Przesunięty przez: trzeci 26 Mar 2011, 11:56 |
Fiesta mk1 by koSTek |
Autor |
Wiadomość |
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 24 Sie 2008, 10:56
|
|
|
hehehhee no niestety Laskosz nie ma takiej opcji za bardzo sie przyzwyczailem i jezdzi mi sie z nim swietnie jesli chcesz to moge ci zawiesc moja serie do utwardzenia ( to co Intel zrobil z tymi) daj znac trzymaj sie |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Sie 2008, 12:23
|
|
|
kostek to tak się umówmy że wpadnę kiedyś do Ciebie i przytaszczę spreżyny i amory na przód a Ty bys mi resztę załatwił ok ? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
|
|
|
|
Maćko
Model: Ford Fiesta Mk1`83
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciek
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 5 Lis 2009, 20:54
|
|
|
Z tego co mi się wydaje to fiesta ta gdy jeszcze była w całości i na chodzie, to jeździła u mnie po osiedlu sąsiadując z moją białą. Szkoda że tak skończyła ale dobrze, że przynajmniej w takiej formie Tobie się przydała. Pozdrawiam |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 6 Lis 2009, 08:09
|
|
|
tego ci nie powiem na 100% ale mozliwe to tez kiedys byla xr2 tylko silnik zarzniety a buda .... no coz .... ale wiekszosc czesci zyje i ma sie dobrze to choc tyle |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Szpila
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 130 Skąd: Bardo/Katowice
|
Wysłany: 2 Sty 2011, 13:16
|
|
|
Ładna mk1 i ślicznie sie błyszczy metalik:D miłego wożenia tyłka |
_________________
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 2 Sty 2011, 14:35
|
|
|
kostek, jak tam Twoja jedyneczka? Wprowadziłeś jakieś zmiany od mojej ostatniej wizyty u Ciebie? |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 2 Sty 2011, 23:17
|
|
|
cos sie dzieje ale ... narazie bez rewelacji narazie kompletuje nowe zabawki jak skoncze to sie podziele .... bo od dawna nic sie nie dzialo
[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 23:18 ]
Szpila napisał/a: | Ładna mk1 i ślicznie sie błyszczy metalik:D | dzieki wielkie ale lakier to ... akuratnie mnie najbardziej boli
[ Dodano: Nie Sty 02, 2011 23:19 ]
Szpila, kiedys juz szukalem fiesty z twojego zdjecia profil. ale nie moge zlokalizowac masz ich wiecej ??? |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Szpila
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Wojtek
Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 130 Skąd: Bardo/Katowice
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 3 Sty 2011, 16:59
|
|
|
kładziesz to n7a? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 5 Sty 2011, 00:56
|
|
|
Całkiem możliwe że troche za wcześnie ale .... zaczynają sie powoli schody wiec.... licze na Wasza pomoc . A wiec Już od dłuższego czasu zbierałem klocki na nowego swapa . Najpierw znalazł się dawca czyli eskort RS 2000 z silnikiem n7a legitymujący się fabryczną mocą 150 km ile zostalo się okaże jak swap zostanie zakończony w 100% . Eskort którego kupilem jako dawce był chyba w najbardziej agonalnym stanie jaki widziałem … sam demontaż elementów karoseri odbywal się praktycznie bez użycia jakichkolwiek narzedzi po prostu był tak zeżarty że nic się niczego nie trzymało . Z dawcy wyciągnąłem oczywiście serce razem ze skrzynią (mtx) wiązką i całym osprzętem . Mtx niestety jest zbyt duża skrzynią wiec trzeba było poszukac innej i tak skrzynia od Kenczorfa wpadla w moje ręce , nast. Koło zamachowe z 1.6 cvh i sprzęgło , które udało się kupic w bardzo okazyjnej cenie i praktycznie nowe . I zaczęło się … mój wysłużony kent wyleciał z komory i jak na razie czeka na lepszy czas.
Tuż przed rozpoczęciem operacji .
Uploaded with ImageShack.us
Dawca juz praktycznie pocięty .
