Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:05
[MK3] Wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej
Autor Wiadomość
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Gru 2007, 23:33   

gilles napisał/a:
Czesc wszystkim :) ,
wczoraj wymienilem mój krzyżak i stało się to co dzieje się chyba każdemu za pierwszym razem, a mianowicie kierownica po wszytskim skrecona jest troche w lewo (okolo 30 stopni).
Czy można to poprawić poprzez samo przekręcenie koła kierownicy czy muszę jednak zdejmowac i zakladac znowu ten krzyzak?

Jak masz aż 30 stopni to moze wystarczy odkręcić kierownice i na wieloklinie obrócić o jeden ale myślę że i tak nie będzie idealnie :-P
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 15 Gru 2007, 01:38   

Bit1 napisał/a:
Jak masz aż 30 stopni to moze wystarczy odkręcić kierownice i na wieloklinie obrócić o jeden ale myślę że i tak nie będzie idealnie

To nie ma sensu. Pozostaje metoda prób i błędów, trzeba obracac krzyzak na wieloklinie maglownicy.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
murgrabia 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 214
Skąd: metropolia
Wysłany: 24 Sty 2008, 15:01   

Może stary temat. Ale dodam swoją opinię. U mnie tak nie dało się wyjąć starego krzyżaka. Trzeba było odkręcić 2 główne śruby, te które trzymają tą całą przekładnię. Dopiero jak poszło na dół kilka centymetrów, dało się go wybić. Zmieniałem go jakieś 2 lata temu. Krzyżak kupiony w sklepie za 120 zł. I niestety nie miał gumy osłaniającej. Teraz troszkę ciężej chodzi mi kierownica. Ale jak psiknę ceramizerem na tego krzyżaka to wszystko jest ok!. Ale po pewnym czasie. Znowu kierownica troszkę ciężej się obraca. Czy to jest normalny objaw. Czy znowu się zapiecze tak jak poprzednik. Tamten miał 14 lat i też nie miał osłony - jednak tak długo wytrzymał.
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lut 2008, 20:01   

Nie da sie przez obracanie kierownica, gdyz nie ma wielowypustu, a jest szesciokat... Musisz sciagnac krzyzak...
 
 
 
piotrek_
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sie 2008, 11:35   

Witam wszystkich
Niedawno mechanik wymieniał krzyżak w mojej fieście po przejechaniu 10 km krzyżak wypadł
mechanik twierdzi, że wszystko dobrze zrobił i że powinienem zamontować metalowa belkę żeby usztywnić podwozie. Co może być powodem tego ze krzyżak wypadł czy rzeczywiście ta belka jest niezbędna ?
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 4 Sie 2008, 11:43   

piotrek_ napisał/a:
Witam wszystkich
Niedawno mechanik wymieniał krzyżak w mojej fieście po przejechaniu 10 km krzyżak wypadł
mechanik twierdzi, że wszystko dobrze zrobił i że powinienem zamontować metalowa belkę żeby usztywnić podwozie. Co może być powodem tego ze krzyżak wypadł czy rzeczywistsze ta belka jest niezbędna ?


No to tego mechanika chyba powaliło, źle zamontował krzyżak on jest tak zrobiony że nie ma możliwości żeby wypadł, po pierwsze zmień mechanika.
Na moje oko źle wsunął krzyżak (od dołu) tam trzeba wyciągnąć śrubę z krzyżaka żeby przecisnąć go przez zgrubienie i potem odpowiednio wsunąć w szparkę, możliwe że one tego nie zrobił i przykręcił go tylko na chama i dlatego się wyślizgło.
Co prawda ja się na mechanice niezbyt znam ale krzyżaka sam wymieniłem i myślę że tu błąd właśnie mógł powstać.
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
piotrek_
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sie 2008, 11:50   

ale on sie przy tej belce cały czas upiera (twierdzi ze jakimś cudem podwozie mi sie rozeszło i trzeba go teraz usztywnić) jest taka możliwość ?? i przez to może krzyżak wypadać ??
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 4 Sie 2008, 12:54   

piotrek_ napisał/a:
ale on sie przy tej belce cały czas upiera (twierdzi ze jakimś cudem podwozie mi sie rozeszło i trzeba go teraz usztywnić) jest taka możliwość ?? i przez to może krzyżak wypadać ??


