Przesunięty przez: trzeci 1 Lis 2008, 11:47 |
[MK3] Przełącznik szyb MK3 |
Autor |
Wiadomość |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 31 Paź 2008, 17:33 [MK3] Przełącznik szyb MK3
|
|
|
Witam
Nie wiem co jest nie działąją przełączniki szyb po obu stronach. Może ktoś mial taki problem. prąd do przełącznika dochodzi i jak sie naciśnie to słychac pyknięcie jakby chciało sie ruszyc ale nić się nie dzieje? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lis 2008, 11:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 31 Paź 2008, 17:40
|
|
|
silniczki sprawdzić trzeba będzie;) |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 08:55 Re: Przełącznik szyb MK3
|
|
|
kllimek napisał/a: | Witam
Nie wiem co jest nie działąją przełączniki szyb po obu stronach. Może ktoś mial taki problem. prąd do przełącznika dochodzi i jak sie naciśnie to słychac pyknięcie jakby chciało sie ruszyc ale nić się nie dzieje? |
Instalacja elektryczna do szyb jest oryginalna? jeśli nie to wymień przewody na grubsze.To że prąd dochodzi do wyłączników to nie znaczy chyba, że dochodzi do szyb.
odyniec napisał/a: | silniczki sprawdzić trzeba będzie;) |
Na pewno się oba spaliły |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 13:06
|
|
|
Przewody sa orginalne wcześniej jak styki były poczyszczone to troche dzialalo ale teraz znowu nie działa. |
_________________  |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 14:55
|
|
|
kllimek napisał/a: | Przewody sa orginalne wcześniej jak styki były poczyszczone to troche dzialalo ale teraz znowu nie działa. |
A nie masz takiego dziwnego dźwięku jakby się styki w wyłączniku kleiły? to widać na kontrolkach na desce przyciemniają się i tak zostaje. Po nacisnieciu i puszczeniu przycisku blaszki sie odklejają, kontrolki swiecą jaśniej ale szyba ni drgnie. Sprawdz i napisz. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 16:44
|
|
|
O masz racje tak jest jak wcisne to kontrolki przygasają i cos w drzwiach stuka |
_________________  |
|
|
|
 |
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 17:28
|
|
|
kllimek napisał/a: | O masz racje tak jest jak wcisne to kontrolki przygasają i cos w drzwiach stuka |
Bingo więc teraz trzeba sprawdzić następująco :
- rozkręć tapicerkę w drzwiach
- wyciągnij wtyczkę (lub lepiej rozetnij przewod ale tak żeby nie było połączenia z wiązką w samochodzie.
- podstaw sobie akumulator obok drzwi i podłącz do biegunów
Jeśli szyba ruszy ( w zależności od biegunowości wiec sprawdz w obie strony) tzn ze masz kable utarte gdzieś i trzeba je wymienić. Należy nadmienić iż tam płynie prąd rzędu 8A w szczycie podczas ruszania silnika i gdy stoi.
DRUGA MOŻLIWOŚĆ
- wyciągnij wyłącznik
- sprawdź opis na forum które piny należy zewrzeć
- jeśli szyba ruszy tzn, ze padnięty jest wyłącznik
Jak było u mnie:
Szyba pasażera nie chciała chodzić, styki się kleiły i dziwny dzwiek wydawały.
Rozwiązanie: za mały przekrój przewodu (szyba chodziła strasznie wolno az w koncu sie zatrzymała)
Styki w wyłączniku wydawały dźwięk, więc je rozebrałem, przeczyściłem i złożyłem i teraz jest pewny styk i szyba chodzi.
Te wyłączniki pracują w ciężkich warunkach tutaj lepszy by się okazał przekaźnik bo tak duże obciążenie i iskrzenie powoduje wypalanie się styku w wyłączniku, przez co jest słaby styk i blaszki sie potrafią zapiec i trzymać. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 18:43
|
|
|
Dzieki spróbuje. Pochwale się jak do czegos dojdę. A mozesz podac link jeśli jest na forum o tych pinach?
A czy miałeś problem tylko z jedną szybą? Bo u mnie po dwóch stronach. |
|
|
|
 |
b.machnicki [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lis 2008, 21:15
|
|
|
miałem tak samo, w moim autku mam dwa przełączniki w drzwiach kierowcy i jeden w drzwiach pasażera, układ elektryczny jest tak zrobiony że do szyby pasażera prąd "przechodzi" przez wył w drzwiach kierowcy tzn. musisz mieć sprawne obydwa inaczej nie działa szyba pasażera, czyszczenie styków nic nie daje bo wyłacznik działa parę dni i jest tak samo, z uwagi na duży prąd zastosowałem przełaczne przekaźniki (po dwa na każdy przełacznik), układ działa już ponad rok i jest OK |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 2 Lis 2008, 08:03
|
|
|
b.machnicki napisał/a: | z uwagi na duży prąd zastosowałem przełaczne przekaźniki (po dwa na każdy przełacznik), układ działa już ponad rok i jest OK |
A możesz podpowiedzieć jakie to przekażniki i w którym miejscu zamontować?
Jestem laikiem w elektryce |
|
|
|
 |
b.machnicki [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Lis 2008, 21:29
|
|
|
przepraszam że nie odpisałem wcześniej, nie zawsze mam na tyle czasu, postaram się jutro wrzucić skan z tego co zrobiłem, napisz czy też masz trzy przełaczniki i czy instalacja jest oryginalna |
|
|
|
 |
kllimek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 64 Skąd: LB
|
Wysłany: 5 Lis 2008, 06:44
|
|
|
instalacja jest orginalna |
_________________  |
|
|
|
 |
|