Uploaded with ImageShack.us
Założyłem koło zamachowe i sprzęgło z 1.6 cvh , spiąłem silnik ze skrzynią i trzeba było wziąć się za dopasowywanie budy pod nowe serce . Skrzynia jest już 5 biegowa wiec trzeba było konkretnie wyciąć lewa podłużnice , prawa została delikatnie ruszona , a mianowicie tylko zewnętrzny fartuch (sugerowałem się zdjęciami znalezionymi w necie ) . Ogólnie położenie całej jednostki ze skrzynią ustala łyżwa ( moja jest od xr2 ) na łączeniu silnika ze skrzynia tylko żeby ją założyć trzeba było pozbyć się części miski co widać na zdjęciach . Zakładając łyżwe okazało się że pasuje wymienić poduszki wiec zamówiłem nowe . Przeszukując wszelakie fora angielskie niemieckie nie znalazłem żadnego konkretnego opisu jak w ogóle zabrać się do swapa jakich części używać itd. Więc może opis moich działań kiedyś pomoże staram się robić zdjęcia wszystkich czynności jakie robie przy operacji
Nowe srece po kąpieli .
Uploaded with ImageShack.us
Komora juz bez poczciwego kenta .
Uploaded with ImageShack.us
A więc … na sam początek pasowało wypoziomować cała bude .. no to kobyłki i ogień buda wypoziomowana wiec pasuje pozbyć się starego mocowania łapy silnika , rozwierciłem wszystkie zgrzewy żeby jak najmniej drastycznie wyglądało jak się okazało po jej usunięciu i podstawy akumulatora ukazały się dziury ale można było to przewidzieć , nast. Odkręciłem drążki panharda tak żeby można było swobodniej manewrować silnikiem odznaczyłem lewą podłużnice i rachu ciachu , prawie pasuje . Z prawej strony było trochę mało miejsca wiec… odznaczamy i rachu ciachu . Teraz górna poduszka silnika ... powiem szczerze że chciałbym aby pod maska wszystko wyglądało jak by tak było fabrycznie wiec mocowanie poduszki przysporzyło mi sporo problemów , poduszka to oryginalna z n7a od budy eskorta odciąłem też jej mocowanie , teraz trzeba to wszystko ładnie zgrać i wypoziomować już sam silnik .
poziom łapałem z kilku miejsc nie tylko z kielichów jak to jest na zdjęciu
Uploaded with ImageShack.us
silnik spięty ze skrzynia
Uploaded with ImageShack.us
przymiarka strona lewa
Uploaded with ImageShack.us
strona prawa
Uploaded with ImageShack.us
wycieta lewa podłużnica
Uploaded with ImageShack.us
miska jeszcze w całości
Uploaded with ImageShack.us
a tu juz po rachu ciachu
Uploaded with ImageShack.us
teraz pewnie i tak tematu nikt nie bedzie czytał wiec. ... bede starał sie ogarnąc jak najwiecej jeszcze kilka rzeczy jest zrobionych ale opis jutro .
[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 23:15 ]
Może przy okazji pochwale sie nowym felunkiem jaki udało mi sie dorawac i od razu pokaże jakim dupowozem teraz jeżdżę plus bonus
Felgi to tak zwane RSL lub jak kto woli Mohagi przednie to 7,5 " szerokości a tył 8 " oczywiście 13 " wymary opon to 205/45/13 przód 225/45/13 tył . Niestety narazie marne zdjęcia z tego względu ze zajmuje sie głownie swapem ale jak znajdzie sie wiecej czasu wyczyszcze je i pokaże w całej okazałości . Założyłem je na chwile na samochod ale .... tył jest jeszcze znośny chociaż przy moim obniżeniu przy 3 osobach na pokładnie juz zaczynał trzec a przód delikatnie mówiąc ledwo sie mieści ale do jazdy na tych oponach sie jak narazie nie nadaje ze względu na bliskośc nakładek .
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Teraz moj aktualny dupowóz a mianowicie fieścina mk3 1.8 D co tu dużo sie rozpisywac jeździ w miare oszczednie ale wyglądowo musze porobic pare rzeczy ale to jak swap dojdzie juz do sktutku tak żebym miał czym jeździc . Do wymiany pas przedni reperaturki tył błotnik przedni lewy i poduszki pod silnikiem bo na wolnych obrotach idzie zwariowac
Uploaded with ImageShack.us
a teraz bonus czyli ... Eskort tzw. akwarium czyli trzy drzwiowe kombi ... samochód kupiony za grosze jeździ ale niestety jak narazie brak przeglądu . Wszystko jest w miare kompletne chociaż podobno fotele są nowsze niż to było fabrycznie . Na pokładzie jest tez LPG. Silniczek to 1.6 . Plany wobec tego bolidu są ale ... bardzo odległe jak narazie bedzie sobie czekał na skończenie jednego projektu .
