Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:53
[MK3] Fiesta RS Zetec Turbo by Speedo
Autor Wiadomość
speedo87
Gość
Wysłany: 17 Wrz 2006, 21:48   [MK3] Fiesta RS Zetec Turbo by Speedo

Cześć, mam na imię Łukasz.
Chciałbym zaprezentować swoja Fiestę RS, po delikatnych przeróbkach.
Auto kupiłem jakieś pół roku temu.
Niektórzy powinni kojarzyć auto ( Fiesta RS 1800 16v turbo ).
http://www.fotosik.pl/pok...41d3d718c1.html
http://www.fotosik.pl/pok...38e832f6a0.html
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 20 Gru 2008, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Wrz 2006, 22:20   

Drodzy koledzy i koleżanki to jest "TA" fiesta, dziś w bochni miałem okazje ją pooglądać i pogadać z właścicielem.
Pozdro
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17 Wrz 2006, 22:31   

a jak si etym jezdzi?? jak spalanie oleju :>
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 17 Wrz 2006, 22:43   

Daras84 napisał/a:
a jak si etym jezdzi?? jak spalanie oleju :>

Na 1 tysiąc kilometrów trzeba dolać około 300 ml oleju, uszczelka misy olejowej jest do wymiany i tamtędy też trochę ucieka (trzeba wziąść pod uwagę też, że odma jest wywalona na zewnątrz i opary oleju ulatują w atmosferę).
Turbina została zregenerowana i przestała brać olej.
Jeździ się spoko.
Doładowanie zostało ustawione na 0,6 bara, ale zawór upustowy dolotu coś szwankuje i czasem upuszcza przy dodawaniu gazu (wtedy ciśnienie jest w granicy 0,4 bara)
Chyba będzie trzeba go wymienic.
Postaram się jutro wrzucić jakieś lepsze fotki i jakiś filmik.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Wrz 2006, 22:48   

Zamiast filmiku to ja bym poprosil o wykresik z hamowni... :) z reszta nie tylko ja bede o to wolac... :devil: Puma tak samo... zapodaj ewentualnie jakies foty silniczka... jaki tam jest BOV(BlowOffVavle) i czy masz MBC(ManualBoostControler)??

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 18 Wrz 2006, 08:09   

to ta krakowska ??
ktora ponoc 200 koni ma miec :D :D :D
 
 
Rudi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 59
Skąd: B-rd
Wysłany: 18 Wrz 2006, 09:06   

http://tommi84.fotosik.pl/ tu jest troche więcej zdjęć.
_________________
FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Wrz 2006, 09:26   

witam,
po pierwsze, czy ty sie stałeś nowym właścicielem tego pojazdu??
po drugie zaworu nie musisz wymieniać tylko go trzeba wyrególować lub trosze przerobić.

co do wykresu z hamowni to ja bardziej czekam na konfrontacje a nie na wykres. już od jakiegoś czasu ale nie maięłm okazji. Bo jesli to jest mondrze poskładane to powinienem stracić tytuł najszybszej fiesty w Polsce.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 18 Wrz 2006, 16:29   

Jestem posiadaczem samochodu od pół roku.
Od tamtego czasu zrobiłem całą blachę i konserwację.
Zdjęcia z remontu wrzucę później.
Auto po zakupie było w tragicznym stanie :-(
Turbina była zajechana, auto się przegrzewało z powodu małej i zasyfionej chłodnicy.
Chłodnicę wymieniłem na tą z 1800 xr2i w bardzo dobrym stanie.
Teraz rzadko się zdarza żeby temperatura przekroczyła 100 stopni.
W turbosprężarce został wymieniony cały środek na nowy.
Cisnienie jest regulowane przez zawór upustowy na wydechu, na gruszkę.
Po regeneracji auto nie było zestrojone z powodu braku funduszy.
W przyszłości mam zamiar wymienić inst elektr. ponieważ jest w nienajlepszym stanie i zaglądnąć do silnika(jak będzie kasa to dobrze by było zrobić jakiś remont).
Do wymiany jest mały intercooler(seria od 1600) i węże.
Z tego co sie dowiedzialem w wyższych partiach obrotów mieszanka jest zbyt uboga.
Dostaje za mało paliwa.
Został mi jeszcze rok w techn. mechanicznym dlatego kasę zdobywałem tylko sezonowo.
Po maturze mam zamiar doprowadzić samochód do stanu swietności (odrodzi się jak feniks z popiołu :devil: )
Na dzień dzisiejszy moja wiedza na temat uturbiania i zestrajania auta jest zbyt uboga, a na wizyte w profi firmie narazie mnie nie stać.
Co do hamowni to nie ma sensu jechać nie zestrojonym autem.
Na razie nie myśle o żadnych startach na 1/4 mili.
Fiesta stoi na 175/70/r13 co uniemożliwia wykorzystanie jej mocy.
Na 1 biegu są potworne problemy z trakcją-od razu wykręca się do odcięcia, co będzie widać na filmie przy ruszaniu z 5 tys. obr. Podczas jazdy pedał nie był w podłodze.
Na 2 biegu jest już lepiej, myślę też w przyszłości o wymianie sprzęgła i wymianie kół.
Podczas przejazdu doładowanie ok 0,4 bara (Ustawione na 0,6 zalecenie przez mechaników regenerujących turbo. Zamierzone miało być 0,8 bara, ale ze wzgleu na zły stan węży i ic odradzili na razie takie doładowanie. Turbina podobno może ładować do 1bara)
Poniżej link do filmiku na videogoogle.
http://video.google.pl/vi...fiesta+rs+turbo
Pozdrawiam.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Wrz 2006, 18:40   

po pierwsze ciesze sie ze pierwszy w Polsce ZetecTurbo trafił w dobre ręce sądząc po wypowiedziach.

