Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
26 Mar 2011, 11:56
Fiesta mk1 by koSTek
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 19 Sty 2008, 00:36   

widzialem na pierwszych zdjeciach ze miales piekne chromowane lusterka... masz je moze jeszcze?? jak cos to ja sie na nie pisze!!!!!!!!! <oki>
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 19 Sty 2008, 12:49   

Zima sie konczy wiec ... i ja zakonczylem swap silnika na 1.6 ohv z xr2 mk1 . Oczywiscie nie obylo by sie bez problemow ale prawie wszystkie wyszly z braku doswiadczenia . Najgorszym bylo uszkodzenie skrzyni z eskorta mk3 a mianowicie ... ja laik ... zamiast zlozyc od razu pol osie przeguby itd. (niestety nie mialem jedneo przegubu na tamten czas ) ... regulowalem silnik bez pol osi ... jaki efekt ??? dziura wielkosci dloni i satelita przytulona do kola zamachowego (patrz zdjecie) . No wiec niestety na dzisiejsza chwile jezdze na szkrzyni z mojego starego silnika czyli litrowki . Powiem szczeze ze zbiera sie ladnie jak dla mnie nawet bardzo ladnie ...ale 4,5 tys obr/min a ja mam naliczniku 110 max .... wiec.. troche krotka ale to sie zmieni juz w krotce . Poza swapem silnika doszly jeszcze nowe hamulce wentylowane (tez z xr2 mk1) oraz serwo (wczesniej takiego wynalazku nie widziala moja foczka) Komora silnika pomalowana na czarny mat (dedykacja Zolwikowi :) ) Wszystkie elementy jakie sie dalo odnowione i pomalowane na taki sam kolor co komora ( serwe ,sanki itp. ) . Zaspawalem takze wszystkie dzury i ogniska rdzy zostaly oczyszczone i zakonserwowane . Mialem dosc spora dziure przy prawym kielichu ale jzu wszystko co budzilo we mnie podejrzenie zostalo pospawane wyczyszczone i zakonserwowane .

Oto efekt braku wiedzy ;/





komora przed


a oto komora po malowaniu

wentyle :) ( czuc roznice :)


serwo przed i po renowacji



a oto nowka sprzedlo (luka)


i oczywiscie nowe serce ( jeszcze przed montażem )

a tu juz na swoim miejscu


a to jest dawca hamulcow i paru innych drobiazgow .


moze teraz w skrocie przedstawie historie mojego bolidu a wiec... :) ... zaczelo sie od tego ze moj Tata ( ktory pomagal mi przy tym samochdzie wiele wiele razy ... przy okazji dziekuje ;) dal mi ten samochod . Nie chcial sprzedawac go komus kto go zajezdzi w ciagu paru tygodni . Wiec synek zamiast zostawic samochod w spokoju .... fabrycznie ... zaczol sie bawic w tuning . Wyszlo jak wyszlo ... gdybym zaczynal teraz ten projekt napewno nei bylo bylo by to az tak krzykliwe jak jest to teraz ... ale po kolei. Pierwotnie foczka byla zielona , najubozsza wersja ( bez serwa bez wycieraczki tylnej , polki na radio i innych drobiazgow ) Prezentowala sie tak ... ruda nieco polubila nadkola i pare innych miejsc


Zaczela sie rozbiorka wszystkiego (starcilem wtedy przednia szybe ) wylecialo wszystko oprocz instalacji i ukladu kierowniczego .


Pojechala do blacharza ale wrocila z nadkolami na roznych wysokosciach i paru innych nie dociagnieciach . Dostala nowe pas przedni , nowe nadkola przod , reperaturki tylnych oraz nowe drzwi kierowcy .




nast czas przyszedl na malowanie .



usuąlem zderzaki wspawalem wneke na tablice oraz zaslepilem przednie wloty .
Efekt koncowy widac pierwszych zdjeciach moze teraz wymienie co zostalo jeszcze zrobione
- nowe lusterka z opla manty
-nowa bordowo-czarna tapicerka
-felgi rs (krzyze)
-zegary z obrotomierzem
-amortyzatory i sprezyny tyl ( - 30mm)
i jeszcze wiele wiele innych drobnych rzeczy .


Plany :
- skrzynia z eskorta mk3
- przod w dol
-rozporka amorkow przod i tyl
i pare innych rzeczy ktore napewno opisze .

ps. Sorki za to ze od razu pokazalem efekt koncowy i wogole zaczolem od zlej strony .
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lut 2008, 00:36   

prace postępują :) Oko cieszy .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Lut 2008, 06:11   

Serce rośnie jak widzę takie projekty :) :brawo:

Co do koloru komory :zwyciężca: ( miło że stanowiłem jakiś procent inspiracji )

Opisuj auto i dokonane w nim mody oraz remonty jak najdokładniej , obfotogafowywuj i pokazuj . Chętnie poczytam o walce innych pozytywnych wariatów .

