Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bezpieczniki, bledy, faq, komputer, mk5, odczytanie bledow, przekazniki

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:40
[MK5] Kwestie elektryczne
Autor Wiadomość
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 3 Cze 2007, 00:33   Re: fiesta mk5

obiegajac troszke
fermiik napisał/a:

Diagnostic Trouble Code, czyli kody błędów, czyli to co odczytuje się przez OBDII, kody błędów do forda można łatwo znaleźć w necie,

gdzie bo nic nie znalazlem :?:

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 21:56 ]
B@ART napisał/a:
Lista kodów -> TUTAJ
Niektóre kody z informacją o możliwej przyczynie [ENG] -> TUTAJ


Dodatkowe (wyszukane) informacje o kodach DTC (tłumaczenie z ENG):

Prefiks kodu:
B - Body ( Nadwozie )
C - Chassis ( Podwozie )
P - Powertrain ( Układ napędowy )
U - Network ( Układ elektryczny )

1 cyfra:
Typ kodu błędu:
0 - kod standardowy OBD, identyczny dla każdego samochodu
1 - kod typowy dla producenta samochodu,

2 cyfra:
Źródło pochodzenia błedu:
1 - Czujniki Paliwa i powietrza
2 - Czujniki Paliwa i powietrza - wtryskiwacze
3 - Systemy zapłonu
4 - Czujniki emisji (spalin?)
5 - Kontrola prędkości i biegu jałowego
6 - Obwody wyjściowe komputera
7 - Napęd
9 - Napęd

I na koniec link do wyszukiwarki kodów PXXXX -> LINK



temat



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Tomek
[Usunięty]

Wysłany: 1 Sie 2008, 18:30   

siemka . ja tez mam identyczna fiestke co ty tez 1,25 99 rok ambiete. troche sobie ja przerobilem . ale ostatnio zapalila mi sie kontrolka od ABS u patrzalem przewody zebatke na piascie i nic. podmienie czujnik na nowy i zobacze . a ty masz inny pomysl jescze?odp

[ Dodano: Pią Sie 01, 2008 18:34 ]
i ma jeszcze pytqanko do wszystkich ktozy maja mk5 i maja ABS czy mozna tym testem z LCD sprawdzic co jest powodem swiecenia sie lampki od ABS u ???? piszcie na mojego meila jak cos ... dzieki z gory..
 
 
synsytium 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: S
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 23 Cze 2008
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Sie 2008, 18:36   

Witam mam swoja mk5 od 3 miechow. Nie bardzo wiem o co chodzi z ymi testami i kodami bledow bo dopiero zaczynam swoja przygode z samochodami ale drazniace jest to ze w tej fiescie a jest to standartowa wersja jest malo mocy. Maly silnik a spalanie do ekonomicznych nie nalezy. Mam zamiar sobie ja torhce poprzerabiac pod wzgledem stylistycznym i jezeli ise da mechaniczym ale chcialem sie zapytac o jakies propozycje co mozna zrobic czego nie ?
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 27 Sie 2008, 19:43   

synsytium napisał/a:
Nie bardzo wiem o co chodzi z ymi testami i kodami bledow

Jednostka sterowana przez komputer, który pokazuje jakie ma błędy (lista powyżej, przeczytasz jakie są i zakumasz).
synsytium napisał/a:
jest malo mocy.
58KM :?: Były takie :?: Ja słyszałem, że 50 KM (na Niemcy) i 60KM. Mało, ale daje radę. Przekonałem się nie raz.
synsytium napisał/a:
jezeli ise da mechaniczym ale chcialem sie zapytac o jakies propozycje co mozna zrobic czego nie ?

Dać się da. Ale to nie opłacalne :?: Lepiej wsadzić mocniejszy motor.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 3 Wrz 2008, 21:41   

Topic ogólnie stary i temat "ukrytego menu" już był poruszany, niemniej chciałbym dorzucić kilka szczegółów odnośnie tego, co pokazuje nam nasz Ford:

Kod:
1) GAGE - test wskaźników. Po zakończeniu testu wskaźniki pokazują aktualny stan.

