FAQ - Turbo |
Autor |
Wiadomość |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 2 Maj 2007, 09:36
|
|
|
Laskosz napisał/a: | w histori forda był taki silnik jak 1.3 CVH a było to nic innego jak 1.6 z innym wałem korbowym, czyli mniejszym skokiem i mniejszą przez to mocą, z tego co wiem to był też 1.1 CVH
Pozdro | te silniki to już historia - kupić je to tak jakby trafić szóstke w totolotka |
_________________
|
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 2 Maj 2007, 22:27
|
|
|
w takim razie jaki najmniejszy silnik da się uturbić jeśli chodzi o dostepność części?? |
_________________ |
|
|
|
|
osimek1
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 1043 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Maj 2007, 22:30
|
|
|
z tego co wyczytalem na forum to kolin bierze sie za uturbianie 1.4 |
_________________ Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych |
|
|
|
|
gRuHa
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 34 Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: WuWuAaa!
|
Wysłany: 2 Maj 2007, 23:59
|
|
|
osimek1 napisał/a: | kolin bierze sie za uturbianie 1.4 |
faktycznie, jeszcze nie zdążyłem doczytać do końca tego tematu... |
_________________ |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 24 Cze 2007, 09:57
|
|
|
sowa napisał/a: | na turbo sie nie znam ale zmień prosze na Turbo w Fiestach - mały FAQ ...we sie łatwiej wymawia ale i tak jest to w:) pozdrawiam ze ZG:) |
troche późno ale poprawione
Piesek napisał/a: | do 2.0T nie mogą być tłoki od calibry turbo? |
tu generalnie nastąpił mały błąd, nie dokońca wiem z czego powstał.
silnik 1,8 -> tłoki od celiki Turbo
silnik 2,0 -> tłoki od oplowskiego LET-a.
pierdyknąłem sie w pisaniu, a co ciekawsze nie zarejestrowałem wcześniej tego błędu Wkazdym razie poprawione |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 19:34
|
|
|
A ja mam pytanie, myślał ktoś o wsadzeniu superchargera zamiast turbochargera? Wiem, że z założenia wymaga mocnych silników, żeby to pociągnąć (zasilanie z paska), ale doładowanie daje w całym zakresie obrotów. Z drugiej strony jest to rzadko używane, a tym samym pewnie trudno dostać na rynku wtórnym, a jeśli w ogóle to pewnie drogo jak diabli Tak tylko ludzka ciekawość, nie myślcie że planuje coś takiego Jeszcze swapa nie skończyłem |
|
|
|
|
Arkadius
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 19:57
|
|
|
kompesor jest cholernie drogi, dużo droższy od turbiny z tego co się orientuje i przy pomocy turbiny idzie wiecej kuca chyba wycisnac bo napędza się siła spalin a nie paskiem... |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 21:25
|
|
|
kompresor daje sile silnikowi i zwiększa jego moc w niskim zakresie obrotów, zaś powoduje także spadek mocy w wyższym zakresie obrotów, odwrotna sytuacja zaś ma miejsce w przypadku napędzania turbiny spalinami, w małym zakresie obrotów nic nie daje, a w wyższym podnosi kreskę w wykresie na hamowni.
co za tym idzie turbo lepiej zastosować w autach o mniejszej pojemności, kompresor zaś w autach o większej pojemności. wiec montowanie tego wynalazku w fieście troszkę mija sie z celem.
jako ciekawostkę dodam iz VW skonstruował silnik 1.6 TwinTurbo, oparty na kompresorze oraz turbinie, osiągający moc 170KM (jak dobrze pamiętam). elektronicznie sterowane jest doładowanie i kompresor załącza sie w niskim zakresie obrotów, a turbina w wyższym, lecz nie dzieje sie to zawsze na tym samym pułapie, lecz zależy to od dynamiki z jaka pojazd wprowadzany jest w ruch.