no bez przesady, podwozie nie moze sie rozejsc tak zeby wypadal krzyzak. kolesiowi sie nie chce po prostu tego zrobic porzadnie. niestety wymiana krzyzaka jest niewdzieczna robotą. musisz zdecydowanie zmienic fachofca na fachowce. jak masz troche samozaparcia to sam wymien krzyzak.

pokieruj sie tym instruktazem co jest na poczatki tematu i bedzie ok.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
gagor
[Usunięty]

Wysłany: 5 Sie 2008, 23:04   gdzie kupić ten cholerny krzyżak

u mnie w mieście tylko w serwisie jest i wołają 360 złociszy ratujcie notw
 
 
davedevil
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sie 2008, 20:38   

dodam tylko, że zarówno na wieloklinie maglownicy jak i na sześciokątnym wałku kierownicy są wypustki .no i kiedy sie to przegapi/nie zauważy to potem własnie jest problem z uciekającą kierownicą. było by chyba dobrze skorzystać z pomocy drugiej osoby która w trakcie tej operacji mogłaby przytrzymać kierownice. inna sprawa, że gdy nie zauważymy tej wypustki na wieloklinie to faktycznie można odnieść wrażenie, że krzyżak wejdzie jedynie waląc w niego młotkiem. i ostatnia rzecz, która mogła się wydać piszącemu oczywista a ktoś kto tego nigdy nie robił, może przegapić... krzyżak wchodzi na wieloklin dość "płytko" . na wieloklinie jest frez w który wchodzi śruba skręcająca krzyżak. jeśli wbijemy go za daleko będzie problem z jej włożeniem i na pewno sam każdy dojdzie co i jak ma być, tyle że próbując wbić śrube na siłę(co nie jest w tym miejscu poręczne) spsuje sobie gwint.
 
 
mistrztoldi
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2008, 17:08   

Witam wszystkich..... Mam pytanie odnoście krzyzaka ukladu kierowniczego do fiesty 94r ze wspomaganiem.... czy czasem nie jest on ten sam co w fieście 97r???????? nowy kosztuje "kupe" kasy a znajomy powiedział mi ze nie jest pewny ale chyba ten od tego z 97 roku pasuje co wy na to?????
 
 
blacov
[Usunięty]

Wysłany: 13 Gru 2008, 22:13   

Witam wszystkich.

Otoż mam taki sam problem, niedawno padl mi krzyzak. Moja fiesta posiada wspomaganie i okazuje ze sa problemy z dopasowaniem czesci. Czy ktos ma jakis pomysl jak najnizszym kosztem rozwiac ten problem, poniewaz nie widzi mi sie inwestowanie 300-400 zl w auto ktore po usunieciu usterki warte by bylo moze 2000zl :yyy:
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Gru 2008, 22:50   

blacov napisał/a:
Czy ktos ma jakis pomysl jak najnizszym kosztem rozwiac ten problem, poniewaz nie widzi mi sie inwestowanie 300-400 zl w auto ktore po usunieciu usterki warte by bylo moze 2000zl :yyy:


:zalamka:

Nic nie rób. Jeździj na zepsutym.
Zaoszczędzisz czas i pieniądze.

Albo nie! Kup na szrocie albo Allegro używkę w podobnym stanie do tego, który masz teraz. Zapłacisz max 150 PLN. I za kilka m-cy będziesz mówił, że Fiesta to dno bo znowu się zyebał krzyżak.

Albo wiesz co? Sprzedaj Fiestę za 2000 PLN.

