[MK4] Blokada hamulców, serwo - 1.8 D |
Autor |
Wiadomość |
thomasg

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 28 Lut 2007, 21:41 [MK4] Blokada hamulców, serwo - 1.8 D
|
|
|
Jadąc dziś sobie przez miasto miałem sytuację ze musiałem nagle zahamować , wdepnąłem , pisk i skręt w uliczke i dupa. Pedał nie odbił . Aby nie stać na krzyżówce podjechałem na zblokowanych przednich hamulcach kilkanascie metrów na parking. Pod maska wsio wygląda normalnie ,wsio jest na miejscu i płyn w zbiorniczku full. Natomiast w środku sprawa wygląda inaczej, pedał lata dość lużno i sterczy z otworu w nim trzpień , dość ostro zakończony, złączony z pedałem taka poprzeczna blokadą. Na końcu tego trzepienia jest jakby miejsce na zawleczke czy cóś. Nie wiem gdzie i co się upitoliło więc jakby ktos już cos takiego rozbierał bądż wie co i gdzie rozdłubac aby dało sie nim jechać byłbym bardzo wdzieczny.
znalazłem w książce taie schematy i u mnie ten trzpień idzie przez pedał w kierunku fotela a tu z opisu wynika że pzrez pedał powinien iść do góry w kierunku dechy , hmm, nie wiem jak to ma wyglądać i co sie mogło stać .
o co tutaj chodzi ? czy ten trzpień który wychodzi mi przez pedął powinien iść w górę w kierunku dechy ?
tak to mniej więcej teraz u mnie wygląda
 |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lip 2010, 20:26, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 02:10
|
|
|
cofnij pedał hamulca . łapa i zobacz czy puszczą . musiał sie uszkodzić pedał . Bo innej możliwości nie ma . |
|
|
|
 |
thomasg

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 07:46
|
|
|
diodalodz, cofałem pedał łapą ale jest to dość ograniczone bo potem jest włącznik :stop: i dalej to już się mogą łamać jakieś elementy, chodzi tylko o to gdzie powinien byc zamocowany koiec tego trzpienia ?, w pedale ? przechodzi przez niego gdzie indziej , tzn ten koniec ? |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 13:05
|
|
|
powiem tak weź otwórz maske weź dwie 17 czy 19 nie pamiętam i odkręć pompe hamulcową od serwa . Jeśli hamulce sie odblokuja to wina serwa lub pedału . Bedziesz mogł powoli sobie dojechać do mechanika i jakieś tam hamulce beda . Hm odkręcenie pompy nie rozszczelni układu a da ci pewność że to nie jest ustarka węży czy zacisków czy sam nie wiem czego jeszcze . |
|
|
|
 |
thomasg

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 17:39
|
|
|
diodalodz, jak to pisałes to już wóz stał na warsztacie , zrobiłem jak piszesz, poluzowałem pompę całość się zluzowała (chodzi mi o ten trzpień tłok czy jak to zwać) i dojechałem na ręcznym. Przed chwilą dzwonili z warsztatu że dopiero się za niego biorą więc jutro bądż pojutrze będę wiedział co i jak bo stamtąd zawsze dostaje się części zużyte. Pierwsze gdybania: winne serwo, ale co i jak to jak dostanę lub nie i będę dokładnie wiedział. :? |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Mar 2007, 23:41
|
|
|
albo pedał albo serwo innej możliwosci nie ma |
|
|
|
 |
thomasg

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 8 Mar 2007, 22:39
|
|
|
dupa straszna panowie !!! kupiłem serwo bez podpowiedzi i okazało sie że nie to które podchodzi ( w giełdzie zaraz wystawiam) , jak by ktoś miał na pchniecie w ludzkiej cenie sprawne serwo z diesla na sprzedaz to jestem otwarty na propozycje , czekam kilka dni bo potrzebuje na już i szukam wszędzie , dzięki za odzew :? |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 00:24
|
|
|
a nie da sie samych łap ze starego przekręcić do dizla ?? i dać serwo z benzyny . waqu pompie to różnicy nie zrobi za bardzo . |
|
|
|
 |
thomasg

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 08:15
|
|
|
inna długość łap, inny rozstaw śrub w łapach , inne rozstawy śrub w serwie dieslowskim i benzynowym że tak to nazwę, inna ich grubość pzrede wszystkim i średnica o i na tym serwie które mi nie pasi przewody hamulcowe z pompy wychodza nie tak jak w starej czyi dupiato bo na aku. |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Mar 2007, 16:16
|
|
|
pompe można zamienić . Z tym problemu chyba nie bedzie , |
|
|
|
 |
thomasg

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 48 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 10 Mar 2007, 07:40
|
|
|
pompe może i dałoby sie przełozyć gdyby to nie jej wina z ta awarią serwa, jak widziałem to moje zchrzanione to wygladało jak po potopie , mechanik stwierdził ze pompka puszczała płyn w kierunku serwa ( nie wiem jak ale niech tam ) i że dlatego padło mi serwo. W srodku gnojowica i syf z tymi łapami to też nie tak szybko aby wsadzić 'benzynowe' serwo bo mógłby potem wystapic problem z skokiem pedału , pompka oryginalna ma wyjscia w dół czyli bezkolizyjnie a ta z wersji PB już w bok w kierunku akusia także więcej rzeżbienia niż mogłoby byc efektu . Zagrzało mnie to auto .
[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 10:47 ]
jutro jadę odebrać Fieścine , naprawa zamknie się w koszcie 100 zeta ale z tym serwem to się zagrzałem , kupiłem to jedno które nie pasuje , potem kupiłem z diesla takie samo jak moje ALE - tam jest inne zakonczenie trzpienia który idzie w kierunku pedału, przerobili i dało rade , jutro zobacze na własne oczy ta rzeżbę i napisze co ijak było ze starym . Aha to serwo do diesla które znalazłem przywieziono z Francji , z domku mojej maszynki , w Polsce aktualnie nie dało sie zakupić serwa do tego typu samochodu. Przez to prawie dwa tygodnie byłem bez samochodu , fuck. :bad: |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
 |
|