Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: centralny zamek, mk3

Przesunięty przez: bidżej
20 Wrz 2010, 11:01
centralny zamek - wiązka kabli
Autor Wiadomość
sgarwa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Gru 2006, 00:39   centralny zamek - wiązka kabli

Witam.
Jestem nowy, trochę poczytałem waszych postów i mam zapytanie.
Jak w nie oryginalnym centralnym zamku przełożyć wiązkę kabli z drzwi do auta. Tam jest guma ale bardzo wąska (w środku tylko 2 kable od głośnika) zakończona wtyczką. Czy ktoś ma jakieś gotowe rozwiązania. Fajnie by było jak by jakieś zdjęcia były :D
Wymontowałem na początek gumowego słonika.
Bardzo łatwo się go wyciąga ze strony samochodu. Wystarczy lekko podważyć. Natomiast ze strony drzwi to masakra siedzi i nie chce wyjść :rotfl: Ale po parunastu obrotach i delikatnym podważaniu śrubokrętem udało się. Uwaga !!!. Kabelek od strony drzwi idący do głośnika podtrzymują 2 zaczepy (jak na rysunku) Ten pierwszy aby zwolnić należy odkręcić głośnik. Nie polecam szarpać kablami jak to czytałem gdzieś wcześniej (można uszkodzić). Jak się ma wkrętarkę to te 4 śruby to pikuś.
http://img301.imageshack.us/my.php?image=brl3.jpg
Słonik po demontażu wygląda tak:
http://img157.imageshack.us/img157/3079/ckv9.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/7960/dfr9.jpg
Teraz jak go rozwiercę to może być lipa i może oprawka pęknąć.
Jakieś propozycje :hihihi:
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 11:01, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Gru 2006, 00:44   

wersje C miały wtyczkę tylko z dwoma kablami. wtyczka ta jest wyjmowalna, lecz nie jest to takie łatwe. owszem od strony auta łatwo się to robi, gorzej zaś od strony drzwi...
wersje CLX miały już wtyczki na 8 bolców (2 głośnik, 2 el. szyby, 4 centralny) i tam łatwo jest się wpiąć w wtyczkę poprostu.
jeżeli nie dostałeś od sprzdającego cełej wiązki aż to auta to bedzię troszkę ciężej, problem zaś polega na tym że będziesz musial poprostu to wyjąc i najlepiej na ciepło przegrzać dziurki w plastiku i tymi dziurkami puścić przewody.

pozdrawiam i powodzenia w pracy życzę.
i daj znać jak to zrealizowałeś.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
sgarwa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Gru 2006, 00:51   

Bardzo dziękuję za pomoc. Tak myślałem, że nie będzie to proste.
Jeszcze jedno pytanko - czy ma ktoś schemat (zwymiarowane) tego kątowniczka, którego należy podłączyć do zamka. Bo tak bym najpierw go przygotował a następnie zamontował z niewielkimi poprawkami (trochę na czasie zaoszczędzę ;) .
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Gru 2006, 01:12   

podkręć do mnie na bajere na gg to Ci fotki podeśle.

[ Dodano: Nie Gru 10, 2006 13:14 ]
sgarwa napisał/a:

Teraz jak go rozwiercę to może być lipa i może oprawka pęknąć.
Jakieś propozycje :hihihi:

toć pisałem... :fox:
gwóźdź sobie weź, zapalniczke (ja palę to łatwy dostęp), podgrzej go dobrze (trzymaj przez kombinerki najlepiej), i przetop dziurkę w plastiku.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Gru 2006, 15:59   

Po pierwsze:

Ten, jak to ładnie nazwałeś gumowy "słonik" od wersji "C" jest zbyt cienki (ma za małą średnicę), żeby tam spokojnie zmieścić 8 przewodów. Więc jeśli jakimś cudem uda Ci się przeciągnąć przewody to jesteś debeściak ;-)

Po drugie:
Żółte wtyczki są klejone do czarnych plastików i można je malutkim śrubokręcikiem z kilku stron podważyć, aż się "odkleją". Po wyciągnięciu wtyczek po prostu z nich zrezygnuj - kabelki od głośników złącz kostką albo zlutuj i będzie gitara.

Po trzecie:
Najlepszym rozwiązaniem byłoby zaopatrzenie się na szrocie w "słoniki" dedykowane do fiest z pełnym pakietem elektrycznym. Niestety te gumy zapewne trzeba będzie wyrwać z auta razem z instalacją.

Jeśli nie będziesz miał tyle szczęścia i nie trafisz na odpowiedniego dawcę, to możesz adaptować "słoniki" z escorta - niewiele przeróbek.
Ja swoje gumki wyrwałem bodajże z tylnych drzwi sierry (nie jestem pewien teraz), ale ja potrzebowałem tylko same gumki o odpowiedniej średnicy i porównywalne do starych długością (bez kostek połączeniowych). Teraz "słoniki" służa u mnie tylko jako przelotki do kabli a nie jako element połączeniowy fragmentów instalacji.

Podsumowując;
Jeśli nie będziesz miał oryginalnej instalacji czeka Cię trochę przeróbek i inwencji twórczej.

Pozdrawiam, hejas.
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 10 Gru 2006, 16:46   

Parch napisał/a:
Po pierwsze:

Ten, jak to ładnie nazwałeś gumowy "słonik" od wersji "C" jest zbyt cienki (ma za małą średnicę), żeby tam spokojnie zmieścić 8 przewodów. Więc jeśli jakimś cudem uda Ci się przeciągnąć przewody to jesteś debeściak .