Ode mnie jeszcze raz :brawo: .

ps: jak tak dalej pójdzie to będzie trzeba założyć podforum o odbudowach mk1 :) a to by było moje marzenie :jupi:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 22 Lut 2008, 10:37   

kostek88wjcz napisał/a:
Zaczela sie rozbiorka wszystkiego (starcilem wtedy przednia szybe )

Skąd ja to znam :?: Hę... bike

Bardzo fajnie się to prezentuje, zmieniaj tylko skrzynkę i jaaaaazda....
Wielkie :brawo: za całokształt...
Żółwik Tuptuś napisał/a:
a to by było moje marzenie :jupi:

Pamiętaj, że marzenia są po to, aby je spełniać...



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22 Lut 2008, 18:21   

ładnie ładnie :) ile dałeś za silnik naszemu koledze ? ;) aż normalnie musze ruszyć dupe przy mojej mk1 bo zostaje w tyle strasznie :P
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 22 Lut 2008, 23:46   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do koloru komory :zwyciężca: ( miło że stanowiłem jakiś procent inspiracji )


tak myslałem ze bede mial jakiegos plusa u ciebie ;)

DziDzia napisał/a:

Bardzo fajnie się to prezentuje, zmieniaj tylko skrzynkę i jaaaaazda....
Wielkie :brawo: za całokształt...

Dzieki wielkie ale nie ma co spoczywac na laurach no nie >??? :) ) mam nadzieje ze pare innych opcji uda mi sie zalatwic i zamontowac :)

Laskosz napisał/a:
adnie ładnie :) ile dałeś za silnik naszemu koledze ? ;) aż normalnie musze ruszyć dupe przy mojej mk1 bo zostaje w tyle strasznie :P


Laskosz nie wiem czy moge powiedziec ... ;) pogadamy w poznianu bo jeszcze Intel mnie bedzie scigal i co ja zrobie mimo 84 kucykow nie dam rady :) a co do twojej mk1 to mam nadzieje ze zostanie u ciebie a clio bedziesz sie wozil na codzien :)

[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 23:49 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a:

ps: jak tak dalej pójdzie to będzie trzeba założyć podforum o odbudowach mk1 :) a to by było moje marzenie


tak jak powiedzial Dzidzia marzenia sie spelniaja ... w mojej wiosce fiest przybywa wiec :) ) rosniemy w sile bo w Qpie sila :)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26 Lut 2008, 21:26   

no to jak chcesz to moja skrzynia 4 już czeka na ciebie zdemontowana z auta, jutro ją jeszcze umyje
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 27 Lut 2008, 00:26   

Dzis dokonalem zmiany zawiasu z przodu -30 mm (pisze w mm bo lepiej to brzmi :) ) niestety amor jest seria ;/ ;/ a sprezyna zostala ucieta wiem ze narazam sie na krytyke przez takie dzialanie ale .... narazie mam tylko taka opcje na zdjeciach nie widac tak dramatycznego obnizenia ale mi odp ;) Niestety zawsze jest jakies ale wiec... ale jedna strona jest nieco nizej (prawa ) zamienilem amortyzatory i nieco sie to wyrownalo ale jest jakies 0,5-1 cm roznicy . Jezeli ktos ma na zbyciu jakies konkretne ( nieciete zawieszenie do mk1 twardsze i nizsze to chetnie sie skusze . Teraz ocencie jak to wyglada .

przed



teraz




przy okazji przedstawie podswietlenie tablicy jakie zrobilem ostatnio . Z racji iz nie mialem zadnego bo zrobilem wneke na tablice musialem cos wykombinowac bo nie usmiecha mi sie stracic dowod za brak podswietlenia tablicy . A wiec... musialem zrobic cos malego nie rzocajacego sie w oczy ale efektywnego .... dorwalem kontrolki od samochodu marki STAR zmienilem szybke (plastik) na przezroczysty z pleksi i tak to teraz wyglada . Swieci calkiem przyzwoicie .



a tu ... tylni blotnik (lewy) ktory nadaje sie tylko i wylacznie do ponowenego malowania . Niestety tak to jest jak sie samemu proboje malowac caly samochod . Ogolnie nie wyszlo tak zle ale ten blotnik nie zostal domatowniony i teraz caly lakier popekal (odpadl ) na przetloczeniu .




I teraz taki smaczek ;) a mianowicie znalazlem relingi dachowe ktore byly na tym samochodzie od zawsze i smiem przypuszczac ze kupione byly razem z samochodem w austrii kilkanascie lat temu . Odnowilem je i zalozylem :) jedym sie podoba drugim nie mi sie podoba wiec chwilowo jezdze sobie z nimi na dachu :) a wedlug was to jak to wyglada wiocha????




w najblizszym czasie bede sie staral zrobic rozporke przednich kielichow ... niestety jest problem w pistaci filtra powietrza ktory nie pozwala mi jej puscic na wprost wiec.. cos trzeba bedzie kombinowac... poza tym bede montowal dodatkowa poduszke pod skrzynie ( orginalna z xr)

