Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
Modyfikacje Fiesty Kolina
Autor Wiadomość
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 29 Gru 2006, 17:34   Modyfikacje Fiesty Kolina

Witam wiec na poczatek moze opisze dane samochodu przed przerobkami,jest to Ford Fiesta 1.4i 8v na monowtrysku z 1991roku z przebiegiem 130 tys km :D .Pewnie byscie chcieli wiedziec jakie mam w planach przerobki wiec tak...
-zastosowac cala elektronike z fiesty xr2i
-wałek rozrzadu,przepustnice+listwa wtryskiwaczy+kolektor ssacy,map sensor,kolektor wydechowy,zmiana pompy paliwa na ta z xr2i
-Przetoczenie koła zamachowego

O to pare fotek z obecnych czesci ktore zdazyly do mnie juz przyjechac :twisted:


Przepustnica z kolektorem dolotowym i wtryskiwaczami



Aparat zapłonowy



Dolot,plastik,obudowa narazie taki :devil:



Kolektor wydechowy u dołu wkreca sie sonde lambe :mad:

Korzystajac z okazji maszyna dostała nowe liczniki od MK4 podlonczone i dzialajace





Tak wyglada silnik obecnie jeszcze nie rozkrecony z wiadomych powodow nie posiadam jeszcze wszystkich czesci bo sa w drodze,jak i rowniez zblirza sie sylwester :V:

Jak sie okazalo po rozmowie z Kolegą PUMĄ i przedstawieniem Fotek Żółwika Tuptuśia...bede musial jeszcze zakupic głowicę z silnika na pelnej szprycy EFI i sprawdzic tłoki czy sa płaskie czy pół okrągłe jesli okaze sie ze sa płaske bede musial splanowac głowice od 0,5 do 0,7 i wtedy powinno byc GUT

Dalszy postep pracy zaprezentuje po Nowym roku z wiadomych przyczyn zbliza sie nowy rok wiec juz jest Fajrant :rotfl:
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
Ostatnio zmieniony przez Kolin 15 Lut 2008, 22:28, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 29 Gru 2006, 19:24   

Jako że nie jest to pierwszy projekt który wykonał Kolin pozwole sobie przyblizyć jego poprzednie dzieło cyli stożek w 1.4i ( przedruk z tematu ) :

Witam chcialem sie pochwalic moim zalorzonym stozkiem:)










Ocencie sami zainteresowanym odpowiem na kazde pytanie:D:D:D

Moje odczucia podczas jazdy:
-Rowniejsza praca silnika
-Szybsza reakcja na wcisniecie pedalu gazu(natychmiastowa)
-Lepiej ciagnie od okolo3,5 tys przy 4200 4500 bardzo ladny dzwiek:),Lepiej sie wkreca na obroty:)

Rano z odpalaniem nie ma problemu pali za pierwszym razemm:)

Co prawda jeszcze bedzie to modyfikowane typu ochrona przed cieplem,łapacz powietrza,i filterek na odme czekam az przyslą:) bo juz zamowione wszytko:)

Ogolnie to jeszcze nie jest to do konca dokonczone bo brakuje paru szczegolow jak auto przyjedzie od elektryka do zrobie to na blysk bo wszystkie czesci dojda:P a tego GM spoleruje:P

[ Dodano: Wto Paź 10, 2006 11:47 ]
Moj dzisiejszy zakup:)

Łapacz powietrza i filterek odmy...zamontuje jak tylko auto odbiore od elektryka i pokaze...jeszcze mysle jak zbudowac ekran cieplny.....aaaaaaa i powiedzcie mi czy ta rura od powietrza ma dochodzic na przod stozka czy na bok ? albo bez roznicy w ktore miejsce bedzie dmuchac na stozek:)






