przekłamania obrotka |
Autor |
Wiadomość |
obal
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 36 Dołączył: 04 Kwi 2006 Posty: 60 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 20 Gru 2006, 23:46 przekłamania obrotka
|
|
|
mam fieste jak w podpisie zamontowałem do niej zegary z obrotkiem z symbolem "V" poprowadziłem dodatkowy przewód
obrotek ożył tylko jego wskazania są dyskusyjne a mianowicie na jałowym obrotek pokazuje ok1100 dodatkowo mam wrażenie ze wraz z mocniejszym wciśnieciem gazu wskazania są coraz bardziej zawyżone sądze tak bo gdy wcisne gaz do dechy wskazówka obrotka jest grubo poza skalą-7000
jest jeszcze 2 problem ktory nie trapi mnine już tak jak tem wyżej a mianowicie chodzi o to że jak włączam kierunkowskaz jego praca ma wpływ na wskazania obrotka- skacząca wskazówka w "rytm" wybijany przez przerywacz kierunków
pomocy co zrobić aby wskazania były bardziej miarodajne macie na wyzej opisane problemy jkąś metodę jezeli tak to proszę zdradźcie mi ją
doczytałem sie o wlutowaniu rezystora ale wszystkie linki odsyłające do schematów lub dokładniejszych wiadomości na ten temat już ni działają
pomocy proszę
dodam ze jak sie zatrzymuje to obrotek pokazuje niby 900 ale po chwili słysze ze obroty wzrastająi obrotek pokazuje 1100,1200 a czasem 1400 |
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 21 Gru 2006, 17:43
|
|
|
Ja podlacze sie pod Twoj temat bo mam taki sam problem jak Twoj pierwszy tez mi zawyza obroty, mam obrotek od EFI i tez szukalem o zmianie rezystora ale tak jak pisze kolega dokladniejsze informacje juz nie dzialaja :-( . |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21 Gru 2006, 23:47
|
|
|
ja miałem podobny problem... Podobno żeby obrotek nie kicał w rytm kierunków trzeba dac przewód ekranowany i musi być dobra masa. Rezystorek standardowy ma chyba 274 kOma i trzeba dac 2 razy mniejszy. Jest to rezystor R7 ja u siebie to zrobiłem i powiem ze mi to nie pomogło bo mam teraz obroty zamałe... Najlepszym sposobem podobno jest zamiast rezystora wlutować potencjometr i wyregulować go tak by wskazania były mnieje wiecej oki. Następnie miernikiem mierzymy rezystancje i kupuje najbardziej zbliżony opornik
lutujemy i cieszymy sie z obrotka
[ Dodano: Czw Gru 21, 2006 22:49 ]
pamiętać że rezystor musi miec skale od 100 kOma do jakiś 600 kOma |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
anjko
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 00:19
|
|
|
obal ty masz z tego co widze silnik z wtryskiem a obralek z litera V do silnika na gazniku a Radziu pisze że ma obrotek od EFI a prawdopodobnie ma gaznik to moze sie zamiecie i wszyscy bedą zadowoleni :lol: |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 00:27
|
|
|
anjko napisał/a: | obal ty masz z tego co widze silnik z wtryskiem a obralek z litera V do silnika na gazniku a Radziu pisze że ma obrotek od EFI a prawdopodobnie ma gaznik to moze sie zamiecie i wszyscy bedą zadowoleni :lol: | Wtrysk wtryskowi nie równy - od EFI czyli pełnego wtrysku, w normalny sposób nie pasuje do jednopunktu - będzie miał tak samo przekłamania jak teraz ma przy obrotku "gaźnikowym" |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 17:49
|
|
|
ja mam obrotek z oznaczeniem V i tez mi nie pasił... Powiem nawet to że zegary były z auta o pojemności 1.3 i na mono wtrysku. |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Gru 2006, 20:47
|
|
|
Ja też mam trochę kłopotów z obrotomierzem.
Też mam "V" (wymontowany z 1.3i), podpięty na kablu ekranowanym i problemy są takie:
- jak auto jest zimne (tzn. włączone jest "pełne" ssanie), to są delikatne przekłamania w wysokich zakresach obrotów oraz delikatnie skacze wskazówka w rytm kierunkowskazów (skakanie wzmaga się wraz ze wzrostem obrotów). Wszystko ustępuje po rozgrzaniu auta (wyłączeniu się ssania).
- po całkowitym opuszczeniu lub podniesieniu szyb (elektryczne), wzrasta bardzo wskazanie obrotomierza. Wzrost jest tym większy im większa jest rzeczywista ilość obrotów silnika, np. jak jest 900 obr/min. to wzrasta do 950, a gdy jest 3000 obr/min. to wzrasta do 5000. Takie coś mam cały czas.