2) Test LCD - wyświetla wszystkie segmenty (widać same ósemki na wyświetlaczu)

3) bulb - włącza wszystkie diody i wskaźniki sterowane elektronicznie na tablicy rozdzielczej

4) r - pokazuje wartość hex stanu pamięci ROM (checksum)

5) EE - jw. ale dla EEPROM-u

6) date - prawdopodobnie wartość hex kodowania ostatniego testu producenta (podczas składania auta)

7) dtc - kody błędów DTC, jeśli występują, to naciskanie "reset" będzie pokazywać kolejne błędy, jeśli nie ma żadnych, dostaniemy na wyświetlaczu "none"

8) spd e - prędkość w milach na godzinę

9) spd - prędkość w kilometrach na godzinę

10) tAc - prędkość obrotowa silnika

11) FUEL - pokazuje stan paliwa. Wartość ta jest filtrowana, aby zapobiec nagłym zmianom stanu lub pokazywaniem niedorzecznych wartości.

255        nalane pod kurek (to tylko domniemanie :) )
232        koniec skali*
205-225    pełny*
170-186    3/4*
131-145    1/2*
88-98      1/4*
54-0       niski poziom paliwa (pali się lampka dystrybutora)
37-45      pusty*
0-20       jedziesz na oparach

*odpowiednik wskazania analogówki


12) engine - pokazuje typ silnika
(fermiik miał w swoim benzynowym "petr", ja w turboropniaku mam "diES")

13) C - pokazuje wartość temperatury silnika z czujnika umieszczonego w głowicy

49         Zimny silnik
60         Początek zakresu normalnej temp.
120        Koniec zakresu normalnej temp.
-40        Brak sygnału przez 5 sekund lub dłużej.

Nie zauważyłem osobiście, żeby kiedyś zeszło poniżej 60 :)

13 bis) p - pokazuje ciśnienie oleju - prawidłowe to okolice 0,41 (podawane w atmosferach)

14) batt - pokazuje napięcie w "sieci" bezpośrednio w woltach

15) illu - pokazuje, czy deska jest podświetlona, czy nie "-0" dla wyłączonego podświetlenia, "-1" dla włączonego

16) lcd - pokazuje, czy lcd jest podświetlony, czy nie "069" - podświetlenie wyłączone, "090" - włączone

17) Cr - pokazuje, czy kręcimy rozrusznikiem, czy nie. "-b" - nie kręcimy, "0" - kręcimy

18-25) 16, LS, bst, rdo, rst, fli, bcd, htl - Bóg raczy wiedzieć do czego służą...

25-36) PA, Pb, Pc, Pd, Pe0 <-> Pe7 - kolejne porty, niby nieużywane, ale wartości PA, Pe0, Pe1, Pe5 i Pe7 zmieniają się, jeśli włączy się podświetlenie deski, a Pc zmienia się wtedy z f0 na f1

37) Cykl zaczyna się od początku


Więcej jest naprawdę ciężko wygrzebać... co innego jest w Fiestolotach, co innego w Focusach i innych Fordach.

Przy okazji - mógłby ktoś sprawdzić, czy przy bulb-teście palą mu się wszystkie możliwe kontrolki? Bo u mnie chyba wszystkie nie świecą (m.in. kontrolka z długich świateł nie daje znaku życia podczas tego testu)


Z innej beczki:
DziDzia - tak, były 58-konne - omijały dzięki temu jakieś przepisy, stąd te specjalne dławienie, żeby były 2 kucyki mniej :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
Ostatnio zmieniony przez Puff 26 Lip 2010, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
BASIA.B
[Usunięty]

Wysłany: 7 Paź 2008, 22:39   

U mnie też przy teście BULB zapalają się następujące kontrolki:
- ładowanie
- ciśnienie oleju
- czek
- spryskiwacz
- rezerwa

Czyli brakuje wielu innych, poduszka ABS itd.
 
 
sandkar 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Miłosz
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 30
Skąd: Kościan
Wysłany: 18 Mar 2009, 01:04   Re: fiesta mk5

skull napisał/a:
Cześć.

Np. dowiedziałem się że mam płynną regulację wycieraczek dopiero po dwóch latach.
Ale mniejsza z tym.


