
|
kolektor wydechowy pod turbo |
Autor |
Wiadomość |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 20:51 kolektor wydechowy pod turbo
|
|
|
Myslę nad zapodaniem kolektora customowego, rozwarzam 2 modele:
I teraz takie pytanka:
1. wiem że wszysykie rury dolotowe muszą być tej samej długości a w projekcie pierwszym są różne, zbytnio tego nie ogarniam dlaczego tak zrobili
2. Ten kolektor pierwszy do mnie bardziej przemawia bo jest wyprowadzony poza blok silnika, a wiadomo pomiędzy chłodnicą a blokiem jest bardzo mało miejsca, a pozatym silnik się strasznie nagrzewa, a takie oddalenie turbiny od bloku pomogło by to zneutralizować... ale jedno ale, nie będzie za dużego laga?
3. wiadomo przy turbo baran spełnia zadanie żeby spaliny się nie cofały, a przy projekcie pierwszym nie jest to baran tylko bardziej customowy żeby zmniejszyć temerature silnika
4. ten pierwszy kolektor jest dużo bardziej praktyczny, gdyż np. gdyby się miało kilka turbin pod różne specyfikacje nie trzeba by demontować cały układ chłodzenia i pół przodu
5. ktory byscie wybrali ?
[ Dodano: Sob Lut 09, 2008 21:24 ]
tak patrze to wsumie z pkt 4 jestem w błedzie Bo przy tym drugim kolektorze tez szlo by szybko wykrecac turbo |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
Ostatnio zmieniony przez Piesek 9 Lut 2008, 21:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 21:26 Re: kolektor wydechowy pod turbo
|
|
|
Piesek napisał/a: |
1. wiem że wszysykie rury dolotowe muszą być tej samej długości a w projekcie pierwszym są różne, zbytnio tego nie ogarniam dlaczego tak zrobili
2. Ten kolektor pierwszy do mnie bardziej przemawia bo jest wyprowadzony poza blok silnika, a wiadomo pomiędzy chłodnicą a blokiem jest bardzo mało miejsca, a pozatym silnik się strasznie nagrzewa, a takie oddalenie turbiny od bloku pomogło by to zneutralizować... ale jedno ale, nie będzie za dużego laga?
3. wiadomo przy turbo baran spełnia zadanie żeby spaliny się nie cofały, a przy projekcie pierwszym nie jest to baran tylko bardziej customowy żeby zmniejszyć temerature silnika
4. ten pierwszy kolektor jest dużo bardziej praktyczny, gdyż np. gdyby się miało kilka turbin pod różne specyfikacje nie trzeba by demontować cały układ chłodzenia i pół przodu
5. ktory byscie wybrali ? |
ten pierwszy kolektor to produkt obliczony pod bardzo duże moce 400+ i w tedy sprawdza sie lepiej.
wiekszosc kwesti wogóle do mnie nei przemawia które poruszyłeś. rozbieranei skąłdanei rózne softy itd. co do laga napewno bedzie wiekszy na 1 kolektorze.
osobiście nei widze sensu wydawania kasy na taki kolektor ale jak juzto bym sie skałdniał
ku 2 opcji. żaden z nas nie zblizy sie do 400KM a po drugie jest on o tyle lepszy od serii że ma równe kanały choć obawiam sei że laga bedzie wiekszy niz w serii.
a ia pamietaj że jak zrobisz taki kolektor to musisz zmienic muszle ciepłą i downpipa bo te co mamy nie pasują a ich nie przekręcisz zeby pasowały na ten kolektor |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 21:33
|
|
|
ja mysle ze bym zaryzykowal... bo właśnie najbardziej irytuje mnie wyciaganie turbiny... a wsumie już conajmniej 4 razy przez nia musialem rozbierac pol przodu :] zwlaszcza ze teraz bedzie dosyc skomplikowane orurowanie IC... ale wsumie masz racje chyba tez sie przychyle pod ten 2 kolektor... bo przy tym pierwszym pojawil by sie kolejny problem z zrobieniem reszty wydechu i ogolne komplikacje z orurowaniem IC, zwlaszcza ze ja aku pod maska zostawiam... i tak uklad chlodzenia bede mial bardziej rozbudowany to mysle ze chlodnica da rade ogarnac temat chlodzenia silnika...
dlaczego Marcin uważasz że lag będzie większy? |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
PumaRST
Princessa of Ułęż


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Lut 2008, 21:39
|
|
|
Piesek napisał/a: | dlaczego Marcin uważasz że lag będzie większy? |
bo kanały są dłuższe wiec spaliny muszą przebyć dłuzszą droge zanim wpadnana turbine itd. im krutszy kolektor tym szybsza reakcja turbina. choć niewątpliwą zaleta bedzie równość tych kanałów i najprawdopodobniej lepsze zachowanei sie w górnym zakresie obrotów.
jak cos to rób ten 2, wsumie dosć typowy dla aut Turbo. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|