FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel |
Autor |
Wiadomość |
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 5 Mar 2008, 23:58
|
|
|
a wiec: skrzynia jest oryginalna z 1.8d sprzęglo i kolo zamachowe tez, wiazke elektryczna podpial z 1.8d nie zakladal tego komputerka(czy co to tam bylo w mondeo) silnik ma 90 koni z IC nie wiem jaka jest turbina wiem ze wiozl do sprawdzenia i powiedzieli iz jest wporzo....co myslisz??
[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 00:01 ]
w popie cos regulowal zero efektow, probowal zalozyc stara z 1.8d ale rowniez tak samo!!
[ Dodano: Czw Mar 06, 2008 00:02 ]
nie mam przy sobie zdjec ale ogolnie silnik wstawil tak jak byl w mondeo czyli z IC na kolektorze.... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Mar 2008, 16:16
|
|
|
Ja nie powiem czy silnik ma 90KM czy 88KM...kwestia tego jaka jest pompa, jaka turbina i w jakim stanie jest silnik...
Sama pompa to go tylko zalac mozna i bedzie sie dlawic auto... podstawowa sprawa to posiadanie wskaznika boostu, oraz dodatkowy i dokladny wskaznik temp. wody...
Najpierw zrobice tam luzniejszy wydech i podjezdzicie na hamownie... Tyle moge podpowiedziec... |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 7 Mar 2008, 21:17
|
|
|
wydech to juz jest tak luzny ze.... czyli jezeli dobrze cie rozumiem to trzeba sprawdzic w praktyce jak z ta turbina tak?? jest jeszcze druga sprawa ze ic jest w oryginalnym miejscu na silniku, moze "powietrza" mu brakuje...co myslisz?? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Mar 2008, 16:17
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | wydech to juz jest tak luzny ze.... czyli jezeli dobrze cie rozumiem to trzeba sprawdzic w praktyce jak z ta turbina tak?? jest jeszcze druga sprawa ze ic jest w oryginalnym miejscu na silniku, moze "powietrza" mu brakuje...co myslisz?? |
Turbine rozpoznac idzie po zimnej stronie, GT17 ma aluminiowy kolniez, a T2 posiada plastikowy dolot przykrecany do zimen strony muszli...
Jaki Downpipe macie tam?? seria czy 3"?? i wydech jak macie tam rozwiazany ?? 2" czy 2,5"?? bo ja nie mam zadnego tlumika i jest hmmm dosc cicho...
Osadzenie IC w seryjnym miejscu jest troche pomylka bo w cieplejszy dzien bedzie "puchnac" silnik, sa tego plusy jak i minusy, bo do jazdy na co dzien jest OK bo turbina nie musi napelniac tak dlugo ukladu w porownaniu do tego co ja mam zrobione...
Jak chcecie dlubac dalej to pojedzcie na hamownie i dopiero zacznijcie dalej dlubac... kupcie MBC, wskaznik boostu. Dalej zrobcie mi foto tego silnika to bede mogl jakos podpowiedziec co dalej modowac i obowiazkowo jaka turbina bo nie chce miec na sumieniu waszej turbiny...
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 8 Mar 2008, 19:21
|
|
|
kolnierz jest aluminiowy o ile pamietam... wydech to tylko jeden koncowy tlumik i tez jest cicho... zdjecia umieszczsze jak je zdobede a bede w domu na swieta dopiero!! co do tuningowania tego to najpierw trzeba dowiedziec sie dlaczego nie rozwija pelnej mocy....
a nie rozwija poniewaz brachola szwagier z mondeo i takim SAMYM td jest duzo szybszy niz nasz escort(ktory jest duzo lzejszy) wiec cos tuaj nie gra...
zdjecia gdy bede mial-dolacze konkretne dane turbo i reszty tez i moze wtedy latwiej bedzie cos ustalic... |
|
|
|
|
Exodos [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 11:39
|
|
|
Wszystko pięknie ładnie, ale:
Cytat: | Natepny krok to odkrecenie 2 masowego kola zamachowego i zastapienie fabrycznym kolem z 1.8D oraz fabrycznym sprzeglem |
Gdzie ty w 1.8 TD z mondka masz koło dwu masowe ? dopiero MkIII miały dwu masówki, MkI i MkIIgo nie miały. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 12:14
|
|
|
Polecam Auto date i poszukaj a znajdziesz ze w zaleznosci gdzie bylo auto skladane i na jaki rynek puszczane byly MK2 wyposazone w 2 masy, fakt ze to jak trafic 6 w totka ale jest, tak samo tyczy sie 4 rodzajki kolektorow dolotowych, i 3 roznych zestawow sprzegla od dociskow, przez tarcze... sporo roznych glupot mozna sie dowiedziec z roznych zrodel zaczynajac od auto daty a konczac na wizycie w Płońsku w dawnej fabryce forda, dzieki takim przypadkowym delegacja mozna duzo wiedzy i innych rzeczy zdobyc.Baaa nawet powiem ci ze Endura - DE wystepowala bez "wtrysku sterujacego" tj. bez czujnika polozenia iglic wtryskiwaczy i tez jest to rzadkosc ale wystepuje roznych glupot sie mozna doszukac w Fordach wiec nie chce nawet sie wyklucac, bo nie o tym temat
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Exodos [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Maj 2008, 12:32
|
|
|
Przeglądałem różne katalogi specjalnie i we wszystkich występuje tylko jedno koło zamachowe, o dwu masówce nie ma żadnego słowa. |
|
|
|
|
Empi [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 11:54
|
|
|
gdybym miał turbine od mondeo 1.8 td , kolektor ssący i kolektor wydechowy i zapał do pracy to co bym jeszcze potrzebował żeby uturbić moją fiestę 1.8 d ? Na początku pisze że jest potrzebny cały silnik od mondeo , a te części by nie wystarczyły?
