FAQ - CVH Turbo |
Autor |
Wiadomość |
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Lut 2007, 23:54 FAQ - CVH Turbo
|
|
|
Witam,
W tym topiku opisze możliwości CVH Turbo.
Pierwszą podstawowa sprawa jest stan silnika. W naszych realiach posiadanie CVH Turbo wiąże się ze swapem bo niewiele jest oryginalnych RST w PL, a te które są sukcesywnie kupuje, ale to inna historia.
Przechodząc do sedna sprawy. Zakładam ze kupiliśmy silnik w bliżej nie znanym stanie. Wiec pierwszą podstawową i jedynie słuszna decyzja jest jego rozbiórka. Na szczęście z reguły one już od dłuższego czasu nie jeździły z turbina wiec jest nadzieja ze tłoki i cylindry będą jeszcze OK. Zakładając taką opcje czeka nasz normalny remoncik jak w zwykłym CVH. Czyli:
- nowe pierścionki
- może szlif wału i panewki
- komplet uszczelek
- w głowicy rzadko się coś psuje wiec uszczelniacze powinny wyleczyć temat,
- wałek rozrządu to najdroższa cześć bo nie ma zamienników są tylko oryginały a koszt to 1000zł (jak dobrze pamiętam) wiec dokładając 100-200zł mamy sportowy zamiennik ale o tym później. Możemy użyć seryjnego wałka z xr2i niby ma inną fazę wydechu ale daje sobie doskonale rade (ja na takim jeździłem) i jest tańszy bo kupi się go za jakieś 400zł +/-
- komplet szklanek około 300zł.
- W najgorszym wypadku mam do wytulejowania blok – w kielcach koszt 450zł.
- Przy tak zakrojonym remoncie wartało by wymienić pompę oleju na nowa bo jest to bardzo ważny element naszego silniczka, a koszt 250zł (około za nowa w InterCarsie) jest dość niski w porównaniu do szkód jakie może wyrządzić stara zniszczona pompa.
Poskładać i dobrze dotrzeć.
Mamy serce, wiec przechodzimy dalej. Zakładamy ze interesuje nas seryjne RST z mocą 130KM 180Nm. Potrzebujemy T2 koszt około 1000zł z gwarancja półroczną.
Wszystko składamy i cieszymy się długo i szczęśliwie szybkim, małym autkiem o przyspieszeniu około 8s 0-100km/h i prędkości maksymalnej 210km/h. Kosztuje nas to około 3500-4000zł.
Stage1
Następny etap podnoszenia mocy nie przyniesie nam za wielkiego wzrostu mocy ale jest dość tani i pozwoli nam definitywnie uciec wszystkim zetecą w Fofi ), również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST.
Przerabiamy układ dolotowy stosując filtr stożkowy lub wkładkę sportową i przerabiamy układ wydechowy na 2,5 calowy z 1 przelotowym tłumikiem o średnicy przelotu 2,5”. Możemy również podnieść ciśnienie doładowania o 0,1 bara. Warto też założyć zawór upustowy, który nie doda nam mocy ale polepszy reakcje gazu w czasie zmiany biegów oraz wydłuży żywotność naszej turbosprężarki. To wszystko powinno zaowocować wzrostem mocy do 140KM.
Stage 2: (Stage1 + kolejne przeróbki)
Podziele go na rodzaje:
1) tak naprawdę powinien być przewidziane w trakcie swapowania naszego silnika. Polega on na zastosowaniu elementów pochodzących z Escorta RS Turbo. Wykorzystujemy:
- kolektor wydechowy,
- turbosprężarke Garrett T3,
- przewody olejowe do smarowania turbiny,
- oraz wtryski beżowe 701 o wyższej wydajności.
Powinno nam to dać około 160KM przy zachowaniu doładowania na poziomie 0,8 bara.
2) opcja druga przy wykorzystaniu seryjnej sprężarki i seryjnych wtrysków. Podnosimy doładowanie do 1 bara w piku i utrzymaniu 0,8 stałego. Mamy do dyspozycji w tedy też około 160KM.
Osobiście uważam, że na tym etapie lepiej przejść osiągnąć ta moc za pomocą pierwszego sposobu ponieważ jest bardziej rozwojowy i przy mocy około 180-190KM i tak będziemy musieli to zrobić.
