Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana uszczelki pod głowicą - XR2i
Autor Wiadomość
mucha 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 69
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Kwi 2007, 01:20   [MK3] Wymiana uszczelki pod głowicą - XR2i

Witam serdecznie.
Wczoraj jechalem sobie moja wspaniala fiescinka i nagle, auto stracilo czesc mocy, a takze zauwazylem niebieski dym za soba..jak ze stara jakiegos :/ (nigdy wczesniej go nie bylo). Wiem, ze w miejscu uszczelki juz byla wilgoc, ale dzien przed inauguracja sezonu tuningowego to mnie troszke moje malenstwo rozczarowalo... Do rzeczy: Przy wymianie uszczelki pod glowica oraz planowaniem glowicy, na co zwrocic najwieksza uwage? jak bardzo splanowac glowice? jakim momentem dokreca sie sruby? czy podczas tej "operacji" wymienic cos jeszcze? Jak dokladnie sprawdzic czy gniazda i zawory sa w miare ok? Czy ktos moglby jakies proste faq napisac na temat ustalen rozrzadu? (sam wymienialem pasek, ale wtedy to sobie oznaczalem, pytam bo nie chce "wtopic") Jakies dodatkowe rady? Aha jeszcze jedna kwestia, podczas jazdy zamarzl mi reduktor (od gazu) obieg byl i temp. nie przekraczala mniej wiecej 3/4 na wskazniku,dzialo sie to nagle i w danym momencie nie mialem cieplego powietrza z nawiewu, ktos moglby mi to wyjasnic? Nie jestem az takim laikiem w tych sprawach,ale koledzy maja pewnie wieksze doswiadczenie, dlatego pytam. Za wszelkie info z gory dziekuje!!!
_________________
Ford Fiesta 1.6 XR2i sprzedana :(
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lip 2010, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 21 Kwi 2007, 10:53   

mucha napisał/a:
Przy wymianie uszczelki pod glowica oraz planowaniem glowicy, na co zwrocic najwieksza uwage? jak bardzo splanowac glowice



A wiec tak jak sciagniesz głowice sprawdz czy jest prosta nie ma jakis nierównośći co do splanowania to mozna ja delikatnie smignac i napewno sie poprawi kompresja ja bym sie pokusił jeszcze o dotarcie gniazd zaworowych...jak sciagniesz głowice mozesz sprawdzic czy nie ma progów na cylindrach

Momenty dokręcania srub

-1.etap: 20...40 N.m
-2.etap: 40...60 N.m
-3.etap: obrócić o 90 stopni
-4.etap: obrócic o kolejne 90 stopni

Dokrecanie srub głowicy po pewnym czasie pracy silnika nie jest konieczne :lol:

reszte niech koledzy napisza :D
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 39
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21 Kwi 2007, 18:58   

Kolin napisał/a:
-1.etap: 20...40 N.m
-2.etap: 40...60 N.m
-3.etap: obrócić o 90 stopni
-4.etap: obrócic o kolejne 90 stopni

Piszesz oczywiuście dla nowych śrób :>
a teraz tak:
idz do gościa co zajmuje się planowaniem głowic i powiedz że chcesz tylko szlifnąć !
sprawdź pompe wody bo jeśli ci reduktor zamarzł to znaczyże nie było obiegu albo coś się zapchało
jeśli niebieski dymek to wpiertego olej więc możliwe przegrzanie i pierścienie staneły w tłokach
jeśli chodzi o dokręcanie głowicy to tak jak kolega napisał wyżej ale dowaliłbym na jakieś 150Nm i powinno starczyć
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.