Dżizas i nie pisz w FAQ'u.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 4 Sty 2009, 00:06   

Dlaczego w na to mówicie krzyżak. Przecież to zwykłe sprzęgło kardana.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Sty 2009, 00:12   

Maki napisał/a:
Dlaczego w na to mówicie krzyżak. Przecież to zwykłe sprzęgło kardana.

Najprawdopodobniej dlatego, że nawet w literaturze fachowej (typu wydawnictwo WKŁ) ten element nazywa się: przegub krzyżakowy :)
Po za tym to już nazwa obiegowa i praktycznie każdy wie o czym mowa.
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Lary 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 33
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sty 2009, 16:21   

Podepnę się żeby nowego tematu nie zakładać.
Okazało się że mam walnięty krzyżak ale przez wspomaganie jest problem z częściami.

Pisałem o ten krzyżak do auto plazy (serwisu forda na popularnej w warszawie) to mi odpisali że ten krzyżak jest w komplecie z wałkiem kierowniczym w cenie 520zł;/

Ma ktoś pomysł jak to dostać troche taniej? Wiem że nie będzie tak dobrze że za 60zł krzyżak ale 520 to jednak troche sporo...
_________________
Będziesz Miał Wydatek ^^
 
 
Alley 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 10
Skąd: Żuromin
Wysłany: 11 Lut 2009, 23:08   

Witam.

Mi krzyżak siadł juz 3 razy! Za kazdym razem kosztował mnie miedzy 70 a 100 zł.

Kiedys wpadłem do rowu i przesunał mi sie samochod 3 cm. Dawałem do mechanika aby sciagnał na ramie gdyz wypadała mi oska napedzajaca przy skrecie w prawo. Mechanik mowil, ze sciagnal go na ramie te 3 cm i ze nie bedzie wypadal. Jednak jak wchodze w zakret i dam gazu to czuje pukanie jakby zaraz miał wypaść i wtedy automatycznie ujmuje gazu lub wchodze na luzie w zakrety, juz takie przyzwyczajenie. Byłem u drugiego mechanika to powiedzial, ze ten pierwszy nawet go nie ruszył na ramie i ze dał aby jakies podkładki i ze nie da rady nic z tym zrobic...
_________________
 
 
 
zielu 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: germany
Wysłany: 26 Mar 2009, 10:50   

Witam wszystkich.
Akurat ostatnio złożyło się że sam też wymieniałem krzyżak.
Jak większość pisze - zadanie z pozoru proste, ale dostęp do krzyżaka tragiczny i trzeba zażyć trochę Yogi. Robiłem to sam (a specem nie jestem) no i okazuje się, że zgodnie z instrukcją z początku. Oczywiście też po wszystkim kierownica (przy jeździe po prostej) skręcona była prawie do góry nogami. Wydaje mi się, że ponowne odkręcanie krzyżaka i próby montażu w inny sposób mogą nie rozwiązać problemu, a na pewno zakatują wymieniającego. Ja zdjąłem środek kierownicy (tam gdzie zwykle w autach jest klakson) wraz z plastikiem i odkręciłem śrubę na kierownicy - oczywiście wcześniej ustawiłem koła na wprost. Najlepiej zrobić to na niewielkim odcinku drogi, bo w garażu na oko nie wyjdzie idealnie.
Po odkręceniu śruby ustawiłem kierownice w należytym kierunku , dokręciłem śrubę, założyłem plastik i środek i mogę powiedzieć, że jest idealnie.
Skoro u mnie się dało to myślę, że u innych też się da.

Pozdrawiam i powodzenia :ok:
_________________
Zielfix___
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 26 Mar 2009, 12:26   

zielu, No tak tylko jak zrobiłeś takie coś to w jedną stronę będziesz mógł obrócić kierownicą załóżmy 1,5 raza a w drugą 2,5 raza.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Mar 2009, 13:08   

A niby dlaczego Maki :fox:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.