Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, przelacznik zespolony, wycieraczki czasowe

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:50
Regulowane czasówki wycieraczek
Autor Wiadomość
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Lut 2007, 11:32   Regulowane czasówki wycieraczek

Poradnik z forum Escorta

W Xr2i mam przekaźnik na dwóch tranzystorach..
pokombinowałem i ...
łopatologicznie:
- na samym brzegu płytki jest ścieżka z przylutowaną końcówką diody i tam łączymy jeden kabelek
- na otwartym styku przekaźnika lutujemy drugi kabelek
- pomiędzy kabelki wlutowujemy szeregowo rezystor 33k oraz 220k potencjometr
- równolegle na kondensator 47uF lutujemy 2 drugi taki sam 47uF na 25V lub więcej (94uF), patrzymy na minus do minusa bo to elektrolit
mamy regulacje od jakiś 1,7 s do 7,6 s (bez dodatkowego kondensatora jakieś 1,6 do 4 s)
chyba wystarczy :-D
_________________
1% dla mojego syna
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 12:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Paź 2009, 21:04   

podczepię się z pytaniem tutaj... pamiętam, że kiedyś ktoś odkrył, że w mk4/5 występowała płynna regulacja wycieraczek na przekaźniku z mikroprockiem, a że mi się zachciało takiego cuda to mam zapytanie do tych co takie coś mają lub wiedzą jaki to przekaźnik - symbol, nazwa... cokolwiek. Rozwiązanie jak wyżej z potencjometrem odpada. Przekopałem szukajką forum i prawdopodobnie temat był w HP i poszedł się ...ten teges.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:02   

Jeśli dasz mi linka do poprawnych schematów elektrycznych [przekaźniki/bezpieczniki] do mk5 (bo te z mk4 mają się do mk5 jak dupa do oka :/ ), to znajdę Ci ten przerywacz :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:07   

kuknij tutaj http://fiesta.ovh.org/sta...p?article_id=14
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Paź 2009, 22:36   

Niestety to - wbrew temu co tam pisze - nie mk5.

Tego np.:

u mnie nie ma. Widziałem w skrzynce jedynie przekaźnik ogrzewania tylnej szyby i zdaje się (choć głowy nie dam) halogenów.

Zaś schemat bezpieczników jest z mk4, bo nie jest poprawna ani informacja który bezpiecznik jest do czego, ani amperaże tychże.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Paź 2009, 15:25   

jesteś w stanie sam wybadać, który to przekaźnik? metoda prób i błędów się na pewno sprawdzi, a jak nie to chociaż pospisuj oznaczenia z kilku, to dojde po szukajce.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Paź 2009, 15:28   

Marcin - zobaczę co da się zrobić, dzisiaj Ci jeszcze napiszę co tam mi się udało wymodzić :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 19 Paź 2009, 19:11   

Tutaj jest schemat mojego autorstwa czasowych wycieraczek.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=42936
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:24   

Maki a potrafisz czytać ze zrozumieniem :fox:
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:39   

Drogi Marcinie, wybacz mi - nie zdołałem dziś tego sprawdzić, za dużo roboty miałem... :/ Jutro przed wykładami to oblookam, bo dziś już ciemno... :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Paź 2009, 21:41   

Spoko nie pali się :)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Paź 2009, 15:06   

Sytuacja wygląda tak - nie mam ja luźnego przekaźnika (o czym pisałem), a za regulację odpowiada elektronika i jakiś niewielki przekaźnik - całość wbudowana w taki "moduł komfortu" (czy jakoś tak - jak zwał tak zwał) - tu jest foto:



Jak widać wchodzą 3 szerokie wtyczki, po wypięciu jednej z nich wycieraczki przestają działać. Gdy się skrzynkę rozbierze, to widać mnóstwo elektroniki i żadnego przekaźnika... nie sposób z tego wyłuskać co gdzie jest, a nie chciałbym tego całkowicie rozbierać w obawie, żeby czegoś nie spieprzyć...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Paź 2009, 15:26   

gdzie masz ten moduł komfortu? może do tego modułu jest przyłączony bezpośrednio cały zespolony i dlatego brak jest wycieraczek jak się go odepnie. dzięki za zainteresowanie :) Pamiętam, że diodek wrzucał jakiś link do jakiegoś przekaźnika... muszę go pomęczyć :-P
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Paź 2009, 15:44   

Marcin napisał/a:
gdzie masz ten moduł komfortu?