_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 30 Gru 2006, 12:37   

Jesli ktos bylby chetny na przekładanie liczników z MK4 do MK3 to zapodaje instrukcje...
Wiadomno na poczatek takiej przerobki bedzie nam potrzebny sam licznik z MK4 i wiazka co wchodzi do niego 2 wtyczki mianowicie koloru Niebieskiego i Białego

schemat podlączeniowy zaczerpnolem ze strony:
http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html
co prawda polaczenia sa podane w J.Angielskim ale mozna to bardzo łatwo sobie przetłumaczyc:) dlaczego z tej strony zaczerpnolem informacj? Poniewaz w wczesniejszym Poscie opisywanym przez Aerjota i podanie przez niego schematu podlączeniowego ten schemat u mnie poprostu nie pasowal...jak dla mnie to dziwne bo ja mialem zupelnie inaczej piny powpinane...no i musialem troszke podumac nad tym zeby to wszystko ladnie do ładu doprawdzic:) i udało sie dzieki stronie internetowej podanej wyzej:)
Na dzien dobry jesli bedziemy chcieli przymiezyc licznik nie bedzie on nam sie miescil w desce rozdzielczej wiec wystarczy tylko przypiłowac albo ładnie stopic mocowania licznika wszytkie:) pewnie co niektorzy by chcieli wiedziec jak ten licznik zamontowac teraz o toz to jest dobre ze licznik wchodzi głeboko w deske rozdzielcza i sie klinuje i wyglada jak seryjny,owalnosc szybki jest taka sama a Efekt koncowy sami mozecie spojrzec:)
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 30 Gru 2006, 18:18   

schematy na ang stronach generalnie byly dwa... a to mozna jeszcze podzieli...
ogolnie:
podzial na mk3 i mk3.5
potem podzial na wersje z poducha ABS itp i bez tych bajerow.

tylko zegary spadly ci troszke w dol... takie jest moje wrazenie, bo kontrolki masz dosc nisko a u gory ten plastik juz widac...

btw sam mam takie i jestem z nich bardzo zadowolony, chocby z tego wzgledu ze przedzialka obrotka jest znacznie czytelniejsza niz z seryjnych obrotkach w mk3.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 30 Gru 2006, 21:19   

tak zgadzam sie z toba byly 2 no troszeczke za mocno wcisnolem zawsze mozna cos pomodyfikowac zeby to lepiej bylo widac ale mi to nie przeszkadza ogolnie zegary sa ladniejsze i bardziej czytelniejsze :D ogolnie jestem bardzo zadowolony
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30 Gru 2006, 23:40   

Bedę obserwował wątek z ciekawością bo sam sie do czegoś takiego przymierzam...
Kolin napisał/a:
Jak sie okazalo po rozmowie z Kolegą PUMĄ i przedstawieniem Fotek Żółwika Tuptuśia...bede musial jeszcze zakupic głowicę z silnika na pelnej szprycy EFI i sprawdzic tłoki czy sa płaskie czy pół okrągłe jesli okaze sie ze sa płaske bede musial splanowac głowice od 0,5 do 0,7 i wtedy powinno byc GUT

Czyli wyniką ze przy takich manewrach najlepiej kupowac odrazu kompletną głowicę z kolektorami itp???
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 31 Gru 2006, 10:54   

anjko napisał/a:
Czyli wyniką ze przy takich manewrach najlepiej kupowac odrazu kompletną głowicę z kolektorami itp???



No wsomie to nie bo sama głowica nic nie da od EFI jesli beda tłoki płaskie...to i tak bedzie trzeba ja splanowac bo beda klopoty ze sprazaniem na silniku...ale ja postanowilem zakupic Nowe tłoki z korbowodami takie jak powinny byc...czyli pol okragle.A głowice od EFI kupuje dlatego ze moja ma za małe kanaliki ssace i nie jest przystosowana pod pełny wtrysk :)
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
anjko 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2006
Posty: 421
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31 Gru 2006, 13:12   

