby chcieć składać silnik przez rurę wydechową. mowa tu przecież o krzyżaku tuż przy maglownicy, który znajduje się w przedziale silnikowym :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Lis 2009, 13:18   

Bidżej. Jeszcze jedno pytanie. Czy luz 5cm na kierownicy jest w czasie jazdy? Czy gdy kręcisz kierą jak stoisz. Raczej mówisz o jeździe, a wtedy dochodzą też luzy zawieszenia (wyrypane końcówki, drążki kierownicze)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Lis 2009, 13:20   

to chyba pytanie do jnmlody :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Lis 2009, 13:27   

Ok. Na poczatku winno być. "Nie zapytałeś czy......" Tak se dywaguję :-P
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Don4tello 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 36
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: łódzkie
Wysłany: 11 Gru 2009, 12:51   

Właśnie wróciłem od mechanika i między innymi do wymiana był krzyżak. Kupiłem nowy ---> http://allegro.pl/item845..._fiesta_ka.html i powiedział, że tej gumy się nie da założyć czy to prawda? Tak się zastanawiam, że skoro się nie da, to po co jest ta guma, przecież kupiłem niby idealnie pasujacy do tego modelu ( 3D 1.3 KAT 1994r. bez wspomagania). Miał ktoś z Was styczność z takim fantem?
Ps. A za wymianę krzyżaka, lewego drażka kierowniczego i całego prawego wahacza z przodu zapłacę 100zł, to chyba dobra cena prawda ? :) W innym, znacznie większym serwisie gość mi powiedział 300zł za tę wymianę ! Aż się przestraszyłem normalnie :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.