Jest jakby w kupie z tym panelem bezpieczników przy kolanie kierowcy.

Marcin napisał/a:
może do tego modułu jest przyłączony bezpośrednio cały zespolony i dlatego brak jest wycieraczek jak się go odepnie.

Na 99% tak jest, bo kable z tych wtyczek uciekają w kierunku kierownicy...

Marcin napisał/a:
Pamiętam, że diodek wrzucał jakiś link do jakiegoś przekaźnika... muszę go pomęczyć :-P

Zajrzyj tu: KLIK
Oraz tu: KLIK i tu: KLIK
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Paź 2009, 16:31   

Pufcio napisał/a:
Marcin napisał/a:
Pamiętam, że diodek wrzucał jakiś link do jakiegoś przekaźnika... muszę go pomęczyć :-P

Zajrzyj tu: KLIK
Oraz tu: KLIK i tu: KLIK

coś takiego jest w poldku... nie wiem czy czasem właśnie do tego diodek nie dał linka

mam teraz dylemat czy kombinować z procesorowym czy zrobić na potencjometr...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Paź 2009, 17:00   

Marcin napisał/a:
mam teraz dylemat czy kombinować z procesorowym czy zrobić na potencjometr...

Pamiętaj, że pod elektroniczny przerywacz nie musisz przerabiać całej instalacji - wystarczy go podłączyć równolegle do instalacji prądowej wycieraczek, a sam przerywacz do kabla z zespolonego odpowiedzialnego za przerywaną pracę wycieraczek :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 20 Paź 2009, 17:21   

W przypadku wyjścia z montażem potencjometru, dochodzi wybebeszenie przekaźnika i podpięcie pod niego potencjometru, ale tutaj dochodzi montaż owego potencjometru, na którego jakieś sensowe umiejscowienie i zrobienie tego estetycznie jakoś nie mam pomysłu.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic559029.html - to jest chyba to czego szukałem - chyba ten sam co podałeś ze skody, ale tam koleś coś przekombinował z podłączeniem.

Przegrzebuje jeszcze katalogi z przekaźnikami, może jeszcze coś innego znajde.

Poprzeglądałem schematy i faktycznie w mk5 jest jakiś dodatkowy moduł, na którego temat nic nie ma.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 20 Paź 2009, 22:29   

a ja mam nieco inne pytanie... chodzi o wycieraczkę tylną... normalnie chodzi cały czas... czy wystarczy walnąć przekaźnik od czasówek przednich, żeby chodziła przerywanie?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Paź 2009, 22:56   

Miły - obawiam się, że rozkład pinów będzie nieco inny... Wiem na pewno, że są zamienniki przekaźników do tylnych wycieraczek, które "cykają sobie" raz na kilka sekund.

Tak już w temacie... dziwi mnie to, że nikt z przemysłu moto nie wpadł na to, że wycieraczka tylna mogłaby chodzić bez przerwy, albo pracą przerywaną, jeśli np. przód chodzi w ten sposób... w żadnym aucie jeszcze tego nie widziałem, a sam chętnie bym coś takiego wprowadził u siebie...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 20 Paź 2009, 23:31   

rozkład pinów jest nieważny, bo podłącze osobno... odpowiednio dobiore kabelki :P
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK2] Dobudowa czasówki do wycieraczek
Oki188 Elektryka ogólna 6 24 Gru 2011, 12:48
JoeMix
Brak nowych postów Czasówki do fiesty
silvercar Elektryka 6 27 Mar 2006, 22:16
silvercar
Brak nowych postów Wycieraczki - przekaźnik od czasówki
topdrive Elektryka ogólna 4 29 Sty 2007, 22:06
topdrive
Brak nowych postów czasówki zamiast 1/2 biegu
pytanko
machinesjb Elektryka 12 7 Sty 2007, 22:11
szynszyl
Brak nowych postów [MK3] Regulowane kółko rozrządu
Co, jak, po co ,na co ?
Yankes Tuning mechaniczny 21 9 Gru 2010, 22:34
Krawiec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.