Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

kolektor wydechowy pod turbo
Autor Wiadomość
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Lut 2008, 20:51   kolektor wydechowy pod turbo

Myslę nad zapodaniem kolektora customowego, rozwarzam 2 modele:


I teraz takie pytanka:
1. wiem że wszysykie rury dolotowe muszą być tej samej długości a w projekcie pierwszym są różne, zbytnio tego nie ogarniam dlaczego tak zrobili
2. Ten kolektor pierwszy do mnie bardziej przemawia bo jest wyprowadzony poza blok silnika, a wiadomo pomiędzy chłodnicą a blokiem jest bardzo mało miejsca, a pozatym silnik się strasznie nagrzewa, a takie oddalenie turbiny od bloku pomogło by to zneutralizować... ale jedno ale, nie będzie za dużego laga?
3. wiadomo przy turbo baran spełnia zadanie żeby spaliny się nie cofały, a przy projekcie pierwszym nie jest to baran tylko bardziej customowy żeby zmniejszyć temerature silnika
4. ten pierwszy kolektor jest dużo bardziej praktyczny, gdyż np. gdyby się miało kilka turbin pod różne specyfikacje nie trzeba by demontować cały układ chłodzenia i pół przodu
5. ktory byscie wybrali :D ?

[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 21:24 ]
tak patrze to wsumie z pkt 4 jestem w błedzie :D Bo przy tym drugim kolektorze tez szlo by szybko wykrecac turbo
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
Ostatnio zmieniony przez Piesek 9 Lut 2008, 21:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Lut 2008, 21:26   Re: kolektor wydechowy pod turbo

Piesek napisał/a:

1. wiem że wszysykie rury dolotowe muszą być tej samej długości a w projekcie pierwszym są różne, zbytnio tego nie ogarniam dlaczego tak zrobili
2. Ten kolektor pierwszy do mnie bardziej przemawia bo jest wyprowadzony poza blok silnika, a wiadomo pomiędzy chłodnicą a blokiem jest bardzo mało miejsca, a pozatym silnik się strasznie nagrzewa, a takie oddalenie turbiny od bloku pomogło by to zneutralizować... ale jedno ale, nie będzie za dużego laga?
3. wiadomo przy turbo baran spełnia zadanie żeby spaliny się nie cofały, a przy projekcie pierwszym nie jest to baran tylko bardziej customowy żeby zmniejszyć temerature silnika
4. ten pierwszy kolektor jest dużo bardziej praktyczny, gdyż np. gdyby się miało kilka turbin pod różne specyfikacje nie trzeba by demontować cały układ chłodzenia i pół przodu
5. ktory byscie wybrali :D ?


ten pierwszy kolektor to produkt obliczony pod bardzo duże moce 400+ i w tedy sprawdza sie lepiej.

wiekszosc kwesti wogóle do mnie nei przemawia które poruszyłeś. rozbieranei skąłdanei rózne softy itd. co do laga napewno bedzie wiekszy na 1 kolektorze.

osobiście nei widze sensu wydawania kasy na taki kolektor ale jak juzto bym sie skałdniał

ku 2 opcji. żaden z nas nie zblizy sie do 400KM a po drugie jest on o tyle lepszy od serii że ma równe kanały choć obawiam sei że laga bedzie wiekszy niz w serii.

a ia pamietaj że jak zrobisz taki kolektor to musisz zmienic muszle ciepłą i downpipa bo te co mamy nie pasują a ich nie przekręcisz zeby pasowały na ten kolektor
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Lut 2008, 21:33   

ja mysle ze bym zaryzykowal... bo właśnie najbardziej irytuje mnie wyciaganie turbiny... a wsumie już conajmniej 4 razy przez nia musialem rozbierac pol przodu :] zwlaszcza ze teraz bedzie dosyc skomplikowane orurowanie IC... ale wsumie masz racje chyba tez sie przychyle pod ten 2 kolektor... bo przy tym pierwszym pojawil by sie kolejny problem z zrobieniem reszty wydechu i ogolne komplikacje z orurowaniem IC, zwlaszcza ze ja aku pod maska zostawiam... i tak uklad chlodzenia bede mial bardziej rozbudowany to mysle ze chlodnica da rade ogarnac temat chlodzenia silnika...
dlaczego Marcin uważasz że lag będzie większy?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Lut 2008, 21:39   

Piesek napisał/a:
dlaczego Marcin uważasz że lag będzie większy?


bo kanały są dłuższe wiec spaliny muszą przebyć dłuzszą droge zanim wpadnana turbine itd. im krutszy kolektor tym szybsza reakcja turbina. choć niewątpliwą zaleta bedzie równość tych kanałów i najprawdopodobniej lepsze zachowanei sie w górnym zakresie obrotów.

jak cos to rób ten 2, wsumie dosć typowy dla aut Turbo.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.