Hehe projekt zatacz coraz szersze kręgi ciekawe ile to bedzie kosztowało, i jaki bedzie przyrost mocy :P
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? :)
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 31 Gru 2006, 13:40   

Praktycznie czesci mam wszystkie czesc juz jada do mnie po nowym roku beda,koszty sa podliczone całkowicie.Moc szacowana bedzie OK 90KM po zlorzeniu samochodu maszyna bedzie zhamowana i zobaczymy jakie beda efekty:)
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 31 Gru 2006, 14:01   

Kolin napisał/a:
....Moc szacowana bedzie OK 90KM....


ostrożnie z tym szacowaniem. jesli by wyszło z 71KM 90 to byłby wzrost około 28% co jest raczej nie możliwe(napewno). w silnikach N/A taki wzrost mocy wymaga znacznei wiecej przeróbek niz te które ty zakłdasz.
U Maerika wyszło coś koło 82KM na silniku wiec ja raczej nei spodziewam sie znacznei wiekszego wyniku. +/- ze wzgledu na stan silnika. Jeszcze zostaje kwesta układu wydechowego czyli według mnie mozna zrobić jakeiś 85-86KM bez głębsdzej ingerencji w głowice/zawory itp.

Ale to tylko moje zdanie i życze ci tych optymistycznych 90KM

Pozdro

PS.

Jesli chodzi o silniki N/A to kumpel w Astrze GSI 16v seria 150KM zrobił 217KM ale zmieniałdosć dużo w silniku (wałki, kolektor ssący/wydechowy/ specjalny program pod jego soft inny dolot, cały układ wydechowy itd) a wzrost był na poziomie około 35% mocy przy koszcie w okolicach 10tyś PLN.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 31 Gru 2006, 14:41   

Pewnie masz racje ale podalem moc taka pi razy oko jaka udalo by sie uzyskac to ok 90KM :-) mnie moja zabawa kosztowała 1770zł w tym postanowilem zakupc nowy wałek rozrzadu+popychacze+sprej montazowy takie cos bylo w zestawie...Efekt jaki bedzie tego zobaczymy :-) ale i tak czy siak bede sie cieszyc z uzyskanych efektow poniewaz robie pierwszy raz taka przerobke silnika :-) tak szczerze mowiac myslałem nad wydechem zeby zastosowac inny ale nie bardzo wiem jaki...

W kazdym razie po zlorzeniu fiestki i zestrojeniu Efekty wyhamuje i sie pochwale:) zeby bylo wszystko jasne na kawałku papieru:)
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 31 Gru 2006, 14:53   

wydech to urzyj z xr2i 110KM podejdzie po delikatnych przeróbkach

Zycze powodzenia w Modach
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2 Sty 2007, 19:36   

Dzis do mnie przyszedl silniczek krokowy tylko mankamentem jest to ze niema go gdzie przytwierdzic...cos mi sie zdaje ze on potrzebny nie jest bo tak wlasnie patrze na fotki silnikow xr2i i kurde troszke inaczej jest niz u mnie,bo powinno sie go zamotnowac z boku a umnie miejsca na to nie ma ;-( ...moze ktos mi wyjasni o co chodzi ?? :D
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Sty 2007, 19:40   

możesz mieć od xr2i EFI ale takiego jak Szynszyl czyli z silniczkeim krokowym w puszce filtra lub na ścianei grodziowej tak jak miał Maerik.
Daj foto to ci powiem
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2 Sty 2007, 19:48   

Własnie patrzalem na fotki szynszyla bo odnalazlem temat...no i okazalo sie ze mam taki sam jak szynszyl...niech to szklak trafi mysle co by tu najlepiej zrobic...
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Sty 2007, 22:16   

tym bym si eraczej nie przejmowal bo to kaine problem
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Sty 2007, 23:45   