co do Turbosprężarki to z tego co pamietam tam jest T3 które swobodnie moze pracowac w na poziomie 1,5 bara i nic mu nie zaszkodzi. czy wystarczy paliwa czy zapłonu to już inna sprawa.

co do IC to masz racje że jest za małe na 1,8 turbo. polecałbym wydech 2,5" jeśli go jeszcze tam nie ma.

jesli chodzi o doładowanie to nie jest problemem układ dolotowy lecz paliwo, skoro mówisz że ci brakuje na górze paliwa juz przy 0,4 to nie kreć wyżej bo szybko pozbedziesz sie tłoków. Wartało by sprawdzić AFR i EGT. żeby mieć pewność co sie dzieje w silniku.

widze po filmie że auto sobie radzi :D

Widze z profilu ze jesteś z małopolski to polecam wizyte w GT servisie żeby sprawdzili co sie dziej w silniku. Nie bedzie to droga zabawa ale bedziesz miał pewność czy możesz jeździć na 0,4 bara czy moze zdjąć troszke.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 18 Wrz 2006, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 18 Wrz 2006, 18:48   

Co do wydechu to zewnętrzna średnica rury wynosi 54mm.
Wydech jest wolny bez tłumików.
Przed końcowym tłumikiem ultera jest obejście (trójnik z przepustnicą sterowany linką ze środka kabiny)
Nie wiem jaki sens miało założenie strumienicy??, ale poprzedni właściciel ją wspawał. Nie miałem jeszcze okazji jej wyciąć.
Na razie oszczędzam auto, tylko kilka testów po regeneracji było.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Wrz 2006, 18:52   

speedo87 napisał/a:
Co do wydechu to zewnętrzna średnica rury wynosi 54mm.
Wydech jest wolny bez tłumików.
Przed końcowym tłumikiem ultera jest obejście (trójnik z przepustnicą sterowany linką ze środka kabiny)
Nie wiem jaki sens miało założenie strumienicy??, ale poprzedni właściciel ją wspawał. Nie miałem jeszcze okazji jej wyciąć.
Na razie oszczędzam auto, tylko kilka testów po regeneracji było.


to pomyśl powanie nad wydechem 2,5" wolnym jedynie z puszką przelotową na końcu ale też powinna być średnica wewnętrzna 2,5".

teraz zrobie reklame :D jeśli byś chciał to zapraszam a w rozsądnych pieniadzach zrobimy Ci wydech i założymy IC oraz orurowanie :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 18 Wrz 2006, 18:57   

Bardzo chętnie, ale dopiero w przyszłe wakacje.
Teraz klasa maturalna, a poza tym mam kasy tyle co na paliwo.
Tak z ciekawości ile by to kosztowało.
A czy nie bawicie sie w strojenie, bo w okolicach Krakowa wszyscy znajomi odradzają tutejsze firmy tuningowe.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:03   

co do strojenia bym musiał zobaczyć jak poskładali tego ZetecaTurbo i może znajde rozwiązanei żeby było OK z Paliwem

a jesli chodzi o wydech i IC to porozmawiamy jak już bedziesz chciał :D i na PW

Pozdrawiam

PS: jeli bedziesz rozwijał swój temat i wzbogacał o fotki filmy itp to poproś moderatora o przniesienie do działu Tuningu
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:08   

Temat założyłem za namową Laskosza, który zauważył moją fiestę w Bochni na zlocie.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy bez odłączania akumulatora można wyciągnąć chip "Superchips' z komputera???

Prośba do moderatora.
Jeśli jest taka możliwość to proszę o przeniesienie tematu.
Ostatnio zmieniony przez speedo87 18 Wrz 2006, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:19   

nie ruszaj chipa z akumulatorem
wzasadzie powinieneś wyjać ECU na stół i wtedy go wyjmować
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:31   

A jak jest już za późno to co się mogło zepsuć ?
Bo w jeździe nie ma różnicy (może odkąd go mam po prostu nie działał)
W tematach elektroniki mało się znam ,a wyciągnąłem go przypadkiem
jakieś 2 tygodnie temu,
Wymacałem coś pod schowkiem, wyciągnąłem - a tu CHIP :yyy: !!!!!
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Wrz 2006, 19:56   

temacik przeniesiony :) nowy właściciel to sympatyczny człowiek 8) mam nadzieje że doprowadzi fieste do takiego stanu o jakim mi mówił na zlocie, no i oczywiście polecam zakład Pumy 8)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Wrz 2006, 21:33   

speedo87 napisał/a:
A jak jest już za późno to co się mogło zepsuć ?
Bo w jeździe nie ma różnicy (może odkąd go mam po prostu nie działał)
W tematach elektroniki mało się znam ,a wyciągnąłem go przypadkiem
jakieś 2 tygodnie temu,
Wymacałem coś pod schowkiem, wyciągnąłem - a tu CHIP :yyy: !!!!!


teoretycznie to mógł zgłópieć komputer. ale moze nic mu nie jest :D ja dokońca nie jestem mocny w elektronice ale wiem 1. nigdy nic nie rób przy ECU na zapietym akumulatorze zawsze bezpieczniej.

a jesli chodzi o działanie to żeby sprawdzić czy działąl to by trzeba dmuchnąć z 1 bara i w tedy zobaczyć bo przy 0,4 to nie bedzie różnicy bo seryjne ECU tyle wydoli.

Jeśli mówisz że wszystko jest bez zmian to myśle ze jest OK. Wartało by zaślepić dziure w ecu po chipie co by tam nic nie wpadło, albo wsadzić go spowrotem.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
speedo87 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 58
Wysłany: 18 Wrz 2006, 21:44   

Zaraz po wyjęciu wsadziłem go na swoje miejsce
Dzieki za odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.