przykładowe ceny różniące kompresory z turbosprężarkami:
http://www.allegro.pl/ite..._powietrza.html
http://www.allegro.pl/ite...esor_w_203.html
http://www.allegro.pl/ite...gwarancja_.html |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
rex
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 21 Skąd: wawa
|
Wysłany: 14 Lip 2007, 12:39
|
|
|
pozwole sobie wtracic swoje 3gr na temat uturbiania zeteca.Jesli chodzi o odprezanie tanim kosztem to najlepszym silnikiem jest 1.8 16v 130 znany wam z rs1800.Jedynie w tych silnikach (i w jego slabszej wersji 105 bez natrysku na denko i 115z, te ktore maja na deklu napisane DOHC albo Zetec 16v) mozna frezowac tloki w miare bezpiecznie o 0,5-1mm bo sa odlane o wiele grubiej niz nowsze wersje.Osiagamy wtedy sprezeanie ponize 9. Takie silniki mozna na seryjnej uszczelce dmuchac kolo 1bar co daje calkiem ladny wynik i przy dobrym wytsrojeniu mozna sie dlugo cieszyc. Co do 2.0 to juz jest dosc ryzykowne i lepiej zastosowac przekladke co owocuje o wiele bardziej awaryjnym silnikiem. |
_________________ Escort RST |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 15 Lip 2007, 19:20
|
|
|
Rex ma racje, 2,0 po sfrezowaniu tłoków jest też przygotowane pod Turbo ale 1,8 jest znacznie żywotniejsze. A przy 2,0 jest to troche ryzykowne ale wytrzymuje to 0,5-0,6 bara |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Sie 2007, 23:42
|
|
|
There has also been mention of using Calibra pistons with a 1.8 block bored out to 83.5mm (from 81) giving 1.9 L and also of using Celica GT4 pistons in a 2.0 block bored out to 85.5mm (from 85) giving 2.1 L
więc znowu kolejne sprostowanie
Marcin, a co myślisz lepiej frezować tłoki, czy grubszą uszczelkę lepiej upchnąć? Kurde chyba wybiore się do biblioteki i poszukam jakieś tłoki o tych samych wymiarach, bo kumpel dalej do calibry niemoze dorwac tlokow |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Sie 2007, 07:52
|
|
|
Piesek nie wiem skąd to wziołeś ale tłok z Leta ma wymiar 86mm a nie 83,5mm. I nie kłuć sie bo miałem takie tłoki w ręku kilka razy. Ta operacja jest taka jak podałem wczesniej (zresztą sam sie pomyliłem za pierwszym razem):
Zetec 1,8 + Tłok z celiki = 1,9
Zetec 2,0 + Tłok z Leta = 2,1.
JA wole Frezować niż dawac 2 uszczelki lub grubszą |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Sie 2007, 10:40
|
|
|
Official name .................Celica 2.0 GTi Liftback Wide Body
Generation.................5
Model Code.................ST182 WB
Chassis Code.................ST182-BLMVFG
release date.................1990
final date.................1994
Comments.................Limited edition with ST185 side panels, otherwise the same as a regular ST182.
EngineCode.................3S-GE
Aspiration.................natural
Cylinders.................4
Valves/Cylinder.................4
Valves.................16
displacement.................1998cm3
Bore.................86.0mm
Stroke.................86.0mm
Bore/Stroke Ratio.................1.000
Compression ratio .................10.0:1
Power output .................115kW@6600rpm (154bhp)
Torque output.................186Nm@4800rpm (137lb/ft)
Power over displacement.................57.558kW/1000cm3 (77.186bhp/l)
Torque over displacement.................93.093Nm/1000cm3 (68.662lb/ft/l)
Fuel.................Unleaded
Alternator.................840W DC, max current 70A
Battery .................12V 48Ah
Head material.................alloy
Block material.................cast iron
Ignition.................electronic
Injection.................electronic
Cooling.................injected liquid
Cams.................two overhead
Cam drive.................belt
DrivetrainTransmission.................5 speed manual
gear ratios
1: 3.285:1;
2: 2.041:1;
3: 1.322:1;
4: 1.028:1;
5: 0.820:1;
R: 4.058:1.