Uploaded with ImageShack.us
Teraz następna dawka swapowych zmagań .
Mocując łape silnika okazało się ze jest ona za blisko kielicha i podłużnicy , wiec trzeba było zrobić dystans . Ja zrobiłem go z jednego kawałka aluminium ( dokładniej to z dwóch ale zespawanych ze sobą razem ) wykorzystując odcięty element z miski olejowej . Szerokość to około trzech centymetrów . Wydaje mi się że jednolity kawałek jest lepszy od np. tulejek .
Po skręceniu łapy z nowym dystansem i przykręceniu do silnika zacząłem dopasowywać mocowanie z budy eskorta odpowiednio przyciąłem i mierzyłem , starałem się odsunąć łape jak najdalej żeby przy ostrym obchodzeniu się z gazem silnik nie zahaczał o nią lub inne elementy . Ciągle sprawdzając poziom silnika w końcu przyspawałem łapę skręciłem wszystko i wydaje mi się ze nie jest źle . Między czasie dopasowywałem inne elementy takie jak silniczek wycieraczek i kolektor ssący żeby wszystko się zgrało i nie trzeba było odcinać złapanej już łapy i tak … silniczek wycieraczek wchodzi bez problemu z lekkim zapasem natomiast kolektor ssący mija się z łapą ale niestety przepustnica zahacza o zbiorniczek od płyny hamulcowego . Na razie zdemontowałem przepustnice ale coś trzeba będzie wykombinować.
Dystans
Uploaded with ImageShack.us
do poduszki pasuje
Uploaded with ImageShack.us
Nowe mocowanie poduszki jeszcze przed obrobieniem .
Uploaded with ImageShack.us
przymiarka z założonym kolektorem ssącym .
Uploaded with ImageShack.us
cd. mocowanie poduszki minimalnie mija się z kolektorem ale jak narazie tego nei ruszam jak to bedzie problem to sie ją troszke przerobi .
Uploaded with ImageShack.us
I tu jest mały problem który jak narazie nie wiem jak ominąc a mianowicie przepustnica która opiera sie o zbiorniczek płynu hamulcowego
Uploaded with ImageShack.us
Obstawałem lewą podłużnice wykorzystałem profilowaną blache 1 mm i mocowałem ją na zakładke około centymetra . Nacięcia podłużnicy są robione pod ukosem więc wydaje mi się ze wszysko będzie się trzymac kupy . Prawa podłużnica tez już została wzmocniona tak samo łapa silnika . Wzmocniłem ją kątownikiem i obrobiłem blachą tak żeby wygladała w miare bo do fabryki jednak daleko z moimi spawami teraz pasuje zabezpieczyc antykiorozją i wlac wosk w profile zamknięte tak przejściowo bo w planach mam wypiaskowanie calej podłogi , komory i punktów które ogólnie lubią się z rudą. Pożniej wszystkie spawy potraktuje masą bo szpachlowanie nie wchodzi w rachube ze względu na możliwośc pękania .
lewa podłużnica .
Uploaded with ImageShack.us
prawa i obspawana łapa
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Spawanie zakończy się jak zakryje dziurę która wyszła pod aku . Wyciąłem już cały fragment blachy a raczej sita i przygotowałem blachę 1 mm wyprofilowaną podobnie jak było to fabrycznie . W najbliższym czasie bede starał sie ogarnąc układ chłodzenia i paliwowy . elektryke zostawiam kumplowi który juz jest obczajony w temacie . Jak coś sie ruszy bede wszystko opisywał .
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 01:00 ]
Dziś skonczyłem jak na razie spawanie , dziura która wyszła po prawej stronie już jest załatana i mysle ę nie mam co narzekac bo nie jest źle , przynajmniej jak na razie kto to wie co wyjdzie po piaskowaniu . zadanie na jutro dopasowac kolektor wydechowy i przymiarka chłodnicy z mk2 .
wyprofilowana blacha w miejsce sita już pomalowane wszystko przejsciową farbą .
