[MK3] Osmalona końcówka tłumika |
Autor |
Wiadomość |
LUTEK

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 11 Lut 2007, 19:52 [MK3] Osmalona końcówka tłumika
|
|
|
Witam
Co to może oznaczać że końcówka z tłumika jest osmalona od spalin?Mimo że jak jadę nie widzę za sobą dymu. Na skrzyżowaniach daje tak lekko czadu gdy ruszam.A tak nic?.Regulowałem zawory,wymieniałem świece,sprawdzałem olej-nie bierze.
Nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lip 2010, 00:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11 Lut 2007, 21:40
|
|
|
1 test sterownika za pomoca diody
2 sprawdzenie wtryskiwacza
3 sprawdzenie sondy lambda .
Jakiego koloru jest chmurka czarna czy siwa ? |
|
|
|
 |
LUTEK

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 11 Lut 2007, 22:09
|
|
|
Sprawdzę to, jak będzie czas.?Chmurka jest siwa
Dziękuję. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 01:06
|
|
|
ale siwo niebieska czy biała . Bo to mała różnica . |
|
|
|
 |
LUTEK

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 15:30
|
|
|
Cytat: | ale siwo niebieska czy biała . Bo to mała różnica . |
Witam
Kolor biały,chociaż patrząc przez lusterka albo obracając się do tyłu ciężko coś określić czy coś jest białe albo siwo niebieskie? bo wydaje mi się że jest raz tak a raz inaczej.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 15:37
|
|
|
zapytam tak czy dymek pojawia sie po nocy ?? |
|
|
|
 |
LUTEK

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 17:44
|
|
|
Dymek tak samo się pojawia w nocy jak i w dzień pod warunkiem że to widać oczywiście mam tu na myśli stanie na skrzyżowaniach, wtedy jeden drugiemu tyłek oświetla. |
|
|
|
 |
selos
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006 Posty: 34 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12 Lut 2007, 21:24
|
|
|
podepnę się pod wątek i zapytam jak sprawdzić wtryskiwacz ? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 00:06
|
|
|
ty masz chyba już pełen wtrysk . Robi sie to na specjalnym stanowisku diagnostycznym . Ustala sie właściwe ciśnienie i podłącza do testera i daje impulsy o różnym wypełnieniu i czasie trwania , |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 00:09
|
|
|
diodalodz napisał/a: | ty masz chyba już pełen wtrysk | To ma w takim układzie wybitnie dziwny podpis! 1,1 i mk4... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 01:53
|
|
|
mk4 było jeszcze na mono ?? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 07:41
|
|
|
diodalodz napisał/a: | mk4 było jeszcze na mono ?? | Nie było! Ale też nie było silnika 1,1! Najmniejsza pojemność w mk4 to 1,25, ale to juz Zetec i inna bajka... Gościu ma zapewne mk3 z 96 roku, albo mk4 i pomylił sie w podpisie wybierając silnik - innej możliwości nie ma, bo chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie swapował by zeteca na stare 1,1.... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 12:14
|
|
|
faktycznie przecież były tylko 1.25 i 1.3 .Dzięki za zwrócenie uwagi . Co nie zmienia faktu ze 1.3 było na pełnej szprycy . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 15:14
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Co nie zmienia faktu ze 1.3 było na pełnej szprycy . | No to jest oczywiste - zreszta sam jestem tym zainteresowany... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
selos
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006 Posty: 34 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Lut 2007, 16:26
|
|
|
zgadza się pomyliłem się w opisie bo na początku jeszcze zielony byłem w tym temacie, mam mk3 |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 22:24
|
|
|
hmm to ja tez sie podepne pod temat.
niedawno wywalilem katalizator a zamiast koncowego jest mugen wm. kiedys tak nie kopcil albo tego nie zauwazalem (kurde nie pamietam jak tamtej zimy bylo:/), byc moze wilgoc sie zbiera w tlumiku, sam nie wiem. fakt ze koncowka jest osmolona, co odpowiada za ilosc wtryskiwanego paliwa?
lambde sprawdzilem wyglada na to ze jest ok.
selos zapraszam do frakcji i na spoty, wiecej info na podforum lublin squad |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
Ostatnio zmieniony przez marcus_87 1 Kwi 2007, 18:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 23:26
|
|
|
marcus_87 napisał/a: | co odpowiada za ilosc wtryskiwanego paliwa? | Czujnik temperatury silnika - ten z tyłu pod kolektorem dolotowym. Może jeszcze być wtrysk walnięty. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
marcus_87

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005 Posty: 464 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15 Lut 2007, 23:58
|
|
|
czy to powinno wyjsc podczas testu? mozesz zerknac na moj temat w hyde?
co do tej ilosci paliwa.. zwrocilem uwage na to ze jak zrobie konkretna przegazowke to jak spada z obrotow potrafi sobie strzelic z wydechu, a to chyba swiadczy ze nie przepalona mieszanka trafia do wydechu, dobrze mysle? nie sa to strzaly jak w wrc ale jednak jest takie popierdywanie |
_________________ Dołącz do Lublin Squad!
Fiesta calypso RS1300 sprzedana... |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lut 2007, 00:27
|
|
|
marcus_87 napisał/a: | czy to powinno wyjsc podczas testu? mozesz zerknac na moj temat w hyde?
co do tej ilosci paliwa.. zwrocilem uwage na to ze jak zrobie konkretna przegazowke to jak spada z obrotow potrafi sobie strzelic z wydechu, a to chyba swiadczy ze nie przepalona mieszanka trafia do wydechu, dobrze mysle? nie sa to strzaly jak w wrc ale jednak jest takie popierdywanie | Czujnik temp. pokaże na kodach, natomiast wyrobionego wtrysku nie. Z tym paliwem, to może tak być, że nie przepala całkiem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
LUTEK

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Łukasz
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 26 Skąd: Paniówki
|
Wysłany: 7 Mar 2007, 10:09
|
|
|
By zakończyć temat właściwie i z finałem.Wczoraj wymieniłem termostat (Vermont)i dziś wykonałem jazdę około 60km i na koniec sprawdziłem końcówkę tłumika,nie ma już żadnej sadzy,zakładam że równiez nie będzie tak kopcił na skrzyżowaniach.W dodatku zauważyłem że nie żre tak dużo paliwa i silnik przy 90 km/h jest cichszy.Wskazówka ustabilizowała się pomiędzy R a N. Takie wiadomości mnie cieszą.Dziękuję forumowiczom za pomoc i zainteresowanie tematem. |
|
|
|
 |
|