Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Alternator czy regulator napięcia ??
Autor Wiadomość
Dave
[Usunięty]

Wysłany: 7 Maj 2007, 12:51   Alternator czy regulator napięcia ??

Mam nastepujący objaw: Cały czas pali się kontrolka akumulatora.Łagodne dodanie gazu nic nie zmienia, a wcześniej kontrolka gasła (minimalne żarzenia, ale o tym dalej). Jak ostro przygazuje zgaśnie tak jak by regulator napięcia przełączył - wciąż jednak się minimalnie żarzy. To żarzenie mam juz od kliku ładnych tysięcy km i nic się nie działo - odpalała normalnie zimą i latem - ładowanie zatem było.
Pojade kawałek kontrolka znów się zapali, dam gazu (dość duże obroty są potrzebne) i znów warca do minimalnego żażenia i tak w kółko.
Pytanie czy to alternator, czy regulator napięcia ?
Mam MK III Diesel 1.8. Przebieg 280 000 km - zapewne szczotki i łożyska były juz w altermatorze wymieniane. Czy regulator wchodzi w skład alternatora i wraszcie jaki jest typ altermatora w mojej Fieście ?
Dziś chyba podjade na kanał i zalukam na ten altermator ale będę wdzięczy za informacje.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 7 Maj 2007, 15:22   

ogólnie były 3 rodzaje alternatorów.
skoro nic nie piszczyt to naciąg paska ok i poza tym nie gasnie jak gazujesz. regulator to raczej nie jest, ale raczej zawieszona szczotka. rąbnij go z lekka kluczem i zobacz czy przygasła kontrolka.. napięcie powinno być ok. 14V na pracująym silniku.. jak więcej to reg. padł a jest na wierzchu i do niego kable ida
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Dave
[Usunięty]

Wysłany: 30 Cze 2007, 22:52   

Odkurzam temat - może kiedyś komuś się przyda, bo zrobiłem to cholerstwo. Wcześniej jednak przejechałem się na holu, bo zabrakło prądu na rozruch. Nie należy więc tego lekceważyć.
Teraz jest już ok. Przyczyną problemów był zużyte pierścienie ślizgowe w alternatorze (tam gdzie stykają się szczotki z winikiem). Prawdę mówiąc były normalnie wyżłobione ze śladami palenia się szczotek. Szczotki też były oczywiście zjechane i nadpalone. Wymieniłem też na wszelki wypadek regulator napięcia. Działa jak złoto - zero problemów z prądem.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów [MK3] Alternator BOSCH - regulator napięcia, szczotki
Gość Elektryka 13 18 Lis 2010, 09:52
JoeMix
Brak nowych postów [MK3] skoki napięcia - regulator napięcia w alternatorze?
bidżej Elektryka 16 14 Sty 2012, 22:53
piotrek080292
Brak nowych postów regulator napięcia mk3 1.4i 91 r
rafi-2004 Elektryka 4 1 Maj 2008, 19:38
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.