Przyszedl czas na dodatkowa poduszke do skrzyni. Nie widzialem opisu jak to zrobic wiec moze po czesci pokaze jak ja to zrobilem choc wiele zmagan z tym nie bylo . MOze sie komus kiedys przydac albo i nie :) sie okaze :) A wiec ... na sam poczatek musimy znalesc elementy ktore beda nam potrzebne czyli ramie ktore jest mocowane do skrzyni

mocowanie do budy
i blache (wzmocnienie ) do ktorej przykrecimy mocowanie , nie jest to konieczne bo mozemy zrobic to z np. grubej blachy i dac zwykle sroby (albo wzmacniane ) ja mialem taka blache wiec ja wykorzystalem .
Najpierw mocujemy ramie do skrzyni wkrecamy poduszke przystawiamy mocowanie w celu wyznaczenia miejsc w ktorych beda wiercone dziury ( podobno kazda buda mk1 jest przystosowana do tej poduszki i ma wyznaczone miejsca na wiercenie ale ja niestety nie chcialem zdzierac dosc dobrze wykonanej konserwacji wiec robilem to po swojemu ) wyznaczamy miejsca i wiercimy , najlepiej chyba zaczac od sroby u gory , dopasowujemy blache u mnie niestety nie dalo sie zgrac wszystkich otworow wiec musialem dokonac takiego czynu
ciolem to na ukos zeby wzmocnienie bylo dalej wzmocnieniem :) dopasowalem otwory
pospawalem to punktowo w paru miejscach
zdiolem i pospawalem jak nalezy (spawacz ze mnie mizerny wiec wyglada tak jak wyglada ) przymiezylem czy aby napenwo pasuje
oczyscilem i pomalowalem zeby nie rdzewialo
w taki oto sposob mam dodatkowa poduszke pod skrzynie ;)

aha ... zapomnialem napisac ze skrzynia zostala zmieniona na orginal z xr2 musialem jednak dokonac malej przerobki a mianowice odciac ten oto wypust ktory wspieral sie o drazek (a nie chcialem zmieniac jego mocowania ani obizac )
teraz skrzynia mija sie bez problemu z drazkiem . Wypust szczeze nie wiem po co byl ale byl mi zbedny :)

skrzynia dziala i teraz moge sobie smigac samochodem prawie 30 letnim 160km\h :) a to cieszy ;)

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 19:49 ]
pare aktualnych zdjec po kompieli :) wiem ze zabrzmi to troche dziwacznie ale ... nawet opony wypastowalem ;) no coz skrzywienie to skrzywienie .






[ Dodano: Pią Lip 18, 2008 20:33 ]
Wczoraj doszly kolejne "srutututu" tzn. pakiet (zestaw) ospojlerowania z xr2 pomalowany na nowo i przyklejony za pomoca kleju do szyb ... jak dla mnie wyglada calkiem fajnie bo zgrywa sie z czarnym dachem ale czekam na wasze opinie :) ) szczere oczywiscie :)
tu jeszcze chwile przed zalozeniem

a tu juz po operacji





doszlo jeszcze zawieszenie przednie od laskosza (beton) jest nieco twarde :) ale za to jezdzi sie swietnie :) z nast rzeczy jakie zrobilem to alarm i centralny zamek :) czyli jestem teraz Rambo ;)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lip 2008, 22:37   

Bardzo ładnie to wygląda :)
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 19 Lip 2008, 08:57   

mi się podoba z tym pakietem czarnym

ale ogólnie mam wrażenie na fotkach jakby Ci kolot lekko w róż wpadał :rotfl:
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lip 2008, 14:43   

Ładne autko i widać duże zaangażowanie w budowę, ale mnie osobiście się mało podoba przez brak zderzaków,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lip 2008, 16:10   

no widzisz i teraz już i tobie napewno dużo bardziej się podoba :ok:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Lip 2008, 16:22   

niestety musze cie zmartwic bo skryznia napewno nie jest z xr2 bo to co obcieles to jest mocowanie poduskzi do skrzyni w escortach po 90 roku
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 19 Lip 2008, 16:41   

po 90r w eśkach nie było 4 biegowych skrzyń :-P a mi osobiście wydaje sie że skrzynie w mk1 xr2 to te same co w eśku mk3 1.3
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Lip 2008, 17:03   

a no chyab ze to jest skryznia czworka to nie wiem jak to jest bo mocowanie typowe ja kw escorcie po 90 roku na poduszke na podluznice! a escort mk3 ma ploze tak jak fiesta mk3?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 19 Lip 2008, 20:30   

jak dla mnie zasługujesz na piatke :ok: napewno jeszcze sie wiele zmieni wiec nastepnym razem moze dam 5 i pol :-P
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Sie 2008, 22:37   

kostek88wjcz - jeżeli sie zgodzisz wnioskuję o przeniesienie auta do projektów FKP - Co Ty na to ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
kostek88wjcz 


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2007
Posty: 488
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 24 Sie 2008, 01:21   

Żółwik Tuptuś, powiem tak ... bardzo dziekuje za propozycje ale do projektu mi daleko a poza tym to chcialbym zostac wsrod kwiatow ;) dzieki jeszcze raz :)
_________________
Fiesta Ruless :)

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 24 Sie 2008, 01:39   

Kostek nie chcesz odsprzedac zawiasu przedniego ? <8>
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.