Przesunięty przez: trzeci 26 Mar 2011, 11:56 |
Fiesta mk1 by koSTek |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 00:36
|
|
|
widzialem na pierwszych zdjeciach ze miales piekne chromowane lusterka... masz je moze jeszcze?? jak cos to ja sie na nie pisze!!!!!!!!! |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 19 Sty 2008, 12:49
|
|
|
Zima sie konczy wiec ... i ja zakonczylem swap silnika na 1.6 ohv z xr2 mk1 . Oczywiscie nie obylo by sie bez problemow ale prawie wszystkie wyszly z braku doswiadczenia . Najgorszym bylo uszkodzenie skrzyni z eskorta mk3 a mianowicie ... ja laik ... zamiast zlozyc od razu pol osie przeguby itd. (niestety nie mialem jedneo przegubu na tamten czas ) ... regulowalem silnik bez pol osi ... jaki efekt ??? dziura wielkosci dloni i satelita przytulona do kola zamachowego (patrz zdjecie) . No wiec niestety na dzisiejsza chwile jezdze na szkrzyni z mojego starego silnika czyli litrowki . Powiem szczeze ze zbiera sie ladnie jak dla mnie nawet bardzo ladnie ...ale 4,5 tys obr/min a ja mam naliczniku 110 max .... wiec.. troche krotka ale to sie zmieni juz w krotce . Poza swapem silnika doszly jeszcze nowe hamulce wentylowane (tez z xr2 mk1) oraz serwo (wczesniej takiego wynalazku nie widziala moja foczka) Komora silnika pomalowana na czarny mat (dedykacja Zolwikowi ) Wszystkie elementy jakie sie dalo odnowione i pomalowane na taki sam kolor co komora ( serwe ,sanki itp. ) . Zaspawalem takze wszystkie dzury i ogniska rdzy zostaly oczyszczone i zakonserwowane . Mialem dosc spora dziure przy prawym kielichu ale jzu wszystko co budzilo we mnie podejrzenie zostalo pospawane wyczyszczone i zakonserwowane .
Oto efekt braku wiedzy
komora przed
a oto komora po malowaniu
wentyle ( czuc roznice
serwo przed i po renowacji
a oto nowka sprzedlo (luka)
i oczywiscie nowe serce ( jeszcze przed montażem )
a tu juz na swoim miejscu
a to jest dawca hamulcow i paru innych drobiazgow .
moze teraz w skrocie przedstawie historie mojego bolidu a wiec... ... zaczelo sie od tego ze moj Tata ( ktory pomagal mi przy tym samochdzie wiele wiele razy ... przy okazji dziekuje dal mi ten samochod . Nie chcial sprzedawac go komus kto go zajezdzi w ciagu paru tygodni . Wiec synek zamiast zostawic samochod w spokoju .... fabrycznie ... zaczol sie bawic w tuning . Wyszlo jak wyszlo ... gdybym zaczynal teraz ten projekt napewno nei bylo bylo by to az tak krzykliwe jak jest to teraz ... ale po kolei. Pierwotnie foczka byla zielona , najubozsza wersja ( bez serwa bez wycieraczki tylnej , polki na radio i innych drobiazgow ) Prezentowala sie tak ... ruda nieco polubila nadkola i pare innych miejsc
Zaczela sie rozbiorka wszystkiego (starcilem wtedy przednia szybe ) wylecialo wszystko oprocz instalacji i ukladu kierowniczego .
Pojechala do blacharza ale wrocila z nadkolami na roznych wysokosciach i paru innych nie dociagnieciach . Dostala nowe pas przedni , nowe nadkola przod , reperaturki tylnych oraz nowe drzwi kierowcy .
nast czas przyszedl na malowanie .
usuąlem zderzaki wspawalem wneke na tablice oraz zaslepilem przednie wloty .
Efekt koncowy widac pierwszych zdjeciach moze teraz wymienie co zostalo jeszcze zrobione
- nowe lusterka z opla manty
-nowa bordowo-czarna tapicerka
-felgi rs (krzyze)
-zegary z obrotomierzem
-amortyzatory i sprezyny tyl ( - 30mm)
i jeszcze wiele wiele innych drobnych rzeczy .
Plany :
- skrzynia z eskorta mk3
- przod w dol
-rozporka amorkow przod i tyl
i pare innych rzeczy ktore napewno opisze .
ps. Sorki za to ze od razu pokazalem efekt koncowy i wogole zaczolem od zlej strony . |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 00:36
|
|
|
prace postępują Oko cieszy . |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 06:11
|
|
|
Serce rośnie jak widzę takie projekty
Co do koloru komory ( miło że stanowiłem jakiś procent inspiracji )
Opisuj auto i dokonane w nim mody oraz remonty jak najdokładniej , obfotogafowywuj i pokazuj . Chętnie poczytam o walce innych pozytywnych wariatów .