Też nie wiem jak wyeliminować problem. |
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 23 Gru 2006, 17:07
|
|
|
Czyli jakbym mial obrotek "V" to by nie bylo zadnych przeklaman? |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 25 Gru 2006, 09:42
|
|
|
Radziu napisał/a: | Czyli jakbym mial obrotek "V" to by nie bylo zadnych przeklaman? | Nie powinno być, bo "V" jest do gaźnika - chyba że ktoś go kiedyś przerabiał. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
tomwal [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Gru 2006, 12:42
|
|
|
Wg tego co widze na stronce http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html to V jest do silników zarówno z wtryskiem jednopunktowym jak i gaźnikowych. Więc jak to w końcu jest? Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Gru 2006, 09:53
|
|
|
tomwal napisał/a: | Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? | 1E - wiem, bo sam mam oryginalny |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Noc
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 44 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 26 Gru 2006, 19:00
|
|
|
a ja jaki powinienem mieć symbol na obrotku żeby było dobrze? mam na monowtrysku i na obrotku jest litera V, a przekłamania są duże, przynajmniej tak mi się zdaje bo na wolnych obrotach nigdy na obrotku mi nie zszedł poniżej 1100. |
_________________ Nowy nabytek: Skoda Octavia 2004r.
Fiestą śmiga żonka... |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26 Gru 2006, 19:18
|
|
|
jackrzec napisał/a: | tomwal napisał/a: | Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? | 1E - wiem, bo sam mam oryginalny |
Ja wyciągałem licznik z Fiesty Calypso 1.3i i jest "V". Sprawdzałem VIN tamtej Fiesty i miała licznik z obrotomierzem zamontowany fabrycznie. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27 Gru 2006, 07:53
|
|
|
Parch napisał/a: | Ja wyciągałem licznik z Fiesty Calypso 1.3i i jest "V". Sprawdzałem VIN tamtej Fiesty i miała licznik z obrotomierzem zamontowany fabrycznie. | Byc może rocznik też miał coś z tym wspólnego... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
ziomo [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sty 2007, 11:06 Jaki obrotek
|
|
|
Podepne sie pod temat. Jestem tu nowy i poczytałem wiele na forum, ale postanowiłem napisać. Może ktoś mi doradzi.
Mam fieste MK3 '93 (parametry jak za zdjęciu)
Z tego co wyczytałem wnioskuję, że silnik jest na wtrysku, a nie na gaźniku. Chyba, że się mylę?
Chciałbym do niej zakupić zegary z obrotkiem, ale nie wiem jakie wybrać :(
Jedni piszą, że ma być ze znaczkiem "V"
tomwal napisał/a: | Wg tego co widze na stronce http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html to V jest do silników zarówno z wtryskiem jednopunktowym jak i gaźnikowych. Więc jak to w końcu jest? Mam silnik 1,3 na monowtrysku to jaki symbol powinienem mieć na obrotku? |
Inni, że ma być ze znaczkiem "1E"
Czy mógłby mi ktoś coś doradzić? Jakie zegary mam kupić?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Sty 2007, 13:59
|
|
|
1E, ja mam dwie fiesty na jednopunkcie i do obu podchodzi 1E, z tego co wiem V jest do gaźników. Oczywiście każdy mozna przerobić i podejdzie... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Radziu
Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37 Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not.
|
Wysłany: 11 Sty 2007, 17:08
|
|
|
A 1E czasami tez nie jest do disla? |
_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
I Kaczka 99' 1.3 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 12 Sty 2007, 00:49
|
|
|
Radziu napisał/a: | A 1E czasami tez nie jest do disla? | Nie, chyba że ktoś przerabiał. W sumie w dieslu widziałem V jak w gaźniku, ale widziałem też bez żadnego oznaczenia. A zresztą w sumie, to niczego pewny nie jestem, bo ford czasami potrafił nawywijać. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
iroon [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 16:58 Licznik
|
|
|
Hej! A ja mam fieste Classic 1.118 cm z 1996 roku. Mam obrotek z literką V. mam go wymienić czy nie?
Czy można stworzy jakś instrukcje z tymi literkami?
Pozdr |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Lut 2007, 17:34
|
|
|
iroon napisał/a: | Czy można stworzy jakś instrukcje z tymi literkami? |
Raczej nie można, bo - jak widzisz na przykładzie tego tematu - każdy twierdzi co innego.
Czasem mam wrażenie, że "Ford" wpychał to, co akurat było na magazynach. I bynajmniej nie chodzi tu tylko o liczniki z obrotomierzem.
Tu:
http://www.fiestaguides.c...ter_wo_sup.html
gość próbował trochę usystematyzować, ale nie do końca się mu udało. |
|
|
|
|
|