Zespolony padl - jak najtaniej naprawic? |
Autor |
Wiadomość |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Maj 2007, 23:42 Zespolony padl - jak najtaniej naprawic?
|
|
|
Witam,
W sobote padl mi zespolony. A doklanie przelacznik od pozycyjnych. Nastepne pykniecie i mijania sa ok. Czyli nie mam postojowych, pozycyjnych tyl i oswietlenia zegarow i deski.
Cena oryginalu w fordzie jest zabojcza cos 500 pln...
ten w moim mial raptem 3 lata (papier z wymiany przelacznika w 2004 mam)
W Escorcie tez byly takie same.. Na forum escortowym cos mowia, ze da sie to samemu naprawiac.. Jakies styki, jakis kapturek et etc.. mi udalo sie tylko oslonke zdjac, ale tego obrotowego przelacznika juz niezbyt..
fiesciarze z mkIV uwazajcie na to.. cos czuje ze przez ten nowy przepis jazdy przez caly rok.. te przelaczniki nam sie beda pocic
padl tydzien po wyladowaniu akumulatora - zostawilem na prawie 24 h auto na swiatlach...
i jeszcze immobiliser mam odlaczony - jedyne co w nim dziala to lampka przy kierownicy i od czasu awarii przelacznika... lampka swieci non-stop, a kiedys mrugala... jaki to moze miec zwiazek... nie wiem
Moje pytanie.. jak to najtaniej naprawic?
Czy jest jakis magik z Lodzi? elektryk etc...
Czy kupowac uzywke, czy sa zamienniki? jezeli nikt tego nie zrobi
Moze jakis patent, zeby to cale oswietlenie jakos inaczej przywrocic?
pozdro
Maciek |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 00:00
|
|
|
jezeli swiatla padly to mozesz pozegnac sie z naprawa... schrott moj drogi cie czeka. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 00:05
|
|
|
wlacznik od swiatel 1 stopien nie wykonuje polecenia... cala reszta dziala we wszystkie strony hmmm.. az zal to zamieniac na szrot bo moj niezniszczony.. prawie nowy ale jak nie bedzie wyjscia tak tez uczynie
tutaj forumowicz niedawno tez sie pytal i pisal i nie mial tych swiatel i mu podobno naprawili za 70 pln... |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 00:07
|
|
|
swiatla w mk4 masz w raczce z kierunkami?
jesli tak to mozesz sprobowac go rozkrecic, ale jesli ten przelacznik padl co jest w srodku to tam sie nie dostaniesz jak na moj gust. naprawiane czesto byly w przelacznikach od mk3 kierunki, badz wycieraczki, bo do tego dostac sie idzie. ale o swiatlach ja nic nie slyszalem. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 00:11
|
|
|
z mk3 jest inna bajka jesli dobrze sie orientuje.. w mk4 jest wszystko razem.. no i mam przelacznik obrotowy na raczce od kierunkow dlugich, mrugania itd itd
i ten przelacznik ma 3 pozycje - off - 1 - 2 i mi nie zaskakuje 1.. pstryka itd ale nie zalacza
taki sam jest w escortach z ok 96 roku
tam podobno sa jakies blaszki ktore moga nie stykac lub sie wypalic i do nich podobno mozna sie dostac.. |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 02:43
|
|
|
jak chodzi o wnetrze to spoko. wyjmuj go rozkrecaj i sie baw skoro swiatla masz w ten sposob. nigdy nie wiedzialem jak dokladnie zespolony w mk4 wyglada. u mnie w mk3.5 jest tak jak w mk3. ze siwtla to przekreca sie taki dzyndzel w dzwigni od kierunkow. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 02:44
|
|
|
http://www.allegro.pl/ite...ord_fiesta.html
Jeśli jest dokładnie taki sam jak na tej aukcji to da sie na siłę odłamać ten kawałek plastiku z symbolem kierunkowskazu i pod nim są 3 blaszki . zazwyczaj jest tak ze odłamuje sie kawałek jednego mocowania ale na pozostałym jednym jakoś sie to kupy trzyma . Jak sie nie trzyma to papierek i poxipol i bedzie to ostatnia naprawa . blaszki wyczyścić popodginać i przed założeniem zaślepki zrobić kontrole czy działa . ważne jest aby na krążek plastikowy nanieść trochę wazeliny albo towotu bo najczęściej wyciera sie ten krążek a nie blaszki . Ja w swoim życiu zreanimowałem z 10 takich przełączników i do dzisiaj działają dobrze. Jeśli jest kaplica to można zrobić inny myk . Kupić automatyczny włącznik świateł odlutować 3 przewody idące od badyla do płytki w przełączniku dolutować tam przeowdy od włącznika autmatycznego i kulturalnie wyprowadzić poza przełącznik . W efekcie bedziesz miał automat bez ingerencji i cięcia orginalnej wiązki auta. Rozwiązanie raz na zawsze i co najważniejsze działa poprawnie przełączanie mijania drogowe tzn mijania gasna i zapalaja sie drogowe . |
|
|
|
 |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 11:59
|
|
|
Tak.. to bedzie taki sam
tylko ja zdjalem ta czesc z rysunkiem kierunkow bez ulamywania mi wychodzi.. ale to nic nie daje.. nic tam nie widze poza dalszym plastikiem
wyglada to plus minus tak
 |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 16:24
|
|
|
czyli masz taki jak w mk3.5 zespolony... czyli nic z tym nie poczniesz.