Ode mnie jeszcze raz .
ps: jak tak dalej pójdzie to będzie trzeba założyć podforum o odbudowach mk1 a to by było moje marzenie |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 10:37
|
|
|
kostek88wjcz napisał/a: | Zaczela sie rozbiorka wszystkiego (starcilem wtedy przednia szybe ) |
Skąd ja to znam Hę...
Bardzo fajnie się to prezentuje, zmieniaj tylko skrzynkę i jaaaaazda....
Wielkie za całokształt...
Żółwik Tuptuś napisał/a: | a to by było moje marzenie |
Pamiętaj, że marzenia są po to, aby je spełniać...
pozdro |
_________________
Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 18:21
|
|
|
ładnie ładnie ile dałeś za silnik naszemu koledze ? aż normalnie musze ruszyć dupe przy mojej mk1 bo zostaje w tyle strasznie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 22 Lut 2008, 23:46
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Co do koloru komory ( miło że stanowiłem jakiś procent inspiracji ) |
tak myslałem ze bede mial jakiegos plusa u ciebie
DziDzia napisał/a: |
Bardzo fajnie się to prezentuje, zmieniaj tylko skrzynkę i jaaaaazda....
Wielkie za całokształt... |
Dzieki wielkie ale nie ma co spoczywac na laurach no nie >??? ) mam nadzieje ze pare innych opcji uda mi sie zalatwic i zamontowac
Laskosz napisał/a: | adnie ładnie ile dałeś za silnik naszemu koledze ? aż normalnie musze ruszyć dupe przy mojej mk1 bo zostaje w tyle strasznie |
Laskosz nie wiem czy moge powiedziec ... pogadamy w poznianu bo jeszcze Intel mnie bedzie scigal i co ja zrobie mimo 84 kucykow nie dam rady a co do twojej mk1 to mam nadzieje ze zostanie u ciebie a clio bedziesz sie wozil na codzien
[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 23:49 ]
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
ps: jak tak dalej pójdzie to będzie trzeba założyć podforum o odbudowach mk1 a to by było moje marzenie |
tak jak powiedzial Dzidzia marzenia sie spelniaja ... w mojej wiosce fiest przybywa wiec ) rosniemy w sile bo w Qpie sila |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 26 Lut 2008, 21:26
|
|
|
no to jak chcesz to moja skrzynia 4 już czeka na ciebie zdemontowana z auta, jutro ją jeszcze umyje
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 27 Lut 2008, 00:26
|
|
|
Dzis dokonalem zmiany zawiasu z przodu -30 mm (pisze w mm bo lepiej to brzmi ) niestety amor jest seria ;/ a sprezyna zostala ucieta wiem ze narazam sie na krytyke przez takie dzialanie ale .... narazie mam tylko taka opcje na zdjeciach nie widac tak dramatycznego obnizenia ale mi odp Niestety zawsze jest jakies ale wiec... ale jedna strona jest nieco nizej (prawa ) zamienilem amortyzatory i nieco sie to wyrownalo ale jest jakies 0,5-1 cm roznicy . Jezeli ktos ma na zbyciu jakies konkretne ( nieciete zawieszenie do mk1 twardsze i nizsze to chetnie sie skusze . Teraz ocencie jak to wyglada .
przed
teraz
przy okazji przedstawie podswietlenie tablicy jakie zrobilem ostatnio . Z racji iz nie mialem zadnego bo zrobilem wneke na tablice musialem cos wykombinowac bo nie usmiecha mi sie stracic dowod za brak podswietlenia tablicy . A wiec... musialem zrobic cos malego nie rzocajacego sie w oczy ale efektywnego .... dorwalem kontrolki od samochodu marki STAR zmienilem szybke (plastik) na przezroczysty z pleksi i tak to teraz wyglada . Swieci calkiem przyzwoicie .
a tu ... tylni blotnik (lewy) ktory nadaje sie tylko i wylacznie do ponowenego malowania . Niestety tak to jest jak sie samemu proboje malowac caly samochod . Ogolnie nie wyszlo tak zle ale ten blotnik nie zostal domatowniony i teraz caly lakier popekal (odpadl ) na przetloczeniu .
I teraz taki smaczek a mianowicie znalazlem relingi dachowe ktore byly na tym samochodzie od zawsze i smiem przypuszczac ze kupione byly razem z samochodem w austrii kilkanascie lat temu . Odnowilem je i zalozylem jedym sie podoba drugim nie mi sie podoba wiec chwilowo jezdze sobie z nimi na dachu a wedlug was to jak to wyglada wiocha????
w najblizszym czasie bede sie staral zrobic rozporke przednich kielichow ... niestety jest problem w pistaci filtra powietrza ktory nie pozwala mi jej puscic na wprost wiec.. cos trzeba bedzie kombinowac... poza tym bede montowal dodatkowa poduszke pod skrzynie ( orginalna z xr)
Przyszedl czas na dodatkowa poduszke do skrzyni. Nie widzialem opisu jak to zrobic wiec moze po czesci pokaze jak ja to zrobilem choc wiele zmagan z tym nie bylo . MOze sie komus kiedys przydac albo i nie sie okaze A wiec ... na sam poczatek musimy znalesc elementy ktore beda nam potrzebne czyli ramie ktore jest mocowane do skrzyni
mocowanie do budy
i blache (wzmocnienie ) do ktorej przykrecimy mocowanie , nie jest to konieczne bo mozemy zrobic to z np. grubej blachy i dac zwykle sroby (albo wzmacniane ) ja mialem taka blache wiec ja wykorzystalem .
