[MK3] Samochod nie chce zapalić |
Autor |
Wiadomość |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 14 Mar 2007, 23:19 [MK3] Samochod nie chce zapalić
|
|
|
Było to tak:
jechalem fiesta i wszystko bylo w porzadku. W poprzednim poscie pisalem o tym ze sie grzeje ale nic zrobilem tak jak mowili wyjalem termostat i sie fiesta nie grzała tzn temp była juz w normie. I tak jezdzilem dzisiaj 30 km i nic jej nie bylo. Kolejne 30 km mialem zamiar zrobic w trasie i co sie okazalo ze juz bylo przy koncu benzyny bo na liczniku przekroczyła dopuszczalny limit km i wiadomo bylo ze zaraz stanie i tak sie tez stało. Wlałem wiec 2,5 litra do baku i probuje odpalic i nic. Kreci kreci rozrusznik a samochod nie odpala. W koncu odpalił wszedł na 4000 obrotow bo gaz wciskalem mu tak zeby zaciagnał paliwo i nagle spadła wskazowka od obrotomierza i zgasl. Zalałem mu kolejne 5 l benzyny czyli razem jest w baku 7,5 litra a samochod tak samo nie chce odpalic ruszy i zaraz gasnie :( co sie jemu stało ja juz naprawde nie mam sil do tego samochodu. Podłaczylem diode sprawdzilem kompa a ten pokazuje kod 11 brak błedów. Wiec co sie jemu mogło stac czyzby sie zapowietrzył ? Pompa działa bo ja słychac włacza sie i wyłacza po 5 sek i rusza jak sie odpala samochod a silnik ni mru mru :( Na cholu tez nie chciał odpalic a byl ciagniety sporo i nic :( :cry: :cry: |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lip 2010, 00:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Mar 2007, 23:46
|
|
|
Pytanie najważniejsze - czy jest iskra?
To że pompa brzęczy, to nie znaczy że jest dobra - może nie pompuje. Druga sprawa, to może filtr paliwa. Masz może wyłącznik wstrząsowy? Jeśli tak, to sprawdź czy nie wyskoczył. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 11:45
|
|
|
wykrecilem swiece i co sie okazalo samochod jest zalany paliwem tereaz to beda jaja |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
raferi [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 13:01
|
|
|
kazi, Raczej zalane świece... |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 14:42
|
|
|
sprawdź czujnik położenia wału |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 15:49
|
|
|
kazi napisał/a: | Pompa działa bo ja słychac włacza sie i wyłacza po 5 sek | za długo... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 15:51
|
|
|
ale czemu nie pali...
jechalismy, wacha sie skonczyla, stanelismy, dolalismy (najpierw) 2,5L i nic... po paru probach skoczylem po kolejne 5L i dalej nic...
dzis sie dowiedzialem ze zalany zostal silnik... to w takim razie co? iskry nie bylo? ale czemu? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 15:54
|
|
|
skoro świece widzieliście.. to trzeba było je przetrzeć.. zapowietrzyliście układ paliwowy i widocznie za mało dostał wachy.. nie nastąpił wybuch i powtem kolejna szpryca paliwa i kłopot gotowy.. ja tak to sobie wyobrażam (powiedział osioł do kubusia.. ;-) ) druga sprawa coś ta pompa za długo buczy |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 16:12
|
|
|
bylo tak ze z 3 razy przy probie odpalenia wkrecilem go na 2sek na 4tys obrotow i gasl potem sam odrazu (pomimo wcisnietego pedalu od gazu)... jak go odpalic? i ta pompe jak odpowietrzyc? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 16:15
|
|
|
a jak tak.. to on ma iskrę.. i dostaje paliwo, ale..
pompa chyba umarła.. weżcie kanape tylna podnieście i pierdyknijcie w ta pompę jakoś energicznie. może szczotki zawisły.. za długo pompuje.. 5 sek. za długo |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 16:41
|
|
|
pompa dziala sek i sie wylacza nie wiem moze zle to oszacowałem iskry nie ma wcale :( |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 20:05
|
|
|
wiec sprawa wyglada tak:
skoro swiece byly zalane tzn ze pompa jednak costam daje - swiece wyczyszczone.
po przekladce z mojej fiony cewki fiesta nie zamowila,
zas na jego cewce moja smiga jak ta lala.
wniosek jest taki: cewka dobra, ale swiece jego nie iskrza sie na mojej cewce.
czyli napiecie do cewki musi nie dochodzic u niego.
moze nam ktos pomoc, jak idzie przewod zasilajacy do cewki, jak go sprawdzic i czy jest jakies miejsce gdzie moze czesto wystepowac awaria czy cus?
iskry raczej rzadko strzelaja... nieraz strzela dwa razy a potem cichosza. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 20:56
|
|
|
jackrzec napisał/a: | prawdź czujnik położenia wału |
|
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 23:04
|
|
|
A jak to nie pomorze to podmiencie modoł zaplonu. |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 15 Mar 2007, 23:07
|
|
|
jak sie sprawdza czujnik wału? tam sa dwa przewody i co dalej opornosc czy wystepuje tam jakies napiecie ? czy jest jakis bezpiecznik w skrzynce bezp i gdzie te kable ida od halla oraz cewki do tej wtyczki edis4? czy bezposrednio do kompa? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Mar 2007, 00:27
|
|
|
kazi napisał/a: | jak sie sprawdza czujnik wału? tam sa dwa przewody i co dalej opornosc czy wystepuje tam jakies napiecie ? czy jest jakis bezpiecznik w skrzynce bezp i gdzie te kable ida od halla oraz cewki do tej wtyczki edis4? czy bezposrednio do kompa? | Najpierw sprawdź czy kable dobrze w nim siedzą - czujnik możesz sprawdzić omomierzem - jak będzie miał "przejście" to raczej jest ok. Kable z niego idą do edisa - czujnik po prostu zastępuje zwykły przerywacz. Dla spokoju sprawdź jeszcze bezp. nr 1
a jak dalej będzie źle:
anjko napisał/a: | A jak to nie pomorze to podmiencie modoł zaplonu. |
|
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 16 Mar 2007, 22:57
|
|
|
hmmm odpialem mapa i samochod ruszył pozniej sie okazalo ze nie rowno chodzi pozniej ze swiece sa strasznie czarne a tydzien temu byly czysciutkie. Pozamienialem swiece i rowno dziala 8| . Podpiąłem mapa z powrotem reset kompa i dziala teraz dobrze. Ciekawe co ma map do iskry bo swiece to sie przez to krecenie napewno okopciły trza je wyszyscic ale czym przeciez one sa nowe maja ze 3-4 miesiace Wazne ze fiesta jezdzi, byle zeby nie umarła znowu a tak btw. czy swiece maja cos do spalania benzyny? wiecej/mniej? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17 Mar 2007, 12:23
|
|
|
map sensor reguluje wlasnie zapłonem... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
|