
|
Zapłon - cewka ? |
Autor |
Wiadomość |
sq7jzi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: Pławno
|
Wysłany: 4 Mar 2007, 16:02 Zapłon - cewka ?
|
|
|
Witam.
Nie pali mi jeden GAR, nr1, pozostałe mam iskrę, zmienianie kabli nic nie pomogło tak samo jak i świec, czy możliwe jest, że uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy DIS ?
Co o tym sądzicie i czy macie doświadczenie w jego demontażu, jest w czymś problem czy trzeba się specjalnie przygotować ?
Zainstalowany jest w niezbyt wygodnym miejscu, wobec tego mam nadzieje, że wystarczy wykręcić śrubki, ale... |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do zrobienia. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2007, 17:47
|
|
|
w niewygodnym miejscu jest tylko cewką .I nie ma raczej możliwości zeby nie było iskry na jednym garze bo to sa dwie podwójne cewki . I albo 2 gary nie pala albo wszystkie albo żaden . Jedynce co może sie stać to pęknięcie na zgrzewie cewki albo uszkodzona elektroda w tej świecy . |
|
|
|
 |
sq7jzi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: Pławno
|
Wysłany: 4 Mar 2007, 19:31
|
|
|
wiem jak to działa i wygląda - czytałem, wnioskuje, że może być przebicie przy cewce od strony właśnie tego garka. Jak sądzisz ? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do zrobienia. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Mar 2007, 23:43
|
|
|
sądze ze trzeba wyjąć i zobaczyć co sie dzieje . Napewno to nie jest wina elektroniki tylko cewka przewod albo świeca . Ewentualnie uszkodzenie mechaniczne silnika . |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Mar 2007, 07:47
|
|
|
Całkiem niedawno miałem to samo - przyczyną było przebicie na cewce w wyjściu na kabek nr 3. Do testu potrzebna jest noc... Wymienic cewkę, to trzeba się nieźle nakombinować - przynajmniej u mnie. Nie mogłem odkręcić żadnej śruby! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
sq7jzi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: Pławno
|
Wysłany: 6 Mar 2007, 05:51
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Całkiem niedawno miałem to samo - przyczyną było przebicie na cewce w wyjściu na kabek nr 3. Do testu potrzebna jest noc... Wymienic cewkę, to trzeba się nieźle nakombinować - przynajmniej u mnie. Nie mogłem odkręcić żadnej śruby! |
Szczerze mówiąc mam nadzieje, że faktycznie okaże się, iż to tylko cewka, podejżewam to co napisałeś. Nie wiem, kiedy ktokolwiek majstrował przy tym samochodzie, więc też pewnie będę miał problem z jej wyjęciem.
No. Ale dla chcącego nic trudnego. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do zrobienia. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Mar 2007, 08:07
|
|
|
sq7jzi napisał/a: | Ale dla chcącego nic trudnego. | Tak Ci się tylko wydaje... U mnie chyba nikt nie ruszał tego od nowości i śrub nieudało mi się odkręcić - przy pomocy potężnego śrubokręta i młotka ściąłem łby i dopiero wtedy zdjąłem cewkę. Resztę wykęcić, to już niebyło takiego problemu, bo bez cewki można było to złapać... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
sq7jzi
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Michał
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 13 Skąd: Pławno
|
Wysłany: 6 Mar 2007, 08:10
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Tak Ci się tylko wydaje... |
Wcale mi się nie wydaje, ty też, chciałeś i zrobiłeś, gdybyś nie chciał to byś tego nie zrobił. I tyle.
[ Dodano: Sro Mar 07, 2007 18:57 ]
jackrzec napisał/a: | przy pomocy potężnego śrubokręta i młotka ściąłem łby i dopiero wtedy zdjąłem cewkę. Resztę wykęcić, to już niebyło takiego problemu, bo bez cewki można było to złapać... |
No i odkręciłem - dwie, dwie pozostałe ni huhu, jutro przywiozę sobie super klucz z firmy, jak nie pójdzie, to zostanie mi twoja metoda.
[ Dodano: Sob Mar 10, 2007 19:00 ]
Witajcie ponownie.
Jak się okazało po wyjęciu cewki, to jednak Cewka była tego przyczyną, od strony jednego z wyjść, akurat odpowiedzialnego za zapłon garka nr1 jest tak skorodowana że szok, pęknięta jest również obudowa. Teraz szukam cewki, ma ktoś na zbyciu ?
88SF-12029-A2A
Śruby tak jak ktoś wcześniej zauważył, nie dały się odkręcić, trzeba je było ściąć i dopiero się dało odkręcić - bo było za co złapać.
Teraz potrzebuję cewki i śrubek - 2 sztuki.
Dodatkowo, czy ma ktoś, lub może wiecie gdzie można znaleźć zestaw uszczelek do Fiestuni i zestaw naprawczy pompy wspomagania ? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do zrobienia. |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|