Z góry thx |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 16:59
|
|
|
Na szybko odpowiem a pozniej zrobie drugie FAQ jak uturbic Diesla.
-kolektor dolot (ten co jest na fotach bo inne nie zabardzo chca pasowac)
-kolektor wydech wraz ze sprezarka obojetnie czy GT17 czy T2 (ale sprawna sprezarka)
-pompa oleju wraz z wymiennikiem ciepla (woda-olej)
-pompa wtryskowa z 88KM wersji lub z 90KM wersji
-kawalek ukladu wydechowego
-intercooler mile widziany ( nie musi byc ale dobrze by bylo)
-orurowanie miedzy turbo a kolektorem (opcja bez IC)
-pompa wody escort TD (ma jedno a nie jak mondeo 2 wyjscia)
Troche checi i napewno sie uda ale z jakim skutkiem tego nie wiem, a to dla tego ze nie wiem w jakim stanie masz silnik. |
_________________
|
|
|
|
|
Empi [Usunięty]
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Wrz 2008, 20:58
|
|
|
Pompe wtryskowa trzeba zmienic bo nie wysterujesz paliwa w momencie wzrastania cisnienia doladowania.
Pompa ktura pokazales pochodzi z wersji 75KM (nie posiada boostera).
Wiecej info w innym temacie. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 16:06
|
|
|
Witam, mam takie pytanko
Mam okazję kupić fiestę Mk3 1.8D z zerwanym paskiem rozrządu, pytanie czy trzeba coś przerabiać jak chciałbym założyć tam silnik z escorta 1.8TD(92'-95')? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 17:41
|
|
|
Wszystkie roznice sa podane w tym temacie na stronie pierwszej oraz w temacie turbimy diesla. Na wszystko jest odp.
Jesli nie znajdziesz na cos odp to zapytaj.
Uwazaj na escorta bo sa 3 rodzaje kolektora dolotowego, oraz wersje 75KM z IC i bez IC oraz 88KM z IC ten 75KM nie ma boostera na pompie( pokazane jest to na foto w tym temacie) |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 17:48
|
|
|
tzn. mi chodzi i tego najprostrzego 75km bez ic
ile rodzai w tym silniku jest kolektora dolotowego? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 17:58
|
|
|
3 rodzaje kolektorow dolotowych, i 2 rodzaje wydechowych oraz 3 rodzaje zaworu EGR. Mowa oczywiscie o FWD a nie o sierce w RWD. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 18:10
|
|
|
ale powiem szczerze nie interesuje mnie jaki jest tam kolektor tylko czy pójdzie te silniczek włożyć BEZ żadnych komplikacji.
Plan jest taki:
kupić wszystko jedno jaki silnik z escorta 1.8TD 75 km bez ic, wyciągnąć stary silnik z fiesty i zamontować "nowy" z essiego(skrzynia została by stara z fiesty 1.8D)
Pytanie czy to tam wszystko wejdzie pod maskę i czy silniczek będzie pasował na łapy? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 18:26
|
|
|
Pokazane jest wszystko na pierwszej stronie w rocniach oraz w temacie o turbieniu.
Wszystko pasuje poczytaj tylko.Jest na wszystko odpowiedz.Skrzynia kola pasowe itp. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 18:42
|
|
|
A mógłbyś mi to trochę wyklarować, bo tu piszą głównie o 1.8 TDI albo o uturbieniu 1.8D.
Przeczytałem cały ten temat ale konkretnek odp na swoje pytanie nie znalazłem.
Z góry dzięki za odp. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 18 Lut 2009, 19:07
|
|
|
Generalnie to zarowno 1.8D/ TD i TDintercooler to ten sam blok silnika i ma te same miejsca konstrukcyjne, czyli i miejsca na montaz wieszakow osprzetu jak i lape silnika.
Trzeba zmienic tylko kolo pasowe z TD na to z 1.8D, oraz kolo zamachowe, sprzeglo dajesz tez z 1.8D,instalacje podpinasz identycznie jak w 1.8D.Moto pasuje bez problemu i najwiecej miejsca zostaje z tylu (od strony sciany grodziowej). |
_________________
|
|
|
|
|
|