[MK3] wymiana srodka z MK4 |
Autor |
Wiadomość |
matik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Chybie
|
Wysłany: 18 Kwi 2009, 21:33 [MK3] wymiana srodka z MK4
|
|
|
Witam Kolegow
jestem nowy w "temacie" gdyz na fieste nie zalozylem jeszcze nawet "blach"
w skrocie niedawno kupilem fieste future MK3, 1.6i 16v
wlasnie koncze wymiane wahaczy, drazkow koncowek, lacznikow stabilizatora i innych, nowy rozrzad niedlugo pompa wody i takie tam.
Byl w tym aucie problem z nagrzewnica, co zauwazylem juz po zakupie... no i teraz wpadlem na pomysl zeby odrazu dac deske z MK4 cala. Wiem ze to wykonalne, widzialem "prokejt" Gienka Wichury, ale mam pare pytan i watpliwosci.
wiem ze prosciej wsadzic nowa natrzewnice i skrecic spowrotem, jednak deska z MK4 jest jednak ladniejsza i w zwiazku z tym ze autem bedzie jezdzic Kobieta jezeli nie wymaga to wielkich przerobek chyba bym sie zdecydowal.
Moja fiesta jest z 2 air-bagami, i pytanie o poduszke z prawej strony, czy pasuje, jak podlaczyc licznik to juz doczytalem, zrobienie przelotki to dla mnie zaden problem gdyz zajume sie elektronika.
Jezeli ktorys z kolegow ma jakies doswiadczenei w wymianie srodka z MK4 bardzo prosze o pomoc, jak mowie robie ten samochod nie dla siebie i zalezalo by mi troche.
oraz czy boczki na drzwi pasuaja bez wiekszy problemow, wiem ze trzeba dorobic cos w kszatalcie litery L, to tam nie problem, tylko czy obrys w MK3 jest taki jak MK4.
I tak na przyszlosc, ten silnik to jest zetec, czy wobec tego 2.0 zetec podejdzie tam plug&play?
pozdrawiam |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:28
|
|
|
kolor deski jaki Cie interesuje? Czarny? To pamiętaj, że aby czarną deskę mk4 dostać to już nie jest tak łatwo. Poza tym komplikacje z nagrzewnicą są, a jak już deskę zmienisz to warto i boczki, potem warto by i fotele i tak całe wnętrze... |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 17:43
|
|
|
Poduszka pasażera nie pasuje w żaden sposób - musisz mieć poduszkę od mk4. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
matik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Chybie
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 18:27
|
|
|
dzieki Panowie,
tak chce zmienic takze boczki o czym wspomnialem. Deska wystarczy ta szara, chodzi o to ze stylistycznie z innych czasow niz ta -95. Mam do kupienia wlasnie caly srodek stad pytanie. Widzialem o co chodzi z nagrzewnica, z tym sobie poradze tymbardziej ze mam do kupienia takze w komplecie z mk4.
Chodzi mi bardziej o to czy deska pasuje dobrze, czy nie odstaje gdzies, czy miejsca na sruby zgadzaja sie czy trzeba cos rezac, czy nie ma innych wzmocnien kolumny kierowniczej w MK4, oraz czy ten nazwijmy "tunel", lacznie z mieszkiem na biegi podejdzie bez problemu z MK4.
jak mowilem, autem ma jezdzic Kobieta a mam do kupienia caly srodek, deske, boczki i inne plastiki. Taki powiedzmy swap srodka chcialbym zrobic.
moze to troche lamerskie pytanie ale zaczynam dopiero z fiesta, a jak widzicie inwencja jest tak ze prosze o doping;]
nagrzewnice wg opisu Gienka Wichury sobie przerobie, ale kwestai ze z tego co sie orientuje w MK4 jest juz elektrycznie sterownay przplyw wody w nagrzwnicy, trzeba dokupic elektrozawor no i go podlaczyc. "Kabelki" mi nie straszne tylko czy nie trzeba jakiegos modulu do tego, bo dystrybutor powietrza mam z MK4 z wersji z klima i jak bedzie z podlaczeniem wetylatora i zakresu cieplo zimno.
