[MK3] Silnik frankenstein |
Autor |
Wiadomość |
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:46 [MK3] Silnik frankenstein
|
|
|
Tak się zaczełem zastanawiać czy jest to wogóle możliwe w fordzie złożyc z kilku silników zetec, jeden o większej mocy, wiem że np hondziarze takie składaki robią |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:49
|
|
|
że co znowu? |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:51
|
|
|
Hądziaże, kierowniki Bolidów Młodzieży Wiejskiej i pare innych grup etnicznych również. Mody głównie polegają na wymianie głowic, tudzież osprzętu i wielkiej filozofii w tym nie ma, trochę nawet możesz poczytać u Nas na forum.
Popularne mody to wymiana wałków, kolektorów dolot/wydech i głowic. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:58
|
|
|
tyle, że oni robią z 1.6 vteca taką moc jak ma 2.0 vtec jeśli o to Ci chodzi(bo tylko w vtecach opłaca się grzebać) oczywiście zależy o jakim silniku zeteca mówisz, jak o przeróbkach 1.8 to coś się zwiększy. gdzieś jest temat na forum(chyba w dziale "projektów" czy "nasze auta") jak z 1.6 czy z 1.8 zwiększa się moc m.in. poprzez wsadzenie wałka z 2.0 . jak znajdę to wstawię link |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 22:00
|
|
|
Jak ma RSke to już za wiele nie zwiększy, można conajwyżej wrzucić kolektor dolotowy plastik z mdo tudzież eśka, przepustnicę z mdo, przepływkę z mdo i kolektor wydechowy zmienić. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 22:41
|
|
|
kolega hondziarz który takie coś składał mi coś mówił o tłokach ze biorą z mniejszej pojemności bo bardziej doprężające? przeplywke z mdo mam, a jaka jest roznica w przepustnicy mdo a rs1800 bo niewiem czy którys z poprzednich wlascicieli nie wymienial? same przełożenie wałków daje efekty czy to sie wiąze odrazu z strojeniem?
edit
Pytam ogólnie o silniki z seri zetec, chcialbym kiedyś przeswapowac na 2.0 bo do tylu mi klasa pozwala w kjs i tak powoli zbieram info a moje 1,8 moge narazie troche dłubnąc jeśli jest nie droga mozliwość |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 23:45
|
|
|
To wsadź ST170 z Foki. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:44
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Albo silnik z Hondy? Da się czy nie?? |
wszystko sie da
pytanie - po co? |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 21:05
|
|
|
taniej niż modizć zeteca jest wsadzic rs2000 |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:04
|
|
|
Cytat: | Stunt_Man
Cytat: |
Marcinowaty napisał/a:
Albo silnik z Hondy? Da się czy nie??
wszystko sie da
pytanie - po co? |
|
silniki hondy są trwalsze i dużo mocniejsze od fordowskich patrząc litrażowo(co do mocy), a poza tym więcej modów zwiększających moc można zrobić, i jako jedyny miałby takiego swapa w polsce jak nie na świecie |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:14
|
|
|
Mariox003 napisał/a: | jak nie na świecie |
Phi ktoś tu kiedyś zarzucał fotą angolskiej mk1 z motorem z hundy więc nic nowego |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 22:58
|
|
|
nigdy w zyciu hondy nie kupie bo to sie pier do li, panewki to wymieniać trzeba co miesiac a oleju ciągnie więcej niz benzyny! Troche odeszliście od tematu, pytałem o przepustnice z mondeo jaka roznica do rs1800 i więcej info co z tymi wałkami? A tak z ciekawosci co do tego st170 pasuje to czy wszystko trzeba przerabiać?
PS
Hondą się nie jezdzi, honde się ma (ktos kiedys powiedzial tak mądre słowa i popieram je) |
Ostatnio zmieniony przez Markz 15 Paź 2012, 23:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 23:10
|
|
|
Markz, przepustnica 55mm w rs 1800 vs 57mm w mondeo - podobno. Mam przepustnice od 2.0 i jestem głupi i tego 57mm nie moge tam znaleźć ;-). Chyba, ze rs jest jeszcze mniejsza.
Wałki od 2.0 do rs1800 nic ci nie dadzą, bo są takie same. Chociaż widziałem gdzieś, że jest różnica na bodajże ssacym o 0,1mm |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 23:18
|
|
|
ile masz srednice wewnatrz w tej z 2.0? moja z 1,8 ma wewnatrz prawie 53. A z tymi wałkami to juz sam nie wiem, jedni pisza tak a inni tak wiec jak to wkoncu jest .... |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 23:33
|
|
|
Jak mierze przy samym końcu to jest 56mm:
Może 57mm to wymiar samej klapki. Nie mam pojęcia. Ale wychodzi, że nadal więcej niż przy rsce.
Cytat: | A z tymi wałkami to juz sam nie wiem, jedni pisza tak a inni tak wiec jak to wkoncu jest .... |
Ale to raczej piszą dla silników 1.8 105-115km. Dwulitrowe łatwiej dostać. |
|
|
|
|
Markz
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 251 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 11:05
|
|
|
chyba najlepszym dowodem jaka to przepustnica jest zdjecie oznaczenia, na mojej jest takie:
Na twojej zamiast 55 masz 57? |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 12:24
|
|
|
Markz, nie mam takiego oznaczenia na niej. Na tej ściance mam logo forda i 'made in italy'. Na drugiej numer katalogowy. Reszta jest pusta. |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 19:19
|
|
|
Markz, - jeżeli chcesz złożyć frankensteina to przykryj dół o zeteca czapką od 1.6 CVH.
Powstaje wtedy coś co Angole ochrzcili ZVH czyli silnik o pojemności około 2.1 i stopniu sprężania idealnym pod turbosprężarkę.
Sztuka dla sztuki powinna byk widowiskowa |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
|