[MK4] podłaczenie sterownika do centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 15:53 [MK4] podłaczenie sterownika do centralnego zamka
|
|
|
Witam,
wiem że temat ten był wałkowany x razy ale jak przeglądnąłem ileś tych tematów to głowa mała i zapewne coś przeoczyłem, także proszę o dalece idąca wyrozumiałość
Tak więc, posiadam fiestę z fabrycznym centralnym zamkiem i elektrycznymi szybami i zakupiłem dwa układy :
alarm / sterownik centralnego o wdzięcznej nazwie RTX VULCAN V1
oraz moduł domykania 2 / 4 szyb PW4W
no i oczywiście nie wiem jak to podłączyć, ma to obsługiwać dwoje drzwi plus te inne dodatki (bagażnik itd), w lewych drzwiach do zamka idzie wiązka z 10 kablami i tak:
1) czarny
2) czarno-żółty
te dwa idą od strony wnętrza auta i są zakończone wtyczką do niczego nie podpiętą
3) pomarańczowo-czarny
4) szaro czerwony
5) żółto-czarny
6) biało-czerwony
7) biały
8) żółty
9) biało-fioletowy
10) czarny (trochę grubszy)
to są schematy tych układów:
sterownik:
schemat podłączenia do siłowników:
schemat modułu do domykania:
czy wie ktoś który schemat jest dobry do podłączenia i jakie kable z jakimi trzeba połączyć?
gdzie się znajduje oryginalny sterownik od centralki?
jaki impuls trzeba ustawić 8,0 czy 3,5 sec?
wiem że najpierw należałoby samemu przekopać całe auto ale wiedza moja w tym zakresie jest znikoma a nie chciałbym rozbierać całego auta |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 30 Gru 2008, 19:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 16:59
|
|
|
Od centrala są kable biały i żółty, impuls ustaw na 3,5 s (chociaż 1s wystarcza) typniepokorny86 napisał/a: | gdzie się znajduje oryginalny sterownik od centralki? | podobno nie ma bo jej funkcję pełnią siłowniki mastery.
W twoim przypadku to będzie schemat pierwszy( na 2 skanie). Tylko nie wiem pod który kabel (biały czy żółty w fieście) podłączyć biały ze sterownika, a pod który biało-czarny.
Właśnie w ten sposób podłączałem u siebie w escorcie pod fabryczny central:Central w Escorcie
Z tego wychodzi, że biały w sterowniku trzeba podpiąć z żółtym w fieście, a biało-czarny z białym. |
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 17:44
|
|
|
dzięki za zainteresowanie, ale skoro nie ma centralki to po co aż 8 kabli do siłownika? a co do centralki to hmmm..... z wierzeń i podań poprzednich właścicieli centralny na pilota był tylko że ten na podczerwień |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 18:03
|
|
|
typniepokorny86 napisał/a: | z wierzeń i podań poprzednich właścicieli centralny na pilota był tylko że ten na podczerwień | czyli albo wymontowali albo musisz poszukać.