Fotele wlasnie sa z futury (kubelkowe) tak ze nie planuje ich wymieniac, jedno przetarcie sie zrobilo ale pojdzie do fachowca i doszyje sie jakos boczki na ozdobe a i dziurka zniknie;)
Nawet tylnie mam zamiar kupic, podobno pasuja bez problemu. Spodobal mi sie ten samochodzik bardzo, jeszcze przez lato dostanie nowy lakier i moze klape i swiatla tez z mk4, tak jak zrobil to GienekWichura.
Porobowalem odezwac sie do Niego na gg, ale niestety chyba nie bywa:/
z gory dzieki za cenne wskazowki
pozdrawiam
pozdr |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 18:34
|
|
|
matik napisał/a: | "Kabelki" mi nie straszne tylko czy nie trzeba jakiegos modulu do tego, bo dystrybutor powietrza mam z MK4 z wersji z klima i jak bedzie z podlaczeniem wetylatora i zakresu cieplo zimno. |
sterowanie elektrozaworem jest w panelu i raczej niczego innego nie potrzebujesz. wentylator jest chyba podłączony analogicznie jak w mk3. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
matik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Chybie
|
Wysłany: 19 Kwi 2009, 19:14
|
|
|
pozostaje kwestia "mechanicznego" spasowania. deska siedzi na 7 srubach, po 2 na bokach i 3 na scianie.
Do tej pory widzialem tylko to w samochodzie Gienka Wichury, stad mysl ze gdyby to bylo takie proste pewnie wiecej osob mialo by inny srodek
Moze za sprawa tego tematu zrobi sie kompedium w wymianie srodka w MK3. nie ma takiego tematu:)
czekam na dalsze sugestie, dzieki Panowie
pozdrawiam |
|
|
|
|
Benhoo [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 23:30
|
|
|
Matik podaj prosze linka do opisu jak podlaczyc licznik od mk4. Ja w swojej Mk3 chcialbym wymienic sobie tylko licznik, na cala deske nie bede sie porywal;p Mam jeszcze pytanko czy taki licznik bedzie pasowal do deski Mk3?? Wizualnie na fotkach wygladaja bardzo podobnie. PZDR. |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 23:33
|
|
|
Benhoo napisał/a: | Matik podaj prosze linka do opisu jak podlaczyc licznik od mk4. Ja w swojej Mk3 chcialbym wymienic sobie tylko licznik, na cala deske nie bede sie porywal;p Mam jeszcze pytanko czy taki licznik bedzie pasowal do deski Mk3?? Wizualnie na fotkach wygladaja bardzo podobnie. PZDR. | a jakbyś tak poszukał w dziale elektryka???
[ Dodano: Czw Maj 14, 2009 23:35 ]
http://www.fiestaklubpols...t=14361&start=0 |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Maj 2009, 23:45
|
|
|
matik, Jak tam udała się przekładka
Jak dla mnie chory pomysł, taniej i szybciej będzie kupić mk4 i cieszyć urokiem jej deski. Zresztą jaki urok Zero funkcjonalności. Długo się przyzwyczajałem po zakupie mk5. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 21:44
|
|
|
Cytat: | matik, Jak tam udała się przekładka
Jak dla mnie chory pomysł, taniej i szybciej będzie kupić mk4 i cieszyć urokiem jej deski. Zresztą jaki urok Zero funkcjonalności. Długo się przyzwyczajałem po zakupie mk5. |
Ale do radia łatwiejszy dostęp |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 21:59
|
|
|
hubi_2006 napisał/a: | Ale do radia łatwiejszy dostęp |
Za to schowek wręcz niedostępny podczas jazdy |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
eequinoxx [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 22:22
|
|
|
Od MK4 fajna rzecz, duzo ladniejsza... sam moze wymienie w swojej lady dolanczam sie do pytania, czy cos oprucz nagrzewnicy, i jakiegos tam mocowania pasuje tak P&P ? czy trzeba kombinowac... tzn. czy na szerokosc sa takie same te deski rozdzielcze i czy pasuje do profilu przedniej szyby... to samo sie tyczy drzwi, czy obrys jest ten sam czy inny? |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 15 Maj 2009, 22:38