Final drive .................4.058:1
Performance.................0-100km/h (62mph) 8.7s
Top speed.................220km/h (137mph, 367454furlong/fortnight)
Power per Tonne.................92.817kW (124.469bhp)
Weight per Power.................10.774kg/kW (8.034kg/bhp)
Fuel Economy
Motorway.................5.8l/100km (48.7mpg (UK), 40.6mpg (US), 817574rods/hogshead)
City.................9.9l/100km (28.5mpg (UK), 23.8mpg (US), 478982rods/hogshead)
Overall.................7.8l/100km (36.2mpg (UK), 30.2mpg (US), 607939rods/hogshead)
Measurements
Length 4.420m (15' 6.0")
Width 1.705m (6' 7.1")
Height 1.305m (4' 3.4")
Wheel Base.................2.525m (8' 3.4")
track width .................Front: 1.465m
Rear:.................1.430m
mass.................1239kg
fuel capacity.................60l
oil capacity.................4.2l
coolant capacity.................6.5l
Drag coefficient.................0.31
Steering Wheel Rotations .................2.7
Brakes
Brake System Features powered brakes
Front.................ventilated discs
Rear.................discs
Suspension Mount
Front: independent, McPherson
Rear: independent
Shock absorbers.................telescopic gasfilled
Stabilisers.................front and rear
Tyres
Rim size.................6JJx14
Tyre size.................205/60R14
dane techniczne celici... 86mm... ale co najśmieszniejsze tłoki w gti i w celice turbo są takie same... więc moga tez byc od gti |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Sie 2007, 11:11
|
|
|
"With forged pistons there are a number of options for the Zetec. The cheapest is to use those originally designated for another type of turbocharged car. In this case the most common source for 2.0 pistons is the Vauxhall C20LET from the Cavalier and Calibra Turbo. Fitted to a Zetec these will give a CR of 7.4:1
The C20LET bore is 86mm, compared to the 2.0 Zetec's 84.8mm, so a slight overbore of the block is required. This presents no problem as the block is likely to have some wear on it and there is enough material to maintain the wall thickness. This will take the original 1998cc to 2045cc. Also required is modification to the rods to accept the 21mm wrist pin. "
FiestaTurbo.com |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
KUI3A
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 21 Sie 2007, 12:48
|
|
|
może byśmy (bardziej może byście, czyli Ci którzy tego dokonali i cała operacja zakończyła się sukcesem) zrobili jakiś FAQ dotyczący SWAPÓW , bo to jest też dość popularny na naszym forum temat |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Sie 2007, 16:34
|
|
|
FAQ pkt 1: do swapa używany kompletnego mechanicznie, chodzącego auta dawcy (nie zabraknie części osprzętu) |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21 Sie 2007, 19:30
|
|
|
to może jest taka opcja że i tymi i tymi tłokami idzie zrobić 2.1 .... bo co do tłoków z celici i rozwiertu na 2.1 jestem pewien bo i wyczytałem to na angielskim forum dotyczącym ZVH jak i sprawdziłem w danych technicznych celici jakie są wymiary. Do do calibry nie sprawdzałem tego w danych technicznych więc niewiem... |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 22:46
|
|
|
a ja mam pytanie odnosnie 1.1 HCS
mam mozliwosc i sprzet
gdzie wpiac przewody olejowe do turbo w silniku 1.1? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 22:55
|
|
|
kuba87, podanie oleju daj spod dorobionego trójnika wkręconego w miejsce czujnika oleju , a spływ daj max wysoko w misce olejowej . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 17:03
|
|
|
będzie 1.1 turbo ?
czekam na wyniki prac
a ciekaw jestem jak problem z olejem
czy wzrośnie apetyt |
|
|
|
|
|