Jest coś takiego?? bo może w moim cudaku też to mam i nawet nie wiem ...
Bo mojej piątce wciąż zdarza mi się znaleźć coś o czym nie wiedziałem ...
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 18 Mar 2009, 08:50   

sandkar, czy może chodzi o TO :?:



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
lukashek1987 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 14
Skąd: Ostróda
Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:52   

Witam , mam takie zapytanko tak apropo tego trybu diagnostycznego. posiadam Fiestkę mk5 z 2001 roku 1,8 TDDI, niema ona obrotomierza, i przeczytałem właśnie fajną ciekawostkę na ten temat, otóż jeśli wejdę w tryb diagnostyczny i włączę cyfrowy obrotomierz wtedy wyświetlacz pokazuje mi cztery zera i nic sie nie dzieje ..... czy można to jakoś zmienić??
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Kwi 2009, 18:54   

lukashek1987 napisał/a:
czy można to jakoś zmienić??

Włączasz silnik i nic się nie dzieje? A cyfrowy prędkościomierz pracuje?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
lukashek1987 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 14
Skąd: Ostróda
Wysłany: 29 Kwi 2009, 19:00   

Jadę i i nic się nie dzieje.... a predkościomierze dwa chodzą normalnie...
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Kwi 2009, 19:28   

Może jest wycięty układ obrotomierza :) W końcu po co montować scalaka, czy wyprowadzenia, do czegoś, czego się nie używa. Oszczędności. A brak pomiaru cyfrowego tylko to potwierdza. Chcesz obrotka - wymień licznik, bo to zdaje się nie tylko najprostsze rozwiązanie, ale i jedyne.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Maj 2009, 16:51   

Zachciało mi się licznika z mk5 i dzisiaj próbowałem go odpalić w mk4 :V: no i jedna rzecz nie działa, a dokładnie wskaźnik poziomu paliwa pokazuje za dużo. Wg starych zegarów mam ok 1/4 baku, na tych z mk5 pokazuje 3/4 (jeśli dobrze pamiętam wskazanie z kodów pokazuje wartość 176) :-) jest szansa, że jak zaleje do pełna to wskaźnik się obudzi i zacznie dobrze wskazywać, czy potrzebna jakaś kalibracja? test gauge wykonuje się normalnie.

W teście BULB wszystkie żarówki nigdy się nie zaświęcą, bo nie wszystkie są sterowane przez wewnętrzny sterownik, połowa z nich jest podpięta bezpośrednio pod instalacje.


edit...


chyba trzeba przepiąć przewód z pinu 5 na pin 2, dobrze myślę?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
chm8
[Usunięty]

Wysłany: 11 Paź 2009, 17:30   

SIEMA WSZYSTKIM MAM PROBLEM Z MOIM cium cium (MK5) Z 99 ROKU Z SILNIKIEM 13 60 ZDECHLYCH KUCY A MIANOWICIE ZNIKLY MI POZYCYJNE SWIATLA WRAZ Z AWARYJKAMI I PODSWIETLENIEM ZEGAROW MOZE KTOS WIE KTORY TO PRTZEKAZNIK POSZEDL Z GORY WIELKIE DZIEKI
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Paź 2009, 17:58   

1 nie pisz capslockiem
2 jakbyś trochę poszukał to byś znalazł
3 nie masz klapki od bezpieczników? na niej są chyba opisane.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
chm8
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2009, 22:52   

jednak serwis zawsze pomaga bo to nie przekaznik tylko wlacznik zespolony przy kierownicy tzw pajak ale dzieki za checi
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Gru 2009, 14:19   

Jeśli mam MK4 i cyfrowy wyświetlacz to pokażą mi się te opcje??
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 21 Gru 2009, 14:34   

Powinny. Z drugiej strony - co za problem sprawdzić? Zepsuć niczego nie zepsujesz :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 8 Lut 2010, 18:29   

podczepiam się pod temat:

czy w MK5 przekaźnik od grzania szyby tylnej to ten sam co w MK4, czyli zielony VI za bezpiecznikami?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Lut 2010, 18:50   

Nie wiem jak jest w Brzydalu, ale w mojej mk5 tenże przekaźnik jest wypchnięty poza skrzynkę bezpiecznikową...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK5] Poradnik - elektryczne otwieranie bagażnika w mk5
Puff Elektryka 43 14 Cze 2012, 16:41
JoeMix
Brak nowych postów Lusterka elektryczne mk5
modell1 Kupię 0 14 Maj 2018, 22:52
modell1
Brak nowych postów [MK5] elektryczne szyby
Lisek1100 Elektryka 1 4 Lut 2013, 22:30
Puff


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.