|
|
|
Cytat: | Za to schowek wręcz niedostępny podczas jazdy |
Szperasz w schowku podczas jazdy A potem jest "wie pan tylko na chwilę zajrzałem do schowka, a tu nagle BUM" |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 00:00
|
|
|
hubi_2006 napisał/a: | Cytat: | Za to schowek wręcz niedostępny podczas jazdy |
Szperasz w schowku podczas jazdy A potem jest "wie pan tylko na chwilę zajrzałem do schowka, a tu nagle BUM" | Z ust mi to Hubi wyjąłeś... |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 00:08
|
|
|
Chłopaki chyba mi nie powiecie, że jak sięgacie do schowka to się zatrzymujecie, bo parsknę śmiechem. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
eequinoxx [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 08:00
|
|
|
Ja przy 160Km per hour lubie bardzo do bagaznika zagladac hehe |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 19:49
|
|
|
Cytat: | Ja przy 160Km per hour lubie bardzo do bagaznika zagladac hehe | Gdyby to napisał mamuten to bym zwątpił czy to czasem nie jest prawda |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
matik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Dołączył: 30 Mar 2009 Posty: 4 Skąd: Chybie
|
Wysłany: 31 Maj 2009, 00:25
|
|
|
elo Koledzy
wlasnie od dzisiaj mam wkoncu deske z MK4 i nagrzewnice, zabieram sie za robote.
po wstepnych 'ogledzinach' wyglada na to ze najwieszy problem bedzie z podlaczeniem elektrozaworu z panelem steroawania. z tego co widze to silniczek w zawoerze ma tlyko + i -,
niestety nie mam jeszcze samego sterowania nadmuchem i nie mam tego elektrozaworu.
widze ze maly OT sie zrobil
nie ma co rozprawiac czy to warto czy nie, nie o to pytalem wogole
nie wiem czym to schowek w MK3 rozni sie od MK4 moze przekonam sie i wroce do deski z MK3
licznik to zaden problem i nawet nie bede robil plytki drukowanej tylko ciachne kable i polutuje odpowiednio.
Sprawa wyglada tak ze chyba zostawie cala stara instalacje, i bede musial zrobic jakby osobny obwod do sterowania zaworem nagrzewnicy z panelu. Jezeli ktos ma jakeis informacje na ten temat bardzo by sie przydaly
obiecuje ze po zakonczeniu prac zrobie kompilacje wszystkiego w jednym temacie - dla pokolen;)
pytanie mam tylko czy w samym panelu jest jakas elektronika ktora steruje zaworem, czy jest jakis osobny 'modul' do tego?
bo widze ze wtyczka do panelu ma duzo pinow, wnioskuje ze czesc bedzei nieuzywanych jak nie ma klimatyzacji,
jak zna ktos zagadnienie z MK4 to prosze o pomoc
pozdrawiam
wlasnie widze w dziale elektrycznym ze jest dosc dobrze opisany temat nagrzewnicy i jej sterowania, zalatwiam panel i elektrozawor wlasnie, sadze ze jakis tydzien i bede mogl cos wiecej napisac
[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 08:26 ]
sprawa w toku, za jakis czas opisze wszystko na spokojnie, tylko mam wielki problem ze sterowaniem elektrozaworem,
wszystko niby tak jak powinno, podany sygnal z obrotomierza, jednak zawor caly czas zamkniety..
jezeli ktos wie o co biega prosze o pomoc, regulacja nie dziala, zawor sprawny, panel sprawny bo mam 2,
zachowanie jest takie jakby nie dostalwa syglalu obrotow, ale dostaje
i nie weiem w czym rzecz, jezeli to sie nie uda wsadze pod panel alternatywny uklad sterowania elektrozaworem, ale chcialbym podlaczyc oryginal
prosze o pomoc!
pozdr |
|
|
|
|
|