Najpierw mocujemy ramie do skrzyni wkrecamy poduszke przystawiamy mocowanie w celu wyznaczenia miejsc w ktorych beda wiercone dziury ( podobno kazda buda mk1 jest przystosowana do tej poduszki i ma wyznaczone miejsca na wiercenie ale ja niestety nie chcialem zdzierac dosc dobrze wykonanej konserwacji wiec robilem to po swojemu ) wyznaczamy miejsca i wiercimy , najlepiej chyba zaczac od sroby u gory , dopasowujemy blache u mnie niestety nie dalo sie zgrac wszystkich otworow wiec musialem dokonac takiego czynu
ciolem to na ukos zeby wzmocnienie bylo dalej wzmocnieniem dopasowalem otwory
pospawalem to punktowo w paru miejscach
zdiolem i pospawalem jak nalezy (spawacz ze mnie mizerny wiec wyglada tak jak wyglada ) przymiezylem czy aby napenwo pasuje
oczyscilem i pomalowalem zeby nie rdzewialo
w taki oto sposob mam dodatkowa poduszke pod skrzynie
aha ... zapomnialem napisac ze skrzynia zostala zmieniona na orginal z xr2 musialem jednak dokonac malej przerobki a mianowice odciac ten oto wypust ktory wspieral sie o drazek (a nie chcialem zmieniac jego mocowania ani obizac )
teraz skrzynia mija sie bez problemu z drazkiem . Wypust szczeze nie wiem po co byl ale byl mi zbedny
skrzynia dziala i teraz moge sobie smigac samochodem prawie 30 letnim 160km\h a to cieszy
[ Dodano: Czw Kwi 24, 2008 19:49 ]
pare aktualnych zdjec po kompieli wiem ze zabrzmi to troche dziwacznie ale ... nawet opony wypastowalem no coz skrzywienie to skrzywienie .
[ Dodano: Pią Lip 18, 2008 20:33 ]
Wczoraj doszly kolejne "srutututu" tzn. pakiet (zestaw) ospojlerowania z xr2 pomalowany na nowo i przyklejony za pomoca kleju do szyb ... jak dla mnie wyglada calkiem fajnie bo zgrywa sie z czarnym dachem ale czekam na wasze opinie ) szczere oczywiscie
tu jeszcze chwile przed zalozeniem
a tu juz po operacji
doszlo jeszcze zawieszenie przednie od laskosza (beton) jest nieco twarde ale za to jezdzi sie swietnie z nast rzeczy jakie zrobilem to alarm i centralny zamek czyli jestem teraz Rambo |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lip 2008, 22:37
|
|
|
Bardzo ładnie to wygląda |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 08:57
|
|
|
mi się podoba z tym pakietem czarnym
ale ogólnie mam wrażenie na fotkach jakby Ci kolot lekko w róż wpadał |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 14:43
|
|
|
Ładne autko i widać duże zaangażowanie w budowę, ale mnie osobiście się mało podoba przez brak zderzaków,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 16:10
|
|
|
no widzisz i teraz już i tobie napewno dużo bardziej się podoba |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 16:22
|
|
|
niestety musze cie zmartwic bo skryznia napewno nie jest z xr2 bo to co obcieles to jest mocowanie poduskzi do skrzyni w escortach po 90 roku |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 16:41
|
|
|
po 90r w eśkach nie było 4 biegowych skrzyń a mi osobiście wydaje sie że skrzynie w mk1 xr2 to te same co w eśku mk3 1.3 |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 17:03
|
|
|
a no chyab ze to jest skryznia czworka to nie wiem jak to jest bo mocowanie typowe ja kw escorcie po 90 roku na poduszke na podluznice! a escort mk3 ma ploze tak jak fiesta mk3? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 19 Lip 2008, 20:30
|
|
|
jak dla mnie zasługujesz na piatke napewno jeszcze sie wiele zmieni wiec nastepnym razem moze dam 5 i pol |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Sie 2008, 22:37
|
|
|
kostek88wjcz - jeżeli sie zgodzisz wnioskuję o przeniesienie auta do projektów FKP - Co Ty na to ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
kostek88wjcz
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: L
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Mariusz
Wiek: 36 Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 488 Skąd: Wojnicz
|
Wysłany: 24 Sie 2008, 01:21
|
|
|
Żółwik Tuptuś, powiem tak ... bardzo dziekuje za propozycje ale do projektu mi daleko a poza tym to chcialbym zostac wsrod kwiatow dzieki jeszcze raz |
_________________ Fiesta Ruless
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=23925 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 24 Sie 2008, 01:39
|
|
|
Kostek nie chcesz odsprzedac zawiasu przedniego ? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
|