silniczek LPG - sterowanie |
Autor |
Wiadomość |
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 16 Maj 2007, 19:35 silniczek LPG - sterowanie
|
|
|
Witam,
takie cudo mam w aucie:
tylko ze ono szwankuje... czy moge zakupic takie cosik:
zwracam uwage na liczby na moim 0955 a na tym nowym 3214.. to jakis model czy tylko nr fabryczny..??? |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
Ostatnio zmieniony przez _Piotr_ 28 Maj 2007, 14:41, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 01:55
|
|
|
nic dziwnego bo to oznaczenie partii . Numer masz wyżej 7217R043 |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 13:48
|
|
|
Mam pytanie... co to jest za 3 wejscie.. cos czytalem ze od sondy.
Ja mam wlasnie w aucie z 3 wejsciami, ale do tego trzeciego nic nie jest podlaczone... oznacza to ze moge kupic bez tego otworu??
I drugie pytanie ktory silniczek lepszy "Sonceboz" czy AG (chyba AutoGaz) czy jakos tak... |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 14:02
|
|
|
tak jak miałeś taki zamontuj . |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 17:54
|
|
|
to 3 wyjście to zwykły register . Ma za zadanie ustawić max przepływ gazu . I pozwolić na dotarcie do domu na uszkodzonym silniczku . |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 17 Maj 2007, 18:04
|
|
|
no ale sa tez silniczki bez registera... moze byc tez taki? |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Maj 2007, 11:48
|
|
|
lepiej żeby miał . W razie czego możesz podstawkę stara zostawić i wstawić nowy tylko silnik . |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 01:38
|
|
|
no i wymienilem silniczek.. no i lipa... ... jest okres kiedy autko smiga jak szalone, ale sa momenty kiedy nie idzie jechac ani na benzynie ani na gazie..
Jest możliwość, ze gaz jest zle sterowany i np. jest go podawane za dużo gdy jeżdżę na gazie i nie jest odłączany gdy jeżdżę na benzynie? bo takie objawy miałem gdy silniczek miałem zdekompletowany tzn. otwarty na maksa.
aha i jeszcze pytanie bo w sumie reakcja podobna na benzynie i gazie.... na benzynie nieraz jak gdyby szarpie... może to cos komus podsunie myśl??? za duza dawka benzyny?? za mała?? za duża powietrza??? a może za mala??? oczywiście to samo tyczy sie gazu?!
mam pytanie? moze byc to wina miksera? on jest od gazu i benzyny? |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
marynek [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 06:50
|
|
|
_Piotr_, :-( Mógłbyś napisać: auto na gaźniku, czy monowtrysku, jakiej marki instalacja, np BRC, ile masz na niej przejechane? Dziwne są zjawiska, które opisujesz...mikser, to "dostarczacz"gazu do silnika i jest pod gaźnikiem lub zespołem wtryskującym. Z jazdą na benzynie nie ma nic wspólnego, bo wtedy gaz powinien być odłączony - nie powinien dochodzić do silnika. :lol: |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 09:36
|
|
|
witam....
już odpowiadam
mam mono wtrysk, jeśli chodzi o marke instalacji to nie wiem gdzie to może być napisane... wiem ze reduktor to tomasetto ... przejechane jakieś 30-40 tyś. |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 13:39
|
|
|
hm jeśli piszesz ze i na gazie i na benzynie sa problemy to zrób prowokację i jak to znowu sie pojawi otwórz maskę (przerzuć na benzyne wcześniej) i odłącz przewód od elektrozaworu na parowniku wszystko jedno który . jeśli auto nie wróci do normy znaczy sie ze masz coś namieszane w silniku lub układzie zapłonowym . zobacz czy nie przytyka ci wydechu przypadkiem bo i tak może być . |
|
|
|
|
marynek [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 13:52
|
|
|
diodalodz, :-( Czegoś nie rozumiem, jeśli można...Po co w tej instalce register; Zakładamy, że _Piotr_ ma do monowtrysku II generację - to ja tam registra jakoś nie widziałem - chyba, że to wersja "bieda", czyli I-sza (tańsza) na monowtrysk? |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 14:40
|
|
|
marynek, diodalodz chodzilo chyba o to, ze moze tam byc sonda, ale w nowszej wersji instalacji chyba.... jezeli chcialbym ten silniczek zastosowac w nowszej instalacji musialbym wywiercic otwor w tym"niby" trzecim wyjsciu. Bo on jak widac jest, ale u mnie jest tam normalnie plastik... tzn. pewnie jest to obudowa uniwersalna... potrzebujesz to wiercisz |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
marynek [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 14:48
|
|
|
_Piotr_, Odejdźmy może od elementu, który jest nagle bohaterem wątku.
Miejscem sondy lambda jest w fiestach zwykle układ wydechowy; w mk3 jest to rura poniżej kolektora wydechowego. Jeśli masz wtrysk jednopunktowy benzyny, to sonda powinna być, ale nie w pokazanym w pierwszym poście silniczku krokowym - gazu? |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 19:50
|
|
|
moze zle naisalem... moze niekoniecznie ma tam byc sonda lambda, ale jakas sonda ... |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 21:35
|
|
|
register jest po to ze jak by coś komputerowi sie pomieszało zeby silnik sie nie zalał gazem na wolnych obrotach . to jest coś w rodzaju dodatkowego zabezpieczenia na wypadek zawiechy silniczka w pozycji max otwarty . Sonda lambda jest zawsze w wydechu i mierzy w jakim stopniu spaliła sie mieszanka wiec nie może być koło silnikczka bo tam gaz jest nie spalony .
Ona informuje kompa ile w spalinach jest tlenu - mało tlenu = bogata mieszanka |
|
|
|
|
_Piotr_
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41 Dołączył: 14 Wrz 2006 Posty: 48 Skąd: BYDGOSZCZ
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 22:28
|
|
|
czyli to przyduszanie na gazie i paliwie, moze byc spowodowane zlymi odczytami z sondy lambda???
diodalodz napisał/a: | hm jeśli piszesz ze i na gazie i na benzynie sa problemy to zrób prowokację i jak to znowu sie pojawi otwórz maskę (przerzuć na benzyne wcześniej) i odłącz przewód od elektrozaworu na parowniku wszystko jedno który . jeśli auto nie wróci do normy znaczy sie ze masz coś namieszane w silniku lub układzie zapłonowym . zobacz czy nie przytyka ci wydechu przypadkiem bo i tak może być . |
które to ? |
_________________
--------------------------------------------------
-------------------------------------------------- |
|
|
|
|
marynek [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2007, 23:15
|
|
|
_Piotr_, Wg fotki - u góry z lewej masz czarne"poudełeczko"; widać dwa styki; na nich będą konektery z przewodami i jeden z nich wg diody powinieneś na chwilę zdjąć. :lol: |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Maj 2007, 00:25
|
|
|
dokładnie tak . Sonda ma mały wpływ na działanie gazu . Generalnie kompy gazowe leja na ten czujnik i bardziej sobie dobieraja mapę od obrotów silnika i wciśnięcia gazu . |
|
|
|
|
|