proponowałbym Tobie zrobic to tak:
poniewaz w polsce trzeba jezdzic juz caly rok na swiatlach, to zamontuj sobie uklad ktory bedzie ci sam wlaczal swiatla i po zawodach. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Maj 2007, 20:21
|
|
|
No i stal sie cud... po 5 dniach od naglego padniecia.. dzisiaj zmartwychwstal.
Takze temat chwilowo zakonczony, bo..... dziala.
Szkoda, ze do tego nie mozna sie dostac? Bo to juz pewne, ze cos nie styka, czyli standard. To, co pisza na forum Escortowym. Tylko dlaczego do tego z tej wersji nie mozna sie dostac do tych sztabek? |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 00:27
|
|
|
pewnie moze i mozna ale nie ma gwarancji ze czegos nie połamiesz mi wypadł przycisk od awaryjnych rozsypały sie sprezynki i blaszki i skladalem 2h zanim doszedlem jak to mialo byc zeby nie wyskakiwał no ale dziala. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 02:14
|
|
|
ktoś musi poświecić przełącznik to spróbuje . pierwszy zazwyczaj sie nie udaje |
|
|
|
 |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Maj 2007, 23:45
|
|
|
a wszystko przez nasze piekne drogi pewnie.. na postoju nie ma.. ruszam nie ma.. pare dziur i juz do konca jazdy dziala.. i tak pare razy dzisiaj..
znowu walczylem chwile, bo az mi sie nie chce wierzyc ze tego pokretla nie mozna zdjac.. bo przeciez od drugiej strony sie nie da dostac bo zweza sie przelacznik a jest caly plastyk zatopione wiazki i tamtedy nie przejdzie..
czy komus udalo sie tam dostac jakkolwiek - do blaszek?
pokretlo na pewno blokuja 4 plastykowe ramiona ktore tworza rodzaj zatrzasku, ale chyba sie zanosi ze to nie tylko one blokuja pokretlo? ciezko je podwazyc wszystkie naraz..
wyglada jakby przelacznik byl skladany z tych 2 czesci..
na pewno kapturek jest skladany bo ma zatrzaski (1 sie ulamal juz po 3 wyjeciu), ale teraz pytanie czy robili go po to, bo tak, czy po to, zeby sie dostac dalej...
Zdjety przelacznik z dzwigni w escorcie teraz pytanie czy w fiescie mkiv podobnie.. z wierzchu wyglada identycznie.. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 03:51
|
|
|
zdjęcie jest od tego starszego przełącznika . |
|
|
|
 |
jamipingwin [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Maj 2007, 12:04
|
|
|
... czyli zmienili zeby nie mozna bylo sie dostac z wierzchu? czyli mam nie ciagnac z calej sily raczej?
[ Dodano: Wto Maj 08, 2007 23:38 ]
no i ladna afera
probowalem we wszystkie strony zeby dojsc jak i co naprawic
zdjecie oslony kierownicy zostalo na sam koniec i co?
od polskich drog wtyczka do zespolonego sie poluzowala.. wystarczylo "dotknac" i przelacznik pierwszej pozycji zapala swiatla bez 2 zdan.. taka naprawa......
temat zamkniety nie zapominajcie o tak prostych jednak pomyslach na diagnoze czy, aby na pewno cos sie popsulo.. |
|
|
|
 |
|