Jak masz nowy wałek z XR2i + założysz kolektor wydechowy z XR2i oraz nie schrzanisz dolotu i reszty wydechu to przy założeniu, że miałeś silnik w stanie seryjnym, uda Ci się wycisnąć 90 KM.
Aha - podobno chcesz coś dłubać głowicę? Jeśli tak to możesz pewnie i wyciągnąć ponad 90 KM.
Ja Ci tego serdecznie życzę ale tak jak już wcześniej pisałem - załóż wtryski z 1.4 bo zalejesz dziada!
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:13   

Cytat:
tym bym si eraczej nie przejmowal bo to kaine problem



To co proponujesz :-) bo ze problem to nie jest to wiem tylko musze kupic zawor bocznikowy chyba >? czy jak :D

maerik, No wałeczek jest nowiutki juz jedzie do mnie... :D głowice chce splanowac:) i przetoczyc koło zamachowe :-P i jak sie uda zalorzyc wydech od xr2i 110KM wtryski od 1400cm mam w garazu juz :D wiec takze spokojna głowa:D
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:18   

koła zamachowego nie tocz. wiecej stracisz niż zyskasz
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 3 Sty 2007, 08:25   

PUMA napisał/a:
koła zamachowego nie tocz. wiecej stracisz niż zyskasz


Dziekuje za rade :hihihi:

[ Dodano: Czw Sty 04, 2007 07:26 ]
Cytat:
tym bym si eraczej nie przejmowal bo to kaine problem


czemu bys sie tym nie przejmowal?? :-) co byscie doradzali zrobic na moim miejscy >>?? bo nie wiem czy szukac zaworu bocznikowego albo cos kurde...

[ Dodano: Pią Sty 05, 2007 16:53 ]
No wiec tak dzis napłyneły do mnie nowe czesci mianowicie Głowica z 1.4 EFI i tłoki z korbowodami rowniez z EFI 1400cm









[ Dodano: Pon Sty 08, 2007 16:27 ]
Dzis głowica została umyta i pojechala do splanowania,docierania gniazd zaworowych jak wroci foteczki zapodam... :D

[ Dodano: Sro Sty 10, 2007 15:55 ]
no i dzis przyjechała paczka nastepna czyli Wiążka i Komp ponizej foteczki :devil: :devil:







i bym zapomnial jutro o godz 20 odbieram głowice :D :1xf: ;-)

i maszyna po weekendzie wypieprza juz na warsztat jeeeee ;-)

[ Dodano: Sob Sty 13, 2007 13:50 ]
Nooo to sie znowu pochwale:) dzis do mnie przyjechał piekny wałeczek z xr2i 103KM nowiutenki i popychacze oraz głowica z planowania i docierania gniazd zaworoych :D



a teraz głowica






no i tak wczoraj pomyslalem i postanowilem zamowic jeszcze komplet pierscieni na tłoki zestawik 220zł:)

podejrzewam ze jeszcze wycpne wał do szlifu i zakupie nowe wszystkie panewki :D

musze przyznac ze mnie wciagnoł moj projekt co prawda juz dawno wyznaczony budrzet przekroczylem ale to co jedziemy dalej...co prawda teraz odczulem moj blad ze nie zrobilem SWAPA na jakiegos ładne ZETECA ale to bedzie nastepne w kolejce:) :D zycze miłego ogladania i czytania:)


MASZYNA NA POCZATKU TEGO TYGODNIA IDZE NA WARSZTAT I JUZ BEDZIE WSZYSTKO SKLADANE :rotfl:
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 10:52
Parzych
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Modyfikacje fiesty Mafios'a
Mafios Archiwum 405 16 Lip 2007, 21:34
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Modyfikacje mojej fiesty MK3
Gość Tuning stylistyczny 22 1 Mar 2007, 22:24
Bit1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Modyfikacje kolejnej fiesty Mafios'a
Mafios Archiwum 444 18 Gru 2008, 16:18
Mafios
Brak nowych postów Silnik 1.6 modyfikacje
Dyzio Mechanika silnika 1 16 Paź 2019, 19:38
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.