Opcje 2 możemy rozwinąć o większy intercooler montowany w zderzaku oraz o wtryski 701, oraz sportowy wałek ( tu na wstępie pisałem że za niewiele więcej niż oryginalny mamy wałek przygotowany na wysokie doładowanie – np. piper cams , kent cam, cat cams). Te zabiegi pozwolą nam osiągnąć moc dochodzącą do 190KM po odpowiednim prze mawpowaniu i podniesieniu doładowania do 1,2 bara w piku i stałym doładowaniu około 1 bara.
Z informacji dostanych od znajomych z UK przedstawię orientacyjne moce przy których kończą się poszczególne elementy seryjnej RS Turbo.
- intercoller - 160KM
- seryjne wtryski - 180KM
- seryjna trubosprężarka – 190KM
Oczywiście są to dane umowne ponieważ stosując wałek rozrządu przewidziany do niskiego doładowania uda nam się osiągnąć około 170KM z seryjnym IC. Wszystko zależy po prostu od specyfikacji.
Stage 3:
On pozwoli nam uzyskać moce powyżej 200KM z silnika 1,6. Opiera się na dużej trubinie T3, bardzo ostrym wałku, dużym IC, i bardzo mocnej mapie. Można stosować przerobione kolektory i kilka innych rzeczy które w PL są w zasadzie nie do dostania, a przy doładowaniu dochodzącym do 1,5 bara lub przekraczającym go to wymagane są kute tłoki o niskiej kompresii, ale znam fiesty z UK o mocy zbliżonej do 300KM wyciągniętych z silnika 1600cm!!!
Reasumujac w naszych realiach jak najbardziej jest możliwe zbliżenie się do mocy 200KM choć takie auto będzie się względnie nadawać do jazdy na co dzień. Ale chcąc zachować normalna elastyczność w jeździe na co dzień i w miarę normalne zużycie paliwa moc około 180KM jest realna. A przy tym mamy Małe auto o przyspieszeniu około 6,5 - 7s 0-100km/h – oczywiście mówię o aucie codziennym nie wybebeszonym gdzie widać że właściciel walczył z każdym kilogramem.
Moim skromnym zdaniem CVH turbo jest bardziej sensownym rozwiązaniem niż Zetec Turbo. Jest tańsze w złożeniu oraz można sobie etapami przechodzić miedzy różnymi mocami. Dzięki czemu mamy więcej zabawy i zbieramy większe doświadczenie a nadal mamy w miarę seryjny silnik do którego części są stosunkowo tanie i dostępne.
PumaRST |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 2 Mar 2008, 23:05, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 00:10
|
|
|
To mi sie napewno przyda za dluzszy czas bardzo fajnie opisane jednym zdaniem bardzo dobra lektura proponuje zeby przeniesc do gory |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 01:03
|
|
|
PumaRST napisał/a: | również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST. |
Tu bym polemizował |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 01:08
|
|
|
Rasta napisał/a: | PumaRST napisał/a: | również tym które maja 2,0 16v - takie cudo może swobodnie walczyć z naszym w pełni seryjnym RST. |
Tu bym polemizował |
w jakim sensie??
moc jest zbliżona, waga też wiec 2,0 16v z RST moze rywalizowac ale mówie o 2,0 które ma serie czyli 130/136KM i 186Nm
idąc dalej zakładając tą samą mase te auta są wzasadzie identyczne. myśle że oba zrobia około 8s 0-100km/h |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 03:35
|
|
|
to jak narazie moja fofi jest składana na stage 2 wersję pierwszą... w stage 3 raczej się niebęde pakować, ale o tym z Marcinem już rozmawialiśmy dlaczego nie
PS. Jeśli mowa o CVH turbo to myślę że stage 4 można nazwać zapodanie dołu od escorta usa 1.9 |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 18:11
|
|
|
Wrzuciłem opracowanie Marcina tutaj
Ale przepisując ten tekst na stronę główną zastanawiałem się cały czas - co to jest doładowanie w piku
I czemu nie na przykład w treflu ? ;-)
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 18:31
|
|
|
wielkie G sie na tym znam ale wydaje mi się że to maksymalne doładowanie dobrze trafiłem? |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 18:45
|
|
|
jak mi moja główka mówi: w czasie jazdy ze stala predkoscia jest jedno doladowanie,
a w czasie przyśpieszania jest chyba większę i to będzie to w piku - najwieksze mozliwe przy przyspiesznianiu. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 18:48
|
|
|
No dobrze, ale w takim razie czemu nie max doładowanie tylko doładowanie w piku ?