Poczytaj też TO |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 18:19
|
|
|
typniepokorny86 napisał/a: | dzięki za zainteresowanie, ale skoro nie ma centralki to po co aż 8 kabli do siłownika? | No właśnie dlatego że nie ma centralki do sygnałowe sterujące, zasilnie, wyjście na drugi idzie wszystko z siłownika, normalny siłownik ma 2 lub 5 przewodów a standardowa centralka właśnie 8. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 18:35
|
|
|
hmmmm, no raczej musiał być jakiś układ do sterowania tym, no bo jak inaczej? przecież z samego odbiornika podczerwieni nie dałoby się raczej sterować, siłowniki to obydwa mastery, no i jest funkcja podwójnego ryglowania, stad pewnie te 8 przewodów, no chyba że tak jak piszesz podpiąć się pod ten biały i żółty tylko trzeba by pewnie było przez jakieś przekaźniki,
[ Dodano: Wto Gru 30, 2008 19:00 ]
czyli te 8 kabli to będzie i w jednym i w drugim siłowniku czy tylko w jednym (lewym)? w tym ustrojstwie co kupiłem wyjścia na centralny są niskoprądowe i chciałbym się dowiedzieć czy któreś z tych kabli odpowiadają za sterowanie (bo chyba musiał być podawany impuls sterujący z tego całego czujnika podczerwieni) tak aby można było podpiąć się z tym niskoprądowym od sterownika czy trzeba przez przekaźniki wpinać się w ten żółty i biały, bo z tego co wydedukowałem to przez nie płynie prąd podczas zamykania/otwierania
mam nadzieję że w miarę zrozumiale napisałem |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 19:25
|
|
|
Odbiornik podczerwieni wysyła sygnały tylko do siłownika (to co jest w centralce jest we fieście w siłowniku) - fajnie by było znaleźć te przewody może by było łatwiej, obydwa siłowniki we fieście sa chyba sterujące ale nie wiem czy obydwa mają 8 przewodów... nigdy nie jest łatwo podpiąć coś uniwersalnego pod coś co jest do tego w ogóle nie przystosowane, ale było już nie raz o tym na forum, jak pamiętam potrzebne są przekaźniki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 19:42
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Odbiornik podczerwieni wysyła sygnały tylko do siłownika (to co jest w centralce jest we fieście w siłowniku) |
a czy to jest jednoznaczny sygnał (impuls) że np siłownik ma zamknąć czy jest to jakiś "zakodowany" sygnał (że np odbiornik podczerwieni odebrał ileś tam mrugnięć diody z pilota) i dopiero siłownik rozkodowuje go i wie, że a tyle mignięć to ja muszę wysłać impuls zamykający i wtedy dopiero wysyła taki impuls do "elementów wykonawczych" ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 21:11
|
|
|
Nie wiem, ale stawiam że albo pojawia się na np. sekundę impuls i wtedy zamki się ryglują (często tak jest w alarmach) albo sygnał jest na stałe czyli np. na przewodzie jest masa, zamek zamknięty, jak go otworzysz masa znika z jednego przewody i pokazuje się na drugim i siedzi tam póty zamek nie zmieni stanu (tak jest w uniwersalnych centralkach), sądzę zę zdekodowane sygnały z pilota, rozpoznanie go i odczytanie kody to właśnie odbiornik podczerwieni robi, i wydaje dalej proste polecenia. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 30 Gru 2008, 23:37
|
|
|
hmmmm, trzeba się będzie temu przyglądnąć, ma ktoś jakieś propozycję przez które kable, z tych co podałem, mógłby być podawany ten sygnał? a czy metoda podania napięcia (poprzez przekaźniki) na kable żółty i biały będzie skuteczna i będą się wtedy zamykać oba zamki? a tak poza tym to czy wie ktoś od czego może być ta wolna wtyczka? |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 1 Sty 2009, 12:24
|
|
|
typniepokorny86 napisał/a: | czy metoda podania napięcia (poprzez przekaźniki) na kable żółty i biały będzie skuteczna i będą się wtedy zamykać oba zamki? | nie potrzeba tego. Jeśli podłączysz sterownik wg. tego linka, którego podawałem to będą się otwierały/zamykały wszystkie dzrzwi. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
typniepokorny86
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 23 Skąd: Żołyń
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:04
|
|
|
freeman napisał/a: | typniepokorny86 napisał/a: | czy metoda podania napięcia (poprzez przekaźniki) na kable żółty i biały będzie skuteczna i będą się wtedy zamykać oba zamki? | nie potrzeba tego. Jeśli podłączysz sterownik wg. tego linka, którego podawałem to będą się otwierały/zamykały wszystkie dzrzwi. |
masz rację, trzeba się wpiąć w żółto-czarny i biało-fioletowy, biały i żółty są od podwójnego ryglowania,
a może mi ktoś powiedzieć w jakim celu są wyprowadzone te wtyczki w drzwiach? kable idą we wiązce od zamka, bo może by te kable zaadaptował do domykania szyb, tylko że moga trochę z cienkie być:/
[ Dodano: Sob Sty 24, 2009 09:50 ]
a ma może ktoś pomysł gdzie by można umieścić ten sterownik? tak sobie umyśliłem żeby go zamontować na tym plastiku nad nogami, na dole kolumny kierowniczej, co Wy na to? |
|
|
|
|
|