Uploaded with ImageShack.us
widok na serce (nie mogłem sie powstrzymac przed założeniem dekla
Uploaded with ImageShack.us
poduszka razem z dystansem
Uploaded with ImageShack.us
skrzynia a lewa podłużnica
Uploaded with ImageShack.us |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 13:15
|
|
|
w koncu sie pochwalil...albo w koncu zauwazylem ze sie chwali |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 19:14
|
|
|
Spasowałem kolektor wydechowy myślałem że wejdzie bez przeróbek ale ... trzeba było go wygiąc troche z tego względu ze zachaczał o belkę z przodu około centymetr wystarczy może 1.5 Kolektor jest już na miejscu więc próbowałem z chłodnica i myśle ze z jej mocowaniem nie będzie większych kłopotów ale z połączeniem całego układu już bedzie zabawa .
Oba kolektory na swoim miejscu
Uploaded with ImageShack.us
luz jaki udało się uzyskac
Uploaded with ImageShack.us
Z najważniejszych rzeczy jakie potrzebuje to alternator jakis mały podobno w japończykach montowali takie musze sie rozglądnac . Do zrobienia został cały układ chłodzenia i paliwowy bedzie cieżko ale kiedyś się uda napewno |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 19:23
|
|
|
uuu ;] bedzie to zapiertalać
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 19:27 ]
kostek88wjcz napisał/a: | alternator jakis mały podobno w japończykach montowali |
Pytaj Romka od Paszteta on ma jakiś altek z daichatsu? |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 25 Mar 2011, 21:18
|
|
|
A już się ostatnio zastanawiałem czy jeszcze masz złomka czy już nie a tutaj proszę - takie konkretne rzeczy
I Tak powiem Wam - koSTek to gość, który niepierdooooolizauszami czego to nie zrobi z fiestą i co to nie będzie za potwór a później kuli ogon pod tyłek.
Brawo stary normalnie jestem w mega pozytywnym szoku - w końcu widzę rs-a w mk1 w Polsce
Podziwiam, wspieram projekt, jak będę mógł pomóc w jakiś sposób(narazie wspieram mentalnie) to wal jak w dym
Co do alteernatora to podjedź na złom jakiś i wytargaj alternator z jakiegoś japończyka- są bardzo malutkie a dają naprawdę radę. Ja mam z daichatsu charade ale może być z misibisi, mazdy czy nawet tico
Ja polecam kupić na złomie, bo za dwie dychy kupisz zazwyczaj sprawny.
[ Dodano: Pią Mar 25, 2011 21:19 ]
A i chyba wypadałoby powitać Cię w projektach jeśli "Mody" mają podobne zdanie?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 00:03
|
|
|
a mówiłem że jakbym miał tą łyżwe
dajesz |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 00:36
|
|
|
Dzieki wielkie za słowa uznania ale jak uda mi sie to wszystko zakonczyc bedzie jeszcze ciekawiej Dzieki wielkie Rkalitka, za info . jutro może mi sie uda wybrac na złom to ruszylo by cos sie w temacie . Altek altkiem ale powiedzcie mi czy jest możliwosc przeniesienia zbiorniczka od płynu hamulcowego ??? np. na kielich po lewej stronie ??? niby mam możliwośc przerobienia kolektora ale nie bardzo mi sie ta opcja widzi
Laskosz, bede sie starał |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 08:55
|
|
|
kostek88wjcz napisał/a: | Altek altkiem ale powiedzcie mi czy jest możliwosc przeniesienia zbiorniczka od płynu hamulcowego ??? np. na kielich po lewej stronie ??? niby mam możliwośc przerobienia kolektora ale nie bardzo mi sie ta opcja widzi
|
Jasne, że tak
Dajesz zbiorniczek(lub dwa zbiorniczki osobno na przednią tylną oś) powyżej pompy hamulcowej i łączysz - szczelnie!! - z pompą i wsio
Ale ja bym się w to nie bawił i wstawił pompę z serwem z escorta lub monteo - escorta masz dawcę więc bierz z escorta.
JA miałem cały czas dość miękki pedał hamulca nawet na pompie i serwie z fiesty mk2. Dopiero po założeniu pompy i serwa z escorta mk6 hamuje jak należy.
Trochę rzeźby jest - nawet sporo - ale opłaca się. Do tego będzie bliżej ściany grodziowej się kończyć cały zestaw po serwo i pompa są krótsze od tego z mk1 fiesty |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Mar 2011, 10:31
|
|
|
ale cisza przed burzą ............ostatnie posty z 2008 roku a tu nagle jak nie wypalił to mnie ścięło z nóg
no brawo brawo, w pl chyba jeszcze nikt rs2000 nie pakował do mk1 ? Więc miło się czyta, szczególnie że auto warte takiego swapika |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|