Ciekawi mnie to karciane określenie ;-)
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
|
Rasta
Model: Inne auto
Wersja: Focus
Silnik: Inny
Wiek: 44 Dołączył: 18 Maj 2004 Posty: 523 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 21:31
|
|
|
trzeci napisał/a: | co to jest doładowanie w piku |
Przykładowo ja ma doładowanie max. ok. 1 bara. Jak daję pełną p..... zmieniam bieg i pedał w podłogę to boost potrafi skoczyć na moment ok. 1.1 to jest właśnie to |
_________________ Profesjonalne flokowanie
www.flokowanie.com.pl - 501-055-203 |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23 Cze 2007, 21:53
|
|
|
No madek już to wyjaśnił podając skąd się wziął pik (peak)
Faktycznie, lepiej powiedzieć turboslangiem "w piku" niż dosłownie"w szczytowym doładowaniu" , bo niektórym mogłoby się dwuznacznie kojarzyć hehehehe
Dzięki za wyjaśnienie
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
tosiek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: grzegorz
Wiek: 46 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: kielce
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 15:59
|
|
|
witam mam
pytanie odnosnie zamontowanja turbiny w mk3 xr2i,mam mozliwosc zakupienia orginalnej turbiny z osprzetem tulko nie wiem co i jak to sie ma do komputera jtd.bylbym wdzieczny za pomoc i ewentualne porady.pozdrawiam |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 16:51
|
|
|
Turbina przede wszystkim wymaga odprężenia silnika,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 20:49
|
|
|
komputer, mapsensor, czujniki, tloki odprężające, chłodnica wody, intercooler, i kilka innych spraw.
jesli mam być szczery to daj sobie spokój. Kilka lat temu przeszedlem drogę xr2i 110KM->rs turbo ale w tedy dalo się jeszcze dostać graty choć nie było to łatwe. teraz graniczy to z cudem.
Jak chcesz RST to gadaj z Żówikiem Tuptusiem on ma cały set z RST na sprzedaż to jedyna sensowna droga czyli swap wszystkiego z jednego źródła (nie koniecznie od Żółwia choć to jedyny znany mi zestaw w PL) inaczej to nie ma sensu w pl. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 21:29
|
|
|
odgrzewamy kotleta. Mam pytanie, od jakiej mocy wymagany czy zalecany jest Mocal ? W stage 2 podpina się go już ? |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 22:07
|
|
|
Krzysiek napisał/a: | od jakiej mocy wymagany czy zalecany jest Mocal ? |
tzn?? co masz na mysli bo ta firma produkuje wiele rzeczy |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 22:09
|
|
|
wybacz nie sprecyzowałem pytania chodzi mi o chłodnice oleju. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 10 Paź 2012, 22:36
|
|
|
jak się zacznie grzać latem (nie w korkach) to trzeba założyć. zakładam ze masz jakiś czujnik zegarowy oleju co by widzieć jego temp. a tak po za tym to dobry olej 10/60 lub 5/50 w zależności w jakim stanie silnik i ognia |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krzysiek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: SuperS
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 33 Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 523 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 07:15
|
|
|
podpatrzyłem to na fiestaturbo, angole to montują pytanie tylko czy jest to konieczne do drogowego samochodu który przecież nie jest autem torowym gdzie się ciśnie ile fabryka dała.. A na drodze wiadomo raz za czas się przyciśnie mu więcej i właśnie zastanawiam się czy jest sens montażu tego mocala bo wg mnie przy takiej jeździe jak wspominam olej grzać się aż tak super nie powinien chyba że się mylę. |
_________________ Czarna
Sprzedam Swap RS1800 w częściach / Kierownica,licznik RS Turbo / części blacharskie nowe / uchylne szyby/ Kontakt PW |
|
|
|
|
|