U mnie sie dalo upchac az 8 przewodow i nie mialem oryginalnej instalacji pod centralny zamek jak ktos chce to moze i mu sie uda

Wiec jestem debesciak? :P
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Gru 2006, 16:56   

Jeśli masz taką gumę, jaką opisuje sgarwa:

http://img132.imageshack.us/img132/7960/dfr9.jpg

to tak - jesteś debeściak ;-)

Pzdr.
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 10 Gru 2006, 17:37   

ja wraz z centralnym dostałem elektryke i min. te kostki.
8 przewodów to max jaki może być w fabrycznym wyposażeniu, a obecnie mówimy o 4 przewodach do centralnego. ale nie mówie że jest to niemożliwe :hihihi:
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
bash
[Usunięty]

Wysłany: 10 Gru 2006, 20:58   

Ja wtyczkę rozwierciłem i tyle - w słoniku (fajna nazwa) mam puszczone 9 przewodów - heh - rekord? (5 centralny, 2 audio, 2 grzanie luster)
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 10 Gru 2006, 22:29   

o kurde to ja zle policzylem chyba 4 centralny, 2 podgrzewane lusterka, 2 podswietlenie klamki, 2 glosniki i jeszcze dojda elektryczne szyby to juz wogole chyba drzwi pękną od tych kabli a ten "słonik" to chyba dostanie wzwodu :D :rotfl:
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Gru 2006, 23:25   

Parch napisał/a:
Ten, jak to ładnie nazwałeś gumowy "słonik" od wersji "C" jest zbyt cienki (ma za małą średnicę), żeby tam spokojnie zmieścić 8 przewodów. Więc jeśli jakimś cudem uda Ci się przeciągnąć przewody to jesteś debeściak
Hmmm... a co powiecie na 16 przewodów? El.lusterka (5), szyby el.(4), CZ (5) i głośniki (2). Jutro zrobie fotke, to zobaczycie na własne oczy!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
sgarwa 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Gru 2006, 23:39   

Dziękuję za podpowiedź. Na całe szczęście musiałem przeciągnąć tylko 5 od centralnego no i 2 oryginalne od głośników ;) .
Zamiast rozwiercać lub dziurawić delikatnie wyrwałem z uchwytu kostkę i puściłem wiązkę przewodów, o tak:
http://img227.imageshack.us/img227/9998/ewo4.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/3674/fud0.jpg
Teraz tylko jeszcze koszulka termokurczliwa na końcówki i będzie super. Lub się postaram i poszukam końcówek wielopinowych coś w tym stylu:
http://www.centrumelektro...2b5ec409a43bf89
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 11 Gru 2006, 13:51   

jackrzec napisał/a:
El.lusterka (5)

yryyyyyy a powiedz skad to masz gdzie co i jak?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 11 Gru 2006, 14:18   

przeciez i tak powiedziales ze nie bedziesz nic robic juz przy fiescie..
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:37   

odyniec napisał/a:
jackrzec napisał/a:
El.lusterka (5)

yryyyyyy a powiedz skad to masz gdzie co i jak?


Jeszcze strona nie gotowa, ale zobacz: http://jackrzec.republika...l/ellustmk3.htm a schemat z mk4: http://jackrzec.republika...t_do_2_2000.jpg
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Gru 2006, 23:54   

JAcek, miałeś gumę - "słonika" z 16 kablami pokazać, hehe.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Gru 2006, 00:39   

Parch napisał/a:
JAcek, miałeś gumę - "słonika" z 16 kablami pokazać, hehe.
Pokaże jutro, bo dzisiaj wróciłem o 22 z pracy i nie miałem kiedy fotki zrobić
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 12 Gru 2006, 08:54   

kazi napisał/a:
przeciez i tak powiedziales ze nie bedziesz nic robic juz przy fiescie..


niewiem jak ciebie, ale mnie od wiedzy głowa nie boli :2xf:
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Gru 2006, 08:59   

odyniec napisał/a:
niewiem jak ciebie, ale mnie od wiedzy głowa nie boli :2xf:
:ok:
dobre :hahaha: :hahaha: :hahaha:


Fotki - Pojęcia nie miałem że tak ciężko zrobić ostre zdjęcie kabli!
Nie widać wszystkich, bo się układają na okrągło i są jeden za drugim, ale kiedyś przy okazji jak zdejme tapicerkę drzwi to zrobię dokładnie tak że będzie widać wszystko.

_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 12 Gru 2006, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 12 Gru 2006, 17:25   

odyniec napisał/a:
kazi napisał/a:
przeciez i tak powiedziales ze nie bedziesz nic robic juz przy fiescie..


niewiem jak ciebie, ale mnie od wiedzy głowa nie boli :2xf:


Najbardziej to cie boli lenistwo totalne do czegokolwiek albo wymowki spoko zeby ci czasem glowa nie pękła :V: Ja i tak leje na pomoc juz kogokolwiek trza liczyc na siebie fajka
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Fiesta MK6 - Wiązka kabli drzwi (nie działa szyba)
Zepsuty kabel odciął zasilanie otwierania elektrycznej szyby kierowcy.
erorek Elektryka 2 30 Sie 2013, 22:44
pawel182
Brak nowych postów [MK6] Centralny zamek - jaki pilot / zamek ?
Gość Elektryka 7 11 Paź 2010, 22:34
drzeniow
Brak nowych postów Centralny Zamek
Ford Escort
Gość Elektryka 3 2 Gru 2005, 06:33
JoeMix
Brak nowych postów centralny zamek
nie działa z pilota
Gość Elektryka 1 12 Wrz 2009, 14:28
drjanusz
Brak nowych postów Centralny zamek..
stefan86 Elektryka 51 3 Sie 2009, 12:02
oscylot


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.