
|
[MK3] Wymiana uszczelki pod głowicą - XR2i |
Autor |
Wiadomość |
mucha
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 11 Paź 2004 Posty: 69 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 01:20 [MK3] Wymiana uszczelki pod głowicą - XR2i
|
|
|
Witam serdecznie.
Wczoraj jechalem sobie moja wspaniala fiescinka i nagle, auto stracilo czesc mocy, a takze zauwazylem niebieski dym za soba..jak ze stara jakiegos :/ (nigdy wczesniej go nie bylo). Wiem, ze w miejscu uszczelki juz byla wilgoc, ale dzien przed inauguracja sezonu tuningowego to mnie troszke moje malenstwo rozczarowalo... Do rzeczy: Przy wymianie uszczelki pod glowica oraz planowaniem glowicy, na co zwrocic najwieksza uwage? jak bardzo splanowac glowice? jakim momentem dokreca sie sruby? czy podczas tej "operacji" wymienic cos jeszcze? Jak dokladnie sprawdzic czy gniazda i zawory sa w miare ok? Czy ktos moglby jakies proste faq napisac na temat ustalen rozrzadu? (sam wymienialem pasek, ale wtedy to sobie oznaczalem, pytam bo nie chce "wtopic") Jakies dodatkowe rady? Aha jeszcze jedna kwestia, podczas jazdy zamarzl mi reduktor (od gazu) obieg byl i temp. nie przekraczala mniej wiecej 3/4 na wskazniku,dzialo sie to nagle i w danym momencie nie mialem cieplego powietrza z nawiewu, ktos moglby mi to wyjasnic? Nie jestem az takim laikiem w tych sprawach,ale koledzy maja pewnie wieksze doswiadczenie, dlatego pytam. Za wszelkie info z gory dziekuje!!! |
_________________ Ford Fiesta 1.6 XR2i sprzedana :( |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lip 2010, 23:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 10:53
|
|
|
mucha napisał/a: | Przy wymianie uszczelki pod glowica oraz planowaniem glowicy, na co zwrocic najwieksza uwage? jak bardzo splanowac glowice |
A wiec tak jak sciagniesz głowice sprawdz czy jest prosta nie ma jakis nierównośći co do splanowania to mozna ja delikatnie smignac i napewno sie poprawi kompresja ja bym sie pokusił jeszcze o dotarcie gniazd zaworowych...jak sciagniesz głowice mozesz sprawdzic czy nie ma progów na cylindrach
Momenty dokręcania srub
-1.etap: 20...40 N.m
-2.etap: 40...60 N.m
-3.etap: obrócić o 90 stopni
-4.etap: obrócic o kolejne 90 stopni
Dokrecanie srub głowicy po pewnym czasie pracy silnika nie jest konieczne :lol:
reszte niech koledzy napisza |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Laskosz

Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 18:58
|
|
|
Kolin napisał/a: | -1.etap: 20...40 N.m
-2.etap: 40...60 N.m
-3.etap: obrócić o 90 stopni
-4.etap: obrócic o kolejne 90 stopni |
Piszesz oczywiuście dla nowych śrób :>
a teraz tak:
idz do gościa co zajmuje się planowaniem głowic i powiedz że chcesz tylko szlifnąć !
sprawdź pompe wody bo jeśli ci reduktor zamarzł to znaczyże nie było obiegu albo coś się zapchało
jeśli niebieski dymek to wpiertego olej więc możliwe przegrzanie i pierścienie staneły w tłokach
jeśli chodzi o dokręcanie głowicy to tak jak kolega napisał wyżej ale dowaliłbym na jakieś 150Nm i